Boeie.quote:Op zondag 16 november 2025 19:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik maak het altijd vers, eten van een vorige dag opwarmen vind ik goor.
Ik krijg dit niet gevisualiseerd. Heb je plaatje?quote:Op zondag 16 november 2025 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja, mijn setup:
pan naast de weegschaal met hierop een schaaltje waaroverheen ik de ziplockbag trek, zo schep je gewoon het schaaltje vol en als die op gewicht is trek je de zip lock bag eruit voor de volgende portie
winning
ja zalje open, in het schaaltje, ziprand omslaan over de rand van het schaaltje, zo blijft die open staanquote:Op zondag 16 november 2025 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik krijg dit niet gevisualiseerd. Heb je plaatje?
Ik stel mij voor dat je ergens dat zakje in doet die dat zakje open houdt?
Daarom: kook meer porties dan je op gaat eten en vries het in.quote:Op zondag 16 november 2025 19:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Blegh.quote:Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Horzula het volgende:
[..]
Daarom: kook meer porties dan je op gaat eten en vries het in.
Over een paar dagen/weken lust je het wel weer.
Wij doen alleen af en toe 'droge', 'losse' dingen in zakjes. Voor de rest hebben we allemaal bakjes.
Vooral soepen kun je vaak goed invriezen zonder veel kwaliteitsverlies.
Dat klopt, maar sommige etenswaren blijven véél beter dan andere.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic
Vee/2747907/1/25#p219281033]zondag 16 november 2025 20:05[/url] schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blegh.
Voedsel in plastic bakken gaat vaak de smaak van verloren, voor een deel tenminste..
Ligt eraan wat.quote:Op zondag 16 november 2025 19:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik gebruik daar een maatbeker voor, als in: daar hang ik het zakje in en vouw het zakje een stukje binnenstebuiten over de rand, zodat de zipper schoon blijft.quote:Op zondag 16 november 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
Apart dat er geen staander is die het zakje openhoudt. Misschien een leuk item voor ali expres...
Zoiets?quote:Op zondag 16 november 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
Apart dat er geen staander is die het zakje openhoudt. Misschien een leuk item voor ali expres...
ja zo’n apparaat lijkt mij ook wel watquote:Op zondag 16 november 2025 20:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik gebruik daar een maatbeker voor, als in: daar hangt ik het zakje in en vouw het zakje een stukje binnenstebuiten over de rand, zodat de zipper schoon blijft.
Maar gieten met een maatbeker werkt ook, al levert dat je meer afwas op.
Als ik ga invriezen, gebruik ik liever een vacumeerapparaat met -folie dan ziplockzakjes. Ziplock gaat toch altijd een beetje lekken bij het ontdooien.
Leuk maar er staan geen afmetingen bij dus zal het uitsluitend bruikbaar zijn voor weedzakjes vrees ik.quote:Op zondag 16 november 2025 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja!
https://www.temu.com/ul/k(...)Rt1jbSkaAhUzEALw_wcB
Niet in zakjes maar in bakjes scheppen natuurlijk.quote:Op zondag 16 november 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
Heujh,
Denk voor velen een herkenbaar probleem.
Je hebt bijvoorbeeld spaghetti gemaakt of rijst met kip. Je hebt meerdere porties gekookt en wil deze bewaren. Je schept dit met een spatel over in een 1L of 3L zipbag. Maar omdat het zakje niet goed open blijft mors je er overheen.
Kan dit makkelijker?
Dat. platte pakketjes ontdooien super makkelijk onder de warme kraan.quote:Op zondag 16 november 2025 22:37 schreef Lienekien het volgende:
Invriezen in zakjes ipv bakjes heeft zo zijn voordelen. Je maakt platte pakketjes die minder ruimte innemen, sneller bevriezen en sneller ontdooien.
Voor bewaren in de koelkast zou ik trouwens wel altijd een bakje gebruiken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |