Voel je je niet helemaal top Blomke? Heb je plannen om er tussenuit te piepen?quote:Op maandag 8 december 2025 19:57 schreef blomke het volgende:
Stel je bent al jaren getrouwd (> 20 jaar) en je man valt dood neer of is binnen een maand of twee de pijp uit. Hij bracht een inkomen of pensioen in, deed de tuin en was de klusjesman.
Dan is ie er niet meer en als weduwe blijf je of alleen achter (kinderen verhuisd) of met een paar etterbakjes van pubers die binnen de kortste keren ook vertrekken.
Wat overkomt je:
1) Emotioneel en Mentaal
2) Fysiek,
3) Financieel?
Nee hoor. Denk dat de kans groter is dat ik weduwnaar wordt, dan mijn partner weduwe.quote:Op maandag 8 december 2025 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Voel je je niet helemaal top Blomke? Heb je plannen om er tussenuit te piepen?
Het is ook een vraag aan ervaringsdeskundigen.quote:Op maandag 8 december 2025 20:52 schreef Nagelslak het volgende:
IJe weet pas hoe dit voelt en wat het met je doet als je zelf in zo’n situatie terechtkomt.
En je kunt je er zelf niet een beetje een voorstelling van maken?quote:Op maandag 8 december 2025 21:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is ook een vraag aan ervaringsdeskundigen.
Nee, enig empathisch vermogen ontbeert mij.quote:Op maandag 8 december 2025 21:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je kunt je er zelf niet een beetje een voorstelling van maken?
Stel hij bracht 60% van het gezamelijke inkomen (AOW/Pensioen/Inkomen uit werk) binnen ....quote:
Dit gaat over een specifieke situatie lijkt me. Dit is geen puur hypothetische vraag.quote:Op maandag 8 december 2025 21:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Stel hij bracht 60% van het gezamelijke inkomen (AOW/Pensioen/Inkomen uit werk) binnen ....
‘Ontbeer ik’ of ‘ontbreekt mij’.quote:Op maandag 8 december 2025 21:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, enig empathisch vermogen ontbeert mij.
Dan is er een levensverzekering voor afbetaling van de hypotheek en nabestaandenpensioen denk ik.quote:Op maandag 8 december 2025 21:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Stel hij bracht 60% van het gezamelijke inkomen (AOW/Pensioen/Inkomen uit werk) binnen ....
quote:Op maandag 8 december 2025 21:13 schreef miss_sly het volgende:
Mmaar je wil duidelijk een bepaalde kant op.
Vast wel. Waarom vraag je anders alleen naar hoe dat is voor een weduwe (niet een weduwnaar) en waarom alleen plotseling (en niet na een ziekte)?quote:
Dat heb je dan weer helemaal zelf in de hand.quote:Op maandag 8 december 2025 21:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee hoor. Denk dat de kans groter is dat ik weduwnaar wordt, dan mijn partner weduwe.
Ja Juf. Ik weet het Juf.quote:Op maandag 8 december 2025 21:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Ontbeer ik’ of ‘ontbreekt mij’.
Vrouwen worden veel ouder dan mannen, dus de kans dat je weduwe wordt is veel groter dan andersom.quote:Op maandag 8 december 2025 21:18 schreef Lienekien het volgende:
Waarom vraag je anders alleen naar hoe dat is voor een weduwe (niet een weduwnaar)
Een ziekte van 2 maanden, zie OP; bijv. uitgezaaide slokdarmkanker, pancreascarcinoom of longkanker.quote:Op maandag 8 december 2025 21:18 schreef Lienekien het volgende:
waarom alleen plotseling (en niet na een ziekte)?
Kijk, now are we getting somewhere.quote:Op maandag 8 december 2025 21:18 schreef halfway het volgende:
Ik als man zou mij geen raad weten na 38 jaar.
Ja, want als je levenspartner die je al 20+ jaar hebt 'ineens' weg valt dan heb jij dit topic nodig om duidelijk gemaakt te krijgen dat iemand zich dan geen raad zou kunnen weten? Dat kun jij niet zelf bedenken? Dit topic is er om die open deuren in te trappen?quote:Op maandag 8 december 2025 21:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Kijk, now are we getting somewhere.
Ik ontbeer enig empatisch ...quote:Op maandag 8 december 2025 21:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want als je levenspartner die je al 20+ jaar hebt 'ineens' weg valt dan heb jij dit topic nodig om duidelijk gemaakt te krijgen dat iemand zich dan geen raad zou kunnen weten? Dat kun jij niet zelf bedenken?
Zoiets. Mijn moeder had er niet echt problemen mee, maar mijn vader was al 10 jaar dementerende. Fysiek ging ze er op vooruit, financieel ook (geen zorgkosten voor de instelling meer, wel nabestaandenpensioen). Emotioneel was ze al af van hem.quote:Op maandag 8 december 2025 21:28 schreef capricia het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe andere mensen dat bij bijvoorbeeld hun ouders hebben ervaren.
Als een van beiden overlijdt.
Tien jaar dementerend is wel heftig ja. Dan neem je emotioneel al steeds meer afscheid.quote:Op maandag 8 december 2025 21:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoiets. Mijn moeder had er niet echt problemen mee, maar mijn vader was al 10 jaar dementerende. Fysiek ging ze er op vooruit, financieel ook (geen zorgkosten voor de instelling meer, wel nabestaandenpensioen). Emotioneel was ze al af van hem.
Mijn ouders waren bijna zestig jaar samen. De laatste vier jaar leefden ze apart n hetzelfde huis en het laatste half jaar waren ze officieel gescheiden, op mijn moeders initiatief. Het vinden van een andere woning wilde maar niet lukken, dus woonden ze nog in hetzelfde huis.quote:Op maandag 8 december 2025 21:28 schreef capricia het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe andere mensen dat bij bijvoorbeeld hun ouders hebben ervaren.
Als een van beiden overlijdt.
Ja. Dat verdriet kan ik me zo goed voorstellen. 60 jaar samen is bijna een heel mensenleven voor velen. Ook al ga je uit elkaar, dat wis je niet uit.quote:Op maandag 8 december 2025 22:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn ouders waren bijna zestig jaar samen. De laatste vier jaar leefden ze apart n hetzelfde huis en het laatste half jaar waren ze officieel gescheiden, op mijn moeders initiatief. Het vinden van een andere woning wilde maar niet lukken, dus woonden ze nog in hetzelfde huis.
Ondanks dat ze gescheiden waren, was het voor mijn moeder toch een shock toen hij overleed en vertelde ze later dat ze er ook wel wat verdriet over had gevoeld.
Maar get was ook wel een opluchting dat ze nu het huis niet meer hoefde te delen.
Dat ligt er toch aan wat je geregeld hebt?quote:Op maandag 8 december 2025 20:34 schreef miss_sly het volgende:
Wat een vreemde zaken in je stelling.
Financieel gebeurt er niet zoveel.
Dat ging over mezelf. En met mij gebeurt er fysiek niet zoveel nee.quote:Op maandag 8 december 2025 22:11 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat ligt er toch aan wat je geregeld hebt?
Wij hebben hier een overleidensrisico verzekering, Die een X bedrag uitgekeerd als een van ons overlijdt en de hypotheek nog loopt bv.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |