Nee dat is het niet. Mijn reactie op een whataboutism ('nu geen demonstraties bij universiteiten') vind jij een drogreden en daar draag je dan weer een andere whataboutism (wapenhandel) voor aan. Zoals je zou kunnen weten pas ik voor dat soort flauwe spelletjes. Bovendien gaat het hier over het conflict in Soedan. Israël is totaal niet relevant, maar kennelijk moet het er toch weer bij gehaald worden.quote:Op zondag 7 december 2025 21:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een mooie drogredenering. Zie bijvoorbeeld:
het gaat niet om de aandacht in een topic hier, dat heeft echt 0 impact. Het gaat om de aandacht en verontwaardiging op grotere schaal, dan zijn dat soort reacties gewoon legitiem.quote:Op zondag 7 december 2025 22:09 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Mijn reactie op een whataboutism ('nu geen demonstraties bij universiteiten') vind jij een drogreden en daar draag je dan weer een andere whataboutism (wapenhandel) voor aan. Zoals je zou kunnen weten pas ik voor dat soort flauwe spelletjes. Bovendien gaat het hier over het conflict in Soedan. Israël is totaal niet relevant, maar kennelijk moet het er toch weer bij gehaald worden.
Ergens wel typisch, bij kritiek op Israël in daarvoor bestemde topics en zelfs in topics over het songfestival klinkt consequent de 'ja maar geen aandacht voor Soedan'-klacht. Nu krijgt Soedan via een actueel topic in NWS aandacht, komt men ook hier weer met die whataboutism schermen die de aandacht van het conflict in Soedan weer verlegd naar Israël.
Op zich vind ik de klacht dat er te weinig aandacht voor dit conflict is wel terecht hoor, maar dan wel als losstaand geval dat zich niet laat vergelijken met het conflict rond Israël. De conclusie dat het dan vast om jodenhaat moet gaan vind ik verder niet meer dan een complottheorie, dat is verder een heel andere discussie die naar mijn idee gewoon niet in dit topic past.
Mwah, reacties als 'waar zijn nu de gesloopte universiteiten' en flauwe conclusies als 'zeker omdat er geen joden zitten' voegen weinig toe. Zou het eigenlijk gewoon goedkoop scoren met stemmingmakerij willen noemen.quote:Op zondag 7 december 2025 22:22 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het gaat niet om de aandacht in een topic hier, dat heeft echt 0 impact. Het gaat om de aandacht en verontwaardiging op grotere schaal, dan zijn dat soort reacties gewoon legitiem.
Sowieso is demonstreren voor iets waar de regering het al mee eens is een vrij zinloze bezigheid.quote:Op zondag 7 december 2025 20:36 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Mentaal voelt Soedan net te 'ver weg', vrees ik.
dat mag je idd vindenquote:Op zondag 7 december 2025 22:35 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Mwah, reacties als 'waar zijn nu de gesloopte universiteiten' en flauwe conclusies als 'zeker omdat er geen joden zitten' voegen weinig toe. Zou het eigenlijk gewoon goedkoop scoren met stemmingmakerij willen noemen.
Hypocrisie.quote:Op zondag 7 december 2025 22:35 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Mwah, reacties als 'waar zijn nu de gesloopte universiteiten' en flauwe conclusies als 'zeker omdat er geen joden zitten' voegen weinig toe. Zou het eigenlijk gewoon goedkoop scoren met stemmingmakerij willen noemen.
Alleen Rusland doet zoietsquote:Op zondag 7 december 2025 17:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Recap: Waarover gaat het conflict in Soedan?
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)nese-stad-al-fashir/
[ afbeelding ]
Je hoort er bijna niemand over, maar hele steden worden uitgemoord. Bizar. En dan heb je ook landen als Rusland die er zich ook in mengen voor mineralen e.d.
Zoals ik zei, dit gruwelijke conflict verdient absoluut meer aandacht, maar dat staat dus los van Gazaquote:Op zondag 7 december 2025 23:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hypocrisie.
Zeker als je nu je muil houdt en niet precies hetzelfde reageert als je deed met gaza.
Zeker.quote:Op zondag 7 december 2025 23:23 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dit gruwelijke conflict verdient absoluut meer aandacht,
Dat het meer aandacht mag krijgen zeker niet. Zo direct als de hamas oorlog is veroordeeld, zo stil is het nu over de moordende moslims in sudan. Van die hypocrisie kan je niet wegkijken. Totaal niet te rijmen.quote:maar dat staat dus los van Gaza
Wanneer kom jij met je luie reet van de bank af en organiseer je een demonstratie? In plaats van dat een ander het voor je moet oplossen.quote:Op zondag 7 december 2025 19:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Fantastisch, die rode lijn demonstratie vanmiddag, 250.000 mensen, ow wacht....
Ah, nu wel natuurlijkquote:Op maandag 8 december 2025 08:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer kom jij met je luie reet van de bank af en organiseer je een demonstratie? In plaats van dat een ander het voor je moet oplossen.
Ja als hij blijkbaar vind dat men moet demonstreren voor Soedan, dan moet hij maar het initiatief nemen in plaats van zeiken en niks doen.quote:
Het is alleen wel zo dat we er indirect wel mee te maken krijgen doordat de zoveelste stroom vluchtelingen weer op gang komt en uiteraard ook weer deze kant op.quote:Op maandag 8 december 2025 04:16 schreef TAmaru het volgende:
De zoveelste burgeroorlog op dat continent. Ik kan me er niet meer druk om maken eerlijk gezegd.
*The Second Sudanese Civil War was a conflict from 1983 to 2005 between the central Sudanese government and the Sudan People's Liberation Army. It was largely a continuation of the First Sudanese Civil War of 1955 to 1972. Although it originated in southern Sudan, the civil war spread to the Nuba Mountains and the Blue Nile. It lasted for almost 22 years and is one of the longest civil wars on record. The war resulted in the independence of South Sudan 6 years after the war ended.quote:They Poured Fire on Us From the Sky: The True Story of Three Lost Boys of Sudan (2005) is a book co-authored with Judy A. Bernstein.[1] It is the autobiographical story of brothers Benson Deng and Alephonsion Deng, and their cousin Benjamin Ajak. It describes their ordeal during the Second Sudanese Civil War* as they flee as refugees across Sudan, Ethiopia, and Kenya before arriving at a refugee camp in Kenya. There they sign up to take part in the Lost Boys of Sudan program and resettle in America.[2]
Lach maar, in de bekende fuikjes is Netanyahu/Israël inderdaad een schuldige:quote:Op zondag 7 december 2025 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch knap dat de joden dit hebben weten te organiseren.
Wat is de wat is ook een aanrader. Door een bekende(re) schrijver op grond van interviews met een van deze Lost Boys.quote:Op maandag 8 december 2025 09:14 schreef SEMTEX het volgende:
Dit speelt al veel langer. Recent dit boek gelezen:
[ afbeelding ]
De eerste aanvallen begonnen in de jaren '90 al, ook aangewakkerd door het regeringsleger en de president zelf.
[..]
*The Second Sudanese Civil War was a conflict from 1983 to 2005 between the central Sudanese government and the Sudan People's Liberation Army. It was largely a continuation of the First Sudanese Civil War of 1955 to 1972. Although it originated in southern Sudan, the civil war spread to the Nuba Mountains and the Blue Nile. It lasted for almost 22 years and is one of the longest civil wars on record. The war resulted in the independence of South Sudan 6 years after the war ended.
Je noemt mijn argument over het gebrek aan protesten bij universiteiten direct een drogreden, maar je legt niet uit waarom. In plaats daarvan draai je het gesprek van wapenhandel naar jodenhaat, en precies dát maakt jouw reactie tot de whataboutism waar ik je op wees. Vervolgens kom je met bovenstaande reactie die neerkomt op een jij-bak. Zoals ik al zei: aan dat soort spelletjes doe ik niet mee.quote:Op maandag 8 december 2025 09:42 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, ik vind jouw argument niet enkel een drogredenering. Het is een drogredenering. En ik haal geen whataboutisms aan, ik ga mee in de lijn van argumenten die jij zelf opstart om aan te tonen dat het geen houdt snijdt.
Dat doe ik wel, mijn hele post is een onderbouwing daarvan.quote:Op maandag 8 december 2025 10:36 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Je noemt mijn argument over het gebrek aan protesten bij universiteiten direct een drogreden, maar je legt niet uit waarom. In plaats daarvan draai je het gesprek van wapenhandel naar jodenhaat, en precies dát maakt jouw reactie tot de whataboutism waar ik je op wees. Vervolgens kom je met bovenstaande reactie die neerkomt op een jij-bak. Zoals ik al zei: aan dat soort spelletjes doe ik niet mee.
Door er users die mijn posts liken bij te slepen, maak je het onnodig persoonlijk. Het voegt inhoudelijk niets toe. Hoe dan ook: door het telkens weer terug te brengen tot Israël, overschaduwt men juist het conflict in Soedan — precies wat men de ander verwijt. Maar goed, daar laat ik het bij. Fijne dag verder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |