Måns werd idd gisteren verrassend goed onthaald. Alsof er niets aan de hand was. Hij deed zelfs Revolution. Gelukkig werd dat een inkakmomentje.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:56 schreef Greys het volgende:
Even iets anders maar ik zag dat Måns ondanks alles *gebaart weids* ook gewoon weer/nog in de gratie is bij (bijna) iedereen gisteravond in Amsterdam dus het is kennelijk de tijd van 'ahhhh joh we lullen nergens meer over en doen gewoon gezellagggg'.
Volgens mij zei dat bericht van NRK toch dat de stemming alleen plaats vindt als de omroepen dit pakket aan maatregelen niet voldoende vinden?quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm. Ja ik twijfel. Want tegelijkertijd kwam er een ander bericht van NRK (geloof ik?) dat het stemmen over Israël daadwerkelijk van de baan is en dat omroepen alleen nog zich mogen uiten of ze dit pakket voldoende vinden.
De communicatie is weer als vanouds onduidelijk. Vandaar dat ik ook vroeg of ik het nou verkeerd interpreteerde haha. Maar de berichten die meteen daarna kwamen lijken toch te bevestigen dat er over Israël niet meer te stemmen valt.
De stemming manipuleren, wangedrag achter de schermen, onprofessioneel commentaar, en dan af en toe wat bommen op onschuldige mensen. Waar hebben we het over inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:47 schreef TheVulture het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik er ook wel begrip voor als we nu gewoon meedoen.
Er zijn nu in ieder geval verdere maatregelen genomen om de stemprocedure eerlijker te maken en de mogelijkheden tot vuil spel en propaganda in te perken.
Dat is met name waar Israel het ESF ernstig mee heeft beschadigd de afgelopen twee edities.
De politieke en humanitaire situatie in Gaza is hoe hard gezegd ook in relatie tot het ESF nu minder relevant, ook omdat daar ontwikkelingen zijn die hopelijk een einde aan de ellende gaan maken.
Als Israel een lied en zanger stuurt zonder enige vorm van politieke boodschap kun je ze net zo min weigeren als dat je in het verleden ook andere landen met militaire conflicten hebt laten deelnemen.
Hij zag er wel loeistrak afgetraind uitquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:56 schreef Greys het volgende:
Even iets anders maar ik zag dat Måns ondanks alles *gebaart weids* ook gewoon weer/nog in de gratie is bij (bijna) iedereen gisteravond in Amsterdam dus het is kennelijk de tijd van 'ahhhh joh we lullen nergens meer over en doen gewoon gezellagggg'.
Damn jaquote:Op vrijdag 21 november 2025 13:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De stemming manipuleren, wangedrag achter de schermen, onprofessioneel commentaar, en dan af en toe wat bommen op onschuldige mensen. Waar hebben we het over inderdaad.
Gelukkig is het riggen van de televoting nu half zo duur geworden!
Zo begreep ik het ook inderdaad. Al zou het me niet verbazen als de landen die ontevreden zijn zich al terugtrekken voor een stemming, dus dan wordt er ook niet gestemd.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:01 schreef Nexum het volgende:
[..]
Volgens mij zei dat bericht van NRK toch dat de stemming alleen plaats vindt als de omroepen dit pakket aan maatregelen niet voldoende vinden?
Maar ja dan krijg je waarschijnlijk dat ze dan net zo lang dingen gaan aanpassen of net iets anders doen totdat omroepen toch overstag gaan waardoor ze uiteindelijk alsnog dat stemmen van de baan kunnen vegen. Beetje zelfde verhaal als dat Israel Hurricane zo lang mogelijk aanpaste totdat het wel mee mocht doen
Ik vond de reactie op zijn optreden gisteren best lauw eigenlijk, tenminste vanuit mijn omgeving.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij zag er wel loeistrak afgetraind uit![]()
![]()
Volgens mij is de man nergens voor veroordeeld of officieel verdacht toch? Hij heeft alleen toegegeven cocaine te hebben gebruikt. En ja hij was een ontzettend zure verliezer na MF, maar daar kun je m ook geen schnabbels voor weigeren.
Ja zoiets zal het wel worden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:01 schreef Nexum het volgende:
[..]
Volgens mij zei dat bericht van NRK toch dat de stemming alleen plaats vindt als de omroepen dit pakket aan maatregelen niet voldoende vinden?
Maar ja dan krijg je waarschijnlijk dat ze dan net zo lang dingen gaan aanpassen of net iets anders doen totdat omroepen toch overstag gaan waardoor ze uiteindelijk alsnog dat stemmen van de baan kunnen vegen. Beetje zelfde verhaal als dat Israel Hurricane zo lang mogelijk aanpaste totdat het wel mee mocht doen
Hoe walgelijk de genocide van de Israelische regering ook is, maar feitelijk zijn politiek en wedstrijden in sport of zoals in dit geval het ESF twee gescheiden zaken. Al kun je natuurlijk nooit met droge ogen beweren dat politiek nooit een rol heeft gespeeld in het ESF.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De stemming manipuleren, wangedrag achter de schermen, onprofessioneel commentaar, en dan af en toe wat bommen op onschuldige mensen. Waar hebben we het over inderdaad.
Gelukkig is het riggen van de televoting nu half zo duur geworden!
Ben benieuwd of die stemming er dan alsnog gaat komen, al gok ik dat die dan toch in het voordeel van Israel uit gaat vallen. Die teruggekeerde landen zullen niet bepaald Israel-kritisch zijn, want dan waren ze uberhaupt niet teruggekomen.quote:
Jaloersquote:Op vrijdag 21 november 2025 13:06 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vond de reactie op zijn optreden gisteren best lauw eigenlijk, tenminste vanuit mijn omgeving.
Afgetraind is ie wel, ik stond met hem in de lift in z’n work-out outfit.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens, maar er zullen vast wel wat juridische haken en ogen aan het hele verhaal zitten die het voor de EBU onmogelijk maken om ze er zomaar uit te gooien.quote:
“Hunnie deden het ook” is natuurlijk geen argument. Anders had Avrotros in de zaak Joost ook moeiteloos een zaak kunnen winnen. De vraag is meer waarom het bij Israël altijd anders moet zijn. Als Letland dit allemaal geflikt had, waren ze immers al lang en breed verbannen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoe walgelijk de genocide van de Israelische regering ook is, maar feitelijk zijn politiek en wedstrijden in sport of zoals in dit geval het ESF twee gescheiden zaken. Al kun je natuurlijk nooit met droge ogen beweren dat politiek nooit een rol heeft gespeeld in het ESF.
Dat Rusland er na 2021 zo snel werd uitgekikt had niet zozeer met de oorlog zelf te maken, maar ook met de rol van de desbetreffende omroep als oorlogspropagandakanaal van het regime.
KAN is volgens mij in beginsel best kritisch geweest op Netanyahu en was niet zomaar een propagandakanaal. In de afgelopen twee edities hebben ze alleen hun inzending dermate politiek gemaakt dat dat voor een onwenselijk en oneerlijk speelveld van de wedstrijd heeft gezorgd, inclusief manipulatie van de stemmen met overheidssteun. Daarnaast waren er ontzettend veel rotte appels in die Israelische delegatie en bij de commentatoren.
Daar moet je dan naar handelen en dat hebben ze vorig jaar gedaan met die aangepaste regels voor veiligheid van de deelnemers.Nu lijkt de EBU gelukkig ook wat te willen doen aan de politieke stemmenmanipulatie met dit pakket. De vraag is natuurlijk of het genoeg is, maar dat blijft koffiedik kijken.
Had je ze als EBU dan een jaar of wat op het strafbankje moeten zetten als eea bewezen kan worden? Als je het mij persoonlijk vraagt wel, maar dan krijg je de situatie waarom andere landen die in het verleden aantoonbaar vals hebben gespeeld daar niet op dezelfde wijze voor gestraft zijn. Ik denk dat de EBU dan in een juridische strijd komt met KAN waar ze zich niet aan willen branden. Hopelijk zijn de regels nu zodanig aangescherpt dat dat in de toekomst wel kan (no pun intended).
De EBU ontkent dat toch? (quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:03 schreef Cee het volgende:
Benieuwd of ze ook gaan beloven te kappen met die idiote audience muting. Want ook dát is manipulatie.
quote:"We zijn tevreden dat de EBU luistert naar de bezorgdheden die de voorbije maanden door verschillende omroepen zijn geuit", reageert de VRT. "Een transparant en eerlijk stemsysteem is essentieel voor het vertrouwen in het Eurovisiesongfestival. Begin december bekijken we op de EBU-vergadering samen de deelnemerslijst en de concrete voorwaarden. Op basis daarvan zal VRT, samen met RTBF, beslissen over de uitzending van het Songfestival."
quote:🇸🇮 RTVSLO is not changing its position:
Slovenia will not participate in Eurovision 2026 alongside Israel, despite the proposed changes to the voting system.
En de kans is alsnog niet kleiner geworden, dus de kans op een dikke propagandashow in 2027 is alsnog gewoon aanwezig.quote:
Als je maar vaak genoeg tegen iedereen en jezelf liegt door te zeggen dat je dat helemaal niet gedaan hebt ga je je eigen leugens geloven dus ik vraag me af of ze überhaupt nog wel weten dat het ooit niet de bedoeling was.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:03 schreef Cee het volgende:
Benieuwd of ze ook gaan beloven te kappen met die idiote audience muting. Want ook dát is manipulatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |