Ik weet niet tot in welk detail er bijgepraat wordt.quote:Op maandag 1 december 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan was er al wel gelekt, als er echt plannen met andere partijen werden gedeeld. Zodra iets bij 3 of meer partijen ligt, dan ligt het ook bij de pers.
Ik denk echt dat alleen wordt gepolst hoe met name VVD en GLPvdA over zaken denken, meer niet. Wat input, maar ik denk dat de uitkomsten echt nog bij D66 en CDA liggen. Als er uitkomsten waren overlegd, denk ik echt dat er wel wat richtingen waren gelekt. Er lopen daar bijna net zo veel journalisten als politici.quote:Op maandag 1 december 2025 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet tot in welk detail er bijgepraat wordt.
Maar ik verwacht ook niet veel schokkends in de plannen die ze nu hebben. Die positieve agenda.
50 plus?quote:Op maandag 1 december 2025 21:34 schreef capricia het volgende:
En vóór 9 december wil Buma dat GroenLinks-PvdA, VVD, JA21 en 50Plus langs komen. Die worden telefonisch regelmatig op de hoogte gehouden.
Andere partijen niet zo. Die kregen hooguit een algemeen telefoontje van Buma.
Aldus de NRC.
Zal heel goed kunnen hoor.quote:Op maandag 1 december 2025 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk echt dat alleen wordt gepolst hoe met name VVD en GLPvdA over zaken denken, meer niet. Wat input, maar ik denk dat de uitkomsten echt nog bij D66 en CDA liggen. Als er uitkomsten waren overlegd, denk ik echt dat er wel wat richtingen waren gelekt. Er lopen daar bijna net zo veel journalisten als politici.
Ja.quote:
Om de optie met JA21 aan een meerderheid te helpen.quote:
Lekkere fijne stabiele partner ook wel.quote:Op maandag 1 december 2025 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Om de optie met JA21 aan een meerderheid te helpen.
50plus zou nog als gedoogpartner kunnen fungeren.quote:Op maandag 1 december 2025 21:44 schreef Hanca het volgende:
50Plus als coalitiepartner, het is een verbetering tov BBB maar wel een kleine...
Maar we gaan zien wie er straks langs komen, wat Jetten betreft blijkbaar alle partijen.
Vraag mij vooral heel sterk af dat wanneer je een beetje de ideeën van D66, CDA en VVD bij elkaar legt, of JA21 dan een beetje in deze puzzel past? Ik zie dit gewoon niet zo.quote:Op maandag 1 december 2025 21:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lekkere fijne stabiele partner ook wel.
Ik zie het trouwens ook niet zo gauw gebeuren dat Jetten allerlei radicaal geleuter van zijn JA21 ministers wil gaan verdedigen. Dan kunnen we zo rond de gemeenteraadsverkiezing ook meteen weer voor de Tweede Kamer gaan stemmen. Nog los van het feit dat ik niet echt de indruk heb dat zo'n kabinet veel wil bereiken.
Dus of een midden/midden-rechts coalitie van 4 met GL-PvdA of een minderheidscoalitie van 3.
Koolmees was voor een minderheidskabinet met D66-CDA-VVD en over verschillende zaken meerderheid zoeken, voor de VVD dan JA21, voor D66 GLPvdA.quote:Op maandag 1 december 2025 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
50plus zou nog als gedoogpartner kunnen fungeren.
En we hebben hier allemaal al besproken dat het zeer onwaarschijnlijk is dat dat gaat werken. Je zult met complete deals over alle begrotingen moeten gaan werken, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 1 december 2025 21:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Koolmees was voor een minderheidskabinet met D66-CDA-VVD en over verschillende zaken meerderheid zoeken, voor de VVD dan JA21, voor D66 GLPvdA.
Ook ja. Het liefst heb ik gewoon een brede coalitie, maar anders is denk ik een middencoalitie het meest pragmatisch. Kun je over rechts voor thema's waar men liever naar rechts kijkt en over links waar men liever naar links kijkt. Moet je alleen wel een oppositie hebben die bereid is een beetje mee te denken en niet direct de boel naar huis stuurt.quote:Op maandag 1 december 2025 21:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vraag mij vooral heel sterk af dat wanneer je een beetje de ideeën van D66, CDA en VVD bij elkaar legt, of JA21 dan een beetje in deze puzzel past? Ik zie dit gewoon niet zo.
En wat is de inhoud van het regeerakkoord dan? Staan daar dan de handtekeningen van die twee extra partijen bij?quote:Op maandag 1 december 2025 21:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Koolmees was voor een minderheidskabinet met D66-CDA-VVD en over verschillende zaken meerderheid zoeken, voor de VVD dan JA21, voor D66 GLPvdA.
Lijkt me een en al ellende qua begroting.quote:Op maandag 1 december 2025 21:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ook ja. Het liefst heb ik gewoon een brede coalitie, maar anders is denk ik een middencoalitie het meest pragmatisch. Kun je over rechts voor thema's waar men liever naar rechts kijkt en over links waar men liever naar links kijkt. Moet je alleen wel een oppositie hebben die bereid is een beetje mee te denken en niet direct de boel naar huis stuurt.
Tsja, het mag wat kosten die hobby's van de VVD om centrumpartijen uit te sluiten.quote:Op maandag 1 december 2025 21:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me een en al ellende qua begroting.
Of je moet de staatsschuld flink op willen laten lopen.
JA21 sluit aardig aan bij VVD toch?quote:Op maandag 1 december 2025 21:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vraag mij vooral heel sterk af dat wanneer je een beetje de ideeën van D66, CDA en VVD bij elkaar legt, of JA21 dan een beetje in deze puzzel past? Ik zie dit gewoon niet zo.
Ik heb anders aardig begrepen dat die begrotingen in een coalitieakkoord best wel achteraf worden aangepast.quote:Op maandag 1 december 2025 21:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
En we hebben hier allemaal al besproken dat het zeer onwaarschijnlijk is dat dat gaat werken. Je zult met complete deals over alle begrotingen moeten gaan werken, bijvoorbeeld.
Er is ook een optie zonder VVD.quote:Op maandag 1 december 2025 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tsja, het mag wat kosten die hobby's van de VVD om centrumpartijen uit te sluiten.
Dat snap ik, maar dat maakt de voortgang weinig indrukwekkend. Of anders gezegd, als het al niet lukt om CDA en D66 op een lijn te krijgen, stop dan überhaupt maar met formerenquote:Op maandag 1 december 2025 21:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het was ook niet de bedoeling daarop in de eerste 2 weken voortgang te boeken, dat was niet de opdracht van de Kamer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |