Beperkt. Dan betaal je er ook voor.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ben ik toch niet van plan. Ik heb het nodig.
Dan wordt het tijd om jouw rechts volksvertegenwoordiger op zijn falen aan te spreken, danwel voortaan een betere kandidaat te kiezen. Als zij meegaan met in jouw ogen linkse wetsvoorstellen is dat immers niet de schuld van links.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In de nieuwe realiteit bepaalt links gewoon het beleid van rechtse kabinetten
Tja, dat vraagt om aanzienlijk meer rationaliteit dan verwacht mag worden…quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd om jouw rechts volksvertegenwoordiger op zijn falen aan te spreken, danwel voortaan een betere kandidaat te kiezen. Als zij meegaan met in jouw ogen linkse wetsvoorstellen is dat immers niet de schuld van links.
Wat lees ik nu van jou? Heb je het eindelijk door?quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In de nieuwe realiteit bepaalt links gewoon het beleid van rechtse kabinetten
Sterk afhankelijk van opleidingsniveau. Genoeg dombo's die niet verder kijken dan "hun boterham". Überhaupt is vleesproductie en -consumptie een ramp: in de eerste plaats voor de dieren, voor de leefomgeving, het milieu en de consument.quote:Op zaterdag 15 november 2025 14:44 schreef Knipoogje het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Ik mag toch hopen dat mensen hun leefomgeving belangrijker vinden dan 50g vlees bij je avondmaaltijd ipv 150g
Bovendien exporteren we 60%. Dan exporteer je maar wat minder. Dan kopen we ons Nederlandse vlees weer gewoon in Nederland ipv net over de Duitse grens
Hoe komt het dan dat het bij ons veel duurder is dan in de ons omringende landen?quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:43 schreef cosmosis het volgende:
Rundvlees wordt in de hele wereld duurder, niet alleen in Nederland, is dan ook geen lokaal probleem
Vooral arbeidskosten en btw tarief (21% vs 7% in Duitsland bijv.) volgens chatGPT.quote:Op zondag 16 november 2025 09:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat het bij ons veel duurder is dan in de ons omringende landen?
Het is hier duurder, omdat hier de foute mannen in de meerderheid zijn oftewel de macht hebben.quote:Op zondag 16 november 2025 09:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat het bij ons veel duurder is dan in de ons omringende landen?
Valse tegenstelling.quote:Op zaterdag 15 november 2025 14:44 schreef Knipoogje het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Ik mag toch hopen dat mensen hun leefomgeving belangrijker vinden dan 50g vlees bij je avondmaaltijd ipv 150g
Bovendien exporteren we 60%. Dan exporteer je maar wat minder. Dan kopen we ons Nederlandse vlees weer gewoon in Nederland ipv net over de Duitse grens
Laat de mensheid dat ook maar eens doen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:47 schreef torentje het volgende:
Laat die boeren maar stoppen met het fokken van vee voor consumptie.
Als de boeren stoppen met het fokken van vee, wordt het toch vanzelf minder druk? Het vee is niet het probleem want die hebben geen krachtige handen of überhaupt geen handen, kunnen dus niet teveel pakken.quote:Op zondag 16 november 2025 10:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Laat de mensheid dat ook maar eens doen.
Hij kan toch stoppen met het fokken van vee, en zijn collega's oproepen om hetzelfde te doen? Ik kom niet in de kringen van boeren, maar anders zou ik hen aanspreken over het nodeloos fokken van vee.quote:Op zondag 16 november 2025 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:
De individuele boer kan er niet zoveel aan doen,
Tja, dat is nogal naief natuurlijk. Het is aan de overheid om te zorgen dat er goede alternatieven voor individuele boeren zijn. Dat was ook geregeld, maar door BBB getorpedeerd. Dat was ook het beste bewijs dat BBB niets om boeren geeft, maar alleen om de agro-maffia.quote:Op zondag 16 november 2025 11:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij kan toch stoppen met het fokken van vee, en zijn collega's oproepen om hetzelfde te doen? Ik kom niet in de kringen van boeren, maar anders zou ik hen aanspreken over het nodeloos fokken van vee.
+ sappige rookworstenquote:Op zondag 16 november 2025 12:11 schreef Gia het volgende:
Dan maar wat vaker karbonade of speklapjes.
Verwacht dat dat wel los zal lopen. Minder koeien gaat vooral over slachtvee. Die worden speciaal gefokt voor de slacht en niet voor de melk. De melkkoeien blijven gewoon, dus ook de kaas. Daar hoeft een koe niet voor geslacht te worden.quote:Op zondag 16 november 2025 12:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
+ sappige rookworsten![]()
Er zijn tegenwoordig ook veel vleesvervangers die smaken. Minder koeien, betekent uiteindelijk ook duurder kaas, dat is wel jammer
1. Het is toch niet naïef om te vinden dat de boeren hun collega's moeten oproepen om te stoppen met het fokken van vee?quote:Op zondag 16 november 2025 12:07 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, dat is nogal naief natuurlijk. Het is aan de overheid om te zorgen dat er goede alternatieven voor individuele boeren zijn.
Koeien moeten kalveren om melk te blijven geven, melkkoeien die slechts 4 tot 8 jaar oud zijn worden daarom al ter slacht aangeboden, mede afhankelijk van melkafgifte, kosten en melkopbrengst. Veel rundvlees komt zo op de markt door deze melkvee cyclus. Het aanbod van vlees van daaruit, evenals de melkstroom zal verminderen.quote:Op zondag 16 november 2025 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Verwacht dat dat wel los zal lopen. Minder koeien gaat vooral over slachtvee. Die worden speciaal gefokt voor de slacht en niet voor de melk. De melkkoeien blijven gewoon, dus ook de kaas. Daar hoeft een koe niet voor geslacht te worden.
Veel boeren beginnen ook een kleine camping en dat is verruit te prefereren. Het permanent kunnen wonen in tenten of een camper, daar ben ik trouwens een groot voorstander vanquote:Op zondag 16 november 2025 12:37 schreef torentje het volgende:
[..]
1. Het is toch niet naïef om te vinden dat de boeren hun collega's moeten oproepen om te stoppen met het fokken van vee?
2. Dat is de verantwoordelijkheid toch afschuiven naar de overheid? De boeren moeten zelf maar bedenken wat zij gaan doen als ze gestopt zijn met het fokken van vee.
Ik wil ook wel in een tentje wonen omdat dat goedkoper en rustgevender is, het probleem is echter hoe kom ik dan aan stroom om dagelijks de maaltijden te bereiden en om het nieuws te kunnen volgen en om mijn smartphone op te laden zodat ik bij verdachte situaties de politie kan bellen?quote:Op zondag 16 november 2025 12:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Veel boeren beginnen ook een kleine camping en dat is verruit te prefereren. Het permanent kunnen wonen in tenten of een camper, daar ben ik trouwens een groot voorstander van
In Nederland moet men voor een campingvergunning over fascilliteiten beschikken zoals voldoende toiletten, douchemogelijkheden, meestal is ook een beperkte stroomvoorziening en wifi aanwezig. Zie daar geen problemen.quote:Op zondag 16 november 2025 13:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik wil ook wel in een tentje wonen omdat dat goedkoper en rustgevender is, het probleem is echter hoe kom ik dan aan stroom om dagelijks de maaltijden te bereiden en om het nieuws te kunnen volgen en om mijn smartphone op te laden zodat ik bij verdachte situaties de politie kan bellen?
Ik ben niet tegen koeien, hoor, verre van. Ben wel tegen megastallen. Ik ben opgegroeid tussen de weilanden met koeien en vond dat altijd een prachtig gezicht.quote:Op zondag 16 november 2025 12:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Koeien moeten kalveren om melk te blijven geven, melkkoeien die slechts 4 tot 8 jaar oud zijn worden daarom al ter slacht aangeboden, mede afhankelijk van melkafgifte, kosten en melkopbrengst. Veel rundvlees komt zo op de markt door deze melkvee cyclus. Het aanbod van vlees van daaruit, evenals de melkstroom zal verminderen.
https://www.wakkerdier.nl(...)n-maar-zes-jaar-oud/
Krimp veestapel versnelt in 2025
Een tentje is me dan iets te armoedig, maar in een stacaravan of een chalet zou ik best permanent willen wonen.quote:Op zondag 16 november 2025 12:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Veel boeren beginnen ook een kleine camping en dat is verruit te prefereren. Het permanent kunnen wonen in tenten of een camper, daar ben ik trouwens een groot voorstander van
De boeren doen met het fokken van vee voor de consumptie wel zorgen voor drukte in de verstedelijkte gebieden, want ze moeten veel plek hebben om hun dood vlees op te slaan.quote:Op zondag 16 november 2025 13:40 schreef Gia het volgende:
Laat de boeren die dat willen lekker boeren, met zo'n 70 tot 90 koeien en doek die megastallen op.
Natuurlijk niet gekkiequote:Op zondag 16 november 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Valse tegenstelling.
En 150 gram is juist een miniem…
Voor mij zeker.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |