En als ze dan later aan de druks gaan, vind je zeker dat de overheid niet zo moet betuttelen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:39 schreef Caland het volgende:
Ik vind het wel prima dat ze er zo ingaan eigenlijk, mag zelfs nog een stuk harder. Je zal altijd een hele kleine minderheid hebben waar de ouders er weinig aan kunnen doen, pech gehad.
Meestal zijn ze dan op een leeftijd waar er weinig meer te betuttelen valt. Viesdikke jonge kinderen kan je doorgaans de ouder(s) gewoon voor 100% op aanspreken.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
En als ze dan later aan de druks gaan, vind je zeker dat de overheid niet zo moet betuttelen.
Als je gewoon gezond eet, scheelt het al heel veel suikers.quote:Op dinsdag 9 december 2025 08:16 schreef raptorix het volgende:
Vooral nog meer suikers aan normaal voedsel toevoegen.
Uiteraard, alleen kost gezond eten voor de meeste mensen meer moeite/geld.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je gewoon gezond eet, scheelt het al heel veel suikers.
In de verstedelijkte gebieden kunnen de jongere generaties toch niet meer ongestoord wandelen door het te drukke gemotoriseerd verkeer?quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Sporten hoeft ook niet zo nodig, gewoon van je luie reet komen en wandelen zal voor het gros al heel veel kunnen uitmaken.
Heb je dit op feesboek gelezen? Of wat is dit voor onzin.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:52 schreef torentje het volgende:
[..]
In de verstedelijkte gebieden kunnen de jongere generaties toch niet meer ongestoord wandelen door het te drukke gemotoriseerd verkeer?
Wat schijfjes citroen er in, takje munt en het probleem is opgelost. Maar ik ben het met je eens dat het flauwekul is.quote:
Klopt! Helemaal met je eens. Chips heb je niet nodig. Omdat iets eetbaar is, hoef je het nog niet te eten. Dat zijn dus de keuzes die we maken. Eten we groente met sausje of zonder sausje, met zout of zonder zout? Persoonlijk ga ik voor zonder sausje en zonder zout. En dan proef je echt de groente.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt het zelf over ontbijt, he. Doelpalen verzetten dus.
OK, tussendoortje naturel of paprika chips ofzo ook 500 kcal per 100 gram. Heb je ook niet nodig, is ook extra.
Elke dag een pakje appelsap en een boterkoekquote:Op dinsdag 9 december 2025 11:11 schreef capricia het volgende:
Wat denk je van vloeibare calorieen? Het drinken dus. Want water is voor honden.
[..]
https://www.ad.nl/tilburg(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]
En een boterkoek:
Boterkoek bevat gemiddeld zo'n 460 tot 480 kcal per 100 gram.
[ afbeelding ]
[..]
Sta ik helemaal achter. Zeker als ze al te dik zijn, ga je ze toch geen koek en frisdrank mee naar school geven. Heel goed dat de school hier iets tegen doet.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Regelgeving tegen dikke kinderen ook.
Misschien moet je dan niet de volgende keer beginnen met 100 gram baklava voor het ontbijt.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt! Helemaal met je eens. Chips heb je niet nodig. Omdat iets eetbaar is, hoef je het nog niet te eten. Dat zijn dus de keuzes die we maken. Eten we groente met sausje of zonder sausje, met zout of zonder zout? Persoonlijk ga ik voor zonder sausje en zonder zout. En dan proef je echt de groente.
En hyperactief. Hoe zou dat toch komen?quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Jonairo lekker tjokvol suiker na de pauze
Herken dit wel van mijn eigen diëtiste. Die heeft het liefst dat je maar net in leven blijft, als je maar afvalt. Ik let al heel erg op. Geef gelukkig niets om gebak en snoep, kan prima zonder chips en zo en houd ook echt niet van friet, hamburgers, pizza en zo. Maar ik lust wel graag een speklapje bij mijn hutspot, die ik smeuiig maak met melk, niet met boter. Maar nee, daar kun je dan beter kipreepjes onder doen. Veel gezonder. Klopt, maar lijnen moet ook vol te houden zijn! En ik hoef niet elke dag kip!quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:34 schreef Qarrad het volgende:
Kinderen met extreem overgewicht worden door hun ouders naar artsen gebracht voor hulp.
Het internet: het is de ouders hun schuld!
Hier drie kinderen, twee de bouw van een tandenstoker en de middelste hoefde maar te kijken naar een banaan of hij had weer een extra ril op de rug. Dat was dan nog het actiefste kind ook. Buitenspelen, scouting, zorgde zelf dat hij niet snoepte ook. Kreeg dezelfde opvoeding en voeding als de rest van het gezin maar bij hem blijft alles plakken.
Dus dan ga je als ouder zelf al preventief naar een diëtist via de huisarts en let je ook op. Komt er zo'n programma van de jeugdgezondheidszorg op school. Echt goed dat dat er is, maar dat is dus toegespitst op ouders van Junairo's. Men luistert niet naar wat we al ingezet hebben. "We hebben al hulp". "Ja maar u moet echt uitkijken met smeerworst! Hij moet bewegen!" "Ik vertel net dat we opletten en dat hij sport." "Hier heeft u een folder over gezonde voeding! We komen over een kwartaal weer meekijken!" en daarna nog twaalf dwingende brieven.
Ik had me nog nooit sociaal zwak gevoeld tot ik dat soort gesprekken kreeg. Kreeg spontaan zin om recalcitrant boterkoek in kind te stoppen.
Baklava is geen ontbijtproduct. Ik lust het niet en ik eet het niet!!quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je dan niet de volgende keer beginnen met 100 gram baklava voor het ontbijt.
Jij begon met je post over baklava voor het ontbijt. Hierna stop ik weer met op je reageren, want het is niet te doen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Baklava is geen ontbijtproduct. Ik lust het niet en ik eet het niet!!
Hardop gelachen. Geen water lusten hahaha.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:11 schreef capricia het volgende:
Wat denk je van vloeibare calorieen? Het drinken dus. Want water is voor honden.
[..]
https://www.ad.nl/tilburg(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]
En een boterkoek:
Boterkoek bevat gemiddeld zo'n 460 tot 480 kcal per 100 gram.
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hardop gelachen. Geen water lusten hahaha.
Ik vind het prima dat ze erin gaan, maar niet zo. Niet iedereen is een klapmongool en vragen als "Waar ben je je van bewust" en "Wat heb je nodig" is nou niet echt raketwetenschap om het kaf van het koren te scheiden en de middelen en energie te kunnen richten op de mensen waarbij het echt nodig is.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het wel prima dat ze er zo ingaan eigenlijk, mag zelfs nog een stuk harder. Je zal altijd een hele kleine minderheid hebben waar de ouders er weinig aan kunnen doen, pech gehad.
Zal ook een stukje beroepsdeformatie zijn als je zoveel klapmongolen dagelijks spreekt.quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze erin gaan, maar niet zo. Niet iedereen is een klapmongool en vragen als "Waar ben je je van bewust" en "Wat heb je nodig" is nou niet echt raketwetenschap om het kaf van het koren te scheiden en de middelen en energie te kunnen richten op de mensen waarbij het echt nodig is.
Er is al sinds jaar en dag reclame voor vette en suikerhoudende meuk. Het probleem is niet de reclame. Het probleem is teveel , te ongezond vreten en te weinig bewegen. Leefstijl is het probleem.quote:Op dinsdag 9 december 2025 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Huh, deze spin snap ik niet. Je spreekt over vrije keuze en vervolgens zeg je dat reclame verbieden niet helpt. Het is algemeen bekend dat reclame vrije keuze beïnvloedt.
Natuurlijk is een verbod op de producten zelf wel nog effectiever, dat spreekt voor zich. Maar het idee dat reclame verbieden op ongezonde producten niet helpt terwijl je het hebt over 'iedereen kan volledig vrij kiezen' is vreemd.
De reclame is niet het probleem, maar wel een katalysator. Als er nul reclames voor ongezond voedsel komen, komt men minder snel in de verleiding. Dan zal er niet nooit meer ongezond voedsel geconsumeerd worden, maar het is wel een maatregel die dit zal verminderen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is al sinds jaar en dag reclame voor vette en suikerhoudende meuk. Het probleem is niet de reclame. Het probleem is teveel , te ongezond vreten en te weinig bewegen. Leefstijl is het probleem.
En iedereen snapt, ook dikke mensen, dat een bus Pringles of een frikandel broodje ongezond is. Ze kopen het toch. Dat is niet vanwege de reclames, maar omdat ze hun behoefte willen bevredigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |