abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219360499
Een nieuw reality adventure programma vol mythes, dilemma’s en verleiding

Bekijk deze YouTube-video
De wereldberoemde mythe van de Doos van Pandora komt volgende maand bij RTL tot leven in het nieuwe adventure reality programma ‘Pandora’. Twaalf bekende Nederlanders, Giel de Winter, Michiel Vos, Marijn Kuipers, Anke de Jong, Mark Baanders, Tatum Dagelet, Morad el Ouakili, Tanja Jess, Devran Alkas, Mandy Woelkens, Kira Toussaint en Jack Plooij wagen zich aan een avontuur vol verleiding, strategie en dilemma’s op een mythische locatie aan de Middellandse Zee.

Ze leggen hun lot in handen van de Doos van Pandora. Lukt het de deelnemers om hun nieuwsgierigheid te bedwingen en de beroemde doos gesloten te houden? Of is de verleiding toch te sterk met alle gevolgen van dien? 'Pandora' is een spel waarin één verkeerde keuze alles kan veranderen

Omringd door tempels en ruïnes strijden ze tegen elkaar in een spel vol dilemma’s, verleiding, vertrouwen en wraak. Een spel dat draait om één mysterieus object: De Doos van Pandora. Die kunnen de spelers maar beter gesloten laten. Want, net zoals in de mythe, heeft het openen van deze doos onheilspellende gevolgen. ‘Pandora’ wordt gepresenteerd door Ruben Nicolai en is vanaf zaterdag 3 januari wekelijks om 20.00 uur te zien bij RTL 4 en te streamen bij Videoland. Welke twaalf bekende Nederlanders aan ‘Pandora’ meedoen wordt binnenkort bekendgemaakt.

Presentator Ruben Nicolai:
“Voor mij is het presenteren van een reality adventure programma een compleet nieuw avontuur. Toen ik werd gevraagd en toen ik de opzet van het spel hoorde, heb ik deze kans met beide handen aangepakt. Ik kan al verklappen dat ‘Pandora’ door de deelnemers op het scherpst van de snede wordt gespeeld. Het is tactisch, meeslepend en tijdens de opnames was de spanning en de vloek van de goden voelbaar.”

Van Sisyphus tot Medusa
Tegen een verbluffende achtergrond gebaseerd op het oude Griekenland, van uitdagingen geïnspireerd door Sisyphus tot spannende ontmoetingen met Medusa's blik, bepaalt elke quest de spelers die de strategische macht verdienen om te bepalen wie de Doos van Pandora bezoekt. Als een speler de doos opent om te ontdekken wie vervloekt is, mag diegene een naam ruilen voor een andere speler, maar loopt daarmee wel het risico sinistere gevolgen te veroorzaken waar de hele groep last van krijgt.

Elke aflevering eindigt in een confrontatie met twee vervloekte spelers die vechten om te overleven, terwijl ze het tegen elkaar opnemen in een duel om eliminatie te voorkomen. Dit betekent iedere week weer nieuwe verhoudingen, allianties en vooral onvoorspelbaarheid.

‘Pandora’ is een origineel concept van de RTL Creative Unit en verder ontwikkeld en geproduceerd met Blue Circle, a Fremantle company, in samenwerking met Fremantle Global Entertainment. Naast Nederland is het programma ook verkocht aan RTL Hongarije en M6 in Frankrijk. Op RTL in Hongarije is ‘Pandora’ al succesvol gelanceerd, in Frankijk wordt het programma in 2026 uitgezonden.

‘Pandora’ is vanaf zaterdag 3 januari te zien om 20.00 uur bij RTL 4 en te streamen bij Videoland.

RTL Creative Unit
De RTL Creative Unit ontwikkelde een aantal succesvolle fictie- en non-fictie titels. Denk aan ‘B&B Vol Liefde’, ‘Winter Vol Liefde’, ‘De Verraders’ (co-creatie met IDTV), ‘Ik Weet Er Alles Van’, ‘Scam Alert: Trap er niet in!’ en ‘Waar de F*ck is Stuk’ (co-creatie met Signal.Stream). Op fictiegebied ontwikkelde de Creative Unit onder andere ‘De F*ckulteit’, ‘Hockeyvaders’, ‘Narcostad’ (i.s.m. Nasrdin Dchar) en nu de dramaserie ‘Dispuut’.

Bron: RTL
Fotos: Tom Cornelissen

[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 10-12-2025 19:24:22 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_219363659
Wel erg veel van hetzelfde in hetzelfde genre hoor. Terwijl formats als BB en De Bondgenoten als enige in zijn soort zijn en juist hier veel meer varianten van zouden moeten komen met onbekende Nederlanders en dagelijks. Lijkt me ook weer erg op Expeditie Robinson enzo dit, maar goed we gaan het zien.
Allemaal cabaretteketet!
pi_219459464
Update in de OP
Deelnemers zijn
Giel de Winter, Michiel Vos, Marijn Kuipers, Anke de Jong, Mark Baanders, Tatum Dagelet, Morad el Ouakili, Tanja Jess, Devran Alkas, Mandy Woelkens, Kira Toussaint en Jack Plooi
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_219462147
We gaan het een kans geven, maar ja. Expeditie Robinson spin-off zo te zien.
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')