Ik had Deschloroetizolam in pilvorm, ook daar had ik flink last van.quote:Op maandag 17 november 2025 21:46 schreef Solotovski het volgende:
Etizolam in poedervorm. En dan zeker snuiven alsof het coke is.
Maar het is de schuld van funcaps hoor!!!!
Het is online niet zo heel moeilijk te vinden wat de doseringen zijn.quote:Op maandag 17 november 2025 21:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik had Deschloroetizolam in pilvorm, ook daar had ik flink last van.
Was dan maar 1 pilletje van 5mg, maar ik denk dat je dat ook snel een overdosering van krijgt, aangezien je het gevoel hebt dat het niet werkt, maar de dagen er na me bijna psychotisch voelde.
Blij dat ik het bij eentje heb gehouden.
De vraag is alleen of het er ook echt in zit, en wat voor andere troep nog meer.quote:Op maandag 17 november 2025 22:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Het is online niet zo heel moeilijk te vinden wat de doseringen zijn.
Waarom zou een producent er nitazenen aan toevoegen? Wie heeft daar uberhaupt profijt van?quote:Op maandag 17 november 2025 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zitten geen bijsluiters bij die spullen, dus niemand weet hoeveel erin zit. Dat is het gevaarlijke eraan.
https://radar.avrotros.nl(...)elijke-ellende-62114
Je weet niet wat je slikt. De NVWA trof bij de inval in de Funcaps-panden "tientallen plasticzakken met pillen in allerlei kleuren" aan. Deze pillen worden gemaakt in ongecontroleerde labs. Ze kunnen vervuild zijn of een totaal andere werkzame stof bevatten.
Er kunnen dodelijke stoffen zijn toegevoegd. Het IVM waarschuwt dat producenten er stiekem andere stoffen aan toevoegen, zoals nitazenen. Dit is een extreem sterke pijnstiller die nog verslavender en dodelijker is dan fentanyl.
Overdosis door poeder is snel gebeurd
Veel van deze middelen worden ook als poeder verkocht. Het verschil tussen een 'roes' en een fatale overdosis kan een paar milligram zijn. Dat is met het blote oog heel moeilijk veilig af te meten.
Wel eens iets? Dat doe je als je een biertje of wijntje drinkt, een paracetamol of ibuprofen slikt, je een voedingssupplement neemt, vitaminen slikt, etc. Dat doet men aan de lopende band. Daarom moet er ook zo'n groot vertrouwen zijn dat er in zit, wat er in zit, en dat doen we massaal, want we denken er niet eens bij. 'Oh, dit biertje heeft 5.4% alcohol, en deze 6.9%. Wie trekt dat nu echt in ooit in twijfel?quote:Op maandag 17 november 2025 18:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ik ben niet antivax en ik heb ook wel eens iets genomen waarbij ik de leverancier maar gewoon geloofde. Is er causaliteit aangetoond tussen de middelen en de sterfgevallen of is dat alleen toegevoegd om het artikel spannender te maken. Dat lijkt me echter wel van groot belang.
Ik ben ook de laatste om te beweren dat dat verstandig is, maar ik ben ook jong geweest.quote:Op maandag 17 november 2025 22:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wel eens iets? Dat doe je als je een biertje of wijntje drinkt, een paracetamol of ibuprofen slikt, je een voedingssupplement neemt, vitaminen slikt, etc. Dat doet men aan de lopende band. Daarom moet er ook zo'n groot vertrouwen zijn dat er in zit, wat er in zit, en dat doen we massaal, want we denken er niet eens bij. 'Oh, dit biertje heeft 5.4% alcohol, en deze 6.9%. Wie trekt dat nu echt in ooit in twijfel?
Veel mensen tussen de 16 - 25 zijn ook behoorlijk mongool… Al draaien ze wel bij als de hersenen een beetje doorontwikkelen.quote:Op maandag 17 november 2025 20:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als je medicijnen van vage websites via internet besteld ben je gewoon een mongool.
Einde verhaal.
Alsof normale drugs zo fijn zijn.quote:Op maandag 17 november 2025 23:48 schreef Saboo het volgende:
[..]
Veel mensen tussen de 16 - 25 zijn ook behoorlijk mongool… Al draaien ze wel bij als de hersenen een beetje doorontwikkelen.
Die jongeren heb je als overheid ook te beschermen.
Zelf behoorlijk wat domme dingen gedaan in mijn adolescentie. Blij dat designerdrugs toen geen ding waren.
Ik heb dit artikel gevonden, maar daar staat ook niet het "waarom" in. Dus ik heb ook geen idee.quote:Op maandag 17 november 2025 22:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Waarom zou een producent er nitazenen aan toevoegen? Wie heeft daar uberhaupt profijt van?
Daar zit de crux denk ik. Men verbied iets op basis van de chemische samenstelling. Zodra je dan een klein bestandsdeel wijzigt, is het niet meer illegaal en mag het verkocht worden, maar OK is het nog steeds niet en je doet je lichaam nog steeds geweld aan.quote:Op maandag 17 november 2025 16:53 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
In principe zijn de verkochte stoffen legaal maar niet voor menselijke consumptie.
Toch denk ik dat de stap om iets legaal online te bestellen nog een stuk lager is dan een illegale dealer fixen (al maak ik me daarover ook geen illusies).quote:Op dinsdag 18 november 2025 00:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Alsof normale drugs zo fijn zijn.
Of gewoon alcohol, misschien nog wel het meeste schadelijke.
Daar zijn dit jaar al duizenden aan gestorven
Meer. Zoals ik zei: 4-MMC verbieden? Oké, dan maken we 3-MMC. Dat verbieden? Prima, dan doen we 2-MMC of 3-CMC. Dat verboden? Oké, toen kwamen de pyrovalerones en andere hevig gesubstitueerde cathinonen.quote:Op maandag 17 november 2025 22:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Men is wel bezig om grotere groepen stoffen illegaal te verklaren, dus afgeleiden van bekende drugs en slaapmiddelen. Maar zou je daardoor inderdaad minder doden krijgen, of juist meer? Men kan dan nog altijd de stof zo veel aanpassen dat het niet onder het verbod valt, maar dan is de werking ook onbekender. Of zullen mensen dan toch liever teruggaan naar illegale bekende varianten van de stoffen, waarvan de werking bekender is? Of zijn de meeste mensen die hiermee overleden niet op zoek naar een legale variant van een bekende illegale drugs, maar juist naar de spanning van het onbekende?
Als je zwaar verslaafd bent dan kan je ook niet meer zo heel erg precies, vermoed ik.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:53 schreef Discombobulate het volgende:
Wel eens een MDMA analoog besteld, altijd heel goed onderzoek naar gedaan en mijn ervaringen waren altijd dikke prima. Relatief bekend en ook onderzoek naar gedaan hier en daar, ook door de user community zelf.
Maar dan moet je er wel een beetje verstand van hebben, want als je benzo's of opioïden daar gaat bestellen dan ben je wel echt een mongool.
Bovendien zijn alle leuke dingen al verboden, dus dit probleem zat er gewoon een keer aan te komen, al helemaal door die verboden van de laatste tien jaar. 4-MMC verbieden? Oké, dan maken we 3-MMC. Dat verbieden? Prima, dan doen we 2-MMC of 3-CMC. Dat verboden? Oké, toen kwamen de pyrovalerones.
Eigen schuld dikke bult, de overheid werkt er zelf aan mee.
Er was een paar jaar geleden een docu serie over verslaafden, daar zat ook een jonge jongen die in Arnhem(?) woonde en die volgens mij aan 2/3/4-MMC verslaafd was. Vraag me wel eens af hoe het met de personen uit die docu is nu. Zat ook iemand bij die op 'het landje' woonde, dat was ook een behoorlijk trieste bedoening.quote:Op dinsdag 18 november 2025 13:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je zwaar verslaafd bent dan kan je ook niet meer zo heel erg precies, vermoed ik.
Die heb ik ook gezien. Ik meen me te herinneren dat die jonge jongen ook ales via internet bestelde. Maar die was in zo een aflevering ook een keer bijna dood.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er was een paar jaar geleden een docu serie over verslaafden, daar zat ook een jonge jongen die in Arnhem(?) woonde en die volgens mij aan 2/3/4-MMC verslaafd was. Vraag me wel eens af hoe het met de personen uit die docu is nu. Zat ook iemand bij die op 'het landje' woonde, dat was ook een behoorlijk trieste bedoening.
Edit: Deze, Verdoofd: https://npo.nl/start/serie/verdoofd/afleveringen/seizoen-1/de-chemische-bubbel/afspelen
Ik moest het even opzoeken maar als je ziet hoe sterk etizolam is. Dan gaat het hard als je er verder geen kennis van hebtquote:Op maandag 17 november 2025 21:46 schreef Solotovski het volgende:
Etizolam in poedervorm. En dan zeker snuiven alsof het coke is.
Maar het is de schuld van funcaps hoor!!!!
Ik heb vroeger weleens 4FA gebruikt? Dat was wel prima spul met mate. Ook eerst vanalles opgezocht op drugsforumquote:Op dinsdag 18 november 2025 09:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meer. Zoals ik zei: 4-MMC verbieden? Oké, dan maken we 3-MMC. Dat verbieden? Prima, dan doen we 2-MMC of 3-CMC. Dat verboden? Oké, toen kwamen de pyrovalerones en andere hevig gesubstitueerde cathinonen.
Je krijgt steeds apartere en gevaarlijkere moleculen door steeds door te gaan met verbieden.
Wat dat betreft is die illegale markt helemaal zo slecht nog niet.
Dat weet je ook niet bij de dealer om de hoek. Wat er in zit en waar het gemaakt is.quote:Op maandag 17 november 2025 15:00 schreef Cruzinats het volgende:
Neem een paar glaasjes whisky of een paar pilsjes ipv deze troep te bestellen.
Je weet niet waar het vandaan komt of wat er in zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |