SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit lijkt me kiezersbedrog. Mensen die op partij 1 stemmen, en hun stem verloren zien gaan omdat de verkozene besluit om zich aan te sluiten bij een andere partij. Van BBB naar D66 is wel uitermate bizar, alhoewel Robert Croll hem voor ging.
Het komt wel (steeds?) vaker voor (via Chat-GPT):
2e kamer:1e kamer:quote:Jaar | Naam | Van fractie | Naar fractie | Opmerking
2023 | Lilian Helder | PVV | BBB | Overstap 1 sep 2023
2023 | Derk-Jan Eppink | JA21 | BBB | Overstap 1 sep 2023
2023 | Nicki Pouw-Verweij | JA21 | BBB | Overstap 1 sep 2023
2025 | Agnes Joseph | NSC | BBB | Overstap 30 jul 2025quote:Jaar | Naam | Van fractie | Naar fractie | Opmerking
2025 | Robert Croll | BBB | D66 | Overstap begin jun 2025
2025 | Eric Kemperman | BBB | Fractie-Kem. | Afsplitsing 20 mei 2025
2025 | Eric Kemperman | Fractie-Kem. | FVD | Overstap 9 sep 2025Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Zo klopt iequote:Op vrijdag 28 november 2025 10:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Het is inderdaad een wat vreemde trend. Aan de andere kant is dit wel handiger dan nog meer afgesplitste eenmansfracties…
Maar BBB -> Blijft vrij Behoorlijk Bizar
quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:12 schreef Lyrebird het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)66-fractie~a256c603/Je weet hoe de Eerste Kamer verkozen wordt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit lijkt me kiezersbedrog. Mensen die op partij 1 stemmen, en hun stem verloren zien gaan omdat de verkozene besluit om zich aan te sluiten bij een andere partij. Van BBB naar D66 is wel uitermate bizar, alhoewel Robert Croll hem voor ging.
Het komt wel (steeds?) vaker voor (via Chat-GPT):
2e kamer:
[..]
1e kamer:
[..]"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
https://parlement.com/nie(...)-als-eerste-kamerlidquote:Beukering zat van 2019 tot november 2020 namens FVD in de Eerste Kamer, waarna hij zich met een aantal andere senatoren afsplitste. Vanaf december 2020 was hij Eerste Kamerlid van JA21.
Beukering komt echter niet terug in de Kamer namens JA21. Hij zei zich niet meer te kunnen vinden in de standpunten rondom pensioenen van de partij. Hij zal als eenmansfractie in de Kamer komen.
Welke kiezers hebben er op hem gestemd dan?quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:12 schreef Lyrebird het volgende:
Dit lijkt me kiezersbedrog. Mensen die op partij 1 stemmen, en hun stem verloren zien gaan omdat de verkozene besluit om zich aan te sluiten bij een andere partij. Van BBB naar D66 is wel uitermate bizar, alhoewel Robert Croll hem voor ging.
Ik weet het nog goed, dat ik het bolletje voor zijn naam inkleurde!quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Welke kiezers hebben er op hem gestemd dan?
quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet hoe de Eerste Kamer verkozen wordt?
quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Welke kiezers hebben er op hem gestemd dan?
GMTAquote:Op vrijdag 28 november 2025 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het nog goed, dat ik het bolletje voor zijn naam inkleurde!
Ik was de /s vergeten?quote:
Nee, die snapte ik primaquote:
https://nos.nl/artikel/25(...)-stapt-over-naar-d66quote:Politiek verslaggever Ewoud Kieviet:
"Het is pijnlijk voor BBB dat daags voor hun ledenvergadering opnieuw een senator vertrekt. Uit gesprekken met BBB-senatoren blijkt dat Griffioen mogelijk niet de laatste vertrekker is: meerdere fractieleden denken na over een mogelijk vertrek omdat ze het oneens zijn met de koers van BBB. Ze vinden die 'steeds ongenuanceerder' geworden, bijvoorbeeld als het gaat om het onderwerp asiel. Ze benadrukken dat ze van de partijtop en fractieleiding na het vertrek van Griffioen en de tegenvallende verkiezingsuitslag een grondige evaluatie en zelfreflectie verwachten.
Voor de onderhandelende partijen D66 en CDA is dit goed nieuws. Het wordt met de extra zetel voor D66 in de Eerste Kamer gemakkelijker om meerderheden te vinden voor een nieuw kabinet. Vertrekkende BBB'ers zullen in de toekomst dan ook met open armen ontvangen worden."
Heb ik ergens geschreven dat je voor de persoon stemt? Je stemt op de partij. Dat die persoon er dan met jou stem vandoor gaat naar een andere partij is MI verkiezingsbedrog.quote:
Dat een partij ineens een ander populistisch weggetje inslaat, is dat ook kiezersbedrog?quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heb ik ergens geschreven dat je voor de persoon stemt? Je stemt op de partij. Dat die persoon er dan met jou stem vandoor gaat naar een andere partij is MI verkiezingsbedrog.
BBB meet met twee maten. Zodra er iemand van hen vertrekt en de zetel meeneemt, is het kiezersbedrog, maar zodra iemand naar hen overstapt en de zetel meeneemt, is het nu eenmaal zoals het werkt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heb ik ergens geschreven dat je voor de persoon stemt? Je stemt op de partij. Dat die persoon er dan met jou stem vandoor gaat naar een andere partij is MI verkiezingsbedrog.
Denk nog eens na over hoe de EK wordt verkozen...quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Laat je uitnodiging tot stemmen voor de Eerste Kamerverkiezingen eens zien.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is niks moreel verwerpelijks aan. De persoon is verkiesbaar, niet de partij.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit speelt ook in de TK, moreel gezien compleet verwerpelijk, maar het is ook niet eenvoudig hier wat aan te doen.
Iemand verplichten de zetel op te geven brengt weer andere problemen met zich mee.
Het kwartje valt niet hoor, maar wrl lekker tekeer gaan richting anderenquote:Op vrijdag 28 november 2025 15:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Laat je uitnodiging tot stemmen voor de Eerste Kamerverkiezingen eens zien.
Van voor een spreidingswet zijn (wat sowieso raar is) naar tegen een spreidingswet zijn getuigt van een beter inzicht in de materie. Dat kun je alleen maar toejuichen. Past ook prima in hoe de BBB in elkaar zit.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat een partij ineens een ander populistisch weggetje inslaat, is dat ook kiezersbedrog?
Que? Zo simpel is het niet. De positie op de kieslijst (en dus de kans dat iemand in de kamer komt) is onder andere de rol van een partij. Daarnaast mag je van iemand van bijvoorbeeld D66 verwachten dat hij of zij ook dat geluid uitdraagt en daar aan bijdraagt is de vorm van moties en besturen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is niks moreel verwerpelijks aan. De persoon is verkiesbaar, niet de partij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |