abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin maandag 8 december 2025 @ 15:39:08 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219442939
https://www.ioresearch.n(...)s-in-eigen-gemeente/

De OP sloeg ondertussen niet meer op het nieuwsbericht. Even snel aangepast met wat cijfers van 2 jaar terug. Draag gerust wat actuelers aan !
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219443246
Lekker alles verbieden _O_ Men zal gehoorzamen ! ~O>
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 8 december 2025 @ 16:25:04 #3
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219443251
belachelijk ik wil gewoon knallen met auto nieuw!
Blaf me vol
pi_219443334
Ik weet niet wat de oplossing is. Die zooi mag van mij verboden worden heb niets met vuurwerk maar niemand zal zich er toch aan gaan houden als je in België en Duitsland gewoon het hele jaar vuurwerk kan kopen

[ Bericht 1% gewijzigd door Straatcommando. op 08-12-2025 17:56:41 ]
pi_219443412
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 16:40 schreef augurk2025 het volgende:
Ik weet niet wat de oplossing is. Die kankerzooi mag van mij verboden worden heb niets met vuurwerk maar niemand zal zich er toch aan gaan houden als je in België en Duitsland gewoon het hele jaar vuurwerk kan kopen
Belgie. Duitsland heeft niet het hele jaar door vuurwerk in de winkel liggen.
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 8 december 2025 @ 17:03:17 #6
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219443448
Zo lang je overal in NL met 2 uurtjes bij een winkel over de grens bent waar je het wel kan kopen dan heeft het weinig nut.
Daarom geloof ik nog best dat ze het nu op EU niveau willen gaan aanpakken dat het overal verboden wordt.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 december 2025 @ 17:48:40 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_219443804
quote:
Ik weet niet wat de oplossing is. Die kankerzooi mag van mij verboden worden heb niets met vuurwerk maar niemand zal zich er toch aan gaan houden als je in België en Duitsland gewoon het hele jaar vuurwerk kan kopen
Tja, de mensen die het om de haverklap afsteken en met illegale rommel komen zijn natuurlijk het probleem. Dit hele probleem was er niet geweest als mensen zich gewoon netjes aan de regels hadden gehouden (waar echt wel uitgebreid en leuk vuurwerk binnen valt) en het bij oudjaarsdag hadden gehouden. Elke keer als ik een knal hoor nu weet ik dat het dus weer iemand is aan wie we een totaalverbod te danken hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_219443942
quote:
Ik weet niet wat de oplossing is. Die zooi mag van mij verboden worden heb niets met vuurwerk maar niemand zal zich er toch aan gaan houden als je in België en Duitsland gewoon het hele jaar vuurwerk kan kopen
Vorig jaar ben ik in een dorp naast Antwerpen met de vriendengroep oud en nieuw gaan vieren, villa afgehuurd. Daar was ook een vuurwerkverbod. Nederlanders als wij zijn dachten we dat daar ook wel niemand zich eraan zou houden en aldaar een doosje vuurwerk gekocht.

Dood- en doodstil om 12 uur. Heel ver in de verte hoorde je licht iets vanuit Antwerpen. Ook maar niet aangedurfd om dat ding af te steken dus _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219444420
Als ik door de stad loop met oud en nieuw staan er overal auto's in de fik en kerstbomen, hier en daar wat lawinepijlen, etc., dat gaat de komende jaren niet veranderen door een vuurwerkverbod.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219444450
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 18:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Vorig jaar ben ik in een dorp naast Antwerpen met de vriendengroep oud en nieuw gaan vieren, villa afgehuurd. Daar was ook een vuurwerkverbod. Nederlanders als wij zijn dachten we dat daar ook wel niemand zich eraan zou houden en aldaar een doosje vuurwerk gekocht.

Dood- en doodstil om 12 uur. Heel ver in de verte hoorde je licht iets vanuit Antwerpen. Ook maar niet aangedurfd om dat ding af te steken dus _O-
Hangt van de regio of. In genoeg regio's trekken ze zich in België ook niks aan van de lokale verboden
  maandag 8 december 2025 @ 19:36:48 #11
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219444485
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 19:31 schreef Den_Haag het volgende:

[..]
Hangt van de regio of. In genoeg regio's trekken ze zich in België ook niks aan van de lokale verboden
Daarom verbaasde het mij zo dat je in een dorp dat feitelijk tegen Antwerpen aan ligt exact niks hoorde.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 december 2025 @ 21:01:08 #12
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219445162
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 17:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Tja, de mensen die het om de haverklap afsteken en met illegale rommel komen zijn natuurlijk het probleem. Dit hele probleem was er niet geweest als mensen zich gewoon netjes aan de regels hadden gehouden (waar echt wel uitgebreid en leuk vuurwerk binnen valt) en het bij oudjaarsdag hadden gehouden. Elke keer als ik een knal hoor nu weet ik dat het dus weer iemand is aan wie we een totaalverbod te danken hebben.
Of handhaven op het probleem ipv het tegenovergestelde aan te pakken
pi_219448342
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik door de stad loop met oud en nieuw staan er overal auto's in de fik en kerstbomen, hier en daar wat lawinepijlen, etc., dat gaat de komende jaren niet veranderen door een vuurwerkverbod.
Overdrijven is ook een vak :')
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219448390
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:56 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Normaal vuurwerk is echt het probleem niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219449252
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:56 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Jij woont op een waddeneiland? :')
pi_219449273
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 13:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Jij woont op een waddeneiland? :')
Nee, maar "Als ik door de stad loop met oud en nieuw staan er overal auto's in de fik"

Is nogal overdreven niet?
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219449297
Het is best wel sneu dat de pro groep altijd maar moet gaan janken over ´´alles verbieden´´.
Alsof 1 maatregel gelijk staat aan het maken van een politiestaat of wat voor onzin dan ook.

De Nederlandse overheid heeft als taak om te zorgen voor de burgers, voor gezondheid en voor veiligheid.

Vuurwerk is gewoon een kansloos ding dat elk jaar voor zeer grote problemen zorgt.
Mensen die sterven, dieren die sterven, huizen en auto´s die in brand vliegen, geweld onderling en tegen hulpverleners en veel schade aan het milieu.

Er is geen enkel voordeel aan vuurwerk, alleen maar heel veel grote nadelen.

Waarom zou zoiets nog geaccepteerd moeten worden anno 2025?
En het is niet alsof hiermee de overheid al het plezier weg zou halen, alsof het hele leven om vuurwerk draait :´)
Bijna nog erger dan die 15 jarigen en social media in Australie.
pi_219449304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 14:02 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nee, maar "Als ik door de stad loop met oud en nieuw staan er overal auto's in de fik"

Is nogal overdreven niet?
Ik woonde in een groot dorp/kleine stad en zelfs daar stond heel veel in de fik.
Laat staan als je in een grote stad woont dan wel een tokkie omgeving.

Natuurlijk zal hij het wat aandikken, maar afhankelijk van waar hij woont zal het echt wel veel waarheid bevatten.
pi_219449609
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 14:05 schreef bianconeri het volgende:
Het is best wel sneu dat de pro groep altijd maar moet gaan janken over ´´alles verbieden´´.
Alsof 1 maatregel gelijk staat aan het maken van een politiestaat of wat voor onzin dan ook.

De Nederlandse overheid heeft als taak om te zorgen voor de burgers, voor gezondheid en voor veiligheid.

Vuurwerk is gewoon een kansloos ding dat elk jaar voor zeer grote problemen zorgt.
Mensen die sterven, dieren die sterven, huizen en auto´s die in brand vliegen, geweld onderling en tegen hulpverleners en veel schade aan het milieu.

En het is niet alsof hiermee de overheid al het plezier weg zou halen, alsof het hele leven om vuurwerk draait :´)
De door jouw uitgeademde CO2 is een probleem voor de gezondheid van de overige burgers. Waarom moeten we dat anno 2025 nog accepteren eigenlijk?
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:00:51 #20
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219449706
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 14:05 schreef bianconeri het volgende:

Het meeste dat je noemt gaat niet verdwijnen door legaal vuurwerk aan te pakken
pi_219449858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 14:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De door jouw uitgeademde CO2 is een probleem voor de gezondheid van de overige burgers. Waarom moeten we dat anno 2025 nog accepteren eigenlijk?
Precies wat ik in mijn post bedoel. Er wordt door de pro-groep echt op de meest belachelijke dingen terugvallen.
Of nee, laten we lekker de hele mensheid uitroeien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:00 schreef Friday12 het volgende:

Het meeste dat je noemt gaat niet verdwijnen door legaal vuurwerk aan te pakken
Verdwijnen niet, dat lukt praktisch nooit ongeacht met wat.

Echter door het te verbieden stopt wel een groot deel daarvan.
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:52:57 #22
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219450010
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Precies wat ik in mijn post bedoel. Er wordt door de pro-groep echt op de meest belachelijke dingen terugvallen.
[..]

Onzin. Meeste shit gebeurt met illegaal waar nooit op gehandhaafd word.
pi_219450142
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Het is helaas zo in Nederland dat als een kleine groep iets maar hard genoeg blèrt dat hiernaar geluisterd wordt. De onderliggende, daadwerkelijke, problemen pakken we niet aan.

quote:

Zolang je in België en Duitsland volop vuurwerk kunt kopen gaat een groot deel niet stoppen de komende jaren. We weten allemaal dat de handhaving in NL een lachertje is tenslotte. Waarom zou je je daar druk over maken, laat ze maar bewijzen dat jij iets aangestoken hebt.

Het echt illegale vuurwerk gaat ook niet verdwijnen voorlopig, tenzij we illegaal vuurwerk nu ook illegaal maken :D

Los van wat we er van vinden. De enige echte oplossing is dat vuurwerk op Europees niveau aan banden wordt gelegd. Dan zal de verkoop in onze omringende landen ook stoppen. Als dat gebeurd dan zal je zien dat het allemaal rap af zal nemen, er zal een generatie opgroeien die niet gewend is aan vuurwerk. Die zullen veel minder behoefte hebben aan de illegale zooi die er dan nog te krijgen is. Dus na een jaar of 20 na invoering van dergelijke regels zal je daadwerkelijk een afname gaan zien en over 50 jaar taalt er niemand meer naar.
pi_219450666
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 9 december 2025 @ 20:01:34 #25
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219451520
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 18:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Tja wat valt onder kinderen?
8 jarigen?
13 jarigen?
15 jarigen?

Nogal verschil in.

Maar sowieso om 03:00 nog buiten aan het klooien met vuurwerk is wel typerend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')