Ik verwacht inderdaad nog wel wat compensatielanden, net zoals ze Bulgarije, Roemenie en Moldavie weer naar binnen hebben gekocht.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:11 schreef Nexum het volgende:
Overigens is het ook hilarisch dat landen zoals Kazachstan al jaren roepen dat ze mee willen doen aan de volwassen Eurovisie en de EBU hield dat consistent af, maar zodra dit spektakel zich voordoet lijken ze ineens in een sneltrein deel te kunnen nemen. Het is toch ook een lulletje rozenwater van een organisatie
Zeker wel. Erg jammer dat Nederland er niet bij is, maar ik ga uiteraard wel gewoon kijken, want het is altijd een vermakelijke avondquote:
Ik had al eerder geconcludeerd dat het ook duidelijk is dat de EBU niets geeft om de eerder afgehaakte oost-europa landen, behalve wanneer het hen goed uitkomt.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:11 schreef Nexum het volgende:
Overigens is het ook hilarisch dat landen zoals Kazachstan al jaren roepen dat ze mee willen doen aan de volwassen Eurovisie en de EBU hield dat consistent af, maar zodra dit spektakel zich voordoet lijken ze ineens in een sneltrein deel te kunnen nemen. Het is toch ook een lulletje rozenwater van een organisatie
Straks omzeilen ze de normale regels voor ITU en EBU lidmaatschap om Kosovo er bij te halenquote:Op donderdag 4 december 2025 21:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik verwacht inderdaad nog wel wat compensatielanden, net zoals ze Bulgarije, Roemenie en Moldavie weer naar binnen hebben gekocht.
Hahaha ja Moldavië die normaal geen geld hebben om fatsoenlijke voorrondes te houden en nu ineens in een arena. Het valt niet op allemaal hoor EBU.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik verwacht inderdaad nog wel wat compensatielanden, net zoals ze Bulgarije, Roemenie en Moldavie weer naar binnen hebben gekocht.
Daar verschillen wij dan in. En daar laat ik het bij.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je slaat een stapje over, want Israël maakte het ESF vorige keer al volledig politiek doordat hun eigen overheid (!) een dure stemcampagne voor het Songfestival kocht. Dat anderen daar vervolgens ook politiek op gaan reageren kan je dan natuurlijk niet meer voorkomen.
Dat is alsof we van de EBU allemaal niet het woord 'paars' mogen roepen en dat Israël dat dan toch vijf keer roept en NL en andere landen daarop zeggen 'wij trekken ons terug omdat zij paars zeiden' en je daarna zegt 'ZIJ ZEGGEN Paars IN HUN REACTIE, FOEI!'. Ja, als reactie op..
Uiteraard, want de organisatie heeft de Oost-Europese landen juist structureel tegengewerkt jarenlang. Oost-Europa domineert het festival in de jaren 2000, en ineens moet de jury teruggehaald worden omdat landen zoals Engeland het niet konden verkroppen dat ze iedere keer onderaan het scorebord eindigden. Luxemburg werd in 2024 met open armen ontvangen, maar geen enkele moeite werd gedaan om Noord-Macedonië of Bulgarije terug te brengen. Albanië die consistent een slechte startpositie toegewezen kreeg, de lijst loopt door.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik had al eerder geconcludeerd dat het ook duidelijk is dat de EBU niets geeft om de eerder afgehaakte oost-europa landen, behalve wanneer het hen goed uitkomt.
Wat jammer dat je het erbij laat. We kunnen er toch gewoon fatsoenlijk zonder ruzie over praten?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:22 schreef summer52 het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dan in. En daar laat ik het bij.
En de allergrootste compensatieland wordt Canada!quote:Op donderdag 4 december 2025 21:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wel met kanttekening dat we in die jaren ook wel flink door de kwalitatieve ondergrens zijn gegaan.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:22 schreef Nexum het volgende:
[..]
Uiteraard, want de organisatie heeft de Oost-Europese landen juist structureel tegengewerkt jarenlang. Oost-Europa domineert het festival in de jaren 2000, en ineens moet de jury teruggehaald worden omdat landen zoals Engeland het niet konden verkroppen dat ze iedere keer onderaan het scorebord eindigden. Luxemburg werd in 2024 met open armen ontvangen, maar geen enkele moeite werd gedaan om Noord-Macedonië of Bulgarije terug te brengen. Albanië die consistent een slechte startpositie toegewezen kreeg, de lijst loopt door.
Hardop gelachenquote:Op donderdag 4 december 2025 21:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik las net berichten dat Monaco blijkbaar ook nog terugkomt
Mwah, ik snap je punt maar als ik 2025 vergelijk met 2008 zie ik eerlijk gezegd weinig verschillen. Toen was dat clownesk/ironische ook erg populair. Maar dat is mijn eigen interpretatie uiteraardquote:Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wel met kanttekening dat we in die jaren ook wel flink door de kwalitatieve ondergrens zijn gegaan.
Al is dat natuurlijk ook enigszins subjectief.
Ik vond 2025 qua inzendingen dan ook niet top.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Mwah, ik snap je punt maar als ik 2025 vergelijk met 2008 zie ik eerlijk gezegd weinig verschillen. Toen was dat clownesk/ironische ook erg populair. Maar dat is mijn eigen interpretatie uiteraard
Die terugkerende landen zullen wel geen participatie fee hoeven te betalen. Ze doen dit puur om een groot deelnemersveld te creëren om het aanzien "hoog" te houden.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik las net berichten dat Monaco blijkbaar ook nog terugkomt
Oeh, wel leuke muziek daar vaak!!!quote:Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef Nexum het volgende:
[..]
Straks omzeilen ze de normale regels voor ITU en EBU lidmaatschap om Kosovo er bij te halen![]()
![]()
Ik had Canada erbij eigenlijk nog wel leuk gevonden, maar niet op deze manier.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:26 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En de allergrootste compensatieland wordt Canada!
Sterker nog, ik denk stiekem echt dat sommigen misschien nog wel een zakkie geld tóe krijgen. En dat dat de reden is dat Moldavië nu ineens hun voorronde in een grote arena kan organiseren ipv in de plaatselijke volleybalkantine.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:43 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Die terugkerende landen zullen wel geen participatie fee hoeven te betalen. Ze doen dit puur om een groot deelnemersveld te creëren om het aanzien "hoog" te houden.
Publiek zal wel kaarten moeten kopen, dus dat kan ook weer geld opleveren. Apart is het wel.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk stiekem echt dat sommigen misschien nog wel een zakkie geld tóe krijgen. En dat dat de reden is dat Moldavië nu ineens hun voorronde in een grote arena kan organiseren ipv in de plaatselijke volleybalkantine.
Dit is wel oprecht raar.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk stiekem echt dat sommigen misschien nog wel een zakkie geld tóe krijgen. En dat dat de reden is dat Moldavië nu ineens hun voorronde in een grote arena kan organiseren ipv in de plaatselijke volleybalkantine.
Ja maar dan had dat andere jaren ook gekund als de verkoop genoeg oplevert, zou je zeggen.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:55 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Publiek zal wel kaarten moeten kopen, dus dat kan ook weer geld opleveren.
Er zit echt een luchtje aan.quote:Apart is het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |