Als Norris sneller is kan George ook gewoon zeggen: ik bied geen weerstand tegen Norris als Norris wil inhalen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:22 schreef Evenstar het volgende:
Stel
1 Max
2 Leclerc
3 Russell
4 Norris een seconde achter Russell
What are the odds dat Georgie een "foutje" maakt?
Ik heb het gevoel dat Russell er alles aan zou willen doen om Max niet weer als kampioen te zien.
Is eigenlijk meer een vraag voor de Voorbeschouwing op Abu Dhabi, maar ga er maar vanuit dat Russel Norris wel voor laat.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:22 schreef Evenstar het volgende:
Stel
1 Max
2 Leclerc
3 Russell
4 Norris een seconde achter Russell
What are the odds dat Georgie een "foutje" maakt?
Ik heb het gevoel dat Russell er alles aan zou willen doen om Max niet weer als kampioen te zien.
ze horen gewoon allebei, op een normale manier, te vechten .... zo jammer dat er dan vriendjespolitiek is, welke kant het dan ook op gaatquote:Op dinsdag 2 december 2025 13:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Is eigenlijk meer een vraag voor de Voorbeschouwing op Abu Dhabi, maar ga er maar vanuit dat Russel Norris wel voor laat.
Alonso daarentegen zal vechten als een leeuw voor Max. Gaat beide kanten op.
Tja, dat is nooit anders geweest en gaat ook nooit anders zijn, in bijna elke sport wel tot op een bepaald niveauquote:Op dinsdag 2 december 2025 13:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
ze horen gewoon allebei, op een normale manier, te vechten .... zo jammer dat er dan vriendjespolitiek is, welke kant het dan ook op gaat
Ocon loopt glimlachend langsquote:Op dinsdag 2 december 2025 13:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, dat is nooit anders geweest en gaat ook nooit anders zijn, in bijna elke sport wel tot op een bepaald niveau
Overigens zou ik het ook wel snappen als je niet keihard gaat verdedigen met Norris of Verstappen achter je in de beslissende race, jij wilt ook weer niet die ene zijn die Norris of Verstappen uit de race getikt heeft met een of andere overdreven verdedigende actie.
Wellicht, maar ik heb ook altijd begrepen dat die twee niet echt vrienden van elkaar zijn, ondanks dat het beiden Britten zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Is eigenlijk meer een vraag voor de Voorbeschouwing op Abu Dhabi, maar ga er maar vanuit dat Russel Norris wel voor laat.
Sowieso, iemand voorlaten is nogal wat. Er wordt hier nogal licht over gedacht door sommigen, maar je geeft als sporter een ander niet zomaar een podium kado lijkt me.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik heb ook altijd begrepen dat die twee niet echt vrienden van elkaar zijn, ondanks dat het beiden Britten zijn.
wat is de huidige gap tussen merc en RBR?quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso, iemand voorlaten is nogal wat. Er wordt hier nogal licht over gedacht door sommigen, maar je geeft een ander als sporter niet zomaar een podium kado lijkt me.
De kans dat Norris achter Russell rijdt lijkt me wel veel groter dan dat hij achter Alonso terecht komt. En de kans dat Russell in staat is Norris achter zich te houden lijkt me nog vele maken groter. Alonso kan wel veel willen, maar dit gaat nooit ronden lang Norris achter zich houden.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Alonso daarentegen zal vechten als een leeuw voor Max. Gaat beide kanten op.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
wat is de huidige gap tussen merc en RBR?
zolang George niet voorbij wordt gereden door Tsunoda is het niet van invloed op de teamstandquote:Pos. Team Pts.
1 McLaren 800
2 Mercedes 459
3 Red Bull Racing 426
4 Ferrari 382
Gelukkig is het nog niet zo erg als in de tijd van Hamilton en Mercedes waar iedereen altijd de rode loper voor hem uitlegde. Vooral Norris en de zijnen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
ze horen gewoon allebei, op een normale manier, te vechten .... zo jammer dat er dan vriendjespolitiek is, welke kant het dan ook op gaat
thnxquote:Op dinsdag 2 december 2025 14:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
Pos. Team Pts.
1 McLaren 800
2 Mercedes 459
3 Red Bull Racing 426
4 Ferrari 382
Nog niet beslist, maar eigenlijk wel. Tussen de 30 en 40 punten ergens. Zonder top 5 van Tsunoda en een dubbele 0 van Mercedes niet meer te dichten.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
wat is de huidige gap tussen merc en RBR?
ik vind het makkelijk iemand er voorbij laten nog wel een ander niveautje dan de deur open zetten omdat diegene anders geen WK wordtquote:Op dinsdag 2 december 2025 14:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig is het nog niet zo erg als in de tijd van Hamilton en Mercedes waar iedereen altijd de rode loper voor hem uitlegde. Vooral Norris en de zijnen.
Ik verwacht ook wel dat coureurs weten dat hun wel of niet verdedigen beslissend kan zijn en er dus echt wel verdedigd gaat worden. Maar ik verwacht ook dat bij afwijkende strategieën coureurs ook wel weer royaal aan de kant gaan zoals Antonelli tegen Piastri na de eerste pitstop van de McLarens in Qatar. Vooral tegen het einde verwacht ik wel gewoon normaal verdedigend werk, zeker als het om podiums gaat.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik vind het makkelijk iemand er voorbij laten nog wel een ander niveautje dan de deur open zetten omdat diegene anders geen WK wordt
je zult ook de coureur zijn die WK werd omdat een ander jou zijn plek gundequote:Op dinsdag 2 december 2025 14:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wel dat coureurs weten dat hun wel of niet verdedigen beslissend kan zijn en er dus echt wel verdedigd gaat worden. Maar ik verwacht ook dat bij afwijkende strategieën coureurs ook wel weer royaal aan de kant gaan zoals Antonelli tegen Piastri na de eerste pitstop van de McLarens in Qatar. Vooral tegen het einde verwacht ik wel gewoon normaal verdedigend werk, zeker als het om podiums gaat.
Dit. Het zou Norris de meest kansloze titel opleveren en Russell zijn naam voor altijd bezoedelen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik vind het makkelijk iemand er voorbij laten nog wel een ander niveautje dan de deur open zetten omdat diegene anders geen WK wordt
Kampioen worden?quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
je zult ook de coureur zijn die WK werd omdat een ander jou zijn plek gunde
das nie lekker nie
Klopt, maar het ging me meer om het ideequote:Op dinsdag 2 december 2025 14:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
De kans dat Norris achter Russell rijdt lijkt me wel veel groter dan dat hij achter Alonso terecht komt. En de kans dat Russell in staat is Norris achter zich te houden lijkt me nog vele maken groter. Alonso kan wel veel willen, maar dit gaat nooit ronden lang Norris achter zich houden.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:03 schreef PzKpfw het volgende:
En dit is nu precies zo'n race waarbij een goede tweede coureur het verschil kan maken..
Een goede tweede coureur die in dienst rijdt van de nr. 1, ja. Maar geen van de drie titelkandidaten heeft dat. Ik geloof nog steeds niet dat de McLaren-coureurs hun teammaat aan de titel gaan helpen en de teammaat van Max wil misschien wel, maar is niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:03 schreef PzKpfw het volgende:
En dit is nu precies zo'n race waarbij een goede tweede coureur het verschil kan maken..
Wat moeten ze geloven?quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:10 schreef Nizno het volgende:
als ze het van Oscar gaan vragen zal niemand Zak ooit nog geloven
quote:
quote:McLaren chief executive Zak Brown says the team would rather lose the Drivers' Championship to Max Verstappen than favour Lando Norris or Oscar Piastri in the title fight.
McLaren have been clear all year that their drivers are free to race but the closeness of Norris and Piastri mean they have taken points off each other, with Verstappen closing a 104-point deficit to 36 points with four rounds to go.
Ze hebben ook gezegd zonder team orders het laatste weekend in te gaan. Exact dus zoals andere weekends. De enige optie die ze openlaten is de optie waarbij één positiewisseling ervoor zorgt dat een McLaren rijder kampioen wordt.quote:
Ik denk dat dat wel meevalt. Wat iedereen vergeten is is dat we in 2007 exact hetzelfde hebben gehad. Massa reed op kop in Brazilië en liet Räikkönen gewoon voor zodat hij de cruciale extra punten tov Hamilton en Alonso kon pakken. Daar deed toch niemand moeilijk over en een jaar later vocht Massa gewoon weer mee en werd hij op een haar na kampioen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:55 schreef Jane het volgende:
Norris zal hoe dan ook dolgelukkig zijn met zijn (misschien wel enige) kampioenschap of hij daarbij nu hulp krijgt in de laatste race of niet. Sowieso zullen veel mensen achteraf zeggen dat hij niet echt de beste coureur was dit seizoen, of hij nu wint of niet. Dus kan hij maar beter wel winnen, vanuit zijn POV, toch?
Afhankelijk van de omstandigheden en wie het is, kan de reputatieschade voor een eventuele 'helper' veel groter zijn, denk ik. Als bijv. Piastri Norris klakkeloos doorlaat, dan kan Oscar zomaar ineens de nieuwe Barichello worden en ik denk niet dat hij zichzelf in die rol wenst voor de rest van z'n carriere.
En dat is toch ook gewoon heel normaal. De situatie is zo dat alleen Piastri Norris aan de titel kan helpen en niet andersom. Ik zie ook geen situatie waarbij het zo is dat Piastri door zich terug te laten zakken zijn eigen titel op het einde in gevaar kan brengen, dus het zal gewoon gebeuren met nog een paar rondjes te gaan. Wellicht moet RBR daarop inspelen en Yuki in zo’n geval 6 rondjes voor het einde zo’n crash te laten veroorzaken dat de SC tot het einde in de baan zal zijnquote:Op dinsdag 2 december 2025 15:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze hebben ook gezegd zonder team orders het laatste weekend in te gaan. Exact dus zoals andere weekends. De enige optie die ze openlaten is de optie waarbij één positiewisseling ervoor zorgt dat een McLaren rijder kampioen wordt.
https://nl.motorsport.com(...)-abu-dhabi/10781646/
SC tot het einde,quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
En dat is toch ook gewoon heel normaal. De situatie is zo dat alleen Piastri Norris aan de titel kan helpen en niet andersom. Ik zie ook geen situatie waarbij het zo is dat Piastri door zich terug te laten zakken zijn eigen titel op het einde in gevaar kan brengen, dus het zal gewoon gebeuren met nog een paar rondjes te gaan. Wellicht moet RBR daarop inspelen en Yuki in zo’n geval 6 rondjes voor het einde zo’n crash te laten veroorzaken dat de SC tot het einde in de baan zal zijn
Denk dat ze dan sneller zullen red flaggen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
SC tot het einde,
Dat zal de LH44 fanbase wakker maken
Dat is inderdaad normaal. Maar alsnog zullen mensen het veroordelen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
En dat is toch ook gewoon heel normaal.
Als je niet mag inhalen laten ze PIA gewoon pittenquote:Op dinsdag 2 december 2025 15:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
dat de SC tot het einde in de baan zal zijn
Desnoods laten ze motor ploffen vanuit de pitlane. Ze verzinnen wel wat.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:38 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Als je niet mag inhalen laten ze PIA gewoon pitten
Ik zou het niet doen als ik Oscar was, het is al kut dat je teammaat het lieverdje van de baas is en dat zal na een titel niet minder worden.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is inderdaad normaal. Maar alsnog zullen mensen het veroordelen.
Niet dat dat een probleem is verder.
Dat getuigt van teamwerk en is ook al talloze malen gebeurt. Had Checo the Legend dan voor Max moeten blijven rijden in 2021 AD?quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
je zult ook de coureur zijn die WK werd omdat een ander jou zijn plek gunde
das nie lekker nie
Is goed Hitchcockquote:Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef Jane het volgende:
Deze finale kan de perfecte combinatie worden van de finales van 2016 en 2021.
Stel, met nog een kwart te gaan ligt Piastri eerste en (door een akkefietje in bocht 1) liggen Norris en Verstappen 5 en 6. PIA kan alleen kampioen worden als Norris 6de of lager finisht, dus die begint de boel op te houden, zodat Max Lando kan inhalen (a la Hamilton in 2016). Dan ineens crasht er iemand in het achterveld en is er een SC. RBR roept Max gelijk binnen voor verse softs, net als de andere teams, maar McLaren is te bang om track positie op te geven en/of een van hun coureurs te bevoordelen. Ergo: met nog maar een paar ronden te gaan is het einde SC met de McLarens op oude banden voorop en Verstappen, Russell en Antonelli etc. op nieuwe softs er achter.
Smullen!![]()
(wel slecht voor de bloeddruk, vrees ik)
Waarom zou hij zijn team niet vertrouwen? Vanwege dat geframe van buiten dat Norris bevoordeeld zou worden? Terwijl hij zijn eerste overwinning nota bene mocht boeken doordat Norris hem weer voorbij moest laten terwijl die nog kans had op de titel? Of omdat hij nu terwijl er voor hem niks meer op het spel staat Norris moet voorlaten? Ik snap echt niet dat mensen niet snappen dat dat heel normaal is en in het verleden ook vaker is gebeurd, zoals met Massa en Räikkönen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:49 schreef Jane het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Piastri z'n team nog compleet vertrouwt en dat lijkt me vreselijk om de laatste race mee in te gaan.
Een team dat zoveel fouten maakt zou ik ook niet vertrouwen, maar dat geldt voor Norris natuurlijk ook, die had als hij gewoon achter Verstappen de pits in gereden was, nu al WK geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom zou hij zijn team niet vertrouwen? Vanwege dat geframe van buiten dat Norris bevoordeeld zou worden? Terwijl hij zijn eerste overwinning nota bene mocht boeken doordat Norris hem weer voorbij moest laten terwijl die nog kans had op de titel? Of omdat hij nu terwijl er voor hem niks meer op het spel staat Norris moet voorlaten? Ik snap echt niet dat mensen niet snappen dat dat heel normaal is en in het verleden ook vaker is gebeurd, zoals met Massa en Räikkönen.
Dan had hij wel Verstappen nog moeten inhalen. Maar hij was al een stuk verder geweest dan nu.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een team dat zoveel fouten maakt zou ik ook niet vertrouwen, maar dat geldt voor Norris natuurlijk ook, die had als hij gewoon achter Verstappen de pits in gereden was, nu al WK geweest.
Ik vind de matigheid van de rijders wel meevallen, de auto is echt top, het team nog niet, die laten in raceweekends wel wat te vaak steken vallen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:08 schreef MoreDakka het volgende:
Ik gok op een saaie 1-2 voor McLaren, die auto is nog steeds net zo dominant als Red Bull in 2023 maar wordt bestuurd door zeer matige rijders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |