abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219456081
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:55 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het is daar sowieso knettergek. Zou er echt nooit bij willen zijn
Klopt, maar 1 groep weet zich daar nog te misdragen.
pi_219456281
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:44 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De gemeente Valencia heeft de vuurwerkregels tijdens Las Fallas de laatste jaren aangescherpt mede omdat met name Nederlanders zich niet normaal konden gedragen. In 2025 meerdere Nederlanders beboet voor het afsteken van zwaar, verboden vuurwerk tijdens Fallas.
https://spanjevandaag.com(...)m_source=chatgpt.com
Bij de laatste keer rellen waren het vooral locals die aan het rellen waren tegen de politie tijdens las fallas.

Maar het is wel zo dat er veel Nederlanders, Duitsers en andere nationaliteiten daar naartoe gaan en vuurwerk afsteken.
pi_219480979
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 13 december 2025 @ 12:38:00 #34
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219481504
https://www.omroepbrabant(...)door-vuurwerk-in-oss

Stoer hoor. En een verdere ondersteuning voor een verkoopverbod.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 13 december 2025 @ 18:05:10 #35
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219483752
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 12:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)door-vuurwerk-in-oss

Stoer hoor. En een verdere ondersteuning voor een verkoopverbod.
Slecht gehandhaafd. Extreem terleurstellend want volgend jaar gebeurd dit natuurlijk niet meer na het verbod
pi_219483874
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 28 december 2025 @ 10:15:57 #37
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219627985
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 28 december 2025 @ 13:20:39 #38
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219630869
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 10:15 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Verbaasd me niets, we zijn allemaal zeikers geworden, lekker de ladder achter ons omhoog trekken.
"Vond ik vroeger leuk, nu niet meer dus nu moeten we het verbieden!"

En als je echt vraagt, hebben die mensen die voor een vuurwerk verbod stemmen met name een hekel aan de zware bommen die al lang verboden zijn.
pi_219631370
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 13:20 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Verbaasd me niets, we zijn allemaal zeikers geworden, lekker de ladder achter ons omhoog trekken.

En als je echt vraagt, hebben die mensen die voor een vuurwerk verbod stemmen met name een hekel aan de zware bommen die al lang verboden zijn.
Dit. Of ze zijn als een blad aan een boom gedraaid omdat 'iedereen het ook vindt'
Ook in moeilijke tijden.
  Moderator zondag 28 december 2025 @ 14:17:31 #40
5428 crew  miss_sly
pi_219632074
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 13:20 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Of, ik zeg maar wat, het is zo ontzettend uit de hand gelopen met weken tot maanden overlast voor 31 december en enorm veel gewonden, zelfs doden en vernielingen tijdens O&N dat mensen het niet meer oke vinden.

Vroegah was het niet zo heftig als het tegenwoordig is. Dat is echt buiten alle proportie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219632150
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2025 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of, ik zeg maar wat, het is zo ontzettend uit de hand gelopen met weken tot maanden overlast voor 31 december en enorm veel gewonden, zelfs doden en vernielingen tijdens O&N dat mensen het niet meer oke vinden.

Vroegah was het niet zo heftig als het tegenwoordig is. Dat is echt buiten alle proportie.
ik heb juist het idee dat het de maanden voor O&N alleen maar rustiger is geworden
O&N zelf wordt vooral zwaarder vuurwerk afgestoken wat schade en gewonden veroorzaakt, dat al illegaal was
pi_219632253
quote:

[..]

Juist met een verbod werk je dat in de hand, maar dat gaan we over een paar jaar wel weer zien.

Het veilige vuurwerk is er straks niet meer, waardoor het ook niet meer uitmaakt of het categorie F2 of F4 is illegaal is het toch
pi_219632439
Ik ben wel benieuwd naar de schade.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219632465
Meh.
Ik gun ieder z'n pleziertje, maar er is elk jaar menselijk leed en schade. Doktoren en artsen waarschuwen elk jaar opnieuw. Dat allemaal te danken aan malloten die niet met vuurwerk kunnen omgaan.

Vuurwerk gooien naar hulpverleners. Vuurwerk gooien naar mensen die hun hond uitlaten.
Het opblazen van straatmeubilair. De bizarre aantallen autos die in de brand gaan.

Dit jaar was op 9 November al het eerste dodelijke vuurwerk-slachtoffer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 28 december 2025 @ 14:52:53 #45
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219632850
Ik ben, zeg maar, wel vóór vuurwerk als het maar niet te veel te dicht in m'n in de buurt is :)
  zondag 28 december 2025 @ 15:45:35 #46
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219633942
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 10:15 schreef Caland het volgende:
[ x ]
volgens mij zijn dit soort metingen zo in accuraat als de pest. Alleen Facebook Anita's reageren hier op :')
  zondag 28 december 2025 @ 15:46:43 #47
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219633981
quote:

[..]

Nog altijd komt dat 90% door al illegaal spul :')

Deze week ook paar keer in de nacht wakker geknald. Moet ik dan maar vinden dat legaal verboden moet worden?
pi_219634218
quote:

[..]

Dus laten we het legale siervuurwerk verbieden waar vader en zoon van genieten :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 december 2025 @ 15:57:16 #49
284411 crew  heywoodu
pi_219634284
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dus laten we het legale siervuurwerk verbieden waar vader en zoon van genieten :')
Dat is wellicht overdreven, maar uiteindelijk hebben we dat voor de volle 100% te danken aan eigenlijk drie groepen mensen:

1. Mensen die voor de jaarwisseling (zeker ruim ervoor) al vuurwerk afsteken
2. Mensen die illegaal vuurwerk afsteken
3. Mensen die zich niet normaal gedragen en met vuurwerk gooien, er dingen mee opblazen, etc

Als iemand in één van die groepen zit kun je die persoon bedanken voor het algehele verbod.
pi_219634310
Bij ons in de gemeente wordt er al vanaf september elke week wel een keer geknald. Desondanks heb ik toch het idee dat het al elk jaar wat minder wordt. Zeker op oudejaarsdag lijkt het allemaal wat tammer.

Al denk ik dat de cobra nog steeds in populariteit toe neemt.
pi_219634387
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Prima stap om het gebruik van artikelen die we ook 'vuurwerk' noemen te denormaliseren.

Dat zal uiteindelijk ook leiden tot het minder normaal maken van illegaal vuurwerk.

Het zal waarschijnlijk niets veranderen aan het gebruik van illegale explosieven, maar het zou al heel mooi zijn als er elk jaar wat minder oogletsel is bij omstanders en minder minderjarigen zichzelf voor het leven verminken.

Als daar de brave burger ook voor moet 'lijden' omdat ze geen suffe vuurpotjes meer mogen aansteken, dan is dat maar zo.
pi_219634525
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 14:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Meh.
Ik gun ieder z'n pleziertje, maar er is elk jaar menselijk leed en schade. Doktoren en artsen waarschuwen elk jaar opnieuw. Dat allemaal te danken aan malloten die niet met vuurwerk kunnen omgaan.

Vuurwerk gooien naar hulpverleners. Vuurwerk gooien naar mensen die hun hond uitlaten.
Het opblazen van straatmeubilair. De bizarre aantallen autos die in de brand gaan.

Dit jaar was op 9 November al het eerste dodelijke vuurwerk-slachtoffer.
En dat kwam door vuurwerk wat hier uit de winkel kwam?
pi_219634633
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2025 15:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is wellicht overdreven, maar uiteindelijk hebben we dat voor de volle 100% te danken aan eigenlijk drie groepen mensen:

1. Mensen die voor de jaarwisseling (zeker ruim ervoor) al vuurwerk afsteken
2. Mensen die illegaal vuurwerk afsteken
3. Mensen die zich niet normaal gedragen en met vuurwerk gooien, er dingen mee opblazen, etc

Als iemand in één van die groepen zit kun je die persoon bedanken voor het algehele verbod.
1. boeit me echt niet als iemand een sierpotje afsteekt. Dat knalt nauwelijks, en maakt minder lawaai dan een vuilniswagen in je straat

3. Dingen opblazen is met het huidige legale vuurwerk niet mogelijk.

Dan bij je 2e punt over, en dat is dus al illegaal. Wie gaat daar iets mee winnen?
pi_219634651
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 16:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
En dat kwam door vuurwerk wat hier uit de winkel kwam?
Heb jij de tijd om de herkomst van vuurwerk te inspecteren dat aangestoken op je af komt gegooid?
pi_219634681
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 16:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Heb jij de tijd om de herkomst van vuurwerk te inspecteren dat aangestoken op je af komt gegooid?
Dat is geen hogere wiskunde
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 december 2025 @ 16:17:15 #56
284411 crew  heywoodu
pi_219634701
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 16:13 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
1. boeit me echt niet als iemand een sierpotje afsteekt. Dat knalt nauwelijks, en maakt minder lawaai dan een vuilniswagen in je straat

3. Dingen opblazen is met het huidige legale vuurwerk niet mogelijk.

Dan bij je 2e punt over, en dat is dus al illegaal. Wie gaat daar iets mee winnen?
Punt is dat die groepen mensen er voor zorgen dat het nu verboden wordt. Dat was niet gebeurd als iedereen zich normaal had gedragen. Als een kleuter die zijn speelgoed in moet leveren omdat hij er niet normaal mee om kan gaan.
pi_219634731
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 16:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Punt is dat die groepen mensen er voor zorgen dat het nu verboden wordt. Dat was niet gebeurd als iedereen zich normaal had gedragen. Als een kleuter die zijn speelgoed in moet leveren omdat hij er niet normaal mee om kan gaan.
Klopt, maar moet het broertje van die kleuter dan ook zijn speelgoed inleveren, die wel gewoon normaal doet?
pi_219634762
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 16:16 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat is geen hogere wiskunde
Want als je agenten bekogeld met vuurwerk uit Nederlandse winkels dan is het geen probleem.
Kijk gewoon even goed met welk soort vuurwerk je bekogeld bent, en onderneem eventueel op basis van je eigen waarneming actie.
pi_219634818
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 16:20 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Want als je agenten bekogeld met vuurwerk uit Nederlandse winkels dan is het geen probleem.
Kijk gewoon even goed met welk soort vuurwerk je bekogeld bent, en onderneem eventueel op basis van je eigen waarneming actie.
Die worden niet met een sierpot bekogeld.

Maar met knalvuurwerk, vuurpijlen, romijnse kaarsen. Dingen die al verboden zijn.
pi_219634860
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 16:20 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Denk je echt dat agenten met compounds worden bekogeld :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')