Waaruit blijkt dat de NOS 1 op 1 berichtgeving van Hamas overnam?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:28 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Vooral de berichtgeving rondom Gaza. Waar de NOS een op een de berichten van Hamas overnam, waren voor veel mensen een eye-opener.
Onze minister en vice premier vindt dit ook. Het is op zijn minst nogal activistisch dus. Die NOS. En gekleurd.
[ x ]
Het is voor sommige mensen heel moeilijk na te denken, niet om de bijdehand te zijn, maar in 1985 als kind viel het me al op dat bij het trekken van de lottoballen je nooit het balletje ziet vallen in een volledig shot, ik vertelde dat jarenlang aan mijn vrienden collegas, en die zeiden dat ik knettergek was, maar pas een paar jaar terug is bekend geworden dat het inderdaad een montage is. Zo werkte het ook met de NOS, als je goed gaat kijken en denken is het 1 grote frame. Moet je maar eens opletten bij straat interviews, als ze iemand die op PVV stemt aan het woord laten brengen ze altijd een dommig figuur in beeld, gaat het om een D66e, dan is het een sjiek persoon met een genuanceerde mening.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De NOS is voor veel mensen die er mee zijn opgegroeid een instituut, een baken van betrouwbaarheid. Die kunnen zich niet voorstellen dat ze worden voorgelogen en zullen dwars gaan liggen als je gaat twijfelen aan dat imago.
Dat komt wel overeen met de gemiddelde D66er en gemiddelde PVVer die ik ken.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is voor sommige mensen heel moeilijk na te denken, niet om de bijdehand te zijn, maar in 1985 als kind viel het me al op dat bij het trekken van de lottoballen je nooit het balletje ziet vallen in een volledig shot, ik vertelde dat jarenlang aan mijn vrienden collegas, en die zeiden dat ik knettergek was, maar pas een paar jaar terug is bekend geworden dat het inderdaad een montage is. Zo werkte het ook met de NOS, als je goed gaat kijken en denken is het 1 grote frame. Moet je maar eens opletten bij straat interviews, als ze iemand die op PVV stemt aan het woord laten brengen ze altijd een dommig figuur in beeld, gaat het om een D66e, dan is het een sjiek persoon met een genuanceerde mening.
De dode-aantallen bij de NOS kwamen oa bij het Gazaanse Ministerie van Gezondheid vandaan.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de NOS 1 op 1 berichtgeving van Hamas overnam?
Maar ik vind het wel overdreven om dan te stellen dat al het nieuws van de NOS rechtstreeks van Hamas komt.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De dode-aantallen bij de NOS kwamen oa bij het Gazaanse Ministerie van Gezondheid vandaan.
En Je weet wie dat is hè. 😀
Je weet ook dat die organisatie geen onderscheid maakt tussen burgers en strijders.
Zelfs onze vice premier valt dat op.
Maar ik snap dat dit kwartje niet bij iedereen valt en dat je graag retorische vragen stelt.
Als je het eenmaal door hebt, dan verbaas je je er over hoe ze er mee weg komen.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is voor sommige mensen heel moeilijk na te denken, niet om de bijdehand te zijn, maar in 1985 als kind viel het me al op dat bij het trekken van de lottoballen je nooit het balletje ziet vallen in een volledig shot, ik vertelde dat jarenlang aan mijn vrienden collegas, en die zeiden dat ik knettergek was, maar pas een paar jaar terug is bekend geworden dat het inderdaad een montage is. Zo werkte het ook met de NOS, als je goed gaat kijken en denken is het 1 grote frame. Moet je maar eens opletten bij straat interviews, als ze iemand die op PVV stemt aan het woord laten brengen ze altijd een dommig figuur in beeld, gaat het om een D66e, dan is het een sjiek persoon met een genuanceerde mening.
Uiteraard is de Lotto een montage.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
De gemiddelde PVV stemmer is toch ook gewoon een dommige en ongenuanceerde schreeuwer?quote:Op woensdag 26 november 2025 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof ze dat zelf ontkennen.quote:Op donderdag 27 november 2025 07:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De gemiddelde PVV stemmer is toch ook gewoon een dommige en ongenuanceerde schreeuwer?
Nou, er reageert iemand boos dat de NOS de gemiddelde PVV stemmer op die manier in beeld brengt, terwijl de gemiddelde D66 stemmer beschaafd in beeld wordt gebracht.quote:Op donderdag 27 november 2025 07:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof ze dat zelf ontkennen.
Ja precies, nu kun je precies zien wat de NOS en de media met je doen. Ze bereiken hun doel perfect.quote:Op donderdag 27 november 2025 07:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De gemiddelde PVV stemmer is toch ook gewoon een dommige en ongenuanceerde schreeuwer?
Het gaat om de framing, en dat zit in hele kleine dingetjes, zo hebben ze het bij PVV en Forum altijd over aanhang, terwijl men dat zelden tot nooit gebruikt in context van PVDA, D66, etc.quote:Op donderdag 27 november 2025 07:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, er reageert iemand boos dat de NOS de gemiddelde PVV stemmer op die manier in beeld brengt, terwijl de gemiddelde D66 stemmer beschaafd in beeld wordt gebracht.
Alsof in werkelijkheid alle D66ers tokkies zijn en PVVers beschaafde mensen...
Ik krijg de indruk dat de realiteit wordt gezien als framing.quote:Op donderdag 27 november 2025 08:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat om de framing, en dat zit in hele kleine dingetjes, zo hebben ze het bij PVV en Forum altijd over aanhang, terwijl men dat zelden tot nooit gebruikt in context van PVDA, D66, etc.
Leuk geprobeerd, maar dat de PVV stemmer zo is zie ik in mijn eigen omgeving en niet via de NOS.quote:Op donderdag 27 november 2025 07:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja precies, nu kun je precies zien wat de NOS en de media met je doen. Ze bereiken hun doel perfect.
Het gaat er niet om wat de pvv of FVD is, en dat boeit me ook weinig, het gaat erom dat de NOS geen onafhankelijk medium is, en dat is nou precies het gevaar, mensen die dit lezen denken: Dit is de waarheid, omdat NOS, terwijl ze dus naar een gekleurt medium lopen te kijken.quote:Op donderdag 27 november 2025 08:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat de realiteit wordt gezien als framing.
We leven in een tijd waarin iedereen toegang heeft tot een breed palet aan nieuws. En je ziet daardoor een nieuwe verzuiling ontstaan. Mensen kiezen voor de nieuwsbron die ze vertelt wat ze horen willen.
Bijvoorbeeld alleen maar positieve verhalen over de FVD.
Terwijl dat gewoon een tokkie partij is.
Net zoals je ook ingeprent is dat die kinderverkrachter de enge man in lange jas is?quote:Op donderdag 27 november 2025 08:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar dat de PVV stemmer zo is zie ik in mijn eigen omgeving en niet via de NOS.
Zeg je dat ook als je naar Opsporing Verzocht zit te kijken?quote:Op donderdag 27 november 2025 08:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat de realiteit wordt gezien als framing.
De NOS schrijft inderdaad veel te weinig propaganda voor de grote bedrijven en de politieke partijen die de PR doen en bliksemafleider spelen voor deze bedrijven.quote:Op donderdag 27 november 2025 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat de pvv of FVD is, en dat boeit me ook weinig, het gaat erom dat de NOS geen onafhankelijk medium is, en dat is nou precies het gevaar, mensen die dit lezen denken: Dit is de waarheid, omdat NOS, terwijl ze dus naar een gekleurt medium lopen te kijken.
Dat is mij niet ingeprent.quote:Op donderdag 27 november 2025 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Net zoals je ook ingeprent is dat die kinderverkrachter de enge man in lange jas is?
Dus FVD is een tokkiepartij, maar zo mag de NOS het niet weergeven?quote:Op donderdag 27 november 2025 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat de pvv of FVD is, en dat boeit me ook weinig, het gaat erom dat de NOS geen onafhankelijk medium is, en dat is nou precies het gevaar, mensen die dit lezen denken: Dit is de waarheid, omdat NOS, terwijl ze dus naar een gekleurt medium lopen te kijken.
quote:Op donderdag 27 november 2025 08:52 schreef Wantie het volgende:
NOS streeft er wel naar om zo objectief mogelijk te zijn.
Dat heeft niets met objectiviteit te maken.quote:Op donderdag 27 november 2025 08:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]![]()
En daarom zijn ze niet langer op X aanwezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |