abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 november 2025 @ 13:57:48 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219285317
OM onderzoekt 27 sterfgevallen door illegale medicijnensite: ‘Vermoedelijk topje van de ijsberg’
Er worden 27 sterfgevallen onderzocht die mogelijk verband houden met gebruik van medicatie of drugs die op de site funcaps.nl zijn gekocht. Dat zei het Openbaar Ministerie tijdens een voorbereidende zitting in Zwolle tegen de twee eigenaren van de illegale online medicatie- en drugsshop.

Twee mensen waren 17 jaar toen ze de eerste bestelling bij funcaps.nl plaatsten, meldt de officier van justitie. De 27 sterfgevallen zijn volgens haar "vermoedelijk het topje van de ijsberg".

Afgelopen zomer hield de Inlichtingen- en Opsporingsdienst van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit drie mannen uit Limburg aan voor de illegale handel in geneesmiddelen. De verdachten verkochten volgens het NVWA medicijnen zonder vergunning aan klanten zonder recept, wat verboden is.

De mannen zouden onder meer zeer verslavende medicijnen hebben geleverd die worden voorgeschreven tegen angst en bij ernstige slaapproblemen. De NVWA haalde de illegale online medicatie- en drugsshop in augustus offline.

Grote hoeveelheid geneesmiddelen
Bij de doorzoeking van woningen en bedrijfspanden in Limburg werd een grote hoeveelheid geneesmiddelen in beslag genomen. Ook werd beslag gelegd op bankrekeningen, cryptotegoeden, woningen, voertuigen en andere luxe goederen.

Het strafrechtelijk onderzoek kwam van de grond na een tip van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) en de politie.

Marijn verloor zijn zoon aan verkeerde drugs
Marijn Bom is ook aanwezig bij de rechtszaak in Zwolle. Hij verloor afgelopen zomer zijn 19-jarige zoon Luca aan de gevolgen van drugsgebruik. Een pil die Luca op funcaps.nl kocht is hem waarschijnlijk fataal geworden. Bom vond zijn zoon 's ochtends dood in bed, zegt hij tegen RTV Utrecht.

"Wat ik begrijp is dat het middel te vergelijken is met tramadol, een pijnstiller, maar dan tien keer zo sterk", zegt Bom over de designerdrugs O-DSMT die Luca voor het eerst kocht. "Het verlaagt je ademhaling. Omdat het zo verdovend is, is Luca gewoon in zijn slaap weggeleden."
  roze maandag 17 november 2025 @ 13:59:28 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219285326
49*
Your beauty never ever scared me.
  maandag 17 november 2025 @ 14:00:00 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219285328
Moest even snel naar de website kijken, maar gelukkig niet waar ik bestel.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219285332
Dosering is key
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  maandag 17 november 2025 @ 14:02:46 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219285337
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 13:59 schreef Ama het volgende:
49*
De NOS updated echt net als ik dit plaats, maar 49 sterfgevallen onderzocht die mogelijk verband hebben en 27 waarvan er een sterk vermoeden is.
pi_219285391
quote:
medicatie of drugs die op de site funcaps.nl zijn gekocht
Elders lees ik eigenlijk dat het vooral om 'medicijnen' ging, maar gezien de naam van de site lijkt het me dat veel mensen die bestelden dat voor recreatief gebruik deden. Je zult het maar op je geweten hebben...Benieuwd wat de uitkomst van deze zaak gaat zijn, en hoeveel meer doden en ernstige medische situaties nog aan die site gelinkt gaan worden.
  maandag 17 november 2025 @ 14:29:44 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219285459
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 14:00 schreef Mikeytt het volgende:
Moest even snel naar de website kijken, maar gelukkig niet waar ik bestel.
Mijn DM houdt zich graag aanbevolen!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 17 november 2025 @ 15:00:01 #8
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219285770
Neem een paar glaasjes whisky of een paar pilsjes ipv deze troep te bestellen.

Je weet niet waar het vandaan komt of wat er in zit.
pi_219285863
Je stopt die drugs toch echt zelf in je lijf.
pi_219286124
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 14:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Elders lees ik eigenlijk dat het vooral om 'medicijnen' ging, maar gezien de naam van de site lijkt het me dat veel mensen die bestelden dat voor recreatief gebruik deden. Je zult het maar op je geweten hebben...Benieuwd wat de uitkomst van deze zaak gaat zijn, en hoeveel meer doden en ernstige medische situaties nog aan die site gelinkt gaan worden.
Gaat inderdaad ook veel om designerbenzodiazepines. Ik heb van het voorjaar ook wat besteld (via een andere site) Maar was ook goed beroerd de dagen er na.

