abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219316970
quote:
In een verpakking van 8 filters: een verpakking gaat ongeveer 3 maanden mee als het filter elke 2 weken wordt vervangen
Is dat normaal om iedere 2 weken een filter te vervangen? Ik ververs gewoon vaker het water en doe dan langer met de filters

Gaat over een waterfontein voor katten
pi_219317382
Tip: Water hoef je niet te filteren :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219317559
Kadden hebben toch helemaal geen filter nodig? Die drinken van nature nog uit een waterplas.

Lijkt me een beetje onzinnige commercie.

Ik zou een filter pas vervangen als de fontein vast begint te lopen door haar oid.
pi_219317570
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 15:24 schreef Mikeytt het volgende:
Stofjes, beestjes, haren, voedselresten, kan ik me zo voorstellen.
Alhoewel mijn poes liever buiten uit een plasje dronk dan uit haar waterbakje. Daar dreef toch ook weleens het een en ander in.
Het leek haar niet te deren. Ze heeft er 20 mee mogen worden.
pi_219317620
Het is maar voor katten
pi_219317622
Maar je kan ook na 2 weken eens kijken hoe vies het filter is.
Valt het mee, laat je hem zitten. Kijk je 2 weken later nog eens.
Ze kunnen zo veel zeggen. Ze hebben liever dat je eerder terugkomt dan later 💶💰
pi_219317686
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 15:24 schreef Mikeytt het volgende:
Natuurlijk wel, Alle rotzooi er uit die er in valt (stof, haren enzo) anders raakt je pomp verstopt, maar iedere 2 weken is bullshit
pi_219317733
Ik vervang het filter van onze waterfontijn 1x in de maand. Ik heb de Catit PIXI en die zeggen 3 tot 4 weken.
Nu denk ik wel dat het misschien 1x in de twee maanden ook zou kunnen want hde pomp en de bak zelf worden 1x per week goed schoongemaakt.
pi_219317880
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 16:04 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Stofjes, beestjes, haren, voedselresten, kan ik me zo voorstellen.
Alhoewel mijn poes liever buiten uit een plasje dronk dan uit haar waterbakje. Daar dreef toch ook weleens het een en ander in.
Het leek haar niet te deren. Ze heeft er 20 mee mogen worden.
Ja dat is het dus. Ze willen dat je dat denkt zodat ze je filters kunnen aansmeren. Nooit problemen gehad!
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219318076
Ik denk dat je wel een maandje met een filter kan doen. Kijk zelf even hoe vies het mechanische deel (de filterwatten) is. In de filters zit ook actieve koolstof en dat raakt een keer verzadigd, dus dat zou ik er geen maanden in laten zitten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 22 november 2025 @ 17:54:33 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219318096
Ik heb 5 katten.

Ze drinken vers water als er niets anders te vinden is.

De favorieten in de keuken zijn omgespoelde borden waar nog wat etensrestjes in zitten. Daarnaast staat er, in de zon, een grote bloemenvaas die ik hoogstens eens per jaar omspoel, en waar dus ruimschoots alg in zit; vooral favoriet bij de katten die de moeite niet willen nemen om op het aanrecht te springen.

In het portiek van mijn berging staan twee schalen met water, die ik ook maar eens in de paar maanden schoonmaak, en waar alg, bladeren en andere zaken in zitten.

En dan nog zag ik onlangs mijn kleine meisje drinken uit een plas midden op de weg, waar het regenboog-effect van olie in zichtbaar was.

Veel succes om je katten smakeloos water aan te bieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 22-11-2025 18:40:14 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_219318112
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 17:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ja dat is het dus. Ze willen dat je dat denkt zodat ze je filters kunnen aansmeren. Nooit problemen gehad!
Sommige katten drinken gewoon liever stromend water. Maar zo'n waterpomp loopt zonder filtratie binnen de kortste keren vast door haren en bacteriegroei.

Ik twijfel aan de meerwaarde van de actieve kool, want Nederlands drinkwater is hartstikke schoon, maar als er actieve kool in zit, moet je het wel regelmatig vervangen.

Ik denk dat je de filterhouder ook prima met filterwatten van de aquariumafdeling kan vullen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_219318281
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 17:54 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb 5 katten.

Ze drinken vers water als er niets anders te vinden is.

De favorieten in de keuken zijn omgespoelde borden waar nog wat etensrestjes in zitten. Daarnaast staat er, in de zon, een grote bloemenvaas die ik hoogstens eens per jaar omspoel, en waar dus ruimschoots alg in zit; vooral favoriet bij de katten die de moeite niet willen nemen om op het aanrecht te staan.

In het portiek van mijn berging staan twee schalen met water, die ik ook maar eens in de paar maanden schoonmaak, en waar als bladeren en andere zaken in zitten.

En dan nog zag ik onlangs mijn kleine meisje drinken uit een plas midden op de weg, waar het regenboog-effect van olie in zichtbaar was.

Veel succes om je katten smakeloos water aan te bieden.
Echt hè _O-
pi_219318417
Ik maak eens per week die fontein grondig schoon en eens per maand een nieuwe filter. In de zomer drinken ze meer buiten dus dan doe ik ook langer over filter vervangen.

Mijn vorige kat had een soort gek speeksel dat alg opbouwde na verloop van tijd, en mijn huidige katten gooien graag voer/speelgoed/zichzelf in de waterbak dus dan is de filter wel handig.
Twiddel
pi_219323721
In het begin deed ik er ook filters in, maar dat vind ik zo ranzig dat ik daar inmiddels mee ben gestopt.

Ongeveer elke 2 dagen ververs ik het water en was ik het fonteintje snel. Ik weet niet hoe snel er bij jullie zo'n slijmerig laagje op de binnenkant van de fontein komt, misschien bij mij wat sneller vanwege de vloerverwarming maar dat is voor mij de reden om ermee te stoppen want voor mij voelt het als het verspreiden van bactieren in vers water als ik wel het water verschoon + fonteintje maar de oude filter erin gebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')