abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219296993
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 13:07 schreef Pendora het volgende:

[..]
Je hebt gelijk dat het hun probleem is maar dan alsnog, als je hem vangt maak hem dan pijnloos en snel af in plaats van 15KM verder op zetten zodat ze langzaam sterven. Dat is gewoon zielig voor de kat en heb je ook de baasjes (volgens jouw woorden) niet mee want die kopen wel weer een nieuwe.
Zoals je kan lezen zou ik dat wel eens willen maar is dat zinloos. Hetzelfde met hem laten vangen door een kattenvanger en hem naar een asiel brengen. Ze kopen gewoon een nieuwe.

Er is geen oplossing want hun eigen tuin afzetten is te duur. We hebben zelfs met de buurt aangeboden om dat voor ze te betalen en zelf te bouwen maar toen liepen ze boos weg.

Enfin, ik hoop dat katteneigenaren zich bewuster worden van de extreme overlast als hun kat buiten rondloopt.
  woensdag 19 november 2025 @ 14:35:30 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219297445
Wat barbaars, strooi gewoon met vergif zoals een normaal mens.
Graag op anoniem
pi_219297617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Fijn voor je.
Ja, best wel. ^O^
pi_219297639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wij hebben de kattenschijt uit ellende afgelopen zomer maar in hun kliko gedaan. Dat scheelde trouwens veel in de overlast, van stank en vliegen.

Waren ze ook weer boos over.

Misschien dat de kattenliefhebbers hier daarvoor ook een oplossing voor hebben? Waar laat je de stront van de buurtkat?
Veel katten poepen in het zand en begraven het dan ook. Dat heb ik ze vroeger vanuit mijn ouderlijk huis wel eens zien doen als er weer eens een in de tuin zat te schijten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:02:44 #80
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219297707
Dat "katten schijten in mijn tuin argument" :')

Katten begraven hun stront, daarnaast schijten de hele dag door allerlei dieren in je tuin, van egels tot mollen en als je in een wat bosrijkere omgeving woont nog heel veel meer.

Wel is het zo dat er vaak veel te veel katten in eenzelfde buurt wonen, maar hoe ga je dat tegen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219297736
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:48 schreef Hathor het volgende:

[..]
Veel katten poepen in het zand en begraven het dan ook. Dat heb ik ze vroeger vanuit mijn ouderlijk huis wel eens zien doen als er weer eens een in de tuin zat te schijten.
Ook zo’n fabeltje van kattenliefhebbers, dat ze het begraven.

Ze schijten op het grind, op de tuinstoelen van de overburen, pissen op gereedschapskisten, in de speelhuisjes en op de lavendel. Oftewel overal op en echt niet dat ze die hopen begraven.
pi_219297740
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 22:30 schreef Mikeytt het volgende:
^ dat ja. Katten horen niet alleen buiten te zijn. Zijn overigens ook een ramp voor de biodoversiteit.

Er is nog geen echte aanwijzing dat hier sprake is van opzet.
Nee die pijlen komen zomaar uit de lucht vallen,.duidelijk opzet
pi_219297751
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee die pijlen komen zomaar uit de lucht vallen,.duidelijk opzet
Ja dat is wel duidelijk.
pi_219297752
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze schijten op het grind, op de tuinstoelen van de overburen, pissen op gereedschapskisten, in de speelhuisjes en op de lavendel. Oftewel overal op en echt niet dat ze die hopen begraven.
Ze zullen het ook niet allemaal doen, maar genoeg doen het wel, ik heb het zelf gezien. Datzelfde gedrag vertonen ze ook als ze poepen in de kattenbak en er dan die grindsteentjes overheen gooien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:13:52 #85
pi_219297771
quote:

[..]

Dat is geen fabel, het is letterlijk instinctief gedrag, gaat zelfs zo ver dat als een kat zijn stront niet begraaft deze vaak ziek is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219297781
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat "katten schijten in mijn tuin argument" :')

Katten begraven hun stront, daarnaast schijten de hele dag door allerlei dieren in je tuin, van egels tot mollen en als je in een wat bosrijkere omgeving woont nog heel veel meer.

Wel is het zo dat er vaak veel te veel katten in eenzelfde buurt wonen, maar hoe ga je dat tegen?
Dagelijks drie hopen zo groot als een flinke hondendrol, in de zomermaanden voorzien van een flinke laag blauwe vliegen. }:|

En andere dieren in de tuin? Die hebben ze allang kapotgebeten en dood achtergelaten. Mag je vervolgens ook weer opruimen, :r

Nee, gezellig joh zo’n kat.
pi_219297788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is geen fabel, het is letterlijk instinctief gedrag, gaat zelfs zo ver dat als een kat zijn stront niet begraaft deze vaak ziek is.
Ik hoef hier toch geen foto’s te posten als bewijs neem ik aan?
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:18:34 #88
pi_219297802
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dagelijks drie hopen zo groot als een flinke hondendrol, in de zomermaanden voorzien van een flinke laag blauwe vliegen. }:|

En andere dieren in de tuin? Die hebben ze allang kapotgebeten en dood achtergelaten. Mag je vervolgens ook weer opruimen, :r

Nee, gezellig joh zo’n kat.
Ja als je dingen gaat verzinnen zijn we gauw klaar, dat zijn dan namelijk geen katten. Zelfs een volbloed serval draait niet zulke keutels.

En huiskatten vallen/eten geen dieren als mollen, marters en vossen. En die schijten wel in jouw tuin.
pi_219297817
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja als je dingen gaat verzinnen zijn we gauw klaar, dat zijn dan namelijk geen katten. Zelfs een volbloed serval draait niet zulke keutels.

En huiskatten vallen/eten geen dieren als mollen, marters en vossen. En die schijten wel in jouw tuin.
Mollen, marters en vossen? _O-
Hou toch op, straks is het een olifant.
  roze woensdag 19 november 2025 @ 15:23:25 #90
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219297828
quote:

[..]

Bijzonder want ik zie dat dus echt nooit met kattenpoep.
Your beauty never ever scared me.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:24:31 #91
pi_219297836
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Mollen, marters en vossen? _O-
Hou toch op, straks is het een olifant.
Ja, veel voorkomende diertjes hoor. Doen ook poepjes in jouw tuin.

Maar volgens mij woon je in burgers zoo tussen de jachtluipaarden, met je keutels zo groot als hondendrollen :')
pi_219297886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, veel voorkomende diertjes hoor. Doen ook poepjes in jouw tuin.

Maar volgens mij woon je in burgers zoo tussen de jachtluipaarden, met je keutels zo groot als hondendrollen :')
Je klinkt als mij buurvrouw met de kat, die kwam ook met die flauwe handel aan. Tot ze de beelden van de nachtcamera’s zag en de foto’s van haar drollen.

En prima wat jij vind, ik hoop dat je zelf eens nadenkt als je je kat weer naar buiten gooit.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:32:19 #93
pi_219297888
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Je klinkt als mij buurvrouw met de kat, die kwam ook met die flauwe handel aan. Tot ze de beelden van de nachtcamera’s zag en de foto’s van haar drollen.

En prima wat jij vind, ik hoop dat je zelf eens nadenkt als je je kat weer naar buiten gooit.
Je praat poep.
  woensdag 19 november 2025 @ 15:34:51 #94
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219297898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik gooi mijn kat niet naar buiten, hij wil zelf gewoon graag buitenspelen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219297901
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:23 schreef Ama het volgende:

[..]
Bijzonder want ik zie dat dus echt nooit met kattenpoep.
Ik ook niet toen ik in een appartement woonde, of vroeger bij bij ouders in de tuin.
Dat wil dus niet zeggen dat de kattenoverlast geen probleem is.
pi_219297917
Ik ben juist blij als een kat mijn tuin bezoekt, geen muizen en minimale overlast.
pi_219298176
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik ook niet toen ik in een appartement woonde, of vroeger bij bij ouders in de tuin.
Dat wil dus niet zeggen dat de kattenoverlast geen probleem is.
Woonde jij vroeger bij je ouders in de tuin? Dat verklaart veel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 19 november 2025 @ 16:44:06 #98
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219298275
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik heb goed contact met de buren, de meesten ervaren trouwens ook overlast van de katten van dat gezin.
Schept wel een band, zij worden namelijk ook niet serieus genomen door die katteneigenaren. Zelfs met hun hebben we goed contact, we moeten het alleen niet over hun huisdieren hebben.

En deze discussie tussen ons komt in heel Nederland tussen buren voor, al jarenlang. Maar het is die laconieke houding, die zorgt dat de boel soms escaleert.

Waarom kunnen hondeneigenaren het wel? Hun huisdier uitlaten en hun uitwerpselen opruimen? Zie je het voor je dat de labrador van hiernaast elke dag komt schijten in mijn tuin? En dat ik daar vervolgens niks van mag vinden maar wel de stront moet opruimen en twee weken in mijn kliko moet bewaren?
En ik heb het over vijf buurtkatten.
Dan ga je maar naar de Rijdende Rechter. Je gaat niet andermans huisdier wat aandoen.

Niet om het een of ander, maar de stront die regelmatig in de buurt op de stoep ligt komt van honden, niet van katten. Daar heb ik meer last van. Ja die eigenaren moeten dat opruimen, maar dat gaat in de praktijk wel eens anders. Moet ik ook gewoon mee leven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_219298288
quote:
15s.gif Op woensdag 19 november 2025 07:53 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
op aliexpress heb ik nog nooit extra gegevens moeten invullen.
Via Aliexpress zou het eigenlijk niet binnen mogen komen. Alleen via geregistreerde webshops/winkels in Nederland en wellicht sommige EU landen.
  woensdag 19 november 2025 @ 16:49:20 #100
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219298300
quote:

[..]

Dat zijn dan wel hele rare katten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')