Die site heeft dat spul inmiddels ook er af gehaald. Dus zal me niets verbazen als het dezelfde zooi was.

Statement van die site:

quote:
Belangrijke mededeling!
We zijn diep geraakt door de (dodelijke) incidenten die de NVWA de afgelopen dagen naar buiten heeft gebracht. Het nieuws komt hard aan. We zijn er oprecht van slag van, en ons medeleven gaat uit naar iedereen die hiermee te maken heeft, direct of indirect. Het laat ons allemaal niet los.

Onze onderzoeksstoffen zijn nooit bedoeld om te consumeren, zoals bijvoorbeeld lachgaspatronen voor consumptie worden misbruikt. Dat zulke risico’s toch ontstaan, houdt ons enorm bezig.

We hebben zelf nooit benzodiazepines in poedervorm aangeboden – de vorm die nu tot deze tragische gebeurtenissen heeft geleid. Toch dwingt dit ons, ondanks de steeds herhaalde waarschuwingen dat onze producten nooit voor inname bedoeld zijn, om opnieuw kritisch te kijken naar wat we verkopen. We beginnen daarbij met 2-FDCK, de onderzoeksstof die nu zijdelings ook onder de aandacht van de NVWA staat. Dit raakt ons diep. We willen alles doen om te voorkomen dat er, ondanks onze waarschuwingen (zoals H373: kan schade aan organen veroorzaken bij langdurige of herhaalde blootstelling), ongelukken gebeuren met stoffen die wij leveren om scheikunde onderzoek mee te verrichten voor consumptie worden gebruikt.
Daarom stoppen met de verkoop hiervan.

Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219286237
[quote]
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 16:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
Onze onderzoeksstoffen zijn nooit bedoeld om te consumeren
Right :')
pi_219286255
quote:
4s.gif Op maandag 17 november 2025 14:01 schreef Solotovski het volgende:
Dosering is key
Dat maakt toch niet uit als je niet weet wat erin zit?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219286260
Angstpropaganda regeert weer. Ik ben benieuwd naar de tenlastelegging. In principe zijn de verkochte stoffen legaal maar niet voor menselijke consumptie. Als je ze dan in tablet of capsulevorm gaat aanbieden lijkt me lastig aannemelijk te maken dat het daar niet voor is.
pi_219286275
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat maakt toch niet uit als je niet weet wat erin zit?
Juist dan extra voorzichtig zijn ipv 2 van die pillen klappen
pi_219286281
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:53 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Angstpropaganda regeert weer. Ik ben benieuwd naar de tenlastelegging. In principe zijn de verkochte stoffen legaal maar niet voor menselijke consumptie. Als je ze dan in tablet of capsulevorm gaat aanbieden lijkt me lastig aannemelijk te maken dat het daar niet voor is.
Angstpropaganda? Hoe dom is het om dit soort dingen tot je te nemen als het illegaal is. Gek genoeg zijn het vaak diezelfde types die anti vax zijn onder het mom van: ‘gif in je lichaam spuiten’. Zie ook al die Chiel Beelen aanhangers ;)
pi_219286295
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:53 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Er zitten geen bijsluiters bij die spullen, dus niemand weet hoeveel erin zit. Dat is het gevaarlijke eraan.

https://radar.avrotros.nl(...)elijke-ellende-62114

Je weet niet wat je slikt. De NVWA trof bij de inval in de Funcaps-panden "tientallen plasticzakken met pillen in allerlei kleuren" aan. Deze pillen worden gemaakt in ongecontroleerde labs. Ze kunnen vervuild zijn of een totaal andere werkzame stof bevatten.

Er kunnen dodelijke stoffen zijn toegevoegd. Het IVM waarschuwt dat producenten er stiekem andere stoffen aan toevoegen, zoals nitazenen. Dit is een extreem sterke pijnstiller die nog verslavender en dodelijker is dan fentanyl.

Overdosis door poeder is snel gebeurd
Veel van deze middelen worden ook als poeder verkocht. Het verschil tussen een 'roes' en een fatale overdosis kan een paar milligram zijn. Dat is met het blote oog heel moeilijk veilig af te meten.
pi_219286296
quote:
Ik ben benieuwd naar de tenlastelegging.
Dan zou ik beginnen met het lezen van de OP.

quote:
De verdachten verkochten volgens het NVWA medicijnen zonder vergunning aan klanten zonder recept, wat verboden is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219286744
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 17:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dan zou ik beginnen met het lezen van de OP.
[..]

Die heb ik gelezen. Maar op welke lijst zijn die middelen precies verboden en om welke middelen gaat het dan, dat vraag ik me af.
pi_219286770
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 17:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Er zitten geen bijsluiters bij die spullen, dus niemand weet hoeveel erin zit. Dat is het gevaarlijke eraan.

Je weet niet wat je slikt. De NVWA trof bij de inval in de Funcaps-panden "tientallen plasticzakken met pillen in allerlei kleuren" aan. Deze pillen worden gemaakt in ongecontroleerde labs. Ze kunnen vervuild zijn of een totaal andere werkzame stof bevatten.

Er kunnen dodelijke stoffen zijn toegevoegd. Het IVM waarschuwt dat producenten er stiekem andere stoffen aan toevoegen, zoals nitazenen. Dit is een extreem sterke pijnstiller die nog verslavender en dodelijker is dan fentanyl.

Veel van deze middelen worden ook als poeder verkocht. Het verschil tussen een 'roes' en een fatale overdosis kan een paar milligram zijn. Dat is met het blote oog heel moeilijk veilig af te meten.
Maar de verkoop van die poeders an sich is niet verboden, zolang het tenminste om echte research chemicals gaat. Dat mensen vervolgens zelf gaan kloten, ondanks de waarschuwingen dat het niet voor consumptie is is gewoon hun eigen onvermogen tot nadenken.

Dat tweede stuk over nitazenen is natuurlijk wel kwalijk. Daarom ben ik erg benieuwd naar de bevindingen.
pi_219286789
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 17:00 schreef inXs het volgende:

[..]
Angstpropaganda? Hoe dom is het om dit soort dingen tot je te nemen als het illegaal is. Gek genoeg zijn het vaak diezelfde types die anti vax zijn onder het mom van: ‘gif in je lichaam spuiten’. Zie ook al die Chiel Beelen aanhangers ;)
Ik ben niet antivax en ik heb ook wel eens iets genomen waarbij ik de leverancier maar gewoon geloofde. Is er causaliteit aangetoond tussen de middelen en de sterfgevallen of is dat alleen toegevoegd om het artikel spannender te maken. Dat lijkt me echter wel van groot belang.
pi_219286965
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 16:10 schreef Watmoetjenou het volgende:ongelukken gebeuren met stoffen die wij leveren om scheikunde onderzoek mee te verrichten voor consumptie worden gebruikt.
:')
pi_219287413
is toch niet te geloven, is echt erg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_219287453
Als je medicijnen van vage websites via internet besteld ben je gewoon een mongool.
Einde verhaal.
  Spellchecker maandag 17 november 2025 @ 20:15:28 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219287530
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 16:10 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Gaat inderdaad ook veel om designerbenzodiazepines. Ik heb van het voorjaar ook wat besteld (via een andere site) Maar was ook goed beroerd de dagen er na.

Die site heeft dat spul inmiddels ook er af gehaald. Dus zal me niets verbazen als het dezelfde zooi was.

Statement van die site:
[..]

Diep geraakt door de dodelijke incidenten die de NVWA naar buiten heeft gebracht.
Met andere woorden, spijt dat ze betrapt zijn.
pi_219287625
quote:
"De mensen die deze middelen kopen zijn zelf de proefkonijnen", zegt Raoul Koning, preventiedeskundige bij verslavingsinstituut Jellinek. Ook hij zegt erg te zijn geschrokken van het hoge aantal sterfgevallen dat in verband wordt gebracht met Funcaps.nl.

Wat het volgens de preventiedeskundige lastig maakt om vroegtijdig in te grijpen bij dit soort sites, is dat de gebruikers vaak niet in beeld zijn bij zorginstanties. "Ze komen niet naar onze testservice of naar voorlichtingsprojecten, dus ze worden niet gezien door zorgverleners of andere mensen met kennis van drugs of medicijnen. Daardoor kunnen ze vrij lang in een gevaarlijke situatie zitten zonder het zelf door te hebben."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ite-nog-nooit-gezien
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_219287658

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 17-11-2025 21:23:47 (nvm) ]
  Spellchecker maandag 17 november 2025 @ 21:32:00 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219288190
Etizolam in poedervorm. En dan zeker snuiven alsof het coke is.

Maar het is de schuld van funcaps hoor!!!!
pi_219288226
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 21:46 schreef Solotovski het volgende:

Ik had Deschloroetizolam in pilvorm, ook daar had ik flink last van.

Was dan maar 1 pilletje van 5mg, maar ik denk dat je dat ook snel een overdosering van krijgt, aangezien je het gevoel hebt dat het niet werkt, maar de dagen er na me bijna psychotisch voelde.

Blij dat ik het bij eentje heb gehouden.
  roze maandag 17 november 2025 @ 22:01:59 #30
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219288299
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 21:54 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik had Deschloroetizolam in pilvorm, ook daar had ik flink last van.

Was dan maar 1 pilletje van 5mg, maar ik denk dat je dat ook snel een overdosering van krijgt, aangezien je het gevoel hebt dat het niet werkt, maar de dagen er na me bijna psychotisch voelde.

Blij dat ik het bij eentje heb gehouden.
Het is online niet zo heel moeilijk te vinden wat de doseringen zijn.
Your beauty never ever scared me.
pi_219288353
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 22:01 schreef Ama het volgende:

[..]
Het is online niet zo heel moeilijk te vinden wat de doseringen zijn.
De vraag is alleen of het er ook echt in zit, en wat voor andere troep nog meer.

Het zal niet zo nauwkeurig worden gedoseerd als bij een farmaceutisch bedrijf.
pi_219288523
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 17:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Waarom zou een producent er nitazenen aan toevoegen? Wie heeft daar uberhaupt profijt van?
pi_219288543
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 18:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Ik ben niet antivax en ik heb ook wel eens iets genomen waarbij ik de leverancier maar gewoon geloofde. Is er causaliteit aangetoond tussen de middelen en de sterfgevallen of is dat alleen toegevoegd om het artikel spannender te maken. Dat lijkt me echter wel van groot belang.
Wel eens iets? Dat doe je als je een biertje of wijntje drinkt, een paracetamol of ibuprofen slikt, je een voedingssupplement neemt, vitaminen slikt, etc. Dat doet men aan de lopende band. Daarom moet er ook zo'n groot vertrouwen zijn dat er in zit, wat er in zit, en dat doen we massaal, want we denken er niet eens bij. 'Oh, dit biertje heeft 5.4% alcohol, en deze 6.9%. Wie trekt dat nu echt in ooit in twijfel?
pi_219288550
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 22:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wel eens iets? Dat doe je als je een biertje of wijntje drinkt, een paracetamol of ibuprofen slikt, je een voedingssupplement neemt, vitaminen slikt, etc. Dat doet men aan de lopende band. Daarom moet er ook zo'n groot vertrouwen zijn dat er in zit, wat er in zit, en dat doen we massaal, want we denken er niet eens bij. 'Oh, dit biertje heeft 5.4% alcohol, en deze 6.9%. Wie trekt dat nu echt in ooit in twijfel?
Ik ben ook de laatste om te beweren dat dat verstandig is, maar ik ben ook jong geweest.
pi_219288582
Men is wel bezig om grotere groepen stoffen illegaal te verklaren, dus afgeleiden van bekende drugs en slaapmiddelen. Maar zou je daardoor inderdaad minder doden krijgen, of juist meer? Men kan dan nog altijd de stof zo veel aanpassen dat het niet onder het verbod valt, maar dan is de werking ook onbekender. Of zullen mensen dan toch liever teruggaan naar illegale bekende varianten van de stoffen, waarvan de werking bekender is? Of zijn de meeste mensen die hiermee overleden niet op zoek naar een legale variant van een bekende illegale drugs, maar juist naar de spanning van het onbekende?
  maandag 17 november 2025 @ 23:48:05 #36
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219288866
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 20:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als je medicijnen van vage websites via internet besteld ben je gewoon een mongool.
Einde verhaal.
Veel mensen tussen de 16 - 25 zijn ook behoorlijk mongool… Al draaien ze wel bij als de hersenen een beetje doorontwikkelen.
Die jongeren heb je als overheid ook te beschermen.

Zelf behoorlijk wat domme dingen gedaan in mijn adolescentie. Blij dat designerdrugs toen geen ding waren.
pi_219288897
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 23:48 schreef Saboo het volgende:

[..]
Veel mensen tussen de 16 - 25 zijn ook behoorlijk mongool… Al draaien ze wel bij als de hersenen een beetje doorontwikkelen.
Die jongeren heb je als overheid ook te beschermen.

Zelf behoorlijk wat domme dingen gedaan in mijn adolescentie. Blij dat designerdrugs toen geen ding waren.
Alsof normale drugs zo fijn zijn.

Of gewoon alcohol, misschien nog wel het meeste schadelijke.

Daar zijn dit jaar al duizenden aan gestorven
pi_219289408
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 22:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Waarom zou een producent er nitazenen aan toevoegen? Wie heeft daar uberhaupt profijt van?
Ik heb dit artikel gevonden, maar daar staat ook niet het "waarom" in. Dus ik heb ook geen idee.

https://www.forensischins(...)nd-in-de-drugswereld
  dinsdag 18 november 2025 @ 09:20:54 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219290064
quote:
In principe zijn de verkochte stoffen legaal maar niet voor menselijke consumptie.
Daar zit de crux denk ik. Men verbied iets op basis van de chemische samenstelling. Zodra je dan een klein bestandsdeel wijzigt, is het niet meer illegaal en mag het verkocht worden, maar OK is het nog steeds niet en je doet je lichaam nog steeds geweld aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 18-11-2025 09:34:51 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 18 november 2025 @ 09:33:06 #40
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219290158
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 00:06 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Alsof normale drugs zo fijn zijn.

Of gewoon alcohol, misschien nog wel het meeste schadelijke.

Daar zijn dit jaar al duizenden aan gestorven
Toch denk ik dat de stap om iets legaal online te bestellen nog een stuk lager is dan een illegale dealer fixen (al maak ik me daarover ook geen illusies).
pi_219290256
Wel eens een MDMA analoog besteld, altijd heel goed onderzoek naar gedaan en mijn ervaringen waren altijd dikke prima. Relatief bekend en ook onderzoek naar gedaan hier en daar, ook door de user community zelf.

Maar dan moet je er wel een beetje verstand van hebben, want als je benzo's of opioïden daar gaat bestellen dan ben je wel echt een mongool.

Bovendien zijn alle leuke dingen al verboden, dus dit probleem zat er gewoon een keer aan te komen, al helemaal door die verboden van de laatste tien jaar. 4-MMC verbieden? Oké, dan maken we 3-MMC. Dat verbieden? Prima, dan doen we 2-MMC of 3-CMC. Dat verboden? Oké, toen kwamen de pyrovalerones.

Eigen schuld dikke bult, de overheid werkt er zelf aan mee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219290262
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 22:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Men is wel bezig om grotere groepen stoffen illegaal te verklaren, dus afgeleiden van bekende drugs en slaapmiddelen. Maar zou je daardoor inderdaad minder doden krijgen, of juist meer? Men kan dan nog altijd de stof zo veel aanpassen dat het niet onder het verbod valt, maar dan is de werking ook onbekender. Of zullen mensen dan toch liever teruggaan naar illegale bekende varianten van de stoffen, waarvan de werking bekender is? Of zijn de meeste mensen die hiermee overleden niet op zoek naar een legale variant van een bekende illegale drugs, maar juist naar de spanning van het onbekende?
Meer. Zoals ik zei: 4-MMC verbieden? Oké, dan maken we 3-MMC. Dat verbieden? Prima, dan doen we 2-MMC of 3-CMC. Dat verboden? Oké, toen kwamen de pyrovalerones en andere hevig gesubstitueerde cathinonen.

Je krijgt steeds apartere en gevaarlijkere moleculen door steeds door te gaan met verbieden.

Wat dat betreft is die illegale markt helemaal zo slecht nog niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 18 november 2025 @ 11:08:27 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219291264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 09:53 schreef Discombobulate het volgende:
Wel eens een MDMA analoog besteld, altijd heel goed onderzoek naar gedaan en mijn ervaringen waren altijd dikke prima. Relatief bekend en ook onderzoek naar gedaan hier en daar, ook door de user community zelf.

Maar dan moet je er wel een beetje verstand van hebben, want als je benzo's of opioïden daar gaat bestellen dan ben je wel echt een mongool.

Bovendien zijn alle leuke dingen al verboden, dus dit probleem zat er gewoon een keer aan te komen, al helemaal door die verboden van de laatste tien jaar. 4-MMC verbieden? Oké, dan maken we 3-MMC. Dat verbieden? Prima, dan doen we 2-MMC of 3-CMC. Dat verboden? Oké, toen kwamen de pyrovalerones.

Eigen schuld dikke bult, de overheid werkt er zelf aan mee.
Als je zwaar verslaafd bent dan kan je ook niet meer zo heel erg precies, vermoed ik.
pi_219294400
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 13:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als je zwaar verslaafd bent dan kan je ook niet meer zo heel erg precies, vermoed ik.
Er was een paar jaar geleden een docu serie over verslaafden, daar zat ook een jonge jongen die in Arnhem(?) woonde en die volgens mij aan 2/3/4-MMC verslaafd was. Vraag me wel eens af hoe het met de personen uit die docu is nu. Zat ook iemand bij die op 'het landje' woonde, dat was ook een behoorlijk trieste bedoening.

Edit: Deze, Verdoofd: https://npo.nl/start/serie/verdoofd/afleveringen/seizoen-1/de-chemische-bubbel/afspelen
pi_219295009
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 22:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Er was een paar jaar geleden een docu serie over verslaafden, daar zat ook een jonge jongen die in Arnhem(?) woonde en die volgens mij aan 2/3/4-MMC verslaafd was. Vraag me wel eens af hoe het met de personen uit die docu is nu. Zat ook iemand bij die op 'het landje' woonde, dat was ook een behoorlijk trieste bedoening.

Edit: Deze, Verdoofd: https://npo.nl/start/serie/verdoofd/afleveringen/seizoen-1/de-chemische-bubbel/afspelen
Die heb ik ook gezien. Ik meen me te herinneren dat die jonge jongen ook ales via internet bestelde. Maar die was in zo een aflevering ook een keer bijna dood.

Die vriend had 112 gebeld.

Maar als je ziet wat die mensen allemaal door elkaar nemen ( ook die op 't Landje) op het moment dat ze al superhigh zijn, dat ben je eigenlijk verbaasd dat ze uberhaupt nog leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 19-11-2025 08:35:38 ]
pi_219295019
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 21:46 schreef Solotovski het volgende:

Ik moest het even opzoeken maar als je ziet hoe sterk etizolam is. Dan gaat het hard als je er verder geen kennis van hebt 8)7
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  woensdag 19 november 2025 @ 07:33:52 #48
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219295041
Ik denk dat het aantal doden door die website schromelijk overdreven wordt. Lees dat bij sommige doden whatever rotzooi van die website thuis is gevonden en ze een overledene daarom maar meetellen als slachtoffer. Dan kan het natuurlijk snel oplopen. Vooral als ze ook nog aan allemaal andere rommel zaten (zo las ik dat eentje ook zwaar aan ketamine verslaafd was, tja als je allemaal shit gaat mengen....).

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 09:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Meer. Zoals ik zei: 4-MMC verbieden? Oké, dan maken we 3-MMC. Dat verbieden? Prima, dan doen we 2-MMC of 3-CMC. Dat verboden? Oké, toen kwamen de pyrovalerones en andere hevig gesubstitueerde cathinonen.

Je krijgt steeds apartere en gevaarlijkere moleculen door steeds door te gaan met verbieden.

Wat dat betreft is die illegale markt helemaal zo slecht nog niet.
Ik heb vroeger weleens 4FA gebruikt? Dat was wel prima spul met mate. Ook eerst vanalles opgezocht op drugsforum :') Maar toen kregen er onder een miljoen gebruikers wat mensen een hersenbloeding (die heel misschien wat met het gebruik te maken had) en was het basta, toen is al die research shit groot geworden. Al is dat inmiddels ook al dik 10 jaar geleden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Twiitch op 19-11-2025 07:44:08 ]
pi_219295045
quote:
4s.gif Op maandag 17 november 2025 15:00 schreef Cruzinats het volgende:
Neem een paar glaasjes whisky of een paar pilsjes ipv deze troep te bestellen.

Je weet niet waar het vandaan komt of wat er in zit.
Dat weet je ook niet bij de dealer om de hoek. Wat er in zit en waar het gemaakt is.

Alcohol is net zo schadelijk of nog erger dan drugs. Hoeveel mensen daar kapot aan gaan is ongelooflijk groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')