abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219274796
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ben ik toch niet van plan. Ik heb het nodig.
Beperkt. Dan betaal je er ook voor.
pi_219274823
Waar maakt Europa zich druk over? Dat je nep vlees geen gehakt mag noemen. Staan jullie ooit in verwarring inde supermarkt?
pi_219274905
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In de nieuwe realiteit bepaalt links gewoon het beleid van rechtse kabinetten
Dan wordt het tijd om jouw rechts volksvertegenwoordiger op zijn falen aan te spreken, danwel voortaan een betere kandidaat te kiezen. Als zij meegaan met in jouw ogen linkse wetsvoorstellen is dat immers niet de schuld van links.
pi_219274942
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dan wordt het tijd om jouw rechts volksvertegenwoordiger op zijn falen aan te spreken, danwel voortaan een betere kandidaat te kiezen. Als zij meegaan met in jouw ogen linkse wetsvoorstellen is dat immers niet de schuld van links.
Tja, dat vraagt om aanzienlijk meer rationaliteit dan verwacht mag worden…
pi_219275440
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Glastuinbouw of?
Iid.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219275842
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In de nieuwe realiteit bepaalt links gewoon het beleid van rechtse kabinetten
Wat lees ik nu van jou? Heb je het eindelijk door?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  VIVA zaterdag 15 november 2025 @ 22:43:35 #127
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219275855
Rundvlees wordt in de hele wereld duurder, niet alleen in Nederland, is dan ook geen lokaal probleem
What lies behind makes no sense in my mind
pi_219277126
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:44 schreef Knipoogje het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Ik mag toch hopen dat mensen hun leefomgeving belangrijker vinden dan 50g vlees bij je avondmaaltijd ipv 150g :?
Bovendien exporteren we 60%. Dan exporteer je maar wat minder. Dan kopen we ons Nederlandse vlees weer gewoon in Nederland ipv net over de Duitse grens :')
Sterk afhankelijk van opleidingsniveau. Genoeg dombo's die niet verder kijken dan "hun boterham". Überhaupt is vleesproductie en -consumptie een ramp: in de eerste plaats voor de dieren, voor de leefomgeving, het milieu en de consument.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219277217
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:43 schreef cosmosis het volgende:
Rundvlees wordt in de hele wereld duurder, niet alleen in Nederland, is dan ook geen lokaal probleem
Hoe komt het dan dat het bij ons veel duurder is dan in de ons omringende landen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219277255
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 09:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hoe komt het dan dat het bij ons veel duurder is dan in de ons omringende landen?
Vooral arbeidskosten en btw tarief (21% vs 7% in Duitsland bijv.) volgens chatGPT.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219277516
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 09:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het is hier duurder, omdat hier de foute mannen in de meerderheid zijn oftewel de macht hebben.
pi_219277525
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:44 schreef Knipoogje het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Ik mag toch hopen dat mensen hun leefomgeving belangrijker vinden dan 50g vlees bij je avondmaaltijd ipv 150g :?
Bovendien exporteren we 60%. Dan exporteer je maar wat minder. Dan kopen we ons Nederlandse vlees weer gewoon in Nederland ipv net over de Duitse grens :')
Valse tegenstelling.

En 150 gram is juist een miniem…
  zondag 16 november 2025 @ 10:32:29 #133
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219277543
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:47 schreef torentje het volgende:
Laat die boeren maar stoppen met het fokken van vee voor consumptie.
Laat de mensheid dat ook maar eens doen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219277579
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 10:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Laat de mensheid dat ook maar eens doen.
Als de boeren stoppen met het fokken van vee, wordt het toch vanzelf minder druk? Het vee is niet het probleem want die hebben geen krachtige handen of überhaupt geen handen, kunnen dus niet teveel pakken.
  zondag 16 november 2025 @ 11:08:28 #135
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219277674
Toch mooi hoe de veeteeltsector met een paar gerichte leugens de usual suspects direct op de kast weet te krijgen.

Er is geen enkele relatie tussen het verdwijnen van boeren en de stijgende vleesprijzen. Geen enkele!

Vleesprijzen worden bepaald op de wereldmarkt, niet door Piet de Koeieboer in Flutkutseradeel die bedenkt dat hij zijn koe voor 38% meer gaat verkopen aan een slager omdat Kees in HeereJezusVeen zojuist gestopt is.

Kortom, dit soort leugens en bedrog zijn des te meer reden om de agro-terreur stevig aan te pakken. Dankzij dit soort leugens parasiteert de veeteeltsector al decennia op grote schaal en vernietigt waterkwaliteit, natuur en de fundering van miljoenen woningen. De individuele boer kan er niet zoveel aan doen, maar de agro-industrie en de belangensector? Misdadigers zijn het.
pi_219277782
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:
De individuele boer kan er niet zoveel aan doen,
Hij kan toch stoppen met het fokken van vee, en zijn collega's oproepen om hetzelfde te doen? Ik kom niet in de kringen van boeren, maar anders zou ik hen aanspreken over het nodeloos fokken van vee.
  zondag 16 november 2025 @ 12:07:42 #137
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219277848
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 11:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Hij kan toch stoppen met het fokken van vee, en zijn collega's oproepen om hetzelfde te doen? Ik kom niet in de kringen van boeren, maar anders zou ik hen aanspreken over het nodeloos fokken van vee.
Tja, dat is nogal naief natuurlijk. Het is aan de overheid om te zorgen dat er goede alternatieven voor individuele boeren zijn. Dat was ook geregeld, maar door BBB getorpedeerd. Dat was ook het beste bewijs dat BBB niets om boeren geeft, maar alleen om de agro-maffia.

Vermindering van de veestapel, meer ruimte voor natuur, huizenbouw en duurzame strategische industrie (iets met minder afhankelijkheid en zo) is een uitstekend idee. Dan gaat het niet over de helft minder, maar over bijvoorbeeld 10/20% minder. Wel substantieel, maar echt geen afbraak van de sector.

Maar ja, (dom-)rechts is vooral bezig met het verdedigen van kleine belangen ten koste van het grotere belang. En dat is populair bij veel kiezers. Veel makkelijker om verontwaardigd te zijn op basis van leugens (zoals deze en bijvoorbeeld het gejank over hypotheekrente en asielzoekers) dan echte oplossingen ontwikkelen.
  zondag 16 november 2025 @ 12:11:43 #138
3542 Gia
User under construction
pi_219277865
Dan maar wat vaker karbonade of speklapjes.
pi_219277982
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 12:11 schreef Gia het volgende:
Dan maar wat vaker karbonade of speklapjes.
+ sappige rookworsten :Y)
Er zijn tegenwoordig ook veel vleesvervangers die smaken. Minder koeien, betekent uiteindelijk ook duurder kaas, dat is wel jammer ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 16 november 2025 @ 12:32:50 #140
3542 Gia
User under construction
pi_219278001
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 12:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
+ sappige rookworsten :Y)
Er zijn tegenwoordig ook veel vleesvervangers die smaken. Minder koeien, betekent uiteindelijk ook duurder kaas, dat is wel jammer ;(
Verwacht dat dat wel los zal lopen. Minder koeien gaat vooral over slachtvee. Die worden speciaal gefokt voor de slacht en niet voor de melk. De melkkoeien blijven gewoon, dus ook de kaas. Daar hoeft een koe niet voor geslacht te worden.
pi_219278019
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 12:07 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, dat is nogal naief natuurlijk. Het is aan de overheid om te zorgen dat er goede alternatieven voor individuele boeren zijn.
1. Het is toch niet naïef om te vinden dat de boeren hun collega's moeten oproepen om te stoppen met het fokken van vee?
2. Dat is de verantwoordelijkheid toch afschuiven naar de overheid? De boeren moeten zelf maar bedenken wat zij gaan doen als ze gestopt zijn met het fokken van vee.
pi_219278058
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Verwacht dat dat wel los zal lopen. Minder koeien gaat vooral over slachtvee. Die worden speciaal gefokt voor de slacht en niet voor de melk. De melkkoeien blijven gewoon, dus ook de kaas. Daar hoeft een koe niet voor geslacht te worden.
Koeien moeten kalveren om melk te blijven geven, melkkoeien die slechts 4 tot 8 jaar oud zijn worden daarom al ter slacht aangeboden, mede afhankelijk van melkafgifte, kosten en melkopbrengst. Veel rundvlees komt zo op de markt door deze melkvee cyclus. Het aanbod van vlees van daaruit, evenals de melkstroom zal verminderen.

https://www.wakkerdier.nl(...)n-maar-zes-jaar-oud/

Krimp veestapel versnelt in 2025
pi_219278084
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 12:37 schreef torentje het volgende:

[..]
1. Het is toch niet naïef om te vinden dat de boeren hun collega's moeten oproepen om te stoppen met het fokken van vee?
2. Dat is de verantwoordelijkheid toch afschuiven naar de overheid? De boeren moeten zelf maar bedenken wat zij gaan doen als ze gestopt zijn met het fokken van vee.
Veel boeren beginnen ook een kleine camping en dat is verruit te prefereren. Het permanent kunnen wonen in tenten of een camper, daar ben ik trouwens een groot voorstander van :Y
pi_219278125
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 12:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Veel boeren beginnen ook een kleine camping en dat is verruit te prefereren. Het permanent kunnen wonen in tenten of een camper, daar ben ik trouwens een groot voorstander van :Y
Ik wil ook wel in een tentje wonen omdat dat goedkoper en rustgevender is, het probleem is echter hoe kom ik dan aan stroom om dagelijks de maaltijden te bereiden en om het nieuws te kunnen volgen en om mijn smartphone op te laden zodat ik bij verdachte situaties de politie kan bellen?
pi_219278135
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 13:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik wil ook wel in een tentje wonen omdat dat goedkoper en rustgevender is, het probleem is echter hoe kom ik dan aan stroom om dagelijks de maaltijden te bereiden en om het nieuws te kunnen volgen en om mijn smartphone op te laden zodat ik bij verdachte situaties de politie kan bellen?
In Nederland moet men voor een campingvergunning over fascilliteiten beschikken zoals voldoende toiletten, douchemogelijkheden, meestal is ook een beperkte stroomvoorziening en wifi aanwezig. Zie daar geen problemen.
  zondag 16 november 2025 @ 13:40:31 #146
3542 Gia
User under construction
pi_219278228
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 12:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Koeien moeten kalveren om melk te blijven geven, melkkoeien die slechts 4 tot 8 jaar oud zijn worden daarom al ter slacht aangeboden, mede afhankelijk van melkafgifte, kosten en melkopbrengst. Veel rundvlees komt zo op de markt door deze melkvee cyclus. Het aanbod van vlees van daaruit, evenals de melkstroom zal verminderen.

https://www.wakkerdier.nl(...)n-maar-zes-jaar-oud/

Krimp veestapel versnelt in 2025
Ik ben niet tegen koeien, hoor, verre van. Ben wel tegen megastallen. Ik ben opgegroeid tussen de weilanden met koeien en vond dat altijd een prachtig gezicht.

Laat de boeren die dat willen lekker boeren, met zo'n 70 tot 90 koeien en doek die megastallen op. En zet die koeien weer terug in de wei. Stank voor omwonenden? Schijt! Jullie willen landelijk wonen.
  zondag 16 november 2025 @ 13:44:39 #147
3542 Gia
User under construction
pi_219278246
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 12:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een tentje is me dan iets te armoedig, maar in een stacaravan of een chalet zou ik best permanent willen wonen.
En dan laat ik een woning achter met 4 slaapkamers en 2 badkamers met een tuin van ruim 300 m2.

En ja, dat chalet mag dan op een landelijk gelegen boerderijcamping staan, waar nog weilanden met koeien omheen liggen. Prachtig om zo wakker te worden, toch?
pi_219278419
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 13:40 schreef Gia het volgende:
Laat de boeren die dat willen lekker boeren, met zo'n 70 tot 90 koeien en doek die megastallen op.
De boeren doen met het fokken van vee voor de consumptie wel zorgen voor drukte in de verstedelijkte gebieden, want ze moeten veel plek hebben om hun dood vlees op te slaan.
Beter is het dus dat de boeren hun collega's oproepen om te stoppen met het fokken van vee, zodat er meer rust komt in de verstedelijkte gebieden. Toch?
pi_219278717
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Valse tegenstelling.

En 150 gram is juist een miniem…
Natuurlijk niet gekkie :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219279348
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 14:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Natuurlijk niet gekkie :')
Voor mij zeker.

Dat je als mens ook met 50 gram vlees kan overleven is een tweede. Maar kom op. 50 gram is extreem weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')