abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219327954
Onze leiders zijn ook drones.
pi_219328916
quote:
6s.gif Op zondag 23 november 2025 15:19 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Goh en we zijn niet op het idee gekomen om er eens te bellen naar Oekraïne om te vragen hoe ze dat nou doen ?
Vervolgens een paar van hun kopen een idee :!

:|W :|W :|W :|W
quote:
6s.gif Op zondag 23 november 2025 15:20 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Het is ook niet dat ze daar een radarsysteem hebben op dat vliegveld om te zien wat waar vliegt :|W
Ja, het is ons allemaal duidelijk dat jij het ook niet weet. Je hoeft dat niet in ieder bericht te laten blijken, dat wordt saai.
pi_219329111
Misschien nog een uitleg over de radar: die dingen zenden vrij breed uit en krijgen daarom laag boven de grond een heleboel echo's terug van bomen, huizen, elektriciteitsmasten, enzovoorts. Dus alles onder een bepaalde hoogte of met een kleine echo (vogels, bijvoorbeeld) wordt automatisch uitgefilterd. Alleen grote en hoge dingen komen op het scherm.

Het is eigenlijk nog wat ingewikkelder, want al die signalen gaan tegenwoordig door een computer heen en die gaat pas een vliegtuig op het scherm zetten als er een bijbehorend vliegplan is of als het vliegtuig via de radio aangeeft dat ze er vanaf die kant en hoogte aankomen.

Dus, kleine dingen die laag vliegen, zoals drones, ga je niet zien. Die worden allemaal uitgefilterd.

Daarom zijn het mensen die rondkijken en in het beste geval een verrekijker gebruiken, die de drones detecteren.
pi_219330149
Ze weten het niet en moeten een grote defensie-uitgave verantwoorden. Dat is alles.
  maandag 24 november 2025 @ 10:22:04 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219331758
twitter

_O- _O-
  maandag 24 november 2025 @ 10:25:40 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219331786
twitter
  maandag 24 november 2025 @ 10:31:29 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219331838
twitter
  maandag 24 november 2025 @ 11:15:46 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219332487
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Eric vd Beek... :') _!
quote:
In een beschouwing weerlegde het BNNVARA-programma Alicante enkele door de krant geponeerde feiten omtrent corona.[15]

Hoofdredacteur Sander Compagner bracht hier tegenin dat het programma zich baseerde op bronnen "zoals het RIVM en de WHO", die volgens hem niet betrouwbaar zouden zijn.[15]

NRC veronderstelde in meerdere publicaties een connectie met Rusland,[1][16] hetgeen door de redactie van De Andere Krant werd weersproken.[17] Door het crowdfundingmodel is volgens NRC niet te controleren hoe De Andere Krant wordt gefinancierd.[1] Ook onthulde NRC dat een wegens antisemitische uitlatingen bekend staande activist garant stond voor de financiering van de eerste uitgave.[18] Een klacht over deze onthulling bij de Raad voor de Journalistiek in 2018 werd niet gehonoreerd.[19] In de eerste editie liet De Andere Krant zich in lovende woorden uit over president Vladimir Poetin en presenteerde de krant een pro-Russische weergave van de annexatie van de Krim, de oorlog in Oost-Oekraïne en de Russische steun voor de Syrische president Assad.[9] Bij de speciale MH17-editie van De Andere Krant zouden volgens NRC-bronnen Russische overheidsfunctionarissen betrokken zijn.[20]

De Andere Krant wordt door verschillende onderzoekers bestempeld als verspreider van complottheorieën. In een bespreking werd Ben de Jong, een onderzoeker van Universiteit Leiden, aangehaald die spreekt van desinformatie.[9] Het tv-programma Argos Medialogica besteedde op 28 mei 2023 aandacht aan de banden van de krant met verschillende complotdenkers en de onkritische aandacht die het blad aan complottheorieën zou geven.[2] De hoofdredacteur van de krant beschuldigde daarop de makers van een "pijnlijk gebrek aan zelfreflectie".[21]

De uitgave werd ook onderzocht door de eenheid Land Information Manoeuvre Centre (LIMC). Deze eenheid was vanwege de coronacrisis opgericht om meer zicht te krijgen op de verspreiding van desinformatie. Deze dienst van de Nederlandse krijgsmacht verzamelde en analyseerde gegevens om te voorspellen waar in het land een coronagolf of maatschappelijke onrust zou kunnen ontstaan. In dat kader werden onder meer de distributiepunten van De Andere Krant in kaart gebracht.[22]

Hoofdredacteur Karel Beckman stelde zelf dat hij in april 2022 afstand heeft genomen van de pro-Russische koers van het zusterblad Gezond Verstand.[23] De krant publiceert echter ook berichten die de oorlogskoers van Poetin ondersteunen, zoals een artikel van 29 juni 2022 van journalist Eric van de Beek, die volgens onderzoekscollectief Bellingcat eerder met de Russische militaire inlichtingendienst GROe zou hebben samengewerkt.[24][25][26] Van de Beek heeft dit laatste tegengesproken, maar de Raad voor de Journalistiek heeft vastgesteld dat een Russische inlichtingendienst wel degelijk invloed heeft gehad op het persbureau waarvoor hij werkte.[27] De burgerjournalist van Bellingcat die met de beschuldigingen is gekomen, is door de Russische overheid wegens smaad vervolgd en moest zijn land ontvluchten.[28]
Weer een clown die Russische propaganda verspreidt.
  maandag 24 november 2025 @ 11:31:14 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219332627
quote:
Dit is toch die dwaas op de loonlijst van het Kremlin, die vorig jaar een "alternatieve" censuurvrije ( :') ) lezing over MH17 presenteerde en Rutte voor een tribunaal te wilde slepen?
Huilen dan.
pi_219332806
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 20:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

Daarom zijn het mensen die rondkijken en in het beste geval een verrekijker gebruiken, die de drones detecteren.
Ik weet vrij zeker dat dit niet de enige manier is. De NAVO top in Den Haag werd al genoemd waar weet ik hoeveel drones zijn getraceerd, en tijdens Falcon Leap is men ook in staat de bestuurder van aanwezige drone(s) te localiseren. Waarom is er nu nog geen 1 gelocaliseerd en staat er zelfs niet 1 op de foto?

Dat het Russen zijn lijkt me vergezocht, met satellieten en waarschijnlijk U2-achtige vliegtuigen die betere beelden opleveren dan drones.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 11:46:37 #112
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219332895
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:42 schreef Mgolovic het volgende:

[..]
Ik weet vrij zeker dat dit niet de enige manier is. De NAVO top in Den Haag werd al genoemd waar weet ik hoeveel drones zijn getraceerd, en tijdens Falcon Leap is men ook in staat de bestuurder van aanwezige drone(s) te localiseren. Waarom is er nu nog geen 1 gelocaliseerd en staat er zelfs niet 1 op de foto?

Dat het Russen zijn lijkt me vergezocht, met satellieten en waarschijnlijk U2-achtige vliegtuigen die betere beelden opleveren dan drones.
Die heeft Rusland niet. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 24 november 2025 @ 13:12:14 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219333575
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:42 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Niemand hier kan met zekerheid zeggen dat het wel of niet de Russen zijn, het kunnen net zo goed een paar edgelords zijn met Media Markt drones die grappig denken te zijn.
Dat laatste lijkt op Volkel een mogelijkheid te zijn aangezien het om kleine commerciele drones ging.
In het geval van Kleine-Brogel ging het om grotere drones die bovendien op grotere hoogte vlogen en via 4G/5G aangestuurd werden.

Dat gezegd hebbende zou inlichtingenverzameling in dit geval niet de voornaamste reden zijn: het zaaien van verwarring en het kweken van een gevoel van onveiligheid in Europa zou het belangrijkste zijn.
Destabilisatie, vertrouwen ondermijnen van de burgerbevolking in de capaciteiten van de Europese defensie en het aanjagen van een aluhoedjes/usefull idiots sentiment ("Zie je wel, onze eigen overheid doet dit om ons bang te maken!").
pi_219337174
quote:
Afgelopen weekend zette defensie wapens in tegen drones bij vliegbasis Volkel en legden drones het vliegverkeer in Eindhoven plat. Eerder werden ook bij Terneuzen en Oostkapelle drones gesignaleerd.

Maar bewijs dat er drones in het spel waren, blijft uit. Hoe kan dat? En moeten we ons nu wel of geen zorgen maken? De NOS stelde experts vijf vragen.
Om wat voor type drones gaat het?

Afgelopen weekend zei demissionair staatssecretaris Gijs Tuinman dat het in Eindhoven en Volkel om kleine drones ging "die gewoon in de MediaMarkt te koop zijn".

Maar bij experts is er twijfel of het in alle gevallen wel om drones ging. "Er zijn natuurlijk een heleboel observaties geweest, maar hard bewijs is er niet", zegt defensie-expert Patrick Bolder.
Geen bewijs voor drones, maar volgens experts moeten we alert zijn
https://nos.nl/artikel/25(...)moeten-we-alert-zijn

Zelfde experts als de corona experts? 8)7
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 21:11:19 #115
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219337254
Eerst België wat pesten en nu is het de buurt aan Nederland.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219338197
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 21:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Eerst België wat pesten en nu is het de buurt aan Nederland.
In Polen, Zweden, België, NL en waar niet meer zijn die drones gesignaleerd maar niet 1! gevolgd ofwat?

En is er übethaupt beeld van die "drones"?
:')

Echt, we moeten bang zijn voor de Russen maar kunnen nog geen speelgoeddrones tegenhouden...
_O-

Echt, wie deze onzin nog gelooft...
pi_219338671
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 01:28 schreef Toine51 het volgende:

[..]
In Polen, Zweden, België, NL en waar niet meer zijn die drones gesignaleerd maar niet 1! gevolgd ofwat?

En is er übethaupt beeld van die "drones"?

Echt, we moeten bang zijn voor de Russen maar kunnen nog geen speelgoeddrones tegenhouden...
_O-

Echt, wie deze onzin nog gelooft...
Jij pakt gewoon je draagbare radar en een automatisch jachtgeweer en gaat dat wel eens regelen?
pi_219340048
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 08:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Jij pakt gewoon je draagbare radar en een automatisch jachtgeweer en gaat dat wel eens regelen?
Whatever...
Maar lees nog eens.

Geen 1 drone kunnen ze achterhalen?
In geen 1 geval?

In deze tijd?
pi_219340239
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Whatever...
Maar lees nog eens.

Geen 1 drone kunnen ze achterhalen?
In geen 1 geval?

In deze tijd?
In welke tijd? In de tijd dat we door het hele land speciale droneradars en anti-drone raketlanceerinstallaties hebben staan?
pi_219340395
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In welke tijd? In de tijd dat we door het hele land speciale droneradars en anti-drone raketlanceerinstallaties hebben staan?
Lees nog eens.
Geen beeldmateriaal gezien, jij wel? Raarrr...
En in Polen kunnen de NLse F16 of welke ook, ingezet worden tegen drones en neer worden gehaald..

Echt?
Een straaljager tegen een kleine drone?

Je kunt toch met eigen drones deze volgen?
Of geloof je dat er een Rus vanuit Moskou een drone richting Eindhoven bestuurt?

Hoe dan ook, geloof er geen reet van.
pi_219340422
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Lees nog eens.
Geen beeldmateriaal gezien, jij wel? Raarrr...
En in Polen kunnen de NLse F16 of welke ook, ingezet worden tegen drones en neer worden gehaald..

Echt?
Een straaljager tegen een kleine drone?

Je kunt toch met eigen drones deze volgen?
Of geloof je dat er een Rus vanuit Moskou een drone richting Eindhoven bestuurt?

Hoe dan ook, geloof er geen reet van.
Die Nederlandse drones waren voor zover geïdentificeerd kleine quadcopters (alhoewel dat dus niet altijd duidelijk was). De drones die door straaljagers uit de lucht worden geschoten zijn voornamelijk Shahed drones (of de Russische variant daarvan). Die dingen wegen 200 kilo en zijn 3,5 meter lang. Dat is een flink verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')