Echt onzin dit.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:00 schreef BlaZ het volgende:
Wel eens overigens dat de monarchie en ongekozen burgemeester grotere problemen zijn. Zeker de democratie op lokaal niveau is zeer zwak tot afwezig in Nederland.
Het was voor mij ook wat bevreemdend maar in vrijwel elk ander land waar ik gewoond heb is er veel meer directe inspraak. Het opschalen van gemeenten heeft wat dat betreft niet geholpen. Het dorp waar ik opgegroeid ben is bijvoorbeeld sinds een jaar of 25-30 onderdeel van een grotere gemeente waardoor het ambtelijke gemeenteniveau erg ver van het dorp af is komen staan en daar is niets voor in de plaats gekomen.quote:
China, Iran en Wit Rusland zeker?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het was voor mij ook wat bevreemdend maar in vrijwel elk ander land waar ik gewoond heb is er veel meer directe inspraak.
Een VPN gebruiken maar wel afhankelijk blijven van de DNS van een Russische provider?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:44 schreef ExTec het volgende:
Waarom heb je internet nodig als je rus staatstv hebt? Kun je de hele dag naar beelden van de 'Sterke Man' kijken.
[ x ]
Om putin gratis zijn overwinning te geven?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:18 schreef inslagenreuring het volgende:
Kijken hoe "willing" de EU werkelijk is.
Ik ben zelf niet in de weer met die zooi, maar als je de DNS server van je VPN moet bereiken via.... DNS, wordt het idd lastig.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een VPN gebruiken maar wel afhankelijk blijven van de DNS van een Russische provider?![]()
Dat zullen dan wel van die gratis VPN dienstjes zijn ofzo.
eh nee, Litouwen, Spanje, Italië, Colombia, VS en Mexico.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:22 schreef havanagila het volgende:
[..]
China, Iran en Wit Rusland zeker?
Als in: Rusland de oorlog verklaren. Ik gok: totaal niet.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Om putin gratis zijn overwinning te geven?
Ik gok: totaal niet.
je hebt soms wel raadsleden die zich bezighouden met zaken zoals waar de "wipkip" komt te staan of zorgen dat er het oudpapier nog een bepaalde waarde opbrengst voor de kerk en voetbalvereniging.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het was voor mij ook wat bevreemdend maar in vrijwel elk ander land waar ik gewoond heb is er veel meer directe inspraak. Het opschalen van gemeenten heeft wat dat betreft niet geholpen. Het dorp waar ik opgegroeid ben is bijvoorbeeld sinds een jaar of 25-30 onderdeel van een grotere gemeente waardoor het ambtelijke gemeenteniveau erg ver van het dorp af is komen staan en daar is niets voor in de plaats gekomen.
Je kunt ook gewoon met IP nummer richting je VPN provider werken, dat is niet zo ingewikkeld. Daarbij kun je als DNS ook Quad9, Cloudflare, Google, DNS.Watch en noem het hele circus maar op gebruiken. Iets blocken middels DNS is wel zo makkelijk te omzeilen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:28 schreef ExTec het volgende:
Ik ben zelf niet in de weer met die zooi, maar als je de DNS server van je VPN moet bereiken via.... DNS, wordt het idd lastig.
quote:Putin: Russia may “cut Ukraine off from the sea” if Kyiv continues acts of piracy against Russian vessels.
quote:Putin threatens to increase strikes on Ukrainian ports and ships, "in response to attacks on tankers"
Poetins vriendje hè.quote:
Dat zou voor het eerst in de geschiedenis nodig zijn voor de VS.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetins vriendje hè.
Hij heeft vast groen licht gekregen om Maduro af te zetten.
Geen tegenstand van Rusland is dan ook voor het eerst in de geschiedenis.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zou voor het eerst in de geschiedenis nodig zijn voor de VS.
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:56 schreef Frutsel het volgende:
Kunnen we aub de jacht gaan openen op elk Russisch paspoort in de EU?
Preventief, zoals Russen bekend mee zijn
En ook op elk bedrijf dat nog een euro geeft aan Rusland of Witrusland
quote:De Europese Unie heeft in de eerste helft van 2025 meer vloeibaar gemaakt aardgas (lng) uit Rusland geïmporteerd. Het landenblok heeft voor bijna 4,5 miljard euro aan Russisch lng ingevoerd. In de eerste zes maanden van 2024 was dit nog iets minder dan 3,5 miljard euro, meldt het Europese statistiekbureau Eurostat.
Neuh, goede vrienden van me hebben een Russisch paspoort.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:56 schreef Frutsel het volgende:
Wtf?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:56 schreef Frutsel het volgende:
Gewoon mee stoppen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sland-dan-vorig-jaar
[..]
Ja nogal. Preventief mensen vervolgen obv paspoort. Dit is gewoon wo2 all over again. Niet eens geveinsd.quote:
Dan moeten ze daar maar afstand van nemen en dat paspoort opgeven.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Neuh, goede vrienden van me hebben een Russisch paspoort.
Die zijn het land ontvlucht omdat ze hun leven daar niet zeker waren.
Russen zijn hun leven hier ook niet zeker want de spionnen zijn overal. Het is tragisch en typerend voor de nazi's in de regering daar. Maar als je vlucht moet je daar rekening mee houden net als met de mensen die je moet achterlaten.quote:En de Russische overheid laat actief merken dat die situatie nog ongewijzigd is, door de ouders elk half jaar te bezoeken met de vraag hun zoon te verlinken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |