abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219395850
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:00 schreef BlaZ het volgende:
Wel eens overigens dat de monarchie en ongekozen burgemeester grotere problemen zijn. Zeker de democratie op lokaal niveau is zeer zwak tot afwezig in Nederland.
Echt onzin dit.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:16:25 #277
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219395896
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Echt onzin dit.
Het was voor mij ook wat bevreemdend maar in vrijwel elk ander land waar ik gewoond heb is er veel meer directe inspraak. Het opschalen van gemeenten heeft wat dat betreft niet geholpen. Het dorp waar ik opgegroeid ben is bijvoorbeeld sinds een jaar of 25-30 onderdeel van een grotere gemeente waardoor het ambtelijke gemeenteniveau erg ver van het dorp af is komen staan en daar is niets voor in de plaats gekomen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:18:39 #278
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219395916
Die reactie van Poetin viel ook te verwachten als de eisen ook maar iets lijken op het document wat hier circuleerde.

Kijken hoe "willing" de EU werkelijk is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219395945
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het was voor mij ook wat bevreemdend maar in vrijwel elk ander land waar ik gewoond heb is er veel meer directe inspraak.
China, Iran en Wit Rusland zeker?
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:26:12 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219395973
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:44 schreef ExTec het volgende:
Waarom heb je internet nodig als je rus staatstv hebt? Kun je de hele dag naar beelden van de 'Sterke Man' kijken.

[ x ]
Een VPN gebruiken maar wel afhankelijk blijven van de DNS van een Russische provider? :')

Dat zullen dan wel van die gratis VPN dienstjes zijn ofzo.
pi_219395974
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:18 schreef inslagenreuring het volgende:
Kijken hoe "willing" de EU werkelijk is.
Om putin gratis zijn overwinning te geven?

Ik gok: totaal niet.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219395987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een VPN gebruiken maar wel afhankelijk blijven van de DNS van een Russische provider? :')

Dat zullen dan wel van die gratis VPN dienstjes zijn ofzo.
Ik ben zelf niet in de weer met die zooi, maar als je de DNS server van je VPN moet bereiken via.... DNS, wordt het idd lastig.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:31:06 #283
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219396009
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:22 schreef havanagila het volgende:

[..]
China, Iran en Wit Rusland zeker?
eh nee, Litouwen, Spanje, Italië, Colombia, VS en Mexico.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:32:18 #284
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219396022
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Om putin gratis zijn overwinning te geven?

Ik gok: totaal niet.
Als in: Rusland de oorlog verklaren. Ik gok: totaal niet.

Dat gekke kladje met punten moet gewoon van tafel.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:39:00 #285
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219396068
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het was voor mij ook wat bevreemdend maar in vrijwel elk ander land waar ik gewoond heb is er veel meer directe inspraak. Het opschalen van gemeenten heeft wat dat betreft niet geholpen. Het dorp waar ik opgegroeid ben is bijvoorbeeld sinds een jaar of 25-30 onderdeel van een grotere gemeente waardoor het ambtelijke gemeenteniveau erg ver van het dorp af is komen staan en daar is niets voor in de plaats gekomen.
je hebt soms wel raadsleden die zich bezighouden met zaken zoals waar de "wipkip" komt te staan of zorgen dat er het oudpapier nog een bepaalde waarde opbrengst voor de kerk en voetbalvereniging.
Maar zaken die belangrijk zijn: wel/geen azc, voldoende betaalbare woningen, voldoende parkeerplaatsen. dat lukt niet, of zijn ze niet voor bevoegd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:44:34 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219396103
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:28 schreef ExTec het volgende:

Ik ben zelf niet in de weer met die zooi, maar als je de DNS server van je VPN moet bereiken via.... DNS, wordt het idd lastig.
Je kunt ook gewoon met IP nummer richting je VPN provider werken, dat is niet zo ingewikkeld. Daarbij kun je als DNS ook Quad9, Cloudflare, Google, DNS.Watch en noem het hele circus maar op gebruiken. Iets blocken middels DNS is wel zo makkelijk te omzeilen.
pi_219396104
quote:
Putin: Russia may “cut Ukraine off from the sea” if Kyiv continues acts of piracy against Russian vessels.
quote:
Putin threatens to increase strikes on Ukrainian ports and ships, "in response to attacks on tankers"
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:44:59 #288
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219396108
twitter
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_219396134
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:44 schreef cherrycoke het volgende:
[ x ]
Poetins vriendje hè.

Hij heeft vast groen licht gekregen om Maduro af te zetten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:51:47 #290
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219396155
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Poetins vriendje hè.

Hij heeft vast groen licht gekregen om Maduro af te zetten.
Dat zou voor het eerst in de geschiedenis nodig zijn voor de VS.
pi_219396166
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zou voor het eerst in de geschiedenis nodig zijn voor de VS.
Geen tegenstand van Rusland is dan ook voor het eerst in de geschiedenis.
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 18:56:06 #292
8781 crew  Frutsel
pi_219396187
Kunnen we aub de jacht gaan openen op elk Russisch paspoort in de EU?
Preventief, zoals Russen bekend mee zijn
En ook op elk bedrijf dat nog een euro geeft aan Rusland of Witrusland
pi_219396228
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:56 schreef Frutsel het volgende:
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sland-dan-vorig-jaar
quote:
De Europese Unie heeft in de eerste helft van 2025 meer vloeibaar gemaakt aardgas (lng) uit Rusland geïmporteerd. Het landenblok heeft voor bijna 4,5 miljard euro aan Russisch lng ingevoerd. In de eerste zes maanden van 2024 was dit nog iets minder dan 3,5 miljard euro, meldt het Europese statistiekbureau Eurostat.
pi_219396240
quote:
Neuh, goede vrienden van me hebben een Russisch paspoort.
Die zijn het land ontvlucht omdat ze hun leven daar niet zeker waren.
En de Russische overheid laat actief merken dat die situatie nog ongewijzigd is, door de ouders elk half jaar te bezoeken met de vraag hun zoon te verlinken...
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:06:54 #295
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219396242
quote:
Wtf?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 19:07:01 #296
8781 crew  Frutsel
pi_219396245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sland-dan-vorig-jaar
[..]

Gewoon mee stoppen. :P
Verraders hebben we nix an.
pi_219396252
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wtf?
Ja, dat is even schrikken voor je :7
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:08:48 #298
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219396256
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat is even schrikken voor je :7
Ja nogal. Preventief mensen vervolgen obv paspoort. Dit is gewoon wo2 all over again. Niet eens geveinsd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219396265
https://www.rtl.nl/nieuws(...)kraine-oorlog-europa

Vrede dwarsbomen
Poetin dreigt: 'Rusland is klaar voor oorlog als Europa dat wil'

Als Europese landen oorlog willen, is Rusland daar klaar voor, zegt president Vladimir Poetin voorafgaand aan zijn ontmoeting met afgevaardigden van de Verenigde Staten. Ook herhaalde hij nog maar dat volgens hem de VS vrede probeert te stichten tussen Rusland en Oekraïne en dat Europa dat zou willen dwarsbomen.

"We zijn niet van plan om Europa de oorlog te verklaren, maar als Europa dat wil en begint, zijn we daar nu klaar voor", beweerde Poetin. "Ze hebben geen vreedzame agenda, ze staan aan de kant van de oorlog."

Eerder zei Poetin ook meermaals dat niet zijn land de oorlog met Oekraïne was gestart, maar dat Oekraïne dat (met het Westen) had gedaan.

De Amerikaanse regering kwam met een 28-puntenplan om vrede te sluiten in Oekraïne. Dat is na kritiek van Oekraïne en Europa ook al aangepast. Toch stellen Europese landen dat het plan nog steeds te veel toegeeft aan de Russische eisen. Eerder gaf de Amerikaanse buitenlandminister Marco Rubio aan dat het plan onder meer was gebaseerd op wat Rusland had gezegd.

Europa stelt eisen die 'absoluut onaanvaardbaar voor Rusland' zijn, zei Poetin. Hij heeft later een ontmoeting met Amerikaanse gezanten Steve Witkoff en Jared Kushner, tevens Donald Trumps schoonzoon. Zij zijn in Moskou.

'Moeilijk te voorspellen'
NAVO-baas Mark Rutte gaf vandaag aan dat volgens hem de sleutel in de handen van Vladimir Poetin ligt. Rusland moet meedoen, stelde hij. "En dat wordt vandaag getest."

Rutte wordt volgens diplomaten betrokken bij de pendeldiplomatie die de Verenigde Staten bedrijven tussen Oekraïne en Rusland, maar hij vindt het 'moeilijk te voorspellen of we zullen slagen'. "Oekraïne wil wel, maar het moet uiteindelijk van twee kanten komen."

De secretaris-generaal van de NAVO heeft 'alle vertrouwen in wat de Amerikanen proberen te bereiken', ook al zijn Europese landen bezorgd over de missie van Trumps vredesgezant Steve Witkoff naar Moskou.

De Amerikaanse inspanningen 'gaan uiteindelijk de vrede in Europa herstellen', daar is Rutte van overtuigd. "We moeten de gehaktmolen stoppen." Liefst zo snel mogelijk en 'we bidden natuurlijk voor een vredesakkoord of een volledige wapenstilstand voor de NAVO-top' in Ankara in juni volgend jaar. "Laten we hopen dat het zo lang niet hoeft te wachten."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 19:10:24 #300
8781 crew  Frutsel
pi_219396269
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Neuh, goede vrienden van me hebben een Russisch paspoort.
Die zijn het land ontvlucht omdat ze hun leven daar niet zeker waren.
Dan moeten ze daar maar afstand van nemen en dat paspoort opgeven.

quote:
En de Russische overheid laat actief merken dat die situatie nog ongewijzigd is, door de ouders elk half jaar te bezoeken met de vraag hun zoon te verlinken...
Russen zijn hun leven hier ook niet zeker want de spionnen zijn overal. Het is tragisch en typerend voor de nazi's in de regering daar. Maar als je vlucht moet je daar rekening mee houden net als met de mensen die je moet achterlaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')