abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219444905
In ons huis zijn we nu aangekomen bij de badkamer verbouwing. Nu zitten we al een gehele tijd over de indeling na te denken maar komen er niet uit.
We vallen steeds terug op 1 ontwerp en wanneer we bij de omliggende badkamer zaken vragen dan word er niet heel enthousiast op gereageerd. Maar komen ook niet zelf met een uniek ontwerp.

Dit is de huidige indeling, het kantoor naast de badkamer is eigenlijk te groot en de badkamer te klein.
De muur tussen beide is geen dragende muur dus die kan verplaatst worden.
Het kantoor moet groot genoeg zijn om nog als slaapkamer te kunnen dienen, dus er moet nog een bed en kast in kunnen staan.

Ik hou het ontwerp welke wij bedacht hadden nog even voor me.
Wie o wie heeft een idee hoe we dit het beste kunnen indelen.
  maandag 8 december 2025 @ 20:39:23 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219444980
Waarom die deur van de badkamer naar het kantoor, is het een badkamer met toilet?
pi_219445082
Was ooit bedacht als ensuite, het kantoor was eerst ook in gebruik als slaapkamer.
pi_219445253
Wat wil je in de badkamer kwijt? 3 bij anderhalf is net groot zat voor een douche en wasbak, maar als je er open douche, toilet, dubbel wasbak, xl ligbad en twee wasmachines wilt neerzetten moet ie een flink stuk groter.

Ik zou wel sowieso die tweede deur weghalen als je nuttige ruimte wilt winnen.
pi_219445311
Om een indeling te kunnen bedenken is iets meer informatie wel handig.
- moet er een deur tussen kamer en badkamer blijven, of mag die weg?
- wat wil je in de badkamer hebben? Wc, bad, douche, of wat anders? Hoe groot bad / hoe grote douche?
- moet er nog rekening gehouden worden met al bestaande locaties van leidingen/afvoer? Zo ja, waar zitten die?
- hoe groot bed moet er nog in de kamer passen?
- wat is de afmeting van de muur bovenaan tekening, dus van de kamer?
- de witte dingen zijn neem ik aan ramen? Kunnen alle ramen (deels) open/zit er ventilatierooster in, of maar in een deel?
pi_219445362
Hoe wil je de badkamer gebruiken? Met 2 volwassenen of met een gezin met kleine kinderen of juist pubers? Is er ruimte nodig voor uitgebreide haarstyling en/of make-up? Heb je er veel bergruimte nodig?
Zoveel vragen
pi_219445462
Excuus, dacht dat ik erin had gezet wat er in moest komen.
We zijn een gezin van 5, een dubbele wasbak met spiegel, bad, douche en wc.

De ruimte zal voornamelijk worden gebruikt voor het standaard verhaal en af en toe een makeup ronde.

De deur tussen de ruimtes gaat weg en zijn we niet meer nodig, de deur welke nu naar de gang gaat kan alleen naar binnen open maar zou evt. anders om kunnen draaien. Is een opdek deur.
De ramen zijn draaikiep zonder ventilatie, er zal een mechanische afzuiging komen om vocht uit de ruimte te onttrekken.

Kwa bed is een eenpersoons voldoende, dit is alleen om deze ruimte later als slaapkamer te kunnen noteren mocht het ooit nodig zijn. Voor nu moet er een bureau en kast in komen.

Muur bovenaan is 4,20 meter
De gehele ruimte is 2,40 meter hoog
Kwa afvoer en aanvoer zit er een kelder onder, dus daar hoeft geen rekening mee worden gehouden.
pi_219445488
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:32 schreef dujour het volgende:
Excuus, dacht dat ik erin had gezet wat er in moest komen.
We zijn geen gezin van 5, een dubbele wasbak met spiegel, bad, douche en wc.
geen of een?

Zo ja:

1) de muur opschuiven zodat de 2 ramen binnen de badkamer vallen,
2) deur dicht,
3) bad onder ramen, rechtsonder douche (kan net tegen bad aan)
4) tegen lange wand/kantoor, dubbele wastafel
5) ergens nog toilet, afhankelijk van de aansluiting (bijv. rechts links om de deur)

[ Bericht 11% gewijzigd door blomke op 08-12-2025 21:41:42 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219445498
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:35 schreef blomke het volgende:

[..]
geen of een?
Fixed, een gezin van 5
pi_219445539
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 21:32 schreef dujour het volgende:
een dubbele wasbak met spiegel, .
Neem bij voorkeur spiegelverwarming, niks zo irritant als condens op je spiegel.

Diverse inbouwspotjes, dimbaar en een verlichting boven de spiegel. Vloerverwarming. PVC of zo, erop.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219445623
Ik moest zelf hieraan denken:

Heb geprobeerd het intekenen zoveel mogelijk wel op schaal te doen, maar weet niet helemaal of dat bij de wc ook goed gelukt is en of wc/wastafel dus niet iets té dicht op elkaar zitten nu. Evt zou je dan ook de muur nog iets verder naar rechts kunnen opschuiven. Mijn badkamer is 230 breed en heeft ongeveer deze indeling en daar zit genoeg ruimte ertussen. Is wel wat krap als je met meerderen tegelijk zou willen gebruiken. Je zou evt ook juist de andere kamer de badkamer kunnen maken als je meer ruimte wil, daar zou ik ook nog voor kunnen kijken hoe je dat zou kunnen indelen. Nu eerst bedtijd ;).

Wel benieuwd of dit lijkt op jullie eigen idee!
pi_219445735
Ik zou het toilet lekker buiten de badkamer houden, zo fijn, zeker als je met een gezin bent
  dinsdag 9 december 2025 @ 14:12:25 #13
86327 dujour
Nou daaaaag
pi_219449345
Dank voor de optie en opmerkingen. Zal vanavond ons ontwerp eens posten.
Toilet buiten de badkamer hebben wij ook inderdaad aan zitten te denken.
pi_219449394
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik moest zelf hieraan denken:
[ link | afbeelding ]

Heb geprobeerd het intekenen zoveel mogelijk wel op schaal te doen, maar weet niet helemaal of dat bij de wc ook goed gelukt is en of wc/wastafel dus niet iets té dicht op elkaar zitten nu. Evt zou je dan ook de muur nog iets verder naar rechts kunnen opschuiven. Mijn badkamer is 230 breed en heeft ongeveer deze indeling en daar zit genoeg ruimte ertussen. Is wel wat krap als je met meerderen tegelijk zou willen gebruiken. Je zou evt ook juist de andere kamer de badkamer kunnen maken als je meer ruimte wil, daar zou ik ook nog voor kunnen kijken hoe je dat zou kunnen indelen. Nu eerst bedtijd ;).

Wel benieuwd of dit lijkt op jullie eigen idee!
Hoe krijg je het voor elkaar om van alle opties die je hebt dit te verzinnen... _O-

Nu is zowel de badkamer als de slaapkamer onbruikbaar.
  dinsdag 9 december 2025 @ 14:23:59 #15
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219449442
Als je de slaapkamer niet echt nodig hebt maar alleen als logeerkamer dan zou ik die helemaal opdoeken. Wij hebben gewoon zo'n dikke luchtbed die we ergens neerleggen als iemand blijft logeren, werkt prima. Dan zou ik er inderdaad een aparte wc (wat nu de badkamer is) en grote badkamer (wat nu het kantoor is) van maken. Vind het zelf heerlijk om lang in bad te zitten met een boek en als dan iemand moet kakken is het handig als je 2 aparte ruimtes hebt. Ook leuker dat wat onbekendere gasten niet in je badkamer zitten vind ik persoonlijk.

Als je dat niet wil zou er ook nog een schuine muur tussen beide ruimtes kunnen om de ruimten gunstig te verdelen, dan moet je die muur niet helemaal tot de buitenmuur door laten lopen maar eerder weer recht laten lopen zodat het mooi haaks op de muur uitkomt, kun je in die hoek van de slaapkamer die dan ongunstig lijkt een kast maken.

Of ook mooi is om er de wasmachine/droger in de buurt te plaatsen en grote kasten ernaast, heb ik zelf en vind dat heel handig om allemaal bij elkaar in de buurt te hebben. Handoeken in de buurt als je gaat badderen en de kleding allemaal binnen handbereik. Supermakkelijk.
To BG or not to BG!
pi_219449489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 14:18 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om van alle opties die je hebt dit te verzinnen... _O-

Nu is zowel de badkamer als de slaapkamer onbruikbaar.
Waarom zijn beide kamers nu volgens jou onbruikbaar? Je hebt een grotere badkamer dan in de huidige indeling, alles waarom gevraagd werd zit erin, en de andere kamer is nog steeds geschikt voor een bureau en kast zoals gevraagd, en ook voor een eenpersoonsbed zoals gevraagd.
pi_219449747
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 22:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zou het toilet lekker buiten de badkamer houden, zo fijn, zeker als je met een gezin bent
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 14:12 schreef dujour het volgende:
Toilet buiten de badkamer hebben wij ook inderdaad aan zitten te denken.
Maar wáár dan? Vanaf de overloop heb je maar ruimte voor 2 deuren: slaapkamer, badkamer, dan is het op.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219449881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:08 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Maar wáár dan? Vanaf de overloop heb je maar ruimte voor 2 deuren: slaapkamer, badkamer, dan is het op.
Als je de oude badkamer logeerkamer maakt en dan de deur van die nieuwe badkamer opschuift dan kun je ongeveer waar Vlindertje de douche heeft getekend een toiletruimte maken. Dan trek je dat stukje achter het toilet bij de nieuwe logeerkamer en heb je daar mooi ruimte voor een inbouwkast.
Een van de opties lijkt me, een architect heeft vast nog fraaiere oplossingen
pi_219449960
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:34 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Als je de oude badkamer logeerkamer maakt en dan de deur van die nieuwe badkamer opschuift dan kun je ongeveer waar Vlindertje de douche heeft getekend een toiletruimte maken. Dan trek je dat stukje achter het toilet bij de nieuwe logeerkamer en heb je daar mooi ruimte voor een inbouwkast.
Een van de opties lijkt me, een architect heeft vast nog fraaiere oplossingen
Waar komt dan de deur naar het toilet: vanuit de nieuwe logeer- of vanuit de nieuwe badkamer?
pi_219450003
Namens Picobello.BV doe ik u deze schets gratis en voor nop deze schets toekomen.

Toegangsdeur naar kantoor verplaatsen zodat je een separaat toilet kan bereiken, luxe inloopdouche (helaas moet er wel een raam voor weg) en als je een grote dubbele wastafel wil is het verschuiven van de toegangsdeur naar de badkamer een optimalisatie omdat je anders een beetje tegen de wastafel aan loopt.
pi_219450036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:45 schreef blomke het volgende:

[..]
Waar komt dan de deur naar het toilet: vanuit de nieuwe logeer- of vanuit de nieuwe badkamer?
Beiden niet, de deur van het huidige kantoor schuif je verder die ruimte in, voorbij waar vlindertje de douche heeft getekend. De deur naar het nieuwe toilet komt daar dan haaks op, dus naast de deur van de huidige badkamer.
Het kan allemaal vast nog veel logischer en fraaier, maar er zijn echt mogelijkheden om er 3 ruimtes met hun eigen deur te maken.
pi_219450038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:52 schreef archito het volgende:
Toegangsdeur naar kantoor verplaatsen zodat je een separaat toilet kan bereiken, luxe inloopdouche (helaas moet er wel een raam voor weg) en als je een grote dubbele wastafel wil is het verschuiven van de toegangsdeur naar de badkamer een optimalisatie omdat je anders een beetje tegen de wastafel aan loopt.
Je geeft zelfs al 2 v/d 3 obstakels aan. De 3-de: bad van 1,6m. is een zit bad?
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Beiden niet, de deur van het huidige kantoor schuif je verder die ruimte in, voorbij waar vlindertje de douche heeft getekend. De deur naar het nieuwe toilet komt daar dan haaks op, dus naast de deur van de huidige badkamer.
Het kan allemaal vast nog veel logischer en fraaier, maar er zijn echt mogelijkheden om er 3 ruimtes met hun eigen deur te maken.
edit - 4-de: deuren die tegen elkaar aan klappen of mensen die in het donker tegen een openstaande toiletdeur knallen.
pi_219450041
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:52 schreef archito het volgende:
Namens Picobello.BV doe ik u deze schets gratis en voor nop deze schets toekomen.

[ afbeelding ]

Er daarom bestaan er experts _O_
pi_219450192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:57 schreef blomke het volgende:

[..]
Je geeft zelfs al 2 v/d 3 obstakels aan. De 3-de: bad van 1,6m. is een zit bad?
[..]
edit - 4-de: deuren die tegen elkaar aan klappen of mensen die in het donker tegen een openstaande toiletdeur knallen.
Het is maar een schetsje hoor, een optie met voor- en nadelen. Als je hier een uurtje langer op studeert kun je het nog verder optimaliseren. Maar als je een gescheiden toilet wil waar TS over na heeft gedacht lijkt me dit een logische optie. Je houdt praktische rechthoekige ruimtes over en benut slim de inham van het toilet voor een fijne inloopdouche. Je kunt daar ook het bad tussen zetten wellicht, maar dan komt je douche in de badkamer weer onhandig voor het raam uit. Tenzij dat een hoog raam is, dan zou je de inloopdouche naast de wastafel kunnen maken.

De binnenwanden waren niet dragend dus je kunt de badkamer ook 1,70 meter maken en het bad tussen de wanden klemmen. Een bad van 170x70 is een prima formaat.

Welke deuren knallen tegen elkaar aan? In de nieuwe situatie heb je alleen maar de oranje deuren. Bovendien, in welk huis loop je in het donker niet tegen openstaande deuren aan? Je moet deuren niet open laten staan.
pi_219450225
Even op doorgegaan als je douche en bad omwisselt. Voordeel is dan dat je misschien beide ramen kan behouden wat veel licht geeft, ben wel benieuwd hoe die ramen er naast elkaar uitzien. Zijn ze van gelijke hoogte?

Qua ruimtelijkheid vind ik deze optie minder mooi. Die hoge douche in een inham in de eerste optie geeft een fijnere sfeer in de badkamer omdat je als je binnenkomt op een laag bad kijkt met een raam erboven.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')