--------------------------quote:Hoofdpiet Niels van der Laan met de dood bedreigd voor suggestie in Sinterklaasjournaal
Niels van der Laan, hoofdpiet in Het Sinterklaasjournaal, heeft afgelopen dagen meerdere doodsbedreigingen gehad. Dat meldt presentatrice Merel Westrik bij talkshow Eva. De NTR bevestigt het nieuws.
Westrik zei dat de bedreigingen "op agressieve manier zijn geuit". Volgens haar moest de politie eraan te pas komen. Een woordvoerder van de NTR laat weten dat de bedreigingen deze week zijn geuit.
In het programma suggereerde de hoofdpiet dat ouders desnoods zelf stiekem cadeautjes kunnen kopen voor Pakjesavond, als het Sinterklaas en de pieten niet lukt. Sommige mensen zijn boos omdat hij volgens hen 'het geheim' rond het Sinterklaasfeest heeft verklapt. Ze uiten hun woede bijvoorbeeld op sociale media.
De NTR wil niet zeggen of er aangifte is gedaan. Ook kunnen zij zich niet uitlaten over eventuele bedreigingen tegen andere acteurs.
Niels van der Laan vertolkt al jaren de rol van hoofdpiet.
https://nos.nl/artikel/25(...)-sinterklaasjournaal
Ze willen ze er best stiekem in doen, maar dan moeten ze wel aangeleverd wordenquote:Op donderdag 4 december 2025 21:42 schreef Zorro het volgende:
Het blijkt een verstandige opmerking te zijn geweest van de hoofdpiet.
Met zulke intelligentie is het niet onwaarschijnlijk dat veel ouders ook zaten te wachten tot Sinterklaas de cadeautjes kwam brengen.
Zelfs als er kinderen worden verkracht en vermoord?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:45 schreef thedeedster het volgende:
Gewoon normaal doen mensen.
Hoe debiel een kinderprogramma ook kan zijn.
Dan doe je gewoon niet meer mee inderdaad.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Wat een idiote mensen lopen er toch rond.
Ik hoop bij dit soort posts altijd maar dat de poster maar aan het trollen is en niet écht te dom is om het verschil te begrijpen tussen wat trollende tweets van 10 jaar geleden en oprechte doodsbedreigingen.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Akwasie bedreigde iedere zwarte piet ook met de dood.
Het OM vond dat dat met een sorry wel afgedaan was. Benieuwd of ze er bij deze bedreiging ook zo over denken.
Niet in de laatste plaats om wat FOK!posts van mij die je dan ook best uit 2010 uit de context kan pakkenquote:Op donderdag 4 december 2025 21:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik hoop bij dit soort posts altijd maar dat de poster maar aan het trollen is en niet écht te dom is om het verschil te begrijpen tussen wat trollende tweets van 10 jaar geleden en oprechte doodsbedreigingen.
Werkelijk?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik hoop bij dit soort posts altijd maar dat de poster maar aan het trollen is en niet écht te dom is om het verschil te begrijpen tussen wat trollende tweets van 10 jaar geleden en oprechte doodsbedreigingen.
Ahh jij weet al precies wat er gebeurd is, het zijn wat comments op jnternet.. Misschien kan je de NOS en het ANP even bellen om het te vertellen, want zij weten het niet.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
malloten die op facebook en twitter anoniem naar de hoofdpiet berichten sturen dat ze hopen dat hij dood valt.
Haha, dacht meteen hier aan.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:51 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dan doe je gewoon niet meer mee inderdaad.
Bekijk deze YouTube-video
Waarom willen ze dat niet zeggen?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:38 schreef Starhopper het volgende:
De NTR wil niet zeggen of er aangifte is gedaan.
Breekbaar vaasje. Wat al door Rutte & Co keihard tegen de muur getieft is.quote:
Er komen ieder jaar afkeurende reacties.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:30 schreef the-eye het volgende:
Ik kan de doodsbedreigingen niet goedkeuren maar dat hier afkeurende reacties op komen is natuurlijk niet zo vreemd
Sorry?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Snap de sentimenten wel. Npo probeert al een tijdje via het sinterklaasjournaal de magie er van af te halen.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:30 schreef the-eye het volgende:
Ik kan de doodsbedreigingen niet goedkeuren maar dat hier afkeurende reacties op komen is natuurlijk niet zo vreemd
Omdat?quote:Op vrijdag 5 december 2025 00:51 schreef Alpha0 het volgende:
Ik keur het niet goed, maar kan het wel begrijpen.
