abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2025 @ 19:39:15 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219280878
Heujh,

Denk voor velen een herkenbaar probleem.
Je hebt bijvoorbeeld spaghetti gemaakt of rijst met kip. Je hebt meerdere porties gekookt en wil deze bewaren. Je schept dit met een spatel over in een 1L of 3L zipbag. Maar omdat het zakje niet goed open blijft mors je er overheen.

Kan dit makkelijker?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 16 november 2025 @ 19:41:27 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219280894
Ja, mijn setup:

pan naast de weegschaal met hierop een schaaltje waaroverheen ik de ziplockbag trek, zo schep je gewoon het schaaltje vol en als die op gewicht is trek je de zip lock bag eruit voor de volgende portie

winning
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 16 november 2025 @ 19:42:33 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219280900
Hang het zakje in een geschikt bakje. Ik vind de mengbeker van de staafmixer wel handig. Vouw de bovenkant van je zakje om de rand, zodat die schoon blijft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219280970
Ik maak het altijd vers, eten van een vorige dag opwarmen vind ik goor.
pindazakje
pi_219280985
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Boeie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 16 november 2025 @ 20:00:21 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219281000
quote:
16s.gif Op zondag 16 november 2025 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja, mijn setup:

pan naast de weegschaal met hierop een schaaltje waaroverheen ik de ziplockbag trek, zo schep je gewoon het schaaltje vol en als die op gewicht is trek je de zip lock bag eruit voor de volgende portie

winning
Ik krijg dit niet gevisualiseerd. Heb je plaatje?

Ik stel mij voor dat je ergens dat zakje in doet die dat zakje open houdt?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 16 november 2025 @ 20:02:36 #7
459912 FlippingCoin
pi_219281014
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 20:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik krijg dit niet gevisualiseerd. Heb je plaatje?

Ik stel mij voor dat je ergens dat zakje in doet die dat zakje open houdt?
ja zalje open, in het schaaltje, ziprand omslaan over de rand van het schaaltje, zo blijft die open staan
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_219281016
quote:
Daarom: kook meer porties dan je op gaat eten en vries het in.

Over een paar dagen/weken lust je het wel weer.

Wij doen alleen af en toe 'droge', 'losse' dingen in zakjes. Voor de rest hebben we allemaal bakjes.

Vooral soepen kun je vaak goed invriezen zonder veel kwaliteitsverlies.
  zondag 16 november 2025 @ 20:05:32 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219281033
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Horzula het volgende:

[..]
Daarom: kook meer porties dan je op gaat eten en vries het in.

Over een paar dagen/weken lust je het wel weer.

Wij doen alleen af en toe 'droge', 'losse' dingen in zakjes. Voor de rest hebben we allemaal bakjes.

Vooral soepen kun je vaak goed invriezen zonder veel kwaliteitsverlies.
Blegh.
Voedsel in plastic bakken gaat vaak de smaak van verloren, voor een deel tenminste..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219281049
quote:
7s.gif Op [url=https://forum.fok.nl/topic
Vee/2747907/1/25#p219281033]zondag 16 november 2025 20:05[/url] schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Blegh.
Voedsel in plastic bakken gaat vaak de smaak van verloren, voor een deel tenminste..
Dat klopt, maar sommige etenswaren blijven véél beter dan andere.

Wij hebben glazen bakjes met plastic deksels.
pi_219281077
De eerste keer dat ik zoiets deed, stond ik met in één hand het zakje te hannesen en met de ander met een soeplepel het zakje vol te scheppen.
Gloeiend heet, bril beslagen en het zakje werd steeds zachter en ging alle kanten op, behalve de goede.
Ik heb er al gauw een pannetje bijgepakt en daar het zakje ingezet, zoals hierboven al beschreven.
Tegenwoordig gebruik ik meestal ijsdozen of doosjes van huzaren/rundvleessalade of zo.
Neemt wel wat ruimte in.
pi_219281101
quote:
Ligt eraan wat.
Sommige dingen zijn de volgende dag zelfs lekkerder.
  zondag 16 november 2025 @ 20:17:53 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219281116
Apart dat er geen staander is die het zakje openhoudt. Misschien een leuk item voor ali expres...
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219281154
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
Apart dat er geen staander is die het zakje openhoudt. Misschien een leuk item voor ali expres...
Ik gebruik daar een maatbeker voor, als in: daar hang ik het zakje in en vouw het zakje een stukje binnenstebuiten over de rand, zodat de zipper schoon blijft.

Maar gieten met een maatbeker werkt ook, al levert dat je meer afwas op.

Als ik ga invriezen, gebruik ik liever een vacumeerapparaat met -folie dan ziplockzakjes. Ziplock gaat toch altijd een beetje lekken bij het ontdooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 16-11-2025 21:21:48 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 16 november 2025 @ 20:39:15 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219281274
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
Zoiets?

zondag 16 november 2025 @ 20:42:34 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219281314
Ik vind nog wel meer varianten, maar Bol-linkjes werken niet.
  zondag 16 november 2025 @ 20:54:15 #17
459912 FlippingCoin
pi_219281387
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 20:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Ik gebruik daar een maatbeker voor, als in: daar hangt ik het zakje in en vouw het zakje een stukje binnenstebuiten over de rand, zodat de zipper schoon blijft.

Maar gieten met een maatbeker werkt ook, al levert dat je meer afwas op.

Als ik ga invriezen, gebruik ik liever een vacumeerapparaat met -folie dan ziplockzakjes. Ziplock gaat toch altijd een beetje lekken bij het ontdooien.
ja zo’n apparaat lijkt mij ook wel wat
  zondag 16 november 2025 @ 21:05:26 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219281457
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219281525
quote:
Leuk maar er staan geen afmetingen bij dus zal het uitsluitend bruikbaar zijn voor weedzakjes vrees ik.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zondag 16 november 2025 @ 21:22:30 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219281585
Ik vermoed dat de constructie te slap is als je bijv. een zak met soep wilt vullen.
pi_219281812
Pak gewoon bakjes, plastic of glas die je ook gewoon weer af kan wassen
pi_219281824
Ik ben fan van the Original Food Cubes. Na een paar uur in de vriezer plop je de blokjes eruit en vul je ze opnieuw. De blokjes doe ik in een grote zak. De deksels sluiten heel goed af en de blokken stapelen keurig op in mijn vriezer. Scheelt ook losse zakjes.
pi_219281932
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
Heujh,

Je hebt bijvoorbeeld spaghetti gemaakt of rijst met kip. Je hebt meerdere porties gekookt en wil deze bewaren. Je schept dit met een spatel over in een 1L of 3L zipbag. Maar omdat het zakje niet goed open blijft mors je er overheen.

Kan dit makkelijker?
Niet in zakjes maar in bakjes scheppen natuurlijk.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  zondag 16 november 2025 @ 22:37:56 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219282104
Invriezen in zakjes ipv bakjes heeft zo zijn voordelen. Je maakt platte pakketjes die minder ruimte innemen, sneller bevriezen en sneller ontdooien.

Voor bewaren in de koelkast zou ik trouwens wel altijd een bakje gebruiken.
pi_219282178
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 22:37 schreef Lienekien het volgende:
Invriezen in zakjes ipv bakjes heeft zo zijn voordelen. Je maakt platte pakketjes die minder ruimte innemen, sneller bevriezen en sneller ontdooien.

Voor bewaren in de koelkast zou ik trouwens wel altijd een bakje gebruiken.
Dat. platte pakketjes ontdooien super makkelijk onder de warme kraan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 17 november 2025 @ 03:01:47 #26
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219282822
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
Heujh,

Kan dit makkelijker?
Ik gebruik bakjes.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  maandag 17 november 2025 @ 03:07:04 #27
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219282826
quote:
Opwarmen van eten van de vorige dag is volkomen veilig zolang je het hygiënisch bewaart en voldoende verhit. Het is pas ongezond als het te lang buiten de koelkast heeft gestaan of onvoldoende verhit wordt. Voedsel met kip moet je extra aandacht geven: het moet door en door verhit worden (voor de 2e keer).
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
pi_219282986
quote:
Vaak mee eens, maar spaghetti is absoluut de volgende dag veel lekkerder.
pi_219282993
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:51 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ben fan van the Original Food Cubes. Na een paar uur in de vriezer plop je de blokjes eruit en vul je ze opnieuw. De blokjes doe ik in een grote zak. De deksels sluiten heel goed af en de blokken stapelen keurig op in mijn vriezer. Scheelt ook losse zakjes.
[ afbeelding ]
Oew dit ziet er goed uit! :D ^O^
Wel prijzig, maar volgens mij heb ik ze ook bij Die Grenze zien liggen (of kloons er van).
  maandag 17 november 2025 @ 08:10:56 #30
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219283258
pi_219283281
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 08:10 schreef borbit het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
-nee-
pi_219283295
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 06:58 schreef ToT het volgende:

[..]
Oew dit ziet er goed uit! :D ^O^
Wel prijzig, maar volgens mij heb ik ze ook bij Die Grenze zien liggen (of kloons er van).
Pas wel op dat goedkoop geen duurkoop is in dit geval. The Originals zijn van heel dik siliconen, wat je echt wel nodig hebt als je er hete soep ingiet en naar de vriezer brengt. Als de siliconen laag te dun is en de bak vervormd onder de hitte en het gewicht, sluit het deksel misschien weer niet goed af. Ook het uitdrukken van de blokken vergt wel wat kracht en daarbij wil je niet dat het scheurt.
Maar ze zijn inderdaad wel duur :'(
  maandag 17 november 2025 @ 08:26:02 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219283342
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:15 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
Pas wel op dat goedkoop geen duurkoop is in dit geval. The Originals zijn van heel dik siliconen, wat je echt wel nodig hebt als je er hete soep ingiet en naar de vriezer brengt. Als de siliconen laag te dun is en de bak vervormd onder de hitte en het gewicht, sluit het deksel misschien weer niet goed af. Ook het uitdrukken van de blokken vergt wel wat kracht en daarbij wil je niet dat het scheurt.
Koel je de soep niet af voordat je het in de bak doet? Of dan toch tenminste laten afkoelen voordat je het in de vriezer zet?
pi_219283366
Niet dat ik gekookt voedsel in de vriezer stop (vanwege deze reden ), maar als ik iets overgiet in een zakje en ik mors wat.... dan spoel ik het af onder de kraan en dep het vervolgens droog.
pi_219283374
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 08:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Koel je de soep niet af voordat je het in de bak doet? Of dan toch tenminste laten afkoelen voordat je het in de vriezer zet?
Je kunt het er best warm ingieten omdat ze dus zo dik zijn en ik zet de bakken vaak eerst in de koelkast om af te laten koelen. Hoe dan ook, ik verplaats ze regelmatig als ze warm zijn, ook al is het alleen op het aanrecht. Dan wil ik wel dat het stevig blijft.
pi_219283595
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:15 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
Ik vries nooit heet voedsel in; daar krijg je juist resistente bacteriën van. :)
  maandag 17 november 2025 @ 09:31:02 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219283762
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik vries nooit heet voedsel in; daar krijg je juist resistente bacteriën van. :)
Resistent tegen wat?
  maandag 17 november 2025 @ 09:34:36 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219283779
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Niet dat ik gekookt voedsel in de vriezer stop (vanwege deze reden ), maar als ik iets overgiet in een zakje en ik mors wat.... dan spoel ik het af onder de kraan en dep het vervolgens droog.
Ik wil je dat wel eens zien doen met een zakje soep of saus.
pi_219283935
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2025 09:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Resistent tegen wat?
Invriezen.
Net als dat je ingevroren vlees ontdooit en weer opnieuw invriest; het kan dan alsnog bederven.
  maandag 17 november 2025 @ 10:20:06 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219283976
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Invriezen.
Net als dat je ingevroren vlees ontdooit en weer opnieuw invriest; het kan dan alsnog bederven.
:D

Dat heeft niet zoveel met resistentie te maken.

Het is meer dat bacteriën welig tieren bij bepaalde temperaturen. En de bacteriën zelf gaan dan misschien wel in winterslaap door invriezen en dood bij verhitting, maar ze kunnen toxines achterlaten in het voedsel waar je je behoorlijk beroerd van kunt voelen.

Soep is wat dat betreft wel berucht. Als je een pan soep gewoon zo laat afkoelen, creëer je voor langere tijd een ideaal klimaat voor de bacteriën om zich te blijven vermenigvuldigen.

Die keren dat ik soep invries (niet zo vaak) zet ik of die pan in een bak koud water en dan roeren en daarna in zakken in de vriezer, of ik doe de soep in ziplockzakken en doe die zakken in een bak koud water en dan in de vriezer.
pi_219283988
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 10:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is meer dat bacteriën welig tieren bij bepaalde temperaturen. En de bacteriën zelf gaan dan misschien wel in winterslaap door invriezen en dood bij verhitting, maar ze kunnen toxines achterlaten in het voedsel waar je je behoorlijk beroerd van kunt voelen.

Soep is wat dat betreft wel berucht. Als je een pan soep gewoon zo laat afkoelen, creëer je voor langere tijd een ideaal klimaat voor de bacteriën om zich te blijven vermenigvuldigen.

Die keren dat ik soep invries (niet zo vaak) zet ik of die pan in een bak koud water en dan roeren en daarna in zakken in de vriezer, of ik doe de soep in ziplockzakken en doe die zakken in een bak koud water en dan in de vriezer.
Ik bedoel geen resistentie tegen antibiotica of zo; ze kapselen zich in tegen bevriezing.
Maar idd goed dat je het eerst afkoelt zo. :)
pi_219284235
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 09:34 schreef Lienekien het volgende:
Ik wil je dat wel eens zien doen met een zakje soep of saus.
Hoezo? Wat is daar dan zo bijzonder aan?
  maandag 17 november 2025 @ 11:12:43 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219284285
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 11:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Hoezo? Wat is daar dan zo bijzonder aan?
Nou, dat is best lastig. Je morst de soep of saus al snel aan de binnenkant op de ziplocksluiting. Spoel dat er maar eens af terwijl je niks morst uit het zakje en er geen water in je zakje komt. Of je gaat hannesen met een nat doekje, terwijl je dus met een hand het zakje rechtop moet zien te houden.
  maandag 17 november 2025 @ 11:41:39 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219284439
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 10:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat je nog wel eens ziet is dat mensen eten lang laten afkoelen, en zeker ik de zomer kan daar ongedierte bij komen.
Zelf ook wel eens gezien, natuurlijk weggegooid. Maar je ziet het lang niet altijd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219284441
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 11:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, dat is best lastig. Je morst de soep of saus al snel aan de binnenkant op de ziplocksluiting. Spoel dat er maar eens af terwijl je niks morst uit het zakje en er geen water in je zakje komt. Of je gaat hannesen met een nat doekje, terwijl je dus met een hand het zakje rechtop moet zien te houden.
Als je het beheerst doet met kleine hoeveelheden tegelijk is er niks aan de hand hoor. Maak 1-persoons-portiezakjes en het gaat prima.
  maandag 17 november 2025 @ 12:29:34 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219284768
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 11:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat je nog wel eens ziet is dat mensen eten lang laten afkoelen, en zeker ik de zomer kan daar ongedierte bij komen.
Zelf ook wel eens gezien, natuurlijk weggegooid. Maar je ziet het lang niet altijd.
Tja, bacteriën en hun toxines zie je niet, helaas. En ruiken kun je het ook niet altijd.

Welk ongedierte bedoel je specifiek?
  maandag 17 november 2025 @ 17:56:41 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286542
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 12:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Tja, bacteriën en hun toxines zie je niet, helaas. En ruiken kun je het ook niet altijd.

Welk ongedierte bedoel je specifiek?
Vliegjes die erop zitten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 17 november 2025 @ 19:41:56 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219287205
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Oh, dat is wel ernstig.
pi_219287349
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daarom altijd afdekken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')