Ja precies. Ik had vorig jaar nog hoop dat het zoals met Oekraïne ging na het eerste jaar na hun winst, maar het werd juist nog veel erger. Je weet gewoon dat het volgend jaar weer de jurywinnaar wordt zo. Het hele competitie-element is gewoon klaar. Wat voor andere maatregel is er om zoiets op te lossen.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als Israël meedoet is er gewoon niks aan, afgelopen 2 jaar waren toch verschrikkelijk? Dus om morele redenen moet je niet mee willen doen, maar ook puur om redenen die te maken hebben met de competitie zelf.
Ik begrijp echt niet dat die andere omroepen/landen dat niet inzien, maar ja, veel plezier jongens met jullie totaal vertiefte festival.
Helemaal eens. Het is echt vertieft.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:59 schreef blackswangreen het volgende:
Laat ik deze dan ook maar openen met deze optimistische post:
Als Israël meedoet (waar het alle schijn van heeft) is er gewoon niks aan, afgelopen 2 jaar waren toch verschrikkelijk? Dus om morele redenen moet je niet mee willen doen, maar ook puur om redenen die te maken hebben met de competitie zelf.
Ik begrijp echt niet dat die andere omroepen/landen dat niet inzien, maar ja, veel plezier jongens met jullie totaal vertiefte festival.
Frankrijk komt volgend jaar met een androgyne jongen die in kopstem opera-pop zingt. Jury-overwinning en eindoverwinning gegarandeerd.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja precies. Ik had vorig jaar nog hoop dat het zoals met Oekraïne ging na het eerste jaar na hun winst, maar het werd juist nog veel erger. Je weet gewoon dat het volgend jaar weer de jurywinnaar wordt zo. Het hele competitie-element is gewoon klaar. Wat voor andere maatregel is er om zoiets op te lossen.
En 7 juryleden en meer jongere juryleden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:21 schreef NailQueen het volgende:
Er zijn nieuwe regels aangekondigd. Onder andere de jury's komen terug in de halve finales, strengere regels rondom promotiecampagnes en het stemlimiet wordt aangepast
https://eurovision.tv/sto(...)UhLmmD9kqhsns2P2EhAg
Het wordt een enorm geforceerd gedoe zo. Alles om tegenwicht te krijgen tegen youknowwhat.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:40 schreef Em31 het volgende:
Fans will be actively encouraged to share their support across multiple entries
Dat werkt toch juist niet, als een deel wel weer 10 richting één land doet. Dan zou je als regel moeten hebben dat je niet 10 richting één land mag sturen.
Ik interpreteer dit ook precies zo.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:50 schreef Greys het volgende:
Also:
"Members meeting at the EBU’s General Assembly at the beginning of December will be asked to consider this package of measures and safeguards and decide if they are sufficient to meet their concerns around participation without having a vote on the topic."
Betekent dit nou 'Israël blijft sowieso, dat hebben wij als EBU al besloten en daar mogen jullie als omroep toch niet meer over stemmen ondanks eerdere berichten, je mag alleen nog zelf weten of je deze maatregelen genoeg vindt en anders opbokken'?
Of interpreteer ik dit nou verkeerd?
Ja dat is hoe ik het ook lees.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:50 schreef Greys het volgende:
Also:
"Members meeting at the EBU’s General Assembly at the beginning of December will be asked to consider this package of measures and safeguards and decide if they are sufficient to meet their concerns around participation without having a vote on the topic."
Betekent dit nou 'Israël blijft sowieso, dat hebben wij als EBU al besloten en daar mogen jullie als omroep toch niet meer over stemmen ondanks eerdere berichten, je mag alleen nog zelf weten of je deze maatregelen genoeg vindt en anders opbokken'?
Wat ik eigenlijk denk, is dat er voorgesteld is om te stemmen via de app, zoals bij Melodifestivalen. Want Zweden is immers altijd de basis. Dat heeft alleen twee nadelen, namelijk dat de stemmen nogal spreiden, wat de macht van de jury onevenredig vergroot. En dat de inkomsten van de televoting omlaaggaan, dus dan gaan omroepen klagen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:40 schreef Em31 het volgende:
Fans will be actively encouraged to share their support across multiple entries
Dat werkt toch juist niet, als een deel wel weer 10 richting één land doet. Dan zou je als regel moeten hebben dat je niet 10 richting één land mag sturen.
Jury terug in de halve finale is wel top.
Je hebt ook nog een optie zoals bij junior ESF waar je ook per app moet stemmen maar dan op 3 landen moet stemmen. Maar dat lijkt mij ook geen goede optie voor het grote ESF. Je ziet bij junior ESF dat de televote punten ook weinig van elkaar verschillen dan, slechts scorende land heeft dan 30 televotepunten en best scorende land 90 televotepunten. Dan krijg je alsnog dat de stempel van de jury's alleen maar groter is.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk denk, is dat er voorgesteld is om te stemmen via de app, zoals bij Melodifestivalen. Want Zweden is immers altijd de basis. Dat heeft alleen twee nadelen, namelijk dat de stemmen nogal spreiden, wat de macht van de jury onevenredig vergroot. En dat de inkomsten van de televoting omlaaggaan, dus dan gaan omroepen klagen.
Dan kom je op zo’n nikszeggend compromis, dat er wordt opgeroepen op meerdere landen te gaan stemmen. Alsof er bij de entree van de Efteling mensen staan die je proberen te verleiden om eens naar de Stoomcarroussel te gaan of de Oldtimerbaan ofzo, in de hoop dat de wachtrij van Danse Macabre dan niet zo lang gaat zijn. Dat werkt natuurlijk voor geen meter tegen mensen die met politieke of diaspora motieven stemmen.
Wat een smerige klootzakken. Niet normaal.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:50 schreef Greys het volgende:
Also:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |