abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2025 @ 12:09:52 #176
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219441105

You can vote up to 20 times, zelfs op de livestream op YouTube. Op Instagram zag je de ad op Nederland gericht echt heel vaak. Zelfs dit soort promoties:

Dan zit er wel echt veel geld in hoor.
pi_219441160
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
You can vote up to 20 times, zelfs op de livestream op YouTube. Op Instagram zag je de ad op Nederland gericht echt heel vaak. Zelfs dit soort promoties:
[ afbeelding ]
Dan zit er wel echt veel geld in hoor.
Oh ja, op Time Square in New York, voor de Rest of the World vote. Alweer vergeten.
C’est Davie :o)
pi_219441667
Hoe het ook zij, bij een liedjeswedstrijd zou de enige reden om te stemmen op een land toch het liedje moeten zijn. Alle andere redenen zijn altijd (vriendjes)politiek.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2025 @ 13:05:40 #179
163650 Greys
pi_219441791
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:49 schreef Aadrianus het volgende:
Hoe het ook zij, bij een liedjeswedstrijd zou de enige reden om te stemmen op een land toch het liedje moeten zijn. Alle andere redenen zijn altijd (vriendjes)politiek.
Jup. Dat stemmen puur omdat het Israël is (zoals dit keer al gebeurde door mensen die zelfs het hele lied nooit hadden gehoord) maakt het Songfestival kapot. Maar dat zal ook wel de bedoeling zijn. Uiteindelijk krijgen ze hun zin, want het gaat kapot. Is het eigenlijk al.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219441834
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 11:47 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Ik heb geen reclame van de Israëlische regering gezien (heb geen social media en geen tv), maar wel veel artikelen gelezen over protesten, pestcampagne en een algemene hetze tegen het land en ook in het algemeen tegen joodse mensen "want Israël". Reden genoeg voor mij persoonlijk om alle telefoons te gebruiken om op dat land te stemmen en inderdaad mensen die normaal wel kijken maar nooit stemmen, te vragen om ook te stemmen (geen idee of ze het hebben gedaan). En nee, heb er geen 7 shekel voor gekregen oid. Puur door de anti-campagne. En die anti-campagne sterkt mij alleen maar in mijn steun voor Israël en ik weet heel zeker dat ik niet de enige ben. En de stemmen die nu op gaan om Israël te boycotten zullen uiteindelijk meer mensen zoals ik over de streep halen op juist op Israël te gaan stemmen!
En ik heb wel een vermoeden dat Israël eigenlijk helemaal niet zit te wachten op een overwinning, ze hebben zat andere problemen, komt ESF er nog bij...
Als ze niet willen winnen, moeten ze zich terugtrekken. Ze hebben immers zat problemen. :)
pi_219441838
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:09 schreef Momo het volgende:
Op Instagram zag je de ad op Nederland gericht echt heel vaak. Zelfs dit soort promoties:
Ja, die heb ik dus niet, ik kom ook niet echt vaak op Times Square, dus al die reclames zijn compleet langs me heen gegaan. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die buiten social media leeft en een browser gebruikt die alle reclames e.d. wegfiltert.
Daarbij, als je het land en het lied vreselijk vindt, dan helpt toch geen enkele reclame? Ik zou bijv. niet op Michael ben David stemmen al kreeg ik geld toe, behalve als hij dus in de 2 voorgaande jaren zou optreden. Hoe vreselijk ik die kerel ook vind.
En als ik de Israël-haat in de wereld een beetje kan peilen, dan zal het gros hier toch ook niet voor gaan?
pi_219441862
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 13:11 schreef Mandy040986 het volgende:
Als ze niet willen winnen, moeten ze zich terugtrekken.
Terugtrekken is net als toegeven aan terrorisme. Doe je ook niet.
pi_219441901
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 13:15 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Terugtrekken is net als toegeven aan terrorisme. Doe je ook niet.
Wat een onzin. :)
  maandag 8 december 2025 @ 13:20:02 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219441911
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 13:12 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Ja, die heb ik dus niet, ik kom ook niet echt vaak op Times Square, dus al die reclames zijn compleet langs me heen gegaan. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die buiten social media leeft en een browser gebruikt die alle reclames e.d. wegfiltert.
Daarbij, als je het land en het lied vreselijk vindt, dan helpt toch geen enkele reclame? Ik zou bijv. niet op Michael ben David stemmen al kreeg ik geld toe, behalve als hij dus in de 2 voorgaande jaren zou optreden. Hoe vreselijk ik die kerel ook vind.
En als ik de Israël-haat in de wereld een beetje kan peilen, dan zal het gros hier toch ook niet voor gaan?
Dus je zou stemmen op iets om een statement te maken ook vind je het vreselijk zoals Michael Ben David en je bent wel Eurovisie fan, dat snap ik niet. Het is niet dat de competitie graag kapot ziet want er zijn woke optredens en dat moet kapot? Je ziet bij andere landen dat de diaspora wegblijft als het nummer niet goed is zoals Polen 2021 en 2024. Oekraïne had dit jaar ook een matige televote score omdat het niet zo goed was live. Zelfs ultra nationalistisch Turkije dat in 2011 wegbleef van de televote. En je weet dat winnen eigenlijk niet kan, maar toch wil je dat Israel dan wint en de competitie de laatste klap geven?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2025 @ 13:25:17 #185
163650 Greys
pi_219441939
quote:

[..]
Er is (weer) massaal gestemd op Israël door mensen die gewoon stemden door enorme dure Israëlische stemcampagne en de oproepen (van oa Wilders in eigen land) en die het hele lied nog nooit hadden gehoord toen ze stemden. Er waren zat tweets en posts die dat gewoon toegaven en zelfs als je dat niet gelooft dan zegt het aantal streams van het lied direct na het esf ook genoeg. Het was helemaal geen populair lied waar mensen daarna nog naar luisterden. Maar ze hebben er wel op gestemd. Dat is exact wat het Songfestival sloopt. En dat jarenlange fans daar woest om zijn dat hun geliefde Songfestival gesloopt wordt is echt te begrijpen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 december 2025 @ 13:30:24 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219441971
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 13:25 schreef Greys het volgende:

[..]
Er is (weer) massaal gestemd op Israël door mensen die gewoon stemden door enorme dure Israëlische stemcampagne en de oproepen (van oa Wilders in eigen land) en die het hele lied nog nooit hadden gehoord toen ze stemden. Er waren zat tweets en posts die dat gewoon toegaven en zelfs als je dat niet gelooft dan zegt het aantal streams van het lied direct na het esf ook genoeg. Het was helemaal geen populair lied waar mensen daarna nog naar luisterden. Maar ze hebben er wel op gestemd. Dat is exact wat het Songfestival sloopt. En dat jarenlange fans daar woest om zijn dat hun geliefde Songfestival gesloopt wordt is echt te begrijpen.
Diaspora verneuken de resultaten ook altijd wel een beetje. Wat ik hier boven zei als het echt slecht gezongen is zoals Polen 2021 en 2024 dan pakt de diaspora daar ook niet de telefoon. Maar het kan wel een verschil maken tussen een nummer dat anders net niet was doorgegaan en wel doorgaan. Het verschil tussen plek 7 en plek 12 in de finale. Helemaal precies eerlijk worden de landen ook niet beoordeeld, dat weten de fans ook wel. Maar het moet niet zo worden dat wat een land ook stuurt er 300 + televotepunten worden gegeven.

Bekijk deze YouTube-video

In beide jaren ook wel de slechtste vocale performances.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2025 @ 13:37:34 #187
163650 Greys
pi_219442022
quote:
Je maakt ben ik bang een denkfout.
Want degenen die gewoon fan zijn van het ESF stemmen vanuit allerlei landen gewoon op hun favorieten, of die nou uit Finland of Moldavië komen. Dus die stemmen op de andere deelnemers worden allemaal erg verdeeld over meerdere favorieten.

Maar dan is er één land dat oproept gewoon vanuit elk land 20 keer op ze te stemmen. Ongeacht of je het lied wat vindt. In elk land zijn uiteraard ook gewoon heel veel pro-Israël mensen. Logisch. Dus die gaan ALLEMAAL op dezelfde stemmen. Die stemmen vanuit al die landen door die groep mensen (die oa de billboards hebben gezien en oproep van Wilders en youtube etc) gaan allemaal naar één deelnemer. Ongeacht of ze het lied leuk vinden. Ongeacht of ze er daarna nog überhaupt een keer vrijwillig naar willen luisteren. Allll die stemmen komen bij één deelnemer.

En dus moet de organisatie zich steeds in alle bochten wringen en regels veranderen en juryleden terughalen in de semi's om te voorkomen dat het vanaf het begin gewoon een gelopen race is. Je krijgt nu dus ook winnaars die zonder al dit gedoe wellicht nooit gewonnen hadden.

De doodsteek van Eurovisie.

(Nog afgezien van dingen die geen hol te maken hebben met Israël hoor. De EBU is zelf ook lekker bezig met het slopen, door bv kritische pers hun perspassen af te pakken en Joost naar huis te sturen zonder bewijs en nog een hele waslijst.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219442053
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het bericht dat je wist dat ging komen.
_O- perfect
  maandag 8 december 2025 @ 14:03:34 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219442154

Eurovision Hub zet hun verslaggeving voor de komende tijd stil.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2025 @ 14:30:10 #190
163650 Greys
pi_219442310
De hele boel dondert in elkaar.
Zou het jubileum komend jaar de laatste editie worden? Het voelt momenteel alsof dat zomaar kan gebeuren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219442323
Ik ben niet heel bekend met eurovision hub maar er zullen vast meer content creators volgen. ESC Tom zegt in zijn laatste video dat hij ook twijfels heeft maar omdat het zijn fulltime job is kan hij er niet zomaar mee stoppen
pi_219442365
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 13:20 schreef Momo het volgende:
Dus je zou stemmen op iets om een statement te maken
Ja, want anderen maken ook statements. Protesten buiten en in de venue, de artiest uitfluiten, negeren en zelfs gewoon pesten (gapende Marina??). Nu zelfs een hele campagne om het land uit te sluiten, landen die niet meedoen etc.
Het enige wat je als gewone thuiszittende fan kunt doen is idd je telefoon(s) pakken en stemmen op het land dat deze shitstorm over zich heen krijgt. En als je het eens bent met deze shitstorm, hoef je ook niet te stemmen natuurlijk.
Maar als je, zoals ik, de hele situatie de omgekeerde wereld vindt, dan heb je niet echt een stem of opties om ook maar iets te doen.
Ik vind dus dat de hele omslag in ESF land (en als decennialange fan baal ik hier enorm van) vooral dus de schuld is van het publiek dat boe-roept en met vlaggen waait en van de deelnemers die een andere deelnemer pesten vanwege de afkomst en uiteraard ook omroepen en artiesten die op de anti-Israël bandwagon springen, waarbij de zorgen over Gaza zeer waarschijnlijk secundair / tertiair zijn etc....
  maandag 8 december 2025 @ 14:43:05 #193
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219442426
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:37 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Ja, want anderen maken ook statements. Protesten buiten en in de venue, de artiest uitfluiten, negeren en zelfs gewoon pesten (gapende Marina??). Nu zelfs een hele campagne om het land uit te sluiten, landen die niet meedoen etc.
Het enige wat je als gewone thuiszittende fan kunt doen is idd je telefoon(s) pakken en stemmen op het land dat deze shitstorm over zich heen krijgt. En als je het eens bent met deze shitstorm, hoef je ook niet te stemmen natuurlijk.
Maar als je, zoals ik, de hele situatie de omgekeerde wereld vindt, dan heb je niet echt een stem of opties om ook maar iets te doen.
Ik vind dus dat de hele omslag in ESF land (en als decennialange fan baal ik hier enorm van) vooral dus de schuld is van het publiek dat boe-roept en met vlaggen waait en van de deelnemers die een andere deelnemer pesten vanwege de afkomst en uiteraard ook omroepen en artiesten die op de anti-Israël bandwagon springen, waarbij de zorgen over Gaza zeer waarschijnlijk secundair / tertiair zijn etc....
Ach, weer het ze zijn allemaal jodenhaters frame. Waarom speelt dit ineens op na de gruwelijkheden in Israël en Gaza? Misschien omdat dat mensen een daadwerkelijk een probleem hebben met het ingrijpen van Israël in Gaza? En een probleem hebben met hoe de overheid van Israël omgaat met het songfestival? Hoe leuk zou jij het vinden als bijvoorbeeld een Roemenië elk jaar 300 televotepunten kopen met matige inzendingen?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2025 @ 14:51:19 #194
163650 Greys
pi_219442504
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 14:31 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben niet heel bekend met eurovision hub maar er zullen vast meer content creators volgen. ESC Tom zegt in zijn laatste video dat hij ook twijfels heeft maar omdat het zijn fulltime job is kan hij er niet zomaar mee stoppen
De Hub is met onder andere die leuke Australische dame Danie.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219442510
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
Misschien omdat dat mensen een daadwerkelijk een probleem hebben met het ingrijpen van Israël in Gaza?
Precies, ik zeg toch dat het de omgekeerde wereld is. Israël werd gruwelijk aangevallen en gaat in tegenaanval, wat elk ander land ook zou doen. Maar de wereld gaat massaal achter de aanvallers staan. Geen discussie voor ESF verder, jij hebt in NSW gezien hoe ik hier over denk. Vind het nog altijd megakrom dat men het normaal vindt om boe te roepen tijdens het optreden van iemand die de meest gruwelijke aanval op joden sinds WOII heeft meegemaakt en overleefd. En had er een Palestijn gestaan, voor bijv. Roemenië, nou dan had ie de winst hoor en was er verder helemaal niks aan de hand en was iedereen helemaal happy.
pi_219442673
Het is net een sneeuwbal, het blijft rollen.
Maar zou dit allemaal ook niet de "schuld" zijn van social media?

Want toen Lenny Kuhr in 1969 won, werd het ESF gehouden in het dictatoriale Spanje. Franco was toen de leider in dat land (bewonderaar van Hitler), en heeft ruim 500.000 doden op zijn geweten. En zijn tegenstanders werden ook tot zijn dood in 1975 nog gemarteld, zonder proces opgesloten of vermoord. En geen haan kraaide er naar.

Nog steeds zijn er ruim 114.000 mensen spoorloos. De VN heeft al dikwijls opgeroepen tot een onderzoek naar deze vermissingen maar de Spaanse regering heeft daar lak aan.
Hetzelfde Spanje wat nu zo hard schreeuwt en dit balletje van uitsluiten van Israël heeft laten rollen.

Was er toen social media geweest zou Spanje dan ook zijn uitgesloten door Nederland?

[ Bericht 3% gewijzigd door summer52 op 08-12-2025 15:22:35 ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2025 @ 15:20:33 #197
163650 Greys
pi_219442747
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:52 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Precies, ik zeg toch dat het de omgekeerde wereld is. Israël werd gruwelijk aangevallen en gaat in tegenaanval, wat elk ander land ook zou doen.
Tegenaanval op Hamas begrijpelijk want 7 oktober was meer dan walgelijk en immens gruwelijk en verdrietig hoe de ca 1150 slachtoffers daar aan hun einde kwamen.

Het aantal burgerslachtoffers staat echter al lang niet meer in verhouding met 7 oktober:

Volkskrant:
De Israëlische oorlog in de Gazastrook heeft in bijna twee jaar tijd aan zeker 66.097 Palestijnen het leven gekost. Nog eens 168.536 Palestijnen raakten in het geweld gewond. Vermoedelijk ligt het aantal slachtoffers in werkelijkheid nog hoger.

Moeten we (wat je zelf ook al zei gelukkig) verder maar niet hier in ESF doen, maar de enorme aantallen slachtoffers (ook vrouwen en kinderen) in Gaza zijn wellicht een reden dat velen inmiddels niet meer aan de kant van Israël staan. (Ook niet aan die van Hamas. Maar aan de kant van alle onschuldige slachtoffers).
Hoef jij het niet mee eens te zijn, maar je snapte de reden niet zei je en ik denk dat dit de reden is. (Nogmaals en welgemeend: 7 oktober was afgrijselijk en vreselijk).

quote:
En had er een Palestijn gestaan, voor bijv. Roemenië, nou dan had ie de winst hoor en was er verder helemaal niks aan de hand en was iedereen helemaal happy.
Even puur persoonlijk maar ik denk dat velen het met me eens zijn: dan was ik echt alles behalve helemaal happy in dat scenario dat je schetst. Want ook dan is Eurovisie naar z'n moer en stemt men op een lied puur omdat het een Palestijn is die voor Roemenië zingt en niet omdat het 't leukste/beste lied is. Dat wil echt geen enkele Eurovisiefan toch? Dat het daarom gaat? Tuurlijk niet. Echt niet.

En alles heeft sowieso bij mij maar ik denk bij het merendeel van de boze fans geen reet met jodenhaat oid te maken in elk geval. Of met' Israëlhaat'. Want zoals eerder genoemd: iedereen klapte een aantal jaren geleden voor Netta en velen gingen naar Tel Aviv voor het festival.

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 08-12-2025 15:56:21 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter maandag 8 december 2025 @ 15:22:28 #198
87554 Cee
Welluk?
pi_219442766
Volgens mij was er toen (in 1969, refererend aan summer’s post) ook een aantal landen dat wegbleef vanwege het regime. Oostenrijk bijvoorbeeld, of all people. :D

Social media maakt wel alles veel sneller en breder zichtbaar. De snelheid en hoeveelheid aan (expliciete) beelden van nu valt niet te vergelijken met 50+ jaar terug. Dat heeft natuurlijk ook een groot effect.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2025 @ 15:28:12 #199
163650 Greys
pi_219442823
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 15:11 schreef summer52 het volgende:
Was er toen social media geweest zou Spanje dan ook zijn uitgesloten door Nederland?
Uitstekende vraag. En we zullen het antwoord nooit weten omdat het inderdaad qua nieuws heel andere tijden waren.

Ik denk niet dat het nu voornamelijk aan de 'social' media ligt, maar aan dat het nieuws gewoon nu overal en direct voor iedereen beschikbaar is via online kranten en idd óók via social media en niet zoals toen via alleen dat ene stukkie tekst in die ene krant of programma op tv. Mensen weten nu veel meer. Alle info is toegankelijk. Is niet altijd en overal een goed ding. Maar ik ben er persoonlijk wel blij mee dat we meer weten. (Op alle vlakken dan he, niet alleen in dit geval).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 december 2025 @ 15:31:59 #200
163650 Greys
pi_219442880
(Even stiekem tussendoor want ik moet ff weg maar wij allen doen dit nu best even goed zo al zeg ik het zelf, dit gesprek zonder persoonlijke aanvallen, het kan dus echt.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')