Volgens mij wordt er in elk stadion ter wereld vuurwerk afgestoken dus dat het niet te voorkomen is is dan een juiste conclusie.quote:Op maandag 1 december 2025 11:55 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat jij dus eigenlijk zegt is dat het niet te voorkomen is. Dan moet je je afvragen of Ajax wel in staat is om professioneel voetbal te organiseren toch? Je bent nou eenmaal verantwoordelijk voor dit soort dingen als je een wedstrijd in eigen stadion speelt.
Zou betalen voor een live stream hiervan.quote:Op maandag 1 december 2025 11:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Alleen gaan de Gemeente (Halsema) en de Politie hier ook niet tegenop willen treden in het stadion. Het zou om te beginnen waarschijnlijk al uren duren om voldoende ME bij elkaar te krijgen en die moeten dan wat? +/- 10.000 man van de harde kern uit het stadion vegen?
Dat ontaardt natuurlijk in één grote veldslag op de tribune en een tweede veldslag buiten het stadion.
Dat gaan ze ook gewoon niet doen natuurlijk, totaal niet proportioneel en brengt nog veel meer mensen in gevaarquote:Op maandag 1 december 2025 11:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Alleen gaan de Gemeente (Halsema) en de Politie hier ook niet tegenop willen treden in het stadion. Het zou om te beginnen waarschijnlijk al uren duren om voldoende ME bij elkaar te krijgen en die moeten dan wat? +/- 10.000 man van de harde kern uit het stadion vegen?
Dat ontaardt natuurlijk in één grote veldslag op de tribune en een tweede veldslag buiten het stadion.
Vanaf het moment dat die nooduitgang werd geforceerd was het inderdaad een kruisje slaan en hopen op het beste, hoe onrechtvaardig dat ook klinkt.quote:Op maandag 1 december 2025 11:55 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat jij dus eigenlijk zegt is dat het niet te voorkomen is. Dan moet je je afvragen of Ajax wel in staat is om professioneel voetbal te organiseren toch? Je bent nou eenmaal verantwoordelijk voor dit soort dingen als je een wedstrijd in eigen stadion speelt.
https://www.nu.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op maandag 1 december 2025 12:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat die nooduitgang werd geforceerd was het inderdaad een kruisje slaan en hopen op het beste, hoe onrechtvaardig dat ook klinkt.
En het werpt vragen op over de macht en invloed van dit soort (criminele) groepen in het prof voetbal.
Want ik denk dat niemand uitsluit dat bij die nooduitgang een steward een oogje toekneep die geen problemen wilde (al dan niet met wat aanmoediging).
Gelukkig stond hij er wel toen Heitinga ontslagen werdquote:
Probleem ligt bij de politiek.quote:Op maandag 1 december 2025 11:55 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit vraagt inderdaad een veel bredere aanpak als je naar een Duits of Engels model wil (voor alle clubs).quote:Op maandag 1 december 2025 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
Dit geeft beetje niveau van sommige figuren aan van de harde kern. Ajax heeft hier zeker steken laten vallen anderzijds kan Ajax dit niet alleen aan
De politiek kan er uiteindelijk ook niet veel aan doen dat je teveel doorgesnoven tokkies hebt.quote:Op maandag 1 december 2025 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Probleem ligt bij de politiek.
Een foei niet meer doen plus stadion verbod is niet genoeg.
Daar kan de politiek zeker wel wat aan doen. Inzetten op preventie en directe (evt strafrechtelijke) opsporing is eigenlijk hun taak, maar veel politici hebben een ‘niet mijn probleem, de clubs lossen het maar op’-beleid. Wat niks oplost, want clubs hebben de middelen niet om er echt wat mee te kunnen. Tenzij je keiharde maatregelen treft die alle supporters treffen, of de ‘geef ze kruimels zodat ze geen brokken maken’ tactiek hanteert die Feyenoord nu probeert. Allebei met flinke nadelen.quote:Op maandag 1 december 2025 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
De politiek kan er uiteindelijk ook niet veel aan doen dat je teveel doorgesnoven tokkies hebt.
Ik snap wel dat ze niet gaan ontruimen. Maar zeg dat dan op z’n minst op camera, dat er met de lokale driehoek tot dit besluit is gekomen. Nu mag een nobody de kastanjes uit het vuur halen en gaat de directeur een dag later door het stof met een tranentrekkend verhaal.quote:Op maandag 1 december 2025 11:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze daar hypergeavanceerde deuren hebben, waarmee je wel van binnen naar buiten kan, maar niet van buiten naar binnen (zonder te forceren).quote:Op maandag 1 december 2025 12:40 schreef Zorro het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar wat heb je aan een nooduitgang als je daar niet uit kan zonder die te forceren?
Dit verhaal rammelt ook weer aan alle kanten.
Eh, die gaan meestal maar van 1 kant open he?quote:Op maandag 1 december 2025 12:40 schreef Zorro het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar wat heb je aan een nooduitgang als je daar niet uit kan zonder die te forceren?
Dit verhaal rammelt ook weer aan alle kanten.
Ja leuk maar er staat "van binnenuit geforceerd"quote:Op maandag 1 december 2025 12:42 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze daar hypergeavanceerde deuren hebben, waarmee je wel van binnen naar buiten kan, maar niet van buiten naar binnen (zonder te forceren).
Nos.nlquote:"We hebben na Ajax-Heerenveen (toen ook al vuurwerk werd afgestoken, red.) getracht extra maatregelen te nemen. Met vuurwerkhonden en extra fouilleren. Maar zoals het er nu uitziet, is er een nooduitgang van binnenuit met geweld geforceerd", zegt Geelen op het eigen mediakanaal. "Zo is er een grote groep zonder kaart en met veel vuurwerk naar binnen gekomen."
Zie bovenquote:Op maandag 1 december 2025 12:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eh, die gaan meestal maar van 1 kant open he?
Maar ook deels bij de KNVB en de clubs zelf. De wedstrijd uitspelen op een Dinsdag zonder publiek nemen ze voor lief. Een boete voor Ajax interesseert ze niks want daar voelen ze zelf niks van. En zelfs nog een extra wedstrijd straf zonder publiek op die desbetreffende tribune liggen ze niet van wakker.quote:Op maandag 1 december 2025 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Probleem ligt bij de politiek.
Een foei niet meer doen plus stadion verbod is niet genoeg.
Bedankt voor het onderstrepen van mijn punt dat die gast dus totaal ongeschikt is voor het dossier waarvoor hij kennelijk verantwoordelijkheid draagt.quote:Op maandag 1 december 2025 00:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Iedereen weet al 40 jaar dat die dingen gewoon doordeweeks al in het stadion klaar gelegt worden.
Ik vind het nogal een aanname dat ze dat kunnen... nadenken...quote:Op maandag 1 december 2025 12:47 schreef alopio het volgende:
[..]
Maar ook deels bij de KNVB en de clubs zelf. De wedstrijd uitspelen op een Dinsdag zonder publiek nemen ze voor lief. Een boete voor Ajax interesseert ze niks want daar voelen ze zelf niks van. En zelfs nog een extra wedstrijd straf zonder publiek op die desbetreffende tribune liggen ze niet van wakker.
Zeker bij recidive wat nu bij Ajax wel een paar keer is gebeurd moet je harder straffen, dus 2/3 wedstrijden zonder publiek of zelfs puntenstraf. Vooral dat laatste voelt enorm onterecht natuurlijk, maar als jouw club daardoor Europees misloopt of een titel gaan ze wel even nadenken, dat raakt ze meer.
Een meldplicht bij een stadionverbod zou al een groot deel helpen.quote:Op maandag 1 december 2025 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
De politiek kan er uiteindelijk ook niet veel aan doen dat je teveel doorgesnoven tokkies hebt.
Aanwas van nieuwe, jonge doorgesnoven tokkies zal altijd meer zijn dan het aantal SV’tjes dat je uitdeelt.quote:Op maandag 1 december 2025 13:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een meldplicht bij een stadionverbod zou al een groot deel helpen.
Als je het alleen maar af doet met een SV en foei niet doen wel ja.quote:Op maandag 1 december 2025 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Aanwas van nieuwe, jonge doorgesnoven tokkies zal altijd meer zijn dan het aantal SV’tjes dat je uitdeelt.
Nee, je hebt gelijk. Ik vind het eigenlijk vooral gewoon heel verdrietig. Het is voor mij ook een reden om niet meer naar het stadion te gaan. (Ik ging zo ongeveer 5 keer per jaar)quote:Op maandag 1 december 2025 13:03 schreef GGMM het volgende:
Ik hoor het al, jullie hebben ook geen oplossingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |