abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2025 @ 09:29:27 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219339222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 09:28 schreef Pinnenmutske het volgende:
Net hetzelfde met schoonschrift
Maar dat heb je niet echt meer nodig toch, tenzij je oorkondeschrijver wordt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 25-11-2025 10:34:39 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219339445
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 09:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet wat er uit het onderzoek naar voren kwam ...
Geen idee wat je achtergrond is, maar ik zie je iedere keer als een adder gebeten op mijn proza reageren. Ik denk dat we een fundamenteel verschil van mening hebben, waarbij jij bronnen wil zien en ik uit de voeten kan met logica.

Voorbeeldje: als 25% van de instroom uit vrouwen bestaat, en 50% van de promovendi vrouw is, dan vis je voor deze posities uit een kleinere vijver. Want de 50% mannen die een promotietraject doen worden geworven uit een drie keer zo grote populatie. De kans dat je dan betere kandidaten treft is groter, vooral als er bij de mannen meer uitschieters naar boven zijn. Ik kan bronnen voor die percentages geven, maar voor de logica hoef ik geen bronnen aan te dragen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 25 november 2025 @ 11:27:32 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219339865
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 10:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Geen idee wat je achtergrond is, maar ik zie je iedere keer als een adder gebeten op mijn proza reageren. Ik denk dat we een fundamenteel verschil van mening hebben, waarbij jij bronnen wil zien en ik uit de voeten kan met logica.

Voorbeeldje: als 25% van de instroom uit vrouwen bestaat, en 50% van de promovendi vrouw is, dan vis je voor deze posities uit een kleinere vijver. Want de 50% mannen die een promotietraject doen worden geworven uit een drie keer zo grote populatie. De kans dat je dan betere kandidaten treft is groter, vooral als er bij de mannen meer uitschieters naar boven zijn. Ik kan bronnen voor die percentages geven, maar voor de logica hoef ik geen bronnen aan te dragen.
Ja daaag.
Geen idee wat jouw achtergrond is maar als hij iets waard is dan weet jij ook wel dat je hier niet mee weg gaat komen.
pi_219340197
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 11:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja daaag.
Geen idee wat jouw achtergrond is maar als hij iets waard is dan weet jij ook wel dat je hier niet mee weg gaat komen.
Er staat niets in je bijdrage.

Moeite met rekenen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 25-11-2025 12:44:15 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 25 november 2025 @ 13:30:03 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219340517
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Er staat niets in je bijdrage.

Moeite met rekenen?
En tevreden grijnzend leunde hij achterover. Zelf nog steeds nul bron geleverd om zijn misogyne beweringen te staven, maar wel lekker een denigrerende opmerking kunnen plaatsen toen zij niet hapte. Ze zou er vast gefrustreerd van worden. Dat heb je met die wijven.
pi_219340618
Heb je een bron dat mijn beweringen misogyn zijn? Dat is een serieuze beschuldiging.
pi_219341678
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 09:23 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben eerder bang voor gebrek aan analytische vaardigheden en het vermogen om meningen van feiten te scheiden dan voor spelfouten.
Spelfouten kunnen in bepaalde sectoren anders rampzalige gevolgen hebben. Denk bijvoorbeeld in de advocatuur of bij controlerende instanties.

Des te meer spelfouten je maakt, des te moeilijker de tekst wordt om te begrijpen. Sommige spelfouten kunnen de hele betekenis van een woord veranderen, wat desastreuse gevolgen kan hebben bij juridische of extreem formele zaken. Dat zijn dan alleen de spelfouten.

Wat denk je wat er gebeurd als er grammatica- of stijlfouten gemaakt worden? Een komma die op de verkeerde plek staat kan zomaar de betekenis van een zin in zijn geheel veranderen.

EDIT: stijlfout gecorrigeerd: moest een nieuwe paragraaf zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Telefoonvork op 25-11-2025 16:26:42 ]
  dinsdag 25 november 2025 @ 16:44:46 #233
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219341855
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:14 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Spelfouten kunnen in bepaalde sectoren anders rampzalige gevolgen hebben. Denk bijvoorbeeld in de advocatuur of bij controlerende instanties.

Des te meer spelfouten je maakt, des te moeilijker de tekst wordt om te begrijpen. Sommige spelfouten kunnen de hele betekenis van een woord veranderen, wat desastreuse gevolgen kan hebben bij juridische of extreem formele zaken. Dat zijn dan alleen de spelfouten. Wat denk je wat er gebeurd als er grammatica- of stijlfouten gemaakt worden? Een komma die op de verkeerde plek staat kan zomaar de betekenis van een zin in zijn geheel veranderen.
Bij die instanties en op dat niveau komen dan ook alleen de mensen terecht die normaal kunnen spellen en schrijven. Daar zijn ze namelijk gemotiveerd genoeg voor.

Wij krijgen nog weleens wat afvallers. Van die mensen die denken dat het trucje zit in het gebruiken van gezwollen taal. Krijg je zo'n mailtje van "Het regende vandaag, zodoende heb ik geen suiker in mijn koffie" en dan 10 van zulke gedrochten in elke mail _O- Niet te lezen en het is meteen duidelijk waarom ze het niet gehaald hebben. Bij ons kunnen ze ook wieberen als ze er niet mee kappen anders worden de echte juristen er gek van.
pi_219341999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Bij die instanties en op dat niveau komen dan ook alleen de mensen terecht die normaal kunnen spellen en schrijven. Daar zijn ze namelijk gemotiveerd genoeg voor.

Wij krijgen nog weleens wat afvallers. Van die mensen die denken dat het trucje zit in het gebruiken van gezwollen taal. Krijg je zo'n mailtje van "Het regende vandaag, zodoende heb ik geen suiker in mijn koffie" en dan 10 van zulke gedrochten in elke mail _O- Niet te lezen en het is meteen duidelijk waarom ze het niet gehaald hebben. Bij ons kunnen ze ook wieberen als ze er niet mee kappen anders worden de echte juristen er gek van.
En tegenwoordig laten ze dat door de AI doen. "mailtje aan karin, smoes voor te laat"
  dinsdag 25 november 2025 @ 17:19:35 #235
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219342046
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:39 schreef Lyrebird het volgende:
Heb je een bron dat mijn beweringen misogyn zijn? Dat is een serieuze beschuldiging.
Beschuldigen is genoeg bij de tiktok/Facebook Generation
  dinsdag 25 november 2025 @ 17:24:05 #236
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219342077
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Sla even de demografische achtergronden van de huidige lichting basisschool- en middelbareschoolleerlingen er op na en je krijgt je antwoord.
Toch knap dat je er weer een allochtonen/migranten draai aan kan geven. En dat je er nog zoveel duimpjes mee omhoog krijgt.

Was dat niet je bedoeling zie ik graag wat onderbouwing tegemoet. Wie eist….
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219342780
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2025 17:24 schreef Gunner het volgende:

[..]
Toch knap dat je er weer een allochtonen/migranten draai aan kan geven. En dat je er nog zoveel duimpjes mee omhoog krijgt.

Was dat niet je bedoeling zie ik graag wat onderbouwing tegemoet. Wie eist….
Het is heel goed mogelijk dat (invloeden van) grotendeels slecht geïntegreerde jongeren met een migratieachtergrond het algehele onderwijsniveau naar beneden trekken en laaggeletterdheid doen toenemen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 25 november 2025 @ 19:55:11 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219343291
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is heel goed mogelijk dat (invloeden van) grotendeels slecht geïntegreerde jongeren met een migratieachtergrond het algehele onderwijsniveau naar beneden trekken en laaggeletterdheid doen toenemen.
Dat is gemakkelijk geroepen omdat ze uit laaggeletterde sociaal economische achtergrond komen, maar hoe doen kinderen van autochtone academische ouders het in vergelijking tot 20, 30, 40 jaar geleden het? Wordt het gemiddelde meer omlaag getrokken door de onderkant, of is het over de hele linie? Mijn buikgevoel zegt mij dat het laatste zeker ook meespeelt.
pi_219345271
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Beschuldigen is genoeg bij de tiktok/Facebook Generation
Blijkbaar. Jammer dat Qarrad er voor kiest om op de man te spelen. Of moet ik hier op de persoon schrijven, want anders ben ik misogyn?
  woensdag 26 november 2025 @ 07:21:15 #240
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219345616
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 01:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Blijkbaar. Jammer dat Qarrad er voor kiest om op de man te spelen. Of moet ik hier op de persoon schrijven, want anders ben ik misogyn?
In ieder geval niet inclusief
pi_219346883
Een spelfout die de betekenis van een heel woord kan veranderen is bijvoorbeeld het verschil tussen verrassen en verassen; slechts één letter verschil, maar een volledig ander woord.

In het Nederlands betekent "u" iets anders dan "you" (wat een grabbelton en Engels is); "U" (wat de aanspreekvorm is voor bijvoorbeeld de koning en gebruikt mag worden) betekent net iets anders dan "u" (wat gewoon een beleefde aanspreekvorm is). https://onzetaal.nl/taalloket/u-u

[ Bericht 1% gewijzigd door Telefoonvork op 26-11-2025 11:01:40 ]
pi_219346986
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:55 schreef Telefoonvork het volgende:
Een spelfout die de betekenis van een heel woord kan veranderen is bijvoorbeeld het verschil tussen verrassen en verassen; slechts één letter verschil, maar een volledig ander woord.

In het Nederlands betekent "u" iets anders dan "you" (wat een grabbelton en Engels is); "U" (wat de aanspreekvorm is voor bijvoorbeeld de koning en gebruikt mag worden) betekent net iets anders dan "u" (wat gewoon een beleefde aanspreekvorm is). https://onzetaal.nl/taalloket/u-u
In het Nederlands moet en kun je een hoop woorden aan elkaar plakken en vervoegen waar de spellingchecker niets van begrijpt. "D's" en "t's" moet je ook zelf doen. Zoals de logische opbouw van de zin en de plaats van de woorden er in. Of herhaalde woorden vervangen door synoniemen. Enzovoorts.

En als je eenmaal begint met alles door een AI te laten doen, ga je dat ook niet meer leren en kom je er niet meer van af. Het is dan ook een verslaving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')