Mad Max.quote:Op maandag 24 november 2025 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien heb ik teveel games gespeeld in totale noodsituaties, maar wil je een gezin meenemen in je auto? Nemen ze je stuur over en laten je voor dood achter. Laat je toch de buurmeisjes binnen zodat ze ook wat eten krijgen. Krijgt de buurt er lucht van dat er zoveel voedsel is vallen ze je huis binnen.
Maar goed voor 72 uur zonder stroom hoeven we hopelijk nog niet aan dat soort scenario's te denken...
Zullen zeker warmteplekken worden geopend. Die hadden we ook toen de gasprijs zo hoog was.quote:Op maandag 24 november 2025 14:27 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd of ze dan de gymzalen en bibliotheken en ziekenhuizen beschikbaar stellen als het koud is.
Het is jammer dat de zonnepanelen stroom nodig hebben om op te kunnen wekken. En dat de auto niet bidirectioneel laadt.quote:Op maandag 24 november 2025 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zullen zeker warmteplekken worden geopend. Die hadden we ook toen de gasprijs zo hoog was.
Gratis tip van je lokale commando, als je een auto hebt zorg dan dat je altijd een volle of zo vol mogelijke tank hebt. Dat is altijd verstandig.
Zijn oplossingen voor, maar dat is peperduur omdat je dan off grid kan gaan.quote:Op maandag 24 november 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is jammer dat de zonnepanelen stroom nodig hebben om op te wekken.
Nee joh, genoeg eten en na 72 uur kun je het niet meer invriezen maar wel op maken.quote:Op maandag 24 november 2025 14:33 schreef Tengano het volgende:
Ik heb een vriezer van 350 liter met 8 laden. Ik heb wel een probleem als de stroom hier 72 uur uitvalt
Ding buiten zetten als het buiten kouder dan binnen is. Duurt het ontdooien wat langer.quote:Op maandag 24 november 2025 14:33 schreef Tengano het volgende:
Ik heb een vriezer van 350 liter met 8 laden. Ik heb wel een probleem als de stroom hier 72 uur uitvalt
Dat lijkt me erg eenvoudig op te lossen toch? Even wat lioncellen aan elkaar plakken en je hebt altijd wat reserve energie om je systeem aan de gang te houden.quote:Op maandag 24 november 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is jammer dat de zonnepanelen stroom nodig hebben om op te kunnen wekken. En dat de auto niet bidirectioneel laadt.
Ja. Mijn overburen hebben een generator op brandstof aangeschaft voor dit doel.quote:Op maandag 24 november 2025 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zijn oplossingen voor, maar dat is peperduur omdat je dan off grid kan gaan.
Kleine generator kan ook, maar dan zit je met brandstof en periodiek onderhoud.
Ja dat lijken me van die types die dan gaan werken met verlengsnoeren en stekkerblokken op een generator die net een koelkast en vriezer kan voelenquote:Op maandag 24 november 2025 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Mijn overburen hebben een generator op brandstof aangeschaft voor dit doel.
Maar toen ik vroeg of ze het al getest hadden door het op een of andere manier op hun huis aan te sluiten, keken ze me schaapachtig aan.
Nou, dat lijkt me toch nog wel lastig. Om de Enphase op die manier vanuit de meterkast op te starten.quote:Op maandag 24 november 2025 14:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg eenvoudig op te lossen toch? Even wat lioncellen aan elkaar plakken en je hebt altijd wat reserve energie om je systeem aan de gang te houden.
Voor de inductiekookplaat, zei de overbuurman.quote:Op maandag 24 november 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dat lijken me van die types die dan gaan werken met verlengsnoeren en stekkerblokken op een generator die net een koelkast en vriezer kan voelen
Of nog mooier, dat dat ding niet start omdat ie al jaren niet gebruikt is.
quote:Op maandag 24 november 2025 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de inductiekookplaat, zei de overbuurman.
Hij had geen antwoord hoe hij dat dan ging aansluiten.
Waarom zou hier de 'pleuris uitbreken' uberhaupt???quote:Op maandag 24 november 2025 14:44 schreef Tengano het volgende:
Als je al zag hoe asociaal en egoistisch mensen in Coronatijd reageeren met van die schaarse artikelen en de mentaliteit die in dit land dan naar boven komt..... Dan staat ons nog wat te wachten als hier een keer de pleuris uitbreekt zoals in Oekraine.
Ik heb het idee (vraag me niet waarom) dat die mensen in Oekraine elkaar nog een beetje helpen, maar dat zie ik hier eerlijk gezegd niet gebeuren.
Ik heb het ook gezien toen in Utrecht in bepaalde postcodes het water gekookt moest worden.quote:Op maandag 24 november 2025 14:44 schreef Tengano het volgende:
Als je al zag hoe asociaal en egoitisch mensen in Coronatijd reageeren met van die schaarse artikelen en de mentaliteit die in dit land dan naar boven komt..... Dan staat ons nog wat te wachten als hier een keer de pleuris uitbreekt zoals in Oekraine.
Ik heb het idee (vraag me niet waarom) dat die mensen in Oekraine elkaar nog een beetje helpen, maar dat zie ik hier eerlijk gezegd niet gebeuren.
Omdat electronische schuifdeuren van winkels gewoon open blijven staan als de stroom uitvalt.quote:Op maandag 24 november 2025 14:45 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom zou hier de 'pleuris uitbreken' uberhaupt???
Ja, mensen gaan dan in een overlevings stand, en gooien dan alle fatsoensregels helemaal overboord. Echt naar is dat. En omdat men hier al zo egocentrisch en asociaal is, staat ons nog wat te wachten in zo'n geval.quote:Op maandag 24 november 2025 14:45 schreef capricia het volgende:
Ik heb het ook gezien toen in Utrecht in bepaalde postcodes het water gekookt moest worden.
Hoe het water in de supermarkt gewoon massaal gehamsterd werd.
Dat was 3 weken geleden. Was geen water meer te krijgen.![]()
Als de stroom echt uitvalt, gaan er winkels geplunderd worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |