abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219411386
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:11 schreef Nexum het volgende:
Overigens is het ook hilarisch dat landen zoals Kazachstan al jaren roepen dat ze mee willen doen aan de volwassen Eurovisie en de EBU hield dat consistent af, maar zodra dit spektakel zich voordoet lijken ze ineens in een sneltrein deel te kunnen nemen. Het is toch ook een lulletje rozenwater van een organisatie :')
Ik verwacht inderdaad nog wel wat compensatielanden, net zoals ze Bulgarije, Roemenie en Moldavie weer naar binnen hebben gekocht.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 december 2025 @ 21:18:28 #202
284411 crew  heywoodu
pi_219411404
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:55 schreef superniger het volgende:
Jullie gaan dus ook niet kijken?
Zeker wel. Erg jammer dat Nederland er niet bij is, maar ik ga uiteraard wel gewoon kijken, want het is altijd een vermakelijke avond :)
pi_219411415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:11 schreef Nexum het volgende:
Overigens is het ook hilarisch dat landen zoals Kazachstan al jaren roepen dat ze mee willen doen aan de volwassen Eurovisie en de EBU hield dat consistent af, maar zodra dit spektakel zich voordoet lijken ze ineens in een sneltrein deel te kunnen nemen. Het is toch ook een lulletje rozenwater van een organisatie :')
Ik had al eerder geconcludeerd dat het ook duidelijk is dat de EBU niets geeft om de eerder afgehaakte oost-europa landen, behalve wanneer het hen goed uitkomt.
pi_219411416
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik verwacht inderdaad nog wel wat compensatielanden, net zoals ze Bulgarije, Roemenie en Moldavie weer naar binnen hebben gekocht.
Straks omzeilen ze de normale regels voor ITU en EBU lidmaatschap om Kosovo er bij te halen _O- _O- _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 december 2025 @ 21:20:56 #205
163650 Greys
pi_219411419
quote:

[..]
Hahaha ja Moldavië die normaal geen geld hebben om fatsoenlijke voorrondes te houden en nu ineens in een arena. Het valt niet op allemaal hoor EBU.

Het is bijna lachwekkend allemaal als het niet zo triest was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219411429
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:08 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar je slaat een stapje over, want Israël maakte het ESF vorige keer al volledig politiek doordat hun eigen overheid (!) een dure stemcampagne voor het Songfestival kocht. Dat anderen daar vervolgens ook politiek op gaan reageren kan je dan natuurlijk niet meer voorkomen.

Dat is alsof we van de EBU allemaal niet het woord 'paars' mogen roepen en dat Israël dat dan toch vijf keer roept en NL en andere landen daarop zeggen 'wij trekken ons terug omdat zij paars zeiden' en je daarna zegt 'ZIJ ZEGGEN Paars IN HUN REACTIE, FOEI!'. Ja, als reactie op..

Daar verschillen wij dan in. En daar laat ik het bij.
pi_219411432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik had al eerder geconcludeerd dat het ook duidelijk is dat de EBU niets geeft om de eerder afgehaakte oost-europa landen, behalve wanneer het hen goed uitkomt.
Uiteraard, want de organisatie heeft de Oost-Europese landen juist structureel tegengewerkt jarenlang. Oost-Europa domineert het festival in de jaren 2000, en ineens moet de jury teruggehaald worden omdat landen zoals Engeland het niet konden verkroppen dat ze iedere keer onderaan het scorebord eindigden. Luxemburg werd in 2024 met open armen ontvangen, maar geen enkele moeite werd gedaan om Noord-Macedonië of Bulgarije terug te brengen. Albanië die consistent een slechte startpositie toegewezen kreeg, de lijst loopt door.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219411441
Ik las net berichten dat Monaco blijkbaar ook nog terugkomt _O-
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 december 2025 @ 21:25:54 #209
163650 Greys
pi_219411455
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:22 schreef summer52 het volgende:

[..]
Daar verschillen wij dan in. En daar laat ik het bij.
Wat jammer dat je het erbij laat. We kunnen er toch gewoon fatsoenlijk zonder ruzie over praten? :) Er zijn meer mensen met uiteenlopende meningen. Ik snap alleen oprecht niet hoe iemand het níet-politiek kan vinden als een OVERHEID een stemcampagne koopt voor z'n deelnemende artiest. Maar ik laat het me graag uitleggen waarom dat niet politiek is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219411457
quote:

[..]
En de allergrootste compensatieland wordt Canada!
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 21:28:10 #211
375570 crew  Cyan9
pi_219411467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:22 schreef Nexum het volgende:

[..]
Uiteraard, want de organisatie heeft de Oost-Europese landen juist structureel tegengewerkt jarenlang. Oost-Europa domineert het festival in de jaren 2000, en ineens moet de jury teruggehaald worden omdat landen zoals Engeland het niet konden verkroppen dat ze iedere keer onderaan het scorebord eindigden. Luxemburg werd in 2024 met open armen ontvangen, maar geen enkele moeite werd gedaan om Noord-Macedonië of Bulgarije terug te brengen. Albanië die consistent een slechte startpositie toegewezen kreeg, de lijst loopt door.
Wel met kanttekening dat we in die jaren ook wel flink door de kwalitatieve ondergrens zijn gegaan. ;)

Al is dat natuurlijk ook enigszins subjectief.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219411482
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:24 schreef TheVulture het volgende:
Hardop gelachen :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219411501
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wel met kanttekening dat we in die jaren ook wel flink door de kwalitatieve ondergrens zijn gegaan. ;)

Al is dat natuurlijk ook enigszins subjectief.
Mwah, ik snap je punt maar als ik 2025 vergelijk met 2008 zie ik eerlijk gezegd weinig verschillen. Toen was dat clownesk/ironische ook erg populair. Maar dat is mijn eigen interpretatie uiteraard :P
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 21:33:24 #214
375570 crew  Cyan9
pi_219411510
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:32 schreef Nexum het volgende:

[..]
Mwah, ik snap je punt maar als ik 2025 vergelijk met 2008 zie ik eerlijk gezegd weinig verschillen. Toen was dat clownesk/ironische ook erg populair. Maar dat is mijn eigen interpretatie uiteraard :P
Ik vond 2025 qua inzendingen dan ook niet top. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219411565
Toch mooi apoltiek dat president Herzog meedeelt dat KAN ook meedoet in Wenen :+

https://www.timesofisrael(...)o-be-on-every-stage/
pi_219411594
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:24 schreef TheVulture het volgende:
Die terugkerende landen zullen wel geen participatie fee hoeven te betalen. Ze doen dit puur om een groot deelnemersveld te creëren om het aanzien "hoog" te houden.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_219411620
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef Nexum het volgende:

[..]
Straks omzeilen ze de normale regels voor ITU en EBU lidmaatschap om Kosovo er bij te halen _O- _O- _O-
Oeh, wel leuke muziek daar vaak!!!
pi_219411632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:26 schreef NailQueen het volgende:

[..]
En de allergrootste compensatieland wordt Canada!
Ik had Canada erbij eigenlijk nog wel leuk gevonden, maar niet op deze manier.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 december 2025 @ 21:50:29 #219
163650 Greys
pi_219411648
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:43 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Die terugkerende landen zullen wel geen participatie fee hoeven te betalen. Ze doen dit puur om een groot deelnemersveld te creëren om het aanzien "hoog" te houden.
Sterker nog, ik denk stiekem echt dat sommigen misschien nog wel een zakkie geld tóe krijgen. En dat dat de reden is dat Moldavië nu ineens hun voorronde in een grote arena kan organiseren ipv in de plaatselijke volleybalkantine.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219411690
Moldavië, Kazachstan, Monaco... niemand noemt the elephant in the room. Rusland moet gewoon terug in Eurovisie! Wat maakt het allemaal nog uit, principes spelen geen rol meer. Misschien is het zelfs wel een manier om de televote van de Lidewij de Vos-aanhangers netjes te verdelen over Israël en Rusland. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
pi_219411696
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Sterker nog, ik denk stiekem echt dat sommigen misschien nog wel een zakkie geld tóe krijgen. En dat dat de reden is dat Moldavië nu ineens hun voorronde in een grote arena kan organiseren ipv in de plaatselijke volleybalkantine.
Publiek zal wel kaarten moeten kopen, dus dat kan ook weer geld opleveren. Apart is het wel.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_219411720
GJ bij nieuwsuur
C’est Davie :o)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 december 2025 @ 22:00:46 #223
163650 Greys
pi_219411722
Ik kan er nog steeds niet over uit dat de omroepbaas van organiserend Oostenrijk onlangs op de koffie ging bij de president van Israël om hem in z'n kont te kruipen en te verzekeren dat Israël er echt in moet blijven bij het ESF.

Maar verder is het Eurovisie echt niet politiek..

Het lijkt wel een slecht toneelstuk waar we in zijn beland met de EBU in de hoofdrol.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219411741
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit is wel oprecht raar. :') Sowieso dat die financiële problemen van meerdere landen er ineens niet meer zijn.

Zou leuk zijn als iemand eens uit ging zoeken hoe dit eigenlijk kan, maar daar hebben Songfestivaljournalisten uiteraard geen tijd voor.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 december 2025 @ 22:03:40 #225
163650 Greys
pi_219411742
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:55 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Publiek zal wel kaarten moeten kopen, dus dat kan ook weer geld opleveren.
Ja maar dan had dat andere jaren ook gekund als de verkoop genoeg oplevert, zou je zeggen.

quote:
Apart is het wel.
Er zit echt een luchtje aan.
Maar ik wantrouw na de hele lijst fiasco's van de EBU sinds Joost echt álles van ze.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')