Dan spoor je ook nietquote:Op vrijdag 5 december 2025 00:51 schreef Alpha0 het volgende:
Ik niet, maar vind het sowieso lastig om me te verplaatsen in mensen met een IQ van een tuinhek. Dus leg uit?quote:Op vrijdag 5 december 2025 00:51 schreef Alpha0 het volgende:
De mensen die denken dat dit gebeurde, zijn echt dom.quote:Op vrijdag 5 december 2025 06:23 schreef 3rr0r het volgende:
Dan ben je wel sneu zeg, als je als programma denkt het geheim van het feestje te moeten verklappen. Geeft het een kick? Weten ze van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen na al die jaren of is het een bewuste manier om 'van binnen uit' het feestje te verpesten?
Mensen slaan door in hun emotie maar dat er niemand bij dat programma is die dan zegt, he jongens, dit lijkt me niet zo'n bijster idee om erin te verwerken
Die laten dit bewust uit hun berichten omdat het waarschijnlijk gaat om wat trieste internet ridders ja.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ahh jij weet al precies wat er gebeurd is, het zijn wat comments op jnternet.. Misschien kan je de NOS en het ANP even bellen om het te vertellen, want zij weten het niet.
Haha je trapt kritiekloos in dat misselijke AD Telegraaf artikelquote:Op vrijdag 5 december 2025 06:23 schreef 3rr0r het volgende:
Dan ben je wel sneu zeg, als je als programma denkt het geheim van het feestje te moeten verklappen. Geeft het een kick? Weten ze van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen na al die jaren of is het een bewuste manier om 'van binnen uit' het feestje te verpesten?
Mensen slaan door in hun emotie maar dat er niemand bij dat programma is die dan zegt, he jongens, dit lijkt me niet zo'n bijster idee om erin te verwerken
quote:Op donderdag 4 december 2025 21:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Als hij nou gewoon een echte Zwarte PIet was dan hoefde hij niks te vrezen want dan zou hij in het dagelijks leven niet herkend worden.
Dit, wacht gewoon de verhaallijn af.quote:Op vrijdag 5 december 2025 07:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De mensen die denken dat dit gebeurde, zijn echt dom.
Wat zou nou de conclusie worden van die ouders die wel zouden proberen om Sint en Piet te helpen?
Juist, dat ze het niet kunnen. Dat ze er een zootje van maken en dat je het dus gewoon aan Sint en de pieten moet overlaten. Die kunnen dat tenminste.
Ik ben geen PVV'er, ook geen ouder maar ik kan geen humor ontdekken in de onherkenbaarheid van zwarte Piet over boord gooien en het grote geheim van het Sinterklaasfeest verklappen. We kunnen alles afdoen met dat het voor kinderen niet uitmaakt maar ik begrijp heel goed dat ouders op de rem trappen en er niks voor voelen om om dit plat te laten trappen tot alleen nog een bezoek aan de speelgoedwinkel omstreeks 5 december omdat het uiteindelijk bij kinderen toch alleen om de kadootjes zou gaanquote:Op vrijdag 5 december 2025 07:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
PVV ouders snappen de humor van de makers van het Sinterklaasjournaal niet. Dan moet je natuurlijk mensen met de dood bedreigen.
Neeeeee, we mogen dat soort zaken absoluut niet op die manier vergelijken. Aan de hoogste boom die ouders!quote:Op donderdag 4 december 2025 21:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Akwasie bedreigde iedere zwarte piet ook met de dood.
Het OM vond dat dat met een sorry wel afgedaan was. Benieuwd of ze er bij deze bedreiging ook zo over denken.
Ik denk niet dat er iemand hier is die achter een doodsbedreiging staat. Hoe graag je dat ook zo wil framenquote:Op vrijdag 5 december 2025 08:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond die metagrap ook wel gewaagd, maar ik snap niet dat mensen het proportioneel achten en “begrijpen” dat daarom doodsbedreigingen worden verstuurd.
Maar hey, dat is blijkbaar genormaliseerd in bepaalde kringen.
Het wordt niet om zeep geholpen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iemand hier is die achter een doodsbedreiging staat. Hoe graag je dat ook zo wil framen![]()
Er is begrip voor ouders die in opstand komen tegen het omzeep helpen van het Sinterklaasfeest
Ik heb zo een vermoeden dat dat allemaal wappies zijn die denken dat dit onderdeel is van een "groter plan."quote:Op donderdag 4 december 2025 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Wat een idiote mensen lopen er toch rond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |