Ik zie vooral oude lullen (m/v) die nostalgisch doen.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:16 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat is voor mensen met smaak.
Ja ik ga maar langzaam even nadenken alvast welke platen ik dit jaar wil horen.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Binnenkort even stemmen
Wel Q top 1500 maar niet top 2000?quote:
en dat ontdek je nu pas?!?!quote:Op woensdag 26 november 2025 11:29 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wel Q top 1500 maar niet top 2000?
Jij bent raar
Die lijst is 70% niche nummers waar mensen die 40 jaar ouder dan ik zijn nostalgisch van worden, 10% nummers die ik niet ken, 5% pure troep en 5% daadwerkelijk de moeite waard.quote:
Het is bijna alsof er hier sprake is van een generatiekloof.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:29 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wel Q top 1500 maar niet top 2000?
Jij bent raar
(m/v) en dan zonder equote:Op woensdag 26 november 2025 11:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Bedankt Outlook, dat was niet nodig.
Ik typte het woord stagiaires, maar omdat ik niet weet of het enkel meiden zijn, of ook jongens, zette ik haakjes om de e. Maakte Outlook daar een ¤ van.
Nee dat is echt een even een goede bevestiging.quote:
Gewoon mannelijke stagairesquote:Op woensdag 26 november 2025 11:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Bedankt Outlook, dat was niet nodig.
Ik typte het woord stagiaires, maar omdat ik niet weet of het enkel meiden zijn, of ook jongens, zette ik haakjes om de e. Maakte Outlook daar een ¤ van.
Ik ben 38, dudequote:Op woensdag 26 november 2025 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is bijna alsof er hier sprake is van een generatiekloof.
We schelen bijna een heel decennium.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:34 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ben 38, dudeIk luister dat al heel lang.
kunnen ze naast nattekat op t klaagbankje plaats nemenquote:Op woensdag 26 november 2025 11:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn ouders klagen dat er teveel 'herrie' in de Top 2000 staat, als in liedjes die te nieuw voor ze zijn.
Pokemon soundtrack in de Top 2000quote:Op woensdag 26 november 2025 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We schelen bijna een heel decennium.
En ik luister die top 2000 ook echt wel zo nu en dan, maar ik heb liever de Q top 1500.
Smaak heeft niets te maken met generaties. Ik ken mensen die jonger zijn dan jij en graag top2000 of een van de andere lijstjes met smaak wel luisteren.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We schelen bijna een heel decennium.
En ik luister die top 2000 ook echt wel zo nu en dan, maar ik heb liever de Q top 1500.
Daarom de snob2000 luisteren. Maar dat is nog meer niche waarschijnlijk.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die lijst is 70% niche nummers waar mensen die 40 jaar ouder dan ik zijn nostalgisch van worden, 10% nummers die ik niet ken, 5% pure troep en 5% daadwerkelijk de moeite waard.
De top 1500 is nou ook niet bepaald een eindeloze stroom van nummers waar ik graag naar luister, maar het aandeel dat de moeite waard is is groot genoeg om de lijst als geheel te waarderen. En echte pareltjes komen ook met grotere regelmaat voorbij.
En jij denkt dat een lijst opgesteld door luisteraars die vooral uit de 90s en 00s komen dat lied niet heeft?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Pokemon soundtrack in de Top 2000
En dan ben je aan het muiten over een draak van een nummer van Meatloaf waar ze een kortere versie van uitzenden?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die lijst is 70% niche nummers waar mensen die 40 jaar ouder dan ik zijn nostalgisch van worden, 10% nummers die ik niet ken, 5% pure troep en 5% daadwerkelijk de moeite waard.
De top 1500 is nou ook niet bepaald een eindeloze stroom van nummers waar ik graag naar luister, maar het aandeel dat de moeite waard is is groot genoeg om de lijst als geheel te waarderen. En echte pareltjes komen ook met grotere regelmaat voorbij.
Haten op Meat Loafquote:Op woensdag 26 november 2025 11:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En dan ben je aan het muiten over een draak van een nummer van Meatloaf waar ze een kortere versie van uitzenden?
Correct, daarom luister ik naar geen enkel lijstje.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:37 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Smaak heeft niets te maken met generaties. Ik ken mensen die jonger zijn dan jij en graag top2000 of een van de andere lijstjes met smaak wel luisteren.
Immer, echt een pleurishekel aan die nummers.quote:
quote:Op woensdag 26 november 2025 11:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Immer, echt een pleurishekel aan die nummers.
quote:Op woensdag 26 november 2025 11:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Weet je wat nou het mooie is? Over de muziek die ik graag luister, heeft driekwart meteen een "Deze schijtmuziek luistert toch niemand huehuehue" klaar en als ik daar tegenin ga, ben ik de zeikerd.quote:
Sowieso lullen is een nogoquote:Op woensdag 26 november 2025 11:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoe krijg je de FOK!ker op de kast:
- door de intro heen lullen
- door de outro heen lullen
- verkorte versie draaien
Ik denk dat hele generaties met hun casetterecorder daar trauma's aan over hebben gehouden.quote:
Neuh. Vooral ergernis en extra redenen om de albums (OF DE SINGLE) te kopen.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat hele generaties met hun casetterecorder daar trauma's aan over hebben gehouden.
Dat zijn juist de momenten dat mijn buren mij gaan haten. Oh en Hedwig ook trouwens.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Net een kussentje.quote:
Je suis Hedwigquote:Op woensdag 26 november 2025 11:57 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat zijn juist de momenten dat mijn buren mij gaan haten. Oh en Hedwig ook trouwens.
quote:Op woensdag 26 november 2025 10:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh, dat valt alweer mee. Maar goed, toont alleen maar aan dat goed inlezen vooraf belangrijk is.
zo leer je elke dag iets.quote:Gifkikkers zijn giftig omdat ze giftige stoffen opnemen uit hun dieet van kleine prooidieren, zoals mieren en mijten. Deze gifstoffen worden opgeslagen in hun huid en kunnen roofdieren afschrikken, ziekten en parasieten weren. De felgekleurde huid van de kikker dient als waarschuwing voor hun giftigheid.
ja dat inderdaad en bijten en kopstoten geven.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo'n konijn had m'n zus vroeger ook. Grommende konijnen
beetje wel ja.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Cavia's en konijnen zijn al 'exotisch'.
dat geloof ik wel want oh makkelijk beest dat kan de peuter wel verzorgen.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:32 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij zijn knaagdieren het meest mishandelde huisdier.
dwerghamsters die los lopen in een kamer en een deur die open gaat waar het beestje ineens onder gekneld wordt enzo.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen heeft wel een schijtlollig verhaal over een hamster die akelig aan z'n einde is gekomen
hopelijk niet in een ronde komt met 1 zo'n zielig groen blaadje als decoratie.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:38 schreef IJsdraakje het volgende:
Niet mijn hamster overigens. Ik had alleen goudvissen.
nee nee.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:41 schreef Nizno het volgende:
Het lijkt er op dat CL als enige zo'n verhaal heeft
quote:Op woensdag 26 november 2025 10:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee niet eens. Ik was een paar dagen weg dus had ze hem uit de kooi gehaald om los te laten lopen, anders vond ze het sneu. Mocht ook gewoon van me. Maar die beesten zien geen diepte en die is zo van de bank gegleden en verkeerd terechtgekomen.
ja maar daar kan je niet altijd iets aan doen of van te voren weten.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Of als je de ruimte en middelen niet hebt om er goed voor te zorgen.
Hoorde van de week van iemand in Nederland dat ze al 12'000 euro in een paar jaar tijd aan de hond kwijt waren vanwege gezondheidsproblemen. Is toch zielig voor zo'n hond als je de juiste medicatie niet kunt betalen en zo'n beestje de hele tijd pijn o.i.d. heeft.
en dat terwijl bloed aan de binnenkant hoort te zitten.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja. Begon raar te doen en stierf gewoon langzaam. Misschien een inwendige bloeding.
Eensquote:Op woensdag 26 november 2025 10:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het heel ergelijk als mensen doen alsof het leven van een knaagdier minder waard is dan van een kat of hond. Alleen maar omdat ze niet zo oud worden maar ja dan verdienen ze alsnog gewoon een goed leven.
Stom insert boze inktvisquote:Op woensdag 26 november 2025 10:56 schreef DeZwabber het volgende:
Geen ledstrip vandaag. Feestdagendrukte oid.
Wat fijn. Gelukkig staat die uit bij mij.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Maandag wordt het NL ALERT weer getest.
was die ook gefrituurd dan?quote:Op woensdag 26 november 2025 10:59 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik had een goudhamster. Komt wel dichtbij zo.
Die heette kroket overigens.
die verwacht een hongerwinter?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bloembollen, dat wilde die persoon.
rennen als de malle. Dynamo er op en je batterijen opladen.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:01 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Per ongeluk door de paneermeel in de frituurpan gerold.![]()
Nee gelukkig niet.
Hij had een groot radje van een cm of 30 doorsnede. Had ik een fiets kilometerteller opgezet. Die maakte kilometers in de nacht joh.
even klagen bij ze.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:03 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het was niet eens een Black Friday aanbieding impulsaankoop. Vind wel dat dat voorrang mag krijgen hoor.
ben jij ooit niet teleurgesteld in dingen?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:05 schreef Nattekat het volgende:
De korte versie van I'd do Anything For Love?
Diep teleurgesteld Q-Music
nee, je gaat maar naar MUZquote:Op woensdag 26 november 2025 11:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht wel dat ik gezelschap krijg hier van anderen die nu ook de laatste dagen van de lijst gaan volgen
hallo muisquote:
en dan hebben ze het hier over de mishandeling van hamstersquote:
De eerste lichting wel, we wisten niet beter.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:58 schreef dud0r het volgende:
hopelijk niet in een ronde komt met 1 zo'n zielig groen blaadje als decoratie.
Klopt, zij wisten het ook niet. Maar met 1000 euro op je spaarrekening een hond nemen is dus wellicht geen goed idee.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
ja maar daar kan je niet altijd iets aan doen of van te voren weten.
Hond van m'n schoonzus is allergisch voor een stapel dingen, dat was ook niet bekend toen ze haar kregen. Dat kwam later pas naar boven.
Gelukkig kunnen zij de medicatie wel betalen.
Fuking Hell!quote:Bij een grote brand in appartementencomplexen in Hongkong zijn zeker vier mensen om het leven gekomen. Het is nog onduidelijk hoe de brand is ontstaan en of zich nog mensen in de gebouwen bevinden.
De brand brak woensdag uit in het Wang Fuk Court-complex in de noordelijke wijk Tai Po. Volgens persbureau Reuters heeft het wooncomplex zo'n tweeduizend woningen, waar ongeveer vierduizend mensen in wonen.
Ik hoor bij een specifiek nummer nog altijd automatisch "Oh Gijs" door de intro heen, omdat ik die zo op bandje had.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat hele generaties met hun casetterecorder daar trauma's aan over hebben gehouden.
quote:Op woensdag 26 november 2025 12:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik hoor bij een specifiek nummer nog altijd automatisch "Oh Gijs" door de intro heen, omdat ik die zo op bandje had.
ik kan mijn herrie niet eens selecteren voor de lijst als ik wil stemmenquote:Op woensdag 26 november 2025 11:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn ouders klagen dat er teveel 'herrie' in de Top 2000 staat, als in liedjes die te nieuw voor ze zijn.
tyfusherriequote:Op woensdag 26 november 2025 11:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Weet je wat nou het mooie is? Over de muziek die ik graag luister, heeft driekwart meteen een "Deze schijtmuziek luistert toch niemand huehuehue" klaar en als ik daar tegenin ga, ben ik de zeikerd.
ja dat weten we bij jou huehuehuequote:
Dat is idd niet verstandig.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt, zij wisten het ook niet. Maar met 1000 euro op je spaarrekening een hond nemen is dus wellicht geen goed idee.
iets met bamboe aan de buitenkant van het gebouw als ik het goed hoorde op het nieuwsquote:
Ik ben niet teleurgesteld in deze dag tot dusver.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
ben jij ooit niet teleurgesteld in dingen?
Wat voor schijtmuziek, luister jij graag dan?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Weet je wat nou het mooie is? Over de muziek die ik graag luister, heeft driekwart meteen een "Deze schijtmuziek luistert toch niemand huehuehue" klaar en als ik daar tegenin ga, ben ik de zeikerd.
Ja, daar moet @bitterbal ook mee oppassen.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
iets met bamboe aan de buitenkant van het gebouw als ik het goed hoorde op het nieuws
Ook geen cavia's trouwensquote:Op woensdag 26 november 2025 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt, zij wisten het ook niet. Maar met 1000 euro op je spaarrekening een hond nemen is dus wellicht geen goed idee.
Ik begin er niet eens aan andere mensen mijn muziek te laten horen.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Metal, hardcore (de minimaal 180bpm variant), "welke ADHD'er heeft dit bedacht"-muziek, deprimerende bliepjes.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat voor schijtmuziek, luister jij graag dan?
Ieder z'n ding.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Metal, hardcore (de minimaal 180bpm variant), "welke ADHD'er heeft dit bedacht"-muziek, deprimerende bliepjes.
Naja, dat. En da's niet erg, want ik weet dat het gros er niet zoveel mee kan en da's prima. Alleen meteen de verbazing en het oordeel klaar hebben wanneer ik aangeef iets niet mooi te vinden (en da's niet hetzelfde als het afkraken, er is zat muziek die echt fantastisch in elkaar zit, maar waar ik niks mee kan) wordt heel erg oud.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:04 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik begin er niet eens aan andere mensen mijn muziek te laten horen.
quote:Op woensdag 26 november 2025 12:08 schreef CherryLips het volgende:
Had truien besteld. Had m al in het blauw, nu ook in andere kleuren besteld.
Ze zitten voor geen meter
kleurverschil in de pasvorm?quote:Op woensdag 26 november 2025 12:08 schreef CherryLips het volgende:
Had truien besteld. Had m al in het blauw, nu ook in andere kleuren besteld.
Ze zitten voor geen meter
Ik oordeel alleen heel hard over BLØF.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Naja, dat. En da's niet erg, want ik weet dat het gros er niet zoveel mee kan en da's prima. Alleen meteen de verbazing en het oordeel klaar hebben wanneer ik aangeef iets niet mooi te vinden (en da's niet hetzelfde als het afkraken, er is zat muziek die echt fantastisch in elkaar zit, maar waar ik niks mee kan) wordt heel erg oud.
Wat vind je pleurisherrie dan? Top 40 dingen? Ik heb ook eigenlijk geen flauw idee meer wat er nu in de Top 40 staat.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:08 schreef IJsdraakje het volgende:
En nee, "vinnik pleurisherrie" is niet zo genuanceerd, maar ook als ik het neutraler zeg krijg ik gemekker.
een aanzoek zonder vingersquote:Op woensdag 26 november 2025 12:13 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik oordeel alleen heel hard over BLØF.
quote:Op woensdag 26 november 2025 12:14 schreef Recce het volgende:
[..]
Wat vind je pleurisherrie dan? Top 40 dingen? Ik heb ook eigenlijk geen flauw idee meer wat er nu in de Top 40 staat.
* Recce wordt bejaard
quote:
Taylor Swift staat op één. Meer hoef je niet te weten. Zelfs ik begin me te oud te voelen voor die lijst.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:14 schreef Recce het volgende:
[..]
Wat vind je pleurisherrie dan? Top 40 dingen? Ik heb ook eigenlijk geen flauw idee meer wat er nu in de Top 40 staat.
* Recce wordt bejaard
Vuurwerkslachtoffers mogen ook trouwen.quote:
Dit vind ik een beetje zielig want hij lijkt verdwaald of zij.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:21 schreef CherryLips het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_bij_station_ermelo/
Als ik in Ermelo terecht was gekomen, zou ik ook zo rondlopen.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:21 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit vind ik een beetje zielig want hij lijkt verdwaald of zij.
Ik heb er een tattoo laten zetten.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:23 schreef Recce het volgende:
[..]
Als ik in Ermelo terecht was gekomen, zou ik ook zo rondlopen.
Met een kaart hoe je daar weer weg moet?quote:
Adventskalender(s)quote:Op woensdag 26 november 2025 12:25 schreef Ama het volgende:
Hard aan het nadenken wat ik nog meer op mijn boodschappenlijstje moet zetten voor morgen in Duitsland. 🤔
De helft is altijd zo saai wat ik koop want allemaal huishoud spul of snoepjes voor de kat.
Ja het was wel typisch dat toen ik op de trein zat te wachten terug dat er meteen zo'n gekkie naar me toe kwam en mij probeerde mee te lokken naar zijn auto.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Met een kaart hoe je daar weer weg moet?
Van die uithalen om de uithalen krijg ik de kriebels van, maar ik oordeel over het algemeen op "vibes". Hoop artiesten die muzikaal wel toffe dingen doen, maar het instrument "vocalen" staat me dan niet aan omdat ik niks met de stem kan.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:14 schreef Recce het volgende:
[..]
* Recce wordt bejaard
Dat herken ik wel. Mijn zus luisterde vroeger naar mannengroepen met van die gevoelige jankstemmen met uithalen. Daar ging mijn nekhaar echt van overeind staan soms. Sowieso vind ik allerlei versieringen in muziek (dus uithalen, overdreven trillers in pianostukken etc., Gerard Joling) vaak irritant.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Van die uithalen om de uithalen krijg ik de kriebels van, maar ik oordeel over het algemeen op "vibes". Hoop artiesten die muzikaal wel toffe dingen doen, maar het instrument "vocalen" staat me dan niet aan omdat ik niks met de stem kan.
Zieligquote:Op woensdag 26 november 2025 12:29 schreef CherryLips het volgende:
https://imgur.com/a/nog-een-video-van-de-wolf-ermelo-lAD3JyL
Arme beest is helemaal de weg kwijt.
Wordt natuurlijk ook nog lekker opgejaagdquote:Op woensdag 26 november 2025 12:29 schreef CherryLips het volgende:
Mwah, ze kunnen echt tientallen kilometers in een dag afleggen. Ik denk dat dit ook een beetje hun verplaatstempo is.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:29 schreef CherryLips het volgende:
quote:Op woensdag 26 november 2025 12:27 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja het was wel typisch dat toen ik op de trein zat te wachten terug dat er meteen zo'n gekkie naar me toe kwam en mij probeerde mee te lokken naar zijn auto.
Gelukkig was het overdag dus ben op een gegeven moment gewoon bij andere mensen gaan staan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |