abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219349466
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:28 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Vooral de berichtgeving rondom Gaza. Waar de NOS een op een de berichten van Hamas overnam, waren voor veel mensen een eye-opener.

Onze minister en vice premier vindt dit ook. Het is op zijn minst nogal activistisch dus. Die NOS. En gekleurd.

[ x ]
Waaruit blijkt dat de NOS 1 op 1 berichtgeving van Hamas overnam?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219349498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De NOS is voor veel mensen die er mee zijn opgegroeid een instituut, een baken van betrouwbaarheid. Die kunnen zich niet voorstellen dat ze worden voorgelogen en zullen dwars gaan liggen als je gaat twijfelen aan dat imago.
Het is voor sommige mensen heel moeilijk na te denken, niet om de bijdehand te zijn, maar in 1985 als kind viel het me al op dat bij het trekken van de lottoballen je nooit het balletje ziet vallen in een volledig shot, ik vertelde dat jarenlang aan mijn vrienden collegas, en die zeiden dat ik knettergek was, maar pas een paar jaar terug is bekend geworden dat het inderdaad een montage is. Zo werkte het ook met de NOS, als je goed gaat kijken en denken is het 1 grote frame. Moet je maar eens opletten bij straat interviews, als ze iemand die op PVV stemt aan het woord laten brengen ze altijd een dommig figuur in beeld, gaat het om een D66e, dan is het een sjiek persoon met een genuanceerde mening.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219349590
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is voor sommige mensen heel moeilijk na te denken, niet om de bijdehand te zijn, maar in 1985 als kind viel het me al op dat bij het trekken van de lottoballen je nooit het balletje ziet vallen in een volledig shot, ik vertelde dat jarenlang aan mijn vrienden collegas, en die zeiden dat ik knettergek was, maar pas een paar jaar terug is bekend geworden dat het inderdaad een montage is. Zo werkte het ook met de NOS, als je goed gaat kijken en denken is het 1 grote frame. Moet je maar eens opletten bij straat interviews, als ze iemand die op PVV stemt aan het woord laten brengen ze altijd een dommig figuur in beeld, gaat het om een D66e, dan is het een sjiek persoon met een genuanceerde mening.
Dat komt wel overeen met de gemiddelde D66er en gemiddelde PVVer die ik ken.
pi_219349761
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat de NOS 1 op 1 berichtgeving van Hamas overnam?
De dode-aantallen bij de NOS kwamen oa bij het Gazaanse Ministerie van Gezondheid vandaan.

En Je weet wie dat is hè. 😀
Je weet ook dat die organisatie geen onderscheid maakt tussen burgers en strijders.

Zelfs onze vice premier valt dat op.
Maar ik snap dat dit kwartje niet bij iedereen valt en dat je graag retorische vragen stelt.
pi_219352263
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
De dode-aantallen bij de NOS kwamen oa bij het Gazaanse Ministerie van Gezondheid vandaan.

En Je weet wie dat is hè. 😀
Je weet ook dat die organisatie geen onderscheid maakt tussen burgers en strijders.

Zelfs onze vice premier valt dat op.
Maar ik snap dat dit kwartje niet bij iedereen valt en dat je graag retorische vragen stelt.
Maar ik vind het wel overdreven om dan te stellen dat al het nieuws van de NOS rechtstreeks van Hamas komt.
Iedereen weet dat bij een oorlog de waarheid het eerste sneuvelt.
Cijfers over de doden van bijvoorbeeld Oekraïne en Rusland zijn ook onderhevig aan propaganda.
En je kunt van Hamas vinden wat je wilt, maar het is wèl de overheid van Gaza die met die cijfers komt.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar dit artikel:

Bij Israëlische luchtaanvallen op Gaza zijn zeker twintig doden gevallen. Dat melden lokale autoriteiten

Hier noemt de NOS een dodenaantal afkomstig van de lokale overheid. Dus van Hamas.
Ze brengen het niet als een absolute waarheid.

Als dit de lijn van berichtgeving is van de NOS, dan zie ik het probleem is.
NOS velt hier geen oordeel, maar doet verslag.
En het is aan de lezer hoe serieus die de cijfers van de autoriteiten in Gaza neemt.
pi_219352429
Je kan toch de reactiemogelijkheden uitschakelen op Onder je eigen berichten?

Hoef je je ook niet druk te maken om alle foute reacties.
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 23:32:41 #132
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_219352717
Niemand neemt de NOS nog serieus.
What can change the nature of a man?
pi_219352894
quote:

[..]
Als je het eenmaal door hebt, dan verbaas je je er over hoe ze er mee weg komen.

Als ik bij mijn bejaarde ouders op visite naar het NOS journaal kijk, dan valt me op hoe ze het nieuws als zoete koek slikken. Het nieuws is gekleurd en zo vooringenomen.

Ik ben daar ook mee opgegroeid en door de gekleurde reportages over het Clinton-Lewinsky schandaal indertijd ben ik wakker geworden. Het hielp ook dat ik na die periode naar de VS ben verhuisd en het Amerikaanse nieuws direct kreeg voorgeschoteld. De zaken beter in perspectief kon zien en mijn eigen conclusies kon trekken (niet altijd correct overigens - maar was toen nog groen). Met die kennis zie je dan dat de NOS het nieuws door een filter brengt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219352966
Timing is wel apart.

Maar uh, mogen jullie allemaal wel online?
Daddy EU heeft zojuist ingestemd met verplichte, maandelijks, ID verificatie dat je ouder ben als 16 voor je überhaupt online mag.
pi_219353118
quote:

[..]
Uiteraard is de Lotto een montage.
Ik vind het wel heul bijzonder dat mensen in je omgeving dachten dat het om live beelden ging.

Ik zie de significantie ook niet, de nummers worden getrokken in de aanwezigheid van een notaris. Dat gebeurt door middel van een heel strak protocol.
En vervolgens wordt er van de opnames een montage gemaakt die aantrekkelijk is voor op televisie.
pi_219353137
quote:

[..]
De gemiddelde PVV stemmer is toch ook gewoon een dommige en ongenuanceerde schreeuwer?
  donderdag 27 november 2025 @ 07:40:27 #137
22565 asco
Los in deze tent
pi_219353186
Ik lees alleen nog Geenstijl, af en toe Fok nieuws, Teletekst 101 en heb een abbo op de Telegraaf.
En dat was het dan.
Op TV kijk ik zo goed als niets meer (op voetbal na), al een jaar of 10/15.
Verder een YT-premium abbo voor de zaken die ik leuk/interessant vind.
En tenslotte een legio aan platforms maar ik download meestal torrents voor de films. :')

De wereld doet maar, ik trok de conclusies al in de jaren 90, heb daar naar gehandeld en dus zit ik er zeer warmpjes bij. O+

Happy life! :7
pi_219353191
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 07:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]
De gemiddelde PVV stemmer is toch ook gewoon een dommige en ongenuanceerde schreeuwer?
Het is ook niet alsof ze dat zelf ontkennen.
pi_219353206
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2025 07:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is ook niet alsof ze dat zelf ontkennen.
Nou, er reageert iemand boos dat de NOS de gemiddelde PVV stemmer op die manier in beeld brengt, terwijl de gemiddelde D66 stemmer beschaafd in beeld wordt gebracht.

Alsof in werkelijkheid alle D66ers tokkies zijn en PVVers beschaafde mensen...
pi_219353221
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 07:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ja precies, nu kun je precies zien wat de NOS en de media met je doen. Ze bereiken hun doel perfect.
pi_219353237
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 07:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, er reageert iemand boos dat de NOS de gemiddelde PVV stemmer op die manier in beeld brengt, terwijl de gemiddelde D66 stemmer beschaafd in beeld wordt gebracht.

Alsof in werkelijkheid alle D66ers tokkies zijn en PVVers beschaafde mensen...
Het gaat om de framing, en dat zit in hele kleine dingetjes, zo hebben ze het bij PVV en Forum altijd over aanhang, terwijl men dat zelden tot nooit gebruikt in context van PVDA, D66, etc.
pi_219353283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 08:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat om de framing, en dat zit in hele kleine dingetjes, zo hebben ze het bij PVV en Forum altijd over aanhang, terwijl men dat zelden tot nooit gebruikt in context van PVDA, D66, etc.
Ik krijg de indruk dat de realiteit wordt gezien als framing.

We leven in een tijd waarin iedereen toegang heeft tot een breed palet aan nieuws. En je ziet daardoor een nieuwe verzuiling ontstaan. Mensen kiezen voor de nieuwsbron die ze vertelt wat ze horen willen.
Bijvoorbeeld alleen maar positieve verhalen over de FVD.
Terwijl dat gewoon een tokkie partij is.
pi_219353297
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 07:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja precies, nu kun je precies zien wat de NOS en de media met je doen. Ze bereiken hun doel perfect.
Leuk geprobeerd, maar dat de PVV stemmer zo is zie ik in mijn eigen omgeving en niet via de NOS.
pi_219353322
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 08:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

We leven in een tijd waarin iedereen toegang heeft tot een breed palet aan nieuws. En je ziet daardoor een nieuwe verzuiling ontstaan. Mensen kiezen voor de nieuwsbron die ze vertelt wat ze horen willen.
Bijvoorbeeld alleen maar positieve verhalen over de FVD.
Terwijl dat gewoon een tokkie partij is.
Het gaat er niet om wat de pvv of FVD is, en dat boeit me ook weinig, het gaat erom dat de NOS geen onafhankelijk medium is, en dat is nou precies het gevaar, mensen die dit lezen denken: Dit is de waarheid, omdat NOS, terwijl ze dus naar een gekleurt medium lopen te kijken.
pi_219353323
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 08:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd, maar dat de PVV stemmer zo is zie ik in mijn eigen omgeving en niet via de NOS.
Net zoals je ook ingeprent is dat die kinderverkrachter de enge man in lange jas is?
pi_219353423
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 08:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zeg je dat ook als je naar Opsporing Verzocht zit te kijken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219353424
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 08:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat er niet om wat de pvv of FVD is, en dat boeit me ook weinig, het gaat erom dat de NOS geen onafhankelijk medium is, en dat is nou precies het gevaar, mensen die dit lezen denken: Dit is de waarheid, omdat NOS, terwijl ze dus naar een gekleurt medium lopen te kijken.
De NOS schrijft inderdaad veel te weinig propaganda voor de grote bedrijven en de politieke partijen die de PR doen en bliksemafleider spelen voor deze bedrijven.
pi_219353455
quote:

[..]
Net zoals je ook ingeprent is dat die kinderverkrachter de enge man in lange jas is?
Dat is mij niet ingeprent.

quote:

[..]
Dus FVD is een tokkiepartij, maar zo mag de NOS het niet weergeven?

Nieuws is altijd gekleurd.
100% objectief nieuws bestaat niet. Daarom is het ook verstandig om het nieuws vanuit verschillende invalshoeken te bekijken.

Wat hier nu gebeurt is dat van de NOS wordt geëist dat ze 100% objectief is.
Maar dat gaat hem niet worden.
En ook niet bij andere nieuwsmedia.
NOS streeft er wel naar om zo objectief mogelijk te zijn.
En staat hoog aangeschreven qua objectiviteit.
Maar dan nog steeds moet je niet enkel op de NOS vertrouwen voor het nieuws.
En dat er mensen zijn die dat wel doen: Tja...
pi_219353463
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 08:52 schreef Wantie het volgende:
NOS streeft er wel naar om zo objectief mogelijk te zijn.
:)

En daarom zijn ze niet langer op X aanwezig.
pi_219353473
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 08:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
:)

En daarom zijn ze niet langer op X aanwezig.
Dat heeft niets met objectiviteit te maken.
De NOS geeft aan dat voor de nieuwsgaring ze nog steeds gebruik maken van X.

Maar via welk kanaal ze het nieuws verspreiden bepaalt niet de objectiviteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')