abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219345874
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 18:40 schreef GerryDV het volgende:
Vervelend als het normale burgervolk mag reageren en je geen mogelijkheid hebt om te censureren op rechtse geluiden inderdaad. Dan toch maar vasthouden aan je veilige 1-richtingsplatform waar je bij de reacties alleen de genuanceerde en extreemlinkse reacties kan laten staan. Krijg je tenminste ook geen terecht commentaar op je zelfverzonnen of zelfgeselecteerde ‘experts’ die je nieuwsbericht (mening) ondersteunen.

En dat van belastinggeld ook nog! 😁👍🏼
Gelukkig bestaat er voor jullie RadioGenoa. Daar zie je ook dezelfde comments
  woensdag 26 november 2025 @ 08:38:42 #102
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219345995
Vertrekken zeker naar bluesky, het redelijke alternatief. Oh nee daar staan ze massaal te juichen als Kirk neergeschoten wordt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 26 november 2025 @ 08:43:11 #103
459912 FlippingCoin
pi_219346043
Oh ze blijven wel op TikTok, het platform met de meest racistische drek van allemaal waar ze het niet eens weghalen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 26 november 2025 @ 08:59:35 #104
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219346119
Moeten ze zelf weten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 26 november 2025 @ 09:08:35 #105
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219346169
Komen toch alleen maar tokkies die geloven wat ze willen. Waarom zou je daar als serieus nieuwsmedium willen zitten?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219346247
Activistische club ontmaskerd door Community Notes.
pi_219346288
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik hoor meer over instanties die er mee stoppen dan dat er nog iets op geplaatst wordt.
Maar goed, zal ook deels aan de bubbel liggen. Jij neemt X blijkbaar heel serieus als medium en ik totaal niet ;).
Is er social media die je wel serieus neemt als medium?
pi_219346305
Wat een bullshit, je kan reacties gewoon uitzetten voor niet volgers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219346334
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat Twitter een rechts radicaal riool geworden is onder Musk kan toch niemand ontkennen?
Hoe leuk jullie dat persoonlijk misschien ook vinden…
Ik heb sinds kort weer een account, nadat ik 15 jaar redelijk plezier aan heb gehad, het is totaal geen leuk platform meer geworden, maar een soort Rusland fan hub. In het verleden was juist het leuke aan Twitter dat je van alles kon volgen wat je leuk of interessant vond, dat is nu gewoon niet meer het geval, in alle berichten zit bijna haat, een normale discussie is niet meer mogelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219346341
quote:
16s.gif Op woensdag 26 november 2025 08:43 schreef FlippingCoin het volgende:
Oh ze blijven wel op TikTok, het platform met de meest racistische drek van allemaal waar ze het niet eens weghalen. :')
Inderdaad.
Ik zit eigenlijk pas sinds een paar maanden op TikTok. Maar daar is het racisme en extreem rechtse drek een heel stuk erger dan op X. Kun je nagaan.
Allemaal net wel of net niet bedekt.
Prachtige speeches van The Painter in het Engels waarbij je denkt 'goh, dat klinkt eigenlijk best wel redelijk', totdat je doorhebt dat het dus gewoon Hitler is.
The painter was right. De zes miljoen waren eigenlijk 271K. 'Who owned the slave ships' en zulks.
Ik stond daar wel even met mijn oren te klapperen.

Fijn voor onze kids ook. Maar de NOS komt je graag in filmpjes wat uitleggen op dat kanaal. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219346342
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:32 schreef raptorix het volgende:
Maar men zal het artikel als dat vol leugens staat alsnog bekritiseren, dan maar met een linkje naar de NOS website zelf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219346359
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Inderdaad.
Ik zit eigenlijk pas sinds een paar maanden op TikTok. Maar daar is het racisme en extreem rechtse drek een heel stuk erger dan op X. Kun je nagaan.
Prachtige speeches van The Painter in het Engels waarbij je denkt 'goh, dat klinkt eigenlijk best wel redelijk', totdat je doorhebt dat het dus gewoon Hitler is.
The painter was right. De zes miljoen waren eigenlijk 271K. 'Who owned the slave ships' en zulks.

Fijn voor onze kids ook. Maar de NOS komt je graag in filmpjes wat uitleggen op dat kanaal. :D
Wat is jouw conclusie van dit alles?

Dat er wat narratieven gepushed worden is mijn observatie... Als je daadwerkelijk objectief ende onafhankelijk bent dan zul je toch niet zoveel weerstand oproepen....

NOS is het type partij dat de terroristen van hamas dus "vrijheidsstrijders" durft te noemen en Israël beschuldigd van genocide.

Voor mij is het een doodenge - maar allicht verhelderende - conclusie dat er zoveel mensen in dat genocide verhaal geloven, massa indoctrinatie, het werkt gewoon, de mens is niet kritisch.

En de NOS verdient echt alle kritische noten die het krijgt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219346370
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is jouw conclusie van dit alles?

Dat er wat narratieven gepushed worden is mijn observatie... Als je daadwerkelijk objectief ende onafhankelijk bent dan zul je toch niet zoveel weerstand oproepen....
Dat er allemaal bubbels zijn.
En dat de NOS daar dus vrolijk aan mee doet, door niet meer aanwezig te zijn op X.
Vind dat jammer.
- Goethe, “Faust”
pi_219346384
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat er allemaal bubbels zijn.
En dat de NOS daar dus vrolijk aan mee doet, door niet meer aanwezig te zijn op X.
Vind dat jammer.
Het mag wel wat straffer, vind je niet dat NOS zélf bubbelachtig nieuws levert?
pi_219346396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het mag wel wat straffer, vind je niet dat NOS zélf bubbelachtig nieuws levert?
Ja. Dat vind ik wel ja.
En open voor kritiek staan ze niet.
- Goethe, “Faust”
pi_219346405
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat vind ik wel ja.
Andere vraag:

Caroline heeft een debat aangevraagd, je ziet de gehele linkerflank het probleem ontkennen en daarnaast komen er verdachtmakingen dat je de objectiviteit van de NOS aan de kaak stelt...

Een debat willen voeren hierover wordt al naargeestig opgevat. Ik bedoel, er wordt eigenlijk gewoon miskent dat het überhaupt een terechte opvatting zou kunnen zijn.
Die bubbel gaat door de gehele samenleving lijkt het.
Mensen identificeren zichzelf er echt enorm mee.

Hoe, waarom? Wanneer is dit ontstaan?

In alle eerlijkheid, ook na allerhande processen van rechters, verlies ik toch ook mijn vertrouwen "in de rechtsstaat"

Maar je ziet langzaam weerstand omhoog sluipen... Bijvoorbeeld met Halsema en de ombudsman.

[ Bericht 5% gewijzigd door ludovico op 26-11-2025 09:54:40 ]
pi_219346469
Nieuwsuur en NOS houden er kennelijk niet van om door comments gecorrigeerd te worden als berichten niet kloppen.
  woensdag 26 november 2025 @ 09:59:03 #118
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219346503
Logisch, die mensen zijn uitgeput na 2.5 jaar non stop en gekleurd over gaza berichten. Die hebben even rust nodig.
Graag op anoniem
pi_219346570
Xorcised
pi_219346657
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:32 schreef raptorix het volgende:
Dit.
Of gewoon alle comments uit. Waardeloze actie dit
  woensdag 26 november 2025 @ 10:41:04 #121
459912 FlippingCoin
pi_219346788
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Inderdaad.

Oh ik kwam via fok op een tiktok filmpje over die jongen die door de politie werd doodgeschoten door de politie na het stelen van een fatbike, dat stond in de reacties gewoon vol met racial slurs waar je hier een perm voor zou krijgen.
pi_219346928
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:44 schreef ludovico het volgende:
Caroline heeft een debat aangevraagd, je ziet de gehele linkerflank het probleem ontkennen en daarnaast komen er verdachtmakingen dat je de objectiviteit van de NOS aan de kaak stelt...
De NOS is voor veel mensen die er mee zijn opgegroeid een instituut, een baken van betrouwbaarheid. Die kunnen zich niet voorstellen dat ze worden voorgelogen en zullen dwars gaan liggen als je gaat twijfelen aan dat imago.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219347300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De NOS is voor veel mensen die er mee zijn opgegroeid een instituut, een baken van betrouwbaarheid. Die kunnen zich niet voorstellen dat ze worden voorgelogen en zullen dwars gaan liggen als je gaat twijfelen aan dat imago.
Mensen met een meer rechtse politieke identiteit hebben daar dan weer net geen probleem mee, wel opvallend dat politieke ideologie zoveel invloed heeft op dat idee.
pi_219347578
Stel je voor dat mensen ook kritiek op de berichtgeving van de NOS lezen, de community notes en ontmaskering als desinformatie, of misschien wel ander nieuws dat de NOS verkoos te negeren en rechts in de kaart speelt, misschien zelfs wel rechtse meningen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219347758
Vooral de berichtgeving rondom Gaza. Waar de NOS een op een de berichten van Hamas overnam, waren voor veel mensen een eye-opener.

Onze minister en vice premier vindt dit ook. Het is op zijn minst nogal activistisch dus. Die NOS. En gekleurd.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')