abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2026 @ 10:09:14 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219805891
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
debt intrest payments exceeds militairy budget now

Bekijk deze YouTube-video
Trump heeft daar al een oplossing voor. Hij gaat het militaire budget met 50% verhogen, dus dan wordt dat weer de grootste uitgave. :7
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 11 januari 2026 @ 10:10:28 #152
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219805897
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Trump heeft daar al een oplossing voor. Hij gaat het militaire budget met 50% verhogen, dus dan wordt dat weer de grootste uitgave. :7
nee de oplossing is de geldprinter

de grote schulden vereffenaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219805909
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het willen korten op de AOW wat men hier wil is een teken aan de wand

inkomens verlaging die in de toekomst blijft doorwerken
AOW ers zullen de woning gaan verkopen
Ik vermoed dat meer gepensioeneerden de overwaarde van hun woning gaan opeten. De rente van de 'verorberde' hypotheek is echter niet fiscaal aftrekbaar, want is consumptief.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 11 januari 2026 @ 10:13:15 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219805913
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat meer gepensioeneerden de overwaarde van hun woning gaan opeten. De rente van de 'verorbeerde' hypotheek is echter niet fiscaal aftrekbaar, want is consumptief.
de aftrekbaarheid gaat er toch aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219805955
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee de oplossing is de geldprinter

de grote schulden vereffenaar
Ga er maar gerust vanuit dat de hoger defensie-uitgaven van de EU ook monetair gefinancierd worden. Ik zie geen enkele aanwijzing dat het uit directe belastingen betaalt gaat worden, dus dan dus via indirecte belasting, de inflatie-tax, de euro valutaprinter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 11-01-2026 18:27:17 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_219806200
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jawel maar het kan ook doorslaan als het zo snel gaat in werkloosheid en inkomensdaling
in veel landen is geen WW of toeslagenstelsel

ook de vergrijzing kan een zware recessie veroorzaken
Vroeger waren er nog wel filosofen en denktanks die de verre toekomst beoordeelden en wat de consequenties waren. Dat wordt nu niet meer gedaan want dan is dat niet ethisch

Voorbeeld: een grote groep islamitische migranten toelaten-> kans op toename van de groep en spanningen.

Vergrijzing en schuldenlast, een toekomst die als je doorrekent gewoon niet goed kan blijven gaan.
De Amerikanen durven er blijkens wel over te praten en denken. Ik mis reële visies in Europa.
Vakman pur sang
  zondag 11 januari 2026 @ 11:13:22 #157
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219806218
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vroeger waren er nog wel filosofen en denktanks die de verre toekomst beoordeelden en wat de consequenties waren. Dat wordt nu niet meer gedaan want dan is dat niet ethisch

Voorbeeld: een grote groep islamitische migranten toelaten-> kans op toename van de groep en spanningen.

Vergrijzing en schuldenlast, een toekomst die als je doorrekent gewoon niet goed kan blijven gaan.
De Amerikanen durven er blijkens wel over te praten en denken. Ik mis reële visies in Europa.
jij wilt een geleide economie, dat heeft het communisme geprobeerd, dat gaat niet

misschien heb ik gelijk of jij of niemand , recessies en depressies zijn van alle tijden
Maar dat een jonge economie met lage konen sterk is dat weet iedereen en china is daar een voorbeeld van
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219806221
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vroeger waren er nog wel filosofen en denktanks die de verre toekomst beoordeelden en wat de consequenties waren. Dat wordt nu niet meer gedaan want dan is dat niet ethisch

Voorbeeld: een grote groep islamitische migranten toelaten-> kans op toename van de groep en spanningen.

Vergrijzing en schuldenlast, een toekomst die als je doorrekent gewoon niet goed kan blijven gaan.
De Amerikanen durven er blijkens wel over te praten en denken. Ik mis reële visies in Europa.
Vergrijzing is juist iets dat hoogstens problemen geeft op de korte termijn. Op lange termijn, zal dat opgevangen worden door technologische innovaties. Zoals bijvoorbeeld AI.
  zondag 11 januari 2026 @ 11:16:37 #159
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219806241
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vergrijzing is juist iets dat hoogstens problemen geeft op de korte termijn. Op lange termijn, zal dat opgevangen worden door technologische innovaties. Zoals bijvoorbeeld AI.
De ouderen zorg kan zeker voor een heel groot deel door AI vervangen worden
met 24/7 controle en voeding en begeleiding

Het zal wel veel meer centraal moeten gebeuren als je dat optimaal efficient wilt inrichten

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 11-01-2026 11:48:38 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219808345
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Toevallig is er een enorm probleem waarvan de bedrijven van Musk de oplossing hebben.

AI en robotisering
Dat zegt hij, ja. Meer is het ook niet.
pi_219811425
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat zegt hij, ja. Meer is het ook niet.
Inderdaad, zolang het merendeel van de werkzaamheden in Musk's fabrieken nog door mensen wordt gedaan en niet door Optimus robots, zal het nog wel ff duren. The proof is in eating the pudding, zeker bij Musk met zijn nogal optimistische tijdspanne inschattingen :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  donderdag 22 januari 2026 @ 20:33:26 #162
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219901987
https://www.telegraaf.nl/(...)ieren/125890103.html
Zou ie ook de auto kunnen wassen , en stoeptegels leggen?
quote:
Musk: ’Tesla gaat in 2027 robots verkopen aan particulieren’
Davos - Tesla gaat waarschijnlijk tegen het einde van volgend jaar mensachtige Optimus-robots verkopen aan het grote publiek.

Dat zei Elon Musk op het World Economic Forum (WEF) in het Zwitserse Davos. Volgens de topman van de autofabrikant zal de toekomst van het bedrijf steeds meer afhangen van dergelijke humanoïde robots.

In de fabrieken van Tesla worden de robots al gebruikt om eenvoudige taken uit te voeren, zei Musk.

Hij vermoedt dat Optimus tegen eind 2026 ook „complexere taken” kan uitvoeren.
Een humanoid maakt geen fouten in het magazijn he?/
En hij / zij weet altid waar het ligt
quote:
Halverwege 2026 verwacht Musk de robots al aan andere bedrijven te kunnen verkopen. Particulieren kunnen Optimus aanschaffen wanneer Tesla ,,ervan overtuigd is dat de betrouwbaarheid zeer hoog is, de veiligheid zeer hoog is en het scala aan functionaliteiten ook zeer hoog is", aldus Musk.


.
De multimiljardair was de afgelopen jaren een van de meest prominente critici van het forum en bespotte het jaarlijkse evenement in Davos meermaals door het ,,saai" te noemen.

Ook noemde hij het WEF herhaaldelijk ,,een niet-gekozen wereldregering waar de mensen nooit om hebben gevraagd en die ze niet willen".
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219902488
Ik wacht nog op Musk's dakpanzonnepanelen. Wanneer komen die?
pi_219902500
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 21:20 schreef bleiblei het volgende:
Ik wacht nog op Musk's dakpanzonnepanelen. Wanneer komen die?
Op de dag dat hyperloop wordt gelanceerd.
pi_219902502
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 21:20 schreef bleiblei het volgende:
Ik wacht nog op Musk's dakpanzonnepanelen. Wanneer komen die?
Zijn al heel lang beschikbaar in Amerika maar hier hebben we alleen de PowerWalls.

https://www.tesla.com/solarpanels

Bekijk deze YouTube-video

van 2 jaar geleden, Tesla Goden _O_
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219902563
4 hour work week, dat dacht John Maynard Keynes al in de jaren 30 van de vorige eeuw. Tot nog toe heeft baan brekende innovatie tot meer productiviteit geleid dan meer werk dan andersom.
pi_219902832
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 21:22 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Zijn al heel lang beschikbaar in Amerika maar hier hebben we alleen de PowerWalls.

https://www.tesla.com/solarpanels

Bekijk deze YouTube-video

van 2 jaar geleden, Tesla Goden _O_
Kan je er ook ff bij zoeken hoeveel daken er al voorzien zijn met solar roofs van Tesla? ;)
2 jaar geleden waren dat een handvol. Terwijl ze die dingen 10 jaar geleden aangekondigd hebben.

In Nederland kon je 6 of 7 jaar geleden al inschrijven en hebben ze van ellende vorig jaar gemaild dat je je inleg weer terug krijgt.

Tesla prutsers.

[ Bericht 3% gewijzigd door bleiblei op 22-01-2026 22:02:15 ]
pi_219902969
Je kunt van Elon houden of een hekel aan hem hebben, maar het is moeilijk om zijn rauwe, meedogenloze ondernemersdrang niet te bewonderen.

Hij ziet een probleem en hij lost het op. Onderweg maakt hij talloze fouten en hij is niet bang om de spot met zichzelf te drijven, maar hij blijft. Gewoon. Doorgaan.

twitter
pi_219903135
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2026 21:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Kan je er ook ff bij zoeken hoeveel daken er al voorzien zijn met solar roofs van Tesla? ;)
2 jaar geleden waren dat een handvol. Terwijl ze die dingen 10 jaar geleden aangekondigd hebben.

In Nederland kon je 6 of 7 jaar geleden al inschrijven en hebben ze van ellende vorig jaar gemaild dat je je inleg weer terug krijgt.

Tesla prutsers.
Ik snap niet dat Musk zich niet meer geconcentreerd heeft op auto's en plannen als deze. Realistische ontwikkelingstijd met een kans van slagen. Uitermate goed testen, Keynote in de wereld, en leveren.

Al die slappe happen lucht als hyperloop, de bemande marsmissie (2025 zou het zijn) en recent 'visiting other galaxies' terwijl Space X praktisch nog geen echte meters in Space gemaakt heeft. Hij claimt de beste gamer te zijn in iets, en dat spel zowat nooit gespeeld heeft.

Hij heeft de meeste plaatsen in het universum al bezocht met al die drugs die hij tijdens de vele avonden berichtjes schrijven op X tot zich genomen heeft.
  donderdag 22 januari 2026 @ 23:49:44 #170
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219903412
Bekijk deze YouTube-video

Er wordt wat af gekletst over AI in de WEF
Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 23-01-2026 10:36:17 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 29 maart 2026 @ 09:59:01 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220459448
Is Musk nu helemaal van de wereld met zijn meat computer??

Of heeft ie weer aan de ketamine gezeten

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 29 maart 2026 @ 21:35:49 #172
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220462100
AI kan een hoop, zeker. Maar of de huidige staat van AI al het werk gaat vervangen? Dat betwijfel ik ten zeerste.

Herinner je wel: Elon Musk heeft zelf een AI bedrijf dat, hoogst waarschijnlijk, zich zwaar in de schulden gestoken heeft surfend op juist het idee wat Elon hier ventileert.

Wat is de realiteit? Keer op keer komen bedrijven die de sprong hebben gewaagd en alles aan AI over hebben gelaten op hun woorden en daden terug en nemen ze stapels mensen in dienst om de AI, die het zwaar verkloot heeft, te vervangen.

LLMs zijn goed in een ding: door middel van statistiek taal voorspellen. Dat maakt ze fantastisch in rollen zoals vertalen en genereren van teksten. Maar of ze verder nuttig zijn? Ik betwijfel het ten zeerste. Ze begrijpen hun uitvoer namelijk totaal niet, het enige wat ertoe doet voor een LLM is of zijn uitvoer statistisch gezien het meest waarschijnlijk is gegeven de invoer.

Al die AI bedrijven hebben een gigantisch probleem: ze zijn enorm veel schuld aangegaan en beloven gouden bergen, maar als puntje bij paaltje komt zijn hun inkomsten bij lange na niet overeenkomstig met de schulden die ze hebben.

Als je eens goed kijkt naar wie allemaal roepen dat AI fantastisch is en de oplossing voor al onze problemen is, dan zie je al vrij snel een overeenkomst met hen die iets in de AI industrie te brokkelen hebben. Serieuze gebruikers rennen bijna altijd gillend weg van AI op het moment dat ze erachter komen dat ze in de marketing-speak getrapt zijn.
  maandag 1 juni 2026 @ 15:56:02 #173
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220936350
Bekijk deze YouTube-video

vandaag helpen ze je moeder in het huishouden en morgen doen ze jouw werk , 10 keer zo goed als jij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 juni 2026 @ 16:08:22 #174
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220936405
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 21:35 schreef Telefoonvork het volgende:
AI kan een hoop, zeker. Maar of de huidige staat van AI al het werk gaat vervangen? Dat betwijfel ik ten zeerste.

Herinner je wel: Elon Musk heeft zelf een AI bedrijf dat, hoogst waarschijnlijk, zich zwaar in de schulden gestoken heeft surfend op juist het idee wat Elon hier ventileert.

Wat is de realiteit? Keer op keer komen bedrijven die de sprong hebben gewaagd en alles aan AI over hebben gelaten op hun woorden en daden terug en nemen ze stapels mensen in dienst om de AI, die het zwaar verkloot heeft, te vervangen.

LLMs zijn goed in een ding: door middel van statistiek taal voorspellen. Dat maakt ze fantastisch in rollen zoals vertalen en genereren van teksten. Maar of ze verder nuttig zijn? Ik betwijfel het ten zeerste. Ze begrijpen hun uitvoer namelijk totaal niet, het enige wat ertoe doet voor een LLM is of zijn uitvoer statistisch gezien het meest waarschijnlijk is gegeven de invoer.

Al die AI bedrijven hebben een gigantisch probleem: ze zijn enorm veel schuld aangegaan en beloven gouden bergen, maar als puntje bij paaltje komt zijn hun inkomsten bij lange na niet overeenkomstig met de schulden die ze hebben.

Als je eens goed kijkt naar wie allemaal roepen dat AI fantastisch is en de oplossing voor al onze problemen is, dan zie je al vrij snel een overeenkomst met hen die iets in de AI industrie te brokkelen hebben. Serieuze gebruikers rennen bijna altijd gillend weg van AI op het moment dat ze erachter komen dat ze in de marketing-speak getrapt zijn.
Er zijn natuurlijk meer AI oplossingen dan die gebaseerd op LLMs, plus wat er in het geheim allemaal wordt ontwikkeld.
Investeringen gaan voor de baat uit, er is blijkbaar groot vertrouwen van aandeelhouders in deze bedrijven.
Er is idd veel marketing speak, maar het motto is "Fake it until you make it".
De ontwikkelingen gaan zo snel, dat wat nu onmogelijk is morgen wel realiseerbaar is.

Het probleem is dat als straks bedrijven m.b.v. AI veel geld gaan verdienen door met name te sparen op loonkosten er een afzet probleem van diensten en producten gaat ontstaan.
Wie kan de producten en diensten afnemen als er massa werkeloosheid is?
Een Robot die je wrs. nu al kunt leasen voor 20.000 $ per jaar kan 24/7 werken, staakt niet en heeft geen vakantie of zeurt over work-life balance :)
Bovendien wordt de robot elke dag beter en leert gelijk als de collega robot iets heeft geleerd.

Maar wat de gemiddelde werknemer moet gaan doen is mij een raadsel
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220936448
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vergrijzing is juist iets dat hoogstens problemen geeft op de korte termijn. Op lange termijn, zal dat opgevangen worden door technologische innovaties. Zoals bijvoorbeeld AI.
Dan mis je het probleem. Het probleem is namelijk niet een daling van de totale arbeidsproductiviteit maar een daling van het totaal aan belastbaar inkomen in verhouding tot de uitgaven.

De hamvraag is dan ook niet "hoe verzetten we al het werk" maar hoe gaan we de zorg, sociale zekerheid, onderwijs, defensie, politie, infrastructuur enz financieren in een systeem met stijgende kosten en teruglopende belasting inkomsten.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:49:37 #176
3542 Gia
User under construction
pi_220936954
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 21:20 schreef bleiblei het volgende:
Ik wacht nog op Musk's dakpanzonnepanelen. Wanneer komen die?
https://www.luijtgaarden.(...)OhC9kDcaAsG0EALw_wcB
Dat bestaat toch al. Heb al wel dergelijke daken gezien, hoor.
  maandag 1 juni 2026 @ 18:48:16 #177
36431 bleiblei
Afgehaakt.
pi_220937323
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:49 schreef Gia het volgende:

[..]
https://www.luijtgaarden.(...)OhC9kDcaAsG0EALw_wcB
Dat bestaat toch al. Heb al wel dergelijke daken gezien, hoor.
Dat zijn toch niet Musk's zonnepannen? Of wel?
Los daarvan zijn die pannen van WeVolt vreselijk lelijk en foutgevoelig. Maar goed, topic ging over Musk en niet over andere bedrijven en ondernemers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')