Kijken we lekker op de VRTquote:Op dinsdag 25 november 2025 14:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien hebben de commerciële omroepen interesse in het Songfestival.
Vast wel, maar het is een project van de gezamenlijke Europese publieke omroepen, verenigd in de EBU.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien hebben de commerciële omroepen interesse in het Songfestival.
Publieke omroepen zijn enkel lid van de EBUquote:Op dinsdag 25 november 2025 14:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zou ook helemaal niet gek zijn, ik weet niet hoe andere landen dat doen maar ik verwacht dat het lang niet overal als een publieke taak wordt gezien.
Is hij toch al?quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:17 schreef spapaars het volgende:
[..]
De Elon Musk van de lage landen!
Willen we dat?
Ja, dat bedacht ik me net ook.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:20 schreef V. het volgende:
[..]
Vast wel, maar het is een project van de gezamenlijke Europese publieke omroepen, verenigd in de EBU.
Dus commerciëlen zijn er helemaal geen partij in en zullen dat ook niet worden.
Ze willen natuurlijk wel relevant blijven, anders verdwijnen ze net als de regionale omroepen steeds verder uit beeld. Door in ieder geval 1 moment te hebben dat men met veel mensen kijkt is goed om jezelf onder de aandacht te brengen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat mij betreft hoeft de publieke omroep ook niet te stoppen met sport, maar moet vooral stoppen met sportevenementen waar miljoenen aan uitzendrechten voor betaald worden. Het is zelfs zo erg dat de publieke omroep de commerciële omroepen overbiedt bij het bieden op uitzendrechten. De commerciële omroepen maken een kosten/baten analyse en op grond daarvan bepalen ze een maximum bedrag dat ze bereid zijn om voor die uitzendrechten te betalen. De publieke omroep hoeft geen winst te maken, en biedt daar dan over.
Dat doen ze deels ook al. Maar zou best wat meer mogen wat mij betreft.quote:Van alle nationale sportbonden vraagt alleen de KNVB geld voor uitzendrechten. De meeste overige sportbonden zijn alleen maar blij als hun sport op televisie uitgezonden wordt. Dat kan de publieke omroep dan doen.
Omdat jij er niks mee hebt?quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:22 schreef DrDentz het volgende:
Laat het Songfestival alsjeblieft verdwijnen.
Wellicht moet daar dan iets aan veranderen? Als je lid bent, heb je dan geen invloed?quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Publieke omroepen zijn enkel lid van de EBU
Ik hoop juist dat het meer uitzendingen worden, doe er alsjeblieft nog wat kwartfinales - voorrondes - selecties en weet ik wat bij.quote:
quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik hoop juist dat het meer uitzendingen worden, doe er alsjeblieft nog wat kwartfinales - voorrondes - selecties en weet ik wat bij.
Maar dat is omdat ik op die dagen lekker alleen thuis ben omdat de rest van het gezin bij vrienden gaat kijken, heerlijke avonden zijn dat
Zolang het om een paar euro zoals 140 miljoen gaat, nee.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:25 schreef spapaars het volgende:
Heeft er ook maar 1 het vermoeden dat we minder belasting gaan betalen met deze bezuinigen?
Dit komt van het piepkleine demissionaire kabinet?quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:33 schreef spapaars het volgende:
Het probleem is de onderdrukking van onafhankelijk nieuws.
Er zijn politieke partijen die daar niets mee te maken willen hebben.
Waarom zou de EBU hun hele principe omgooien (letterlijk een verzameling van publieke omroepen) zodat die winst van reclame inkomsten rond het songfestival naar een RTL of SBS zou gaan? Omdat wat burgers in Nederland een paar onderbuikscheten laten? Denk trouwens niet dat we uberhaupt meedoen volgend jaar.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wellicht moet daar dan iets aan veranderen? Als je lid bent, heb je dan geen invloed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |