Mensen in de gezondheidszorg schudden geen handen meer, uit hygienisch oogpunt en ter voorkoming van besmettingsgevaar voor (ernstig) zieke patienten. Beter "respectloos" dan iemand anders een virus doen toekomen, lijkt me.quote:Op maandag 17 november 2025 11:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind geen hand schudden ook vreemd, zakelijk gezien, of bv bij een arts, voelt heel respectloos dat je maar gewoon binnenwandelt en ergens hallo roept.Verder uiteraard heel begrijpelijk dat het op veel plekken niet meer gebeurt.
Fijn dat je halverwege m'n post afgehaakt bent. Misschien nog eens lezen.quote:Op maandag 17 november 2025 12:14 schreef matspontius het volgende:
Verder uiteraard heel begrijpelijk dat het op veel plekken niet meer gebeurt.
Oh god, weer een op de tenen getrapt. Ik geef gewoon wat extra info, meer niet. Relax!quote:Op maandag 17 november 2025 12:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Fijn dat je halverwege m'n post afgehaakt bent. Misschien nog eens lezen.
Maar als ik ergens binnenkom en de persoon in wiens kantoor of werkkamer ik binnenkom steekt zijn of haar hand naar me uit, dan ben ik zo beleefd om die hand te schudden.quote:Op maandag 17 november 2025 12:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Mensen in de gezondheidszorg schudden geen handen meer, uit hygienisch oogpunt en ter voorkoming van besmettingsgevaar voor (ernstig) zieke patienten. Beter "respectloos" dan iemand anders een virus doen toekomen, lijkt me.
Jij weet niet waar al die mensen hun handen hebben gestoken - gadverdamme. Dat is geen smetvrees maar gewoon common sense!quote:Op maandag 17 november 2025 13:10 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik heb wel eens een blank vrouw ontmoet(ambtenaar) die ook niet handen schud. Maar dat was vanwege smetvrees, ook vreemd.
Gelijk ontslag is dan ook wel weer extreem.
Eens, ik bepaal dus dat er geen handen worden geschud. Staat trouwens ook overal in het zh aangegevenquote:Op maandag 17 november 2025 13:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als ik ergens binnenkom en de persoon in wiens kantoor of werkkamer ik binnenkom steekt zijn of haar hand naar me uit, dan ben ik zo beleefd om die hand te schudden.
Kom ik bij een arts binnen, die niet zijn hand uit steekt, doe ik het ook niet.
Ik vind dat degene die de ander ontvangt de regels bepaalt.
Ik heb het vermoeden dat de manier waarop misschien wat confronterend was. Je kunt heel lomp een uitgestoken hand negeren, je kunt ook vriendelijk zeggen dat je vanwege je geloof geen vrouwen een hand geeft en haar beleefd groeten.quote:Op maandag 17 november 2025 13:10 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik heb wel eens een blank vrouw ontmoet(ambtenaar) die ook niet handen schud. Maar dat was vanwege smetvrees, ook vreemd.
Gelijk ontslag is dan ook wel weer extreem.
De handen van die leidinggevendequote:Op maandag 17 november 2025 12:07 schreef Tjoent het volgende:
Hmmm.... er is één vrouw die geen last meer heeft van dit probleem.
https://www.telegraaf.nl/(...)elweg/105483020.html
Op de Duitse A45 zijn twee lichaamsdelen gevonden. Het gaat vermoedelijk om twee vrouwelijke handen.
En dat had dus nooit moeten gebeuren. De komst van deze mensen is helaas aangewakkerd dankzij het meest linkse kabinet dat Nederland ooit kende die besloot de verdragen met landen als Turkije en Marokko op te zeggen waardoor gastarbeiders niet meer terugwilden. Vervolgens besloot men ook nog doodleuk in lijn met adviezen van de EU, gezinshereniging toe te staan. Dit zijn twee catastrofale fouten geweest.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, maar verreweg de meeste moslims zijn legaal in Nederland komen wonen.
Je haalt hier je eigen mening door de war met de realiteit. De hoofddoek is een religieus symbool voor moslims. zijn dragen dit uit jawel ... religieuze overwegingen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom toch altijd die obsessie met de hoofddoek? Ik zie een hoofddoek gewoon als een kledingstuk, niet als een religieus symbool. Ondanks dat het in de islam als een voorschrift wordt beschouwd en in de praktijk alleen moslima's een hoofddoek dragen, blijft het voor mij gewoon een kledingstuk.
Dit zijn concrete voorbeelden.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zijn dat nu concrete praktijkvoorbeelden, of heb je die nu zelf verzonnen?
Nederland is een Christelijk-Joods land. Zo is het niet voor niets dat de Christelijke feestdagen de nationale feestdagen zijn. Nederland is geen Islamitisch land en de Islam zou hier dus in de publieke ruimte een halt toegroepen moeten worden.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:[..]
Is Nederland nu een religieus neutraal land of een joods-christelijk land?
Hilarisch hoe progressieven ineens kruisvaarders voor religieuze orthodoxie worden zodra de islam om de hoek komt kijken.quote:Op maandag 17 november 2025 07:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat begrijpen mensen niet aan vrijheid van Godsdienst? 'Ja dat hou je maar achter de voordeur': zegt men dan. Alsof de tien geboden ook alleen maar achter de voordeur gelden.
Maar je mag kennelijk wel eisen dat iedereen je religieuze waanzin faciliteert.quote:Op maandag 17 november 2025 08:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je mag niet eisen dat iemand je een hand geeft en anders die persoon maar ontslaat.
Maar dat is duidelijk en wordt ook aangegeven. Het gaat hier om botweg een uitgestoken hand weigeren, vermoedelijk zonder hierbij aan te geven waarom. Gewoon negeren. Dat is lomp!quote:Op maandag 17 november 2025 12:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Mensen in de gezondheidszorg schudden geen handen meer, uit hygienisch oogpunt en ter voorkoming van besmettingsgevaar voor (ernstig) zieke patienten. Beter "respectloos" dan iemand anders een virus doen toekomen, lijkt me.
🤣🤣👍quote:Op woensdag 19 november 2025 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat is duidelijk en wordt ook aangegeven. Het gaat hier om botweg een uitgestoken hand weigeren, vermoedelijk zonder hierbij aan te geven waarom. Gewoon negeren. Dat is lomp!
Sorry, zag dat ik hier al eerder op gereageerd had. Zal de Corona zijn!!
Waar blijkt dit uit, hoe is dit niet gewoon 100% je eigen invulling en vooroordeel!quote:Op woensdag 19 november 2025 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat is duidelijk en wordt ook aangegeven. Het gaat hier om botweg een uitgestoken hand weigeren, vermoedelijk zonder hierbij aan te geven waarom. Gewoon negeren. Dat is lomp!
Is algemene kennis dat ze dat niet meer doen. Daarbij kom ik daar binnen en ben ik niet degene die iemand met mijn hand uitgestoken ontvang. Wordt er geen hand uitgestoken als ik ergens binnenkom, doe ik het ook niet.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:36 schreef dop het volgende:
[..]
Waar blijkt dit uit, hoe is dit niet gewoon 100% je eigen invulling en vooroordeel!
even ongeacht de reden, hoe vaak heb jij het mee gemaakt dat iemand simpelweg bot je geen hand geeft, zonder je verdere uitleg te geven
Sorry ik ben arts we geven geen handen ivm besmetting.
Dan kijken ze wel verontschuldigend naar hun handen, wat ook als uitleg telt.quote:Sorry ik heb vuile handen ik geef je nu liever even geen hand
Dit wordt altijd benoemd. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik mijn hand uitsteek en iemand zonder iets zeggen op afstand gaat staan.quote:Sorry ik ben ziek ik hou even wat extra afstand
Dus, ja, zeker als je ergens voor de eerste keer komt en degene die haar hand uitsteekt is je meerdere, dan is het wel zo netjes dit er even bij te zeggen. Je kunt en mag er niet vanuit gaan dat dit algemeen bekend is. Wij hoeven hier namelijk geen rekening mee te houden.quote:Sorry ik mag geen handen geven vanwege mijn geloof
quote:Op maandag 17 november 2025 09:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Klopt, ik merk dat op mijn werk.
Hoe uit zich dat bij jou op het werk?quote:ChatGTP, wat te antwoorden op: Klopt, ik merk dat op mijn werk. ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |