abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2025 @ 00:26:20 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219276543

Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( O-) ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan. *O*

En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie O+. Doen jullie (weer) mee?

Dit jaar wordt de kerstpakketten actie georganiseerd door @laziness

Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’

Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!

FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.

De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.

Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.

SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.

Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic.
Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet.
Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit.
Deelnemers niet te noemen hier.

Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 16-11-2025 01:41:17 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 16 november 2025 @ 01:59:05 #2
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_219276698
>:O *O*
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_219276883
Het dierenvoedselpakket kan weer worden aangevraagd! Dit jaar (helaas) alleen voor geregistreerde gebruikers van de dierenvoedselbank, er is dus een minimacheck.

Bestellen kan via hun site; https://onlinedierenvoedselbank.nl/

En de kosten zijn die jaar ¤ 12,50 ipv ¤ 19,95.

Interessant en fijn dus voor iedereen die in aanmerking komt! *O*
  zondag 16 november 2025 @ 18:02:59 #4
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_219280167
Ik hou er zo van O+ ~:)

SPOILER
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 16 november 2025 @ 19:17:45 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219280742
Mijn eerste pakket is klaar (oké eigenlijk de tweede, maar die eerste was niet via hier) en de tweede wacht nog op een Vinted bestelling die al 3 weken onderweg is, kwijt was bij de bezorgdienst, weer gevonden is en nu echt onderweg zou moeten zijn… fingers crossed!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219281643
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 18:02 schreef Ireth het volgende:
Ik hou er zo van O+ ~:)

SPOILER
Ja mooi! O+
Zoon krijgt error bij het idee van een kerstboom op z'n verjaardag, dus ik moet écht wachten tot de 28e :´(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 17 november 2025 @ 09:18:02 #7
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_219283707
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:32 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ja mooi! O+
Zoon krijgt error bij het idee van een kerstboom op z'n verjaardag, dus ik moet écht wachten tot de 28e :´(
Dat hebben wij hier dus ook, alleen dan met 6 november _O-
pi_219283746
Hier komt ie er 6 december pas in, want Sinterklaas en error in combinatie met boom :')
  maandag 17 november 2025 @ 09:32:07 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_219283765
Hier zijn meerdere personen in huis die het liefste geen boom hebben (en anders opzetten op de 25e en weghalen op de 26e), maar hij komt standaard eerste advent en gaat 6 januari weg.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 november 2025 @ 10:46:14 #10
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_219284123
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 09:26 schreef Schanu het volgende:
Hier komt ie er 6 december pas in, want Sinterklaas en error in combinatie met boom :')
De lichtjes rond de ramen komen hier ook pas na Sinterklaas, maar binnenshuis kan ik nooit zo lang wachten _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 november 2025 @ 15:00:49 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_219285777
Ugh. Ik ben op pad voor nog wat cadeaus, maar mijn inspiratie is OP!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 15:26:06 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219285928
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2025 09:32 schreef Troel het volgende:
Hier zijn meerdere personen in huis die het liefste geen boom hebben (en anders opzetten op de 25e en weghalen op de 26e), maar hij komt standaard eerste advent en gaat 6 januari weg.
Wat zijn redenen om geen boom te willen? Ik kan er geen een bedenken eigenlijk :D :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_219285961
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:26 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat zijn redenen om geen boom te willen? Ik kan er geen een bedenken eigenlijk :D :@
Veel ruimte dat het opneemt
Veel gedoe om het op te zetten
Kleine kinderen/huisdieren die als hoofd missie hebben om de boom omver te krijgen
Getraumatiseerd door voorgaande "ik wil een echte boom fase" en een week in die fase erachter komen hoeveel insecten er nou overwinteren in een echte boom en in jouw woonkamer overtuigd zijn dat het lente is.
Twiddel
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 15:32:21 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219285977
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Kleine kinderen/huisdieren die als hoofd missie hebben om de boom omver te krijgen
Getraumatiseerd door voorgaande "ik wil een echte boom fase" en een week in die fase erachter komen hoeveel insecten er nou overwinteren in een echte boom en in jouw woonkamer overtuigd zijn dat het lente is.
Ok allemaal solide punten :D Al heeft het meeste wel met gedoe er omheen te maken, niet met "echt niet willen". Moeite van opzetten/ruimte innemen/zooi dat het geeft etc is meer ongemak dan dat je er echt op tegen bent lijkt mij :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_219285984
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Oké notitie voor mezelf: nooit een echte boom

Mijn schizo-hoofd stuitert hier zo op _O-
pi_219285991
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:32 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ok allemaal solide punten :D Al heeft het meeste wel met gedoe er omheen te maken, niet met "echt niet willen". Moeite van opzetten/ruimte innemen/zooi dat het geeft etc is meer ongemak dan dat je er echt op tegen bent lijkt mij :P
Mijn moeder en zusje doen dit jaar geen boom omdat mijn nichtje nu in een "ik kan alles beklimmen" fase zit haha.
Ikzelf moet nog even energie vergaren om het op te zetten.

Moet ook wel zeggen dat ik sommige mensen wel snap die het helemaal niet willen. Ik kende ooit een gezin die het hele huis in zwart wit hadden en alles bijzonder spartaans. Daar is een kerstboom veels te veel voor zulk soort mensen :P
Twiddel
pi_219286006
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oké notitie voor mezelf: nooit een echte boom

Mijn schizo-hoofd stuitert hier zo op _O-
Het is een van die dingen die je altijd vind dat je ouders stom zijn door altijd dezelfde plastic boom van zolder af te zeulen, tot jezelf op kamers woont en besluit een echte in tegenstelling tot je ouders te kopen.
En na de kerst haal je dat ding weg en dan zie je als extra cadeautje dat ondanks braaf water geven de naalden overal van de boom zijn gekomen en zelfs in je kitchenette liggen _O-

Hadden pa en ma toch gelijk :'(

Een voordeel is dat er tegenwoordig best goeie nepbomen zijn op marktplaats. Ik heb een black box van mp, van 350 naar 50 en ik krijg er elk jaar complimenten over :D
Twiddel
  maandag 17 november 2025 @ 15:47:02 #18
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219286046
quote:

[..]
Ik heb te weinig ruimte. Maar ik heb wel van die guirlandes als alternatief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 november 2025 @ 15:50:52 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_219286062
quote:

[..]
SPOILER
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_219286077
quote:

[..]
SPOILER
  maandag 17 november 2025 @ 16:50:49 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_219286250
quote:

[..]
• Staat in de weg
• Gedoe met lampjes en versieringen
• Prijzig
• Verandering
• Niets hebben met het christelijk geloof en/of kerst
• Pijnlijk omdat gezin niet compleet is
• Kinderen en/of huisdieren die er aan/in zitten/hangen/klimmen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219286266
quote:

[..]
In ons geval; Cooper... :+ maar wij gaan wel een guirlande hangen met lampjes en kerstballen.
S. 2014
J. 2016
  maandag 17 november 2025 @ 16:57:26 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_219286267
Overigens heeft mijn moeder een doos met ballen laten vallen dit weekend, dus ik moet nog even kijken of alles nog wel heel is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219286375
Update: Ik heb vanochtend inpakpapier gekocht en ZES kadootjes ingepakt. Geploeter.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219286463
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2025 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Update: Ik heb vanochtend inpakpapier gekocht en ZES kadootjes ingepakt. Geploeter.
Jij kan dit! *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')