Ehhh sommige mensen kunnen gewoon slecht tegen warmte, generaliseer niet zo...quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:48 schreef vosss het volgende:
Hier is het inmiddels een heerlijke 21 graden. Vanochtend was het ijzig koud met slechts 19,5.
Ik snap echt niet wat mensen zichzelf aan doen. Ik zou liever een dag niet eten dan een dag in de vrieskou van 18 graden zitten in huis.
Nou nee, je hebt vooral een waardeloos geïsoleerd huis waardoor je veel moet stoken om een fatsoenlijke temperatuur in huis te krijgen, dat ligt echt aan de verhuurder die jouw doorwaaiwoning niet aanpakt, er is niets buitensporigs aan jouw stookgedrag, ik denk zelfs dat je voor meer geld dan de meesten hier juist vaak in de kou zit.quote:Op zaterdag 20 december 2025 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
17 graden
(edit het was 12.5 graden en ja, de vraag vaker gehad, maar mijn huis heeft ramen met glas erin)
De meeste dagen geen kachel aan. Alleen vandaag trok ik dat niet
Morgen weer strenger
Weet dat ik veel stook in verhouding met sommigen hier...
Ik ben inmiddels zo gewend aan kou dat ik in de kliniek in mijn kamer de kachel uit had en daar was het warmer dan hier. De vpk vond mijn gewenste temperatuur maar vreemdquote:Op zaterdag 20 december 2025 16:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, je hebt vooral een waardeloos geïsoleerd huis waardoor je veel moet stoken om een fatsoenlijke temperatuur in huis te krijgen, dat ligt echt aan de verhuurder die jouw doorwaaiwoning niet aanpakt, er is niets buitensporigs aan jouw stookgedrag, ik denk zelfs dat je voor meer geld dan de meesten hier juist vaak in de kou zit.
Naja ik ben wel extreem zuinigquote:Op zaterdag 20 december 2025 17:40 schreef Leandra het volgende:
¤ 100 per maand is echt niets voor een doorwaaiwoning met gas, zonder isolatie en zonder zonnepanelen, ook niet als het "maar" een eenpersoonswoning is.
Ik ben echt blij voor je als je volgend jaar een iets warmer plekje hebt.quote:Op zaterdag 20 december 2025 17:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo gewend aan kou dat ik in de kliniek in mijn kamer de kachel uit had en daar was het warmer dan hier. De vpk vond mijn gewenste temperatuur maar vreemd
Volgend jaar isolatie rond deze tijd als het goed is
Eindelijk iemand met een lekker temperatuurtje in huis.quote:Op zaterdag 20 december 2025 17:56 schreef Sport_Life het volgende:
Binnentemperatuur 23 graden volgens de warmtepomp.. Voor mij veel te warm, maar vrouw en kinderen vinden het prettig.
Zo lang we kunnen salderen ook geen probleem.
Dit is ook de reden dat Tempur ongelooflijk kut is. Heb de mijne weggeflikkerd, heb nu een goedkoper matras dat 10x fijner slaapt ipv zo'n harde plank en daarna een kuil waar je inzakt. Hier ook inmiddels 9 graden boven en nergens last van.quote:Op donderdag 25 december 2025 00:17 schreef livelink het volgende:
10 graden in de slaapkamer. Koud!
En het lijkt te koud voor mijn tempur-matras, die is zo hard als een plank.
Gewoon hop, over het balkon, met een pan bami er achteraanquote:Op donderdag 25 december 2025 07:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit is ook de reden dat Tempur ongelooflijk kut is. Heb de mijne weggeflikkerd,
Oh damn wat een kut timing.quote:Op donderdag 25 december 2025 09:12 schreef sleepingbeauty het volgende:
omg kerst en de ketel is er mee gestopt.
Ben geen koukleum maar het is koud brrrr
Laten we hopen dat energiewacht snel komt. Hoe eerder hoe beter.
Waarom wacht je in godsnaam tot de avond?quote:Op woensdag 24 december 2025 14:27 schreef Newone82 het volgende:
14.5 graden. Met kerstavond kacheltje aan.
Warmtedeken en overdag nog veel gedaan zoals boodschappen. Onnodige kosten.quote:Op donderdag 25 december 2025 09:15 schreef Ama het volgende:
[..]
Waarom wacht je in godsnaam tot de avond?
Hier duurt dat gelukkig niet zo kan, gaat vrij rap.quote:Op donderdag 25 december 2025 10:43 schreef Boca_Raton het volgende:
CV was gisteravond in no time naar 17 toen ik ‘m zacht zette maar nu… ding is nog bezig om tot 20 te komen en hij is al 2 uur bezig. Het kan zijn dat mijn benedenbuurvrouw er niet is, dat scheelt enorm. Maar is het keteltje eenmaal op temperatuur dan ratelt ie trouw en goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |