Lol hoeveel keer nogquote:Duitse bondskanselier waarschuwt opnieuw voor de Russische dreiging: “Poetin stopt niet”
https://www.hln.be/buiten(...)~a2c6d779/?slug_rd=1
Ik weet niet hoe het in België was ten tijde van WO2 maar ons koningshuis was dikke vriendjes met nazi Duitsland.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:50 schreef UncleScorp het volgende:
Hopelijk lezen de russen hier niet mee. De plannen van het duitse leger worden hier zomaar vrij gegeven.
Denk dat de russen wel zouden van een oorlogje met Duitsland. Die lusten ze rauw voor wat die gedaan hebben in WO2. Wij niet blijkbaar? 2 keer onze landen in as gelegd met miljoenen doden, en nu weer beste vriendjes. Ze willen zelfs terug het machtigste leger van Europa worden
Maar iedereen steigert als er sprake is van ooit terug russisch gas af te nemen, omdat zij een conflict hebben met een niet Europees land.
Lijkt wel een slechte B-film.
Ja koningshuizen en politieke leiders.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in België was ten tijde van WO2 maar ons koningshuis was dikke vriendjes met nazi Duitsland.
Op de bruiloft van Juliana en Bernhard werd gewoon horst Wessel gedraaid.
Ja dat denk ik wel. Vooral bij online games. Daar speel je altijd tegen de Russen of Duitsers!quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zou er via die games ook veel haat in mensen worden gepompt?
In films zie je altijd wel dat Duitsers en Russen de tegenstanders zijn, zou dat in de game wereld ook zo zijn?
quote:Russische centrale bank eist bijna 200 miljard euro van Euroclear
In een rechtszaak die de Russische centrale bank heeft aangespannen in Moskou is 18,2 biljoen roebel geëist van het Brusselse Euroclear. Omgerekend is dat zo'n 195,7 miljard euro. Dat heeft de rechtbank aangekondigd, meldt persagentschap Reuters. Het bedrag komt ongeveer overeen met het geblokkeerde geld plus interesten.
De centrale bank vindt de voorstellen van de Europese Commissie om de bevroren tegoeden te gebruiken als financiële steun aan Oekraïne illegaal. Door de acties van Euroclear kan de centrale bank naar eigen zeggen als toezichthouder niet meer over zijn tegoeden beschikken.
https://www.hln.be/econom(...)-euroclear~a41a885e/
Permanent psychosequote:Kaja Kallas, de hoge vertegenwoordiger van het buitenlands beleid van de EU reageerde vanochtend op de rechtszaak. "Sommige landen zijn de bedreigingen door Rusland meer gewoon dan andere", zei Kallas, ongetwijfeld ook verwijzend naar haar eigen land, Estland. "En ik kan jullie verzekeren: dit zijn maar bedreigingen, en als we verenigd blijven zijn we veel sterker (...) We moeten echt allemaal het hoofd koel houden."
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat aflopen.quote:
Kaja Kallas had toch al es laten vallen dat er geen rechtbank in Europa hen zou durven veroordelen. Geschillen met Euroclear worden wel beslecht in internationale rechtbanken.quote:Op maandag 15 december 2025 10:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Ben verre van een jurist dus kan er niet over oordelen maar de EU gaat erg ver nu.
Ik heb hem nog liggen, zal kijken of ik hem kan inscannen voor jequote:Op maandag 15 december 2025 11:00 schreef UncleScorp het volgende:
En ? Jij al een folder in de bus gekregen hoe je 72u je plan moet zien te kunnen trekken ?
Is deze ergens online te vinden ?
Wil wel es zien
Gaf ie meteen ook de bankrekeningnummers van hem en zn vriendjes ?quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zelensky riep zojuist in de Tweede Kamer op tot de zwaarste financiële sancties tegen de Russen en om de Russische tegoeden vrij te geven en te gebruiken in de strijd tegen Poetin.
Ik wil ook mijn survivalfolder ontvangen voor als wij een oorlog uitlokkenquote:Na NAVO-baas Rutte slaat nu ook Britse legerchef alarm over Rusland: “Zonen en dochters moeten klaar zijn om te vechten”
De waarschuwingen over Rusland nemen opnieuw toe. NAVO-baas Mark Rutte en MI6-chef Blaise Metreweli benadrukten eerder al dat de Russische dreiging blijft groeien. Richard Knighton, de stafchef van het Britse leger, sluit zich daarbij aan. Volgens hem moet de samenleving zich voorbereiden op “een reeks reële en fysieke bedreigingen”. “Meer gezinnen zullen beseffen wat het betekent om zich op te offeren voor ons land.”
https://www.hln.be/buiten(...)e-vechten~a57e871a5/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |