abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219272592
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:56 schreef Red_85 het volgende:
Hail to the klimaatflatie en de marketingklootzakjes.
En de rukkers van GL en D66 die het allemaal mogelijk maken in de kamer.
-
pi_219272631
Benzine, tabak, alcohol, drogisterijeartikelen en binnenkort dus ook vlees.
De geel/oranje band schuift steeds verder op naar het westen.

-
pi_219272655
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Want wat gebeurt er met onze eigen boeren en de lokale economie?
Die boeren zijn toch niet geïnteresseerd in het lot van de stedelingen die geen eigen stuk land hebben om voedsel op te verbouwen?
pi_219272730
Ik snap het probleem niet zo. Ik mag toch hopen dat mensen hun leefomgeving belangrijker vinden dan 50g vlees bij je avondmaaltijd ipv 150g :?
Bovendien exporteren we 60%. Dan exporteer je maar wat minder. Dan kopen we ons Nederlandse vlees weer gewoon in Nederland ipv net over de Duitse grens :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219272777
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:44 schreef Knipoogje het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Ik mag toch hopen dat mensen hun leefomgeving belangrijker vinden dan 50g vlees bij je avondmaaltijd ipv 150g :?
Bovendien exporteren we 60%. Dan exporteer je maar wat minder. Dan kopen we ons Nederlandse vlees weer gewoon in Nederland ipv net over de Duitse grens :')
Ik zie liever boeren onze voedselproductie in stand houden en de prijzen normaal houdeb dan dat Rob Jetten 10 steden erbij bouwt en alles 10x zo duur wordt.
Vergeet niet dat voor elke boer die stopt, er een aandeel verdwijnt voor jouw 60% export en 40% Nederlandse consumptie.
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:03:06 #81
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219272806
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:56 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik zie liever boeren onze voedselproductie in stand houden en de prijzen normaal houdeb dan dat Rob Jetten 10 steden erbij bouwt en alles 10x zo duur wordt.
Vergeet niet dat voor elke boer die stopt, er een aandeel verdwijnt voor jouw 60% export en 40% Nederlandse consumptie.
Slaat als een tang op een varken dit.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219272876
quote:

[..]
Het is werkelijk verbijsterend dat sommige mensen hun vlees in Duitsland gaan kopen zonder na te denken over de gevolgen. Want wat gebeurt er met onze eigen boeren en de lokale economie? We sturen ons geld naar Duitse grootgrutters, terwijl onze eigen voedselproducenten al onder druk staan door de stijgende kosten. Moeten we echt onze nationale voedselindustrie verder verzwakken voor een paar euro’s minder?

Die mensen die vanuit het westen naar Duitsland gaan, zijn door diverse andere veilige provincies gekomen en hadden prima daar kunnen gaan winkelen.

Eigen volk eerst, stop de tsunami van winkeltoerisme.
Heb ik helemaal niks mee te maken. De Nederlandse voedselproducenten en grossiers moeten het maar uitvechten met de overheid. De overheid is debet aan het onnodig op kosten jagen van deze bedrijven, die het allemaal noodgedwongen moeten doorberekenen aan de klant.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219272902
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je hoeft niet eens zelf te rijden, er worden complete busreizen georganiseerd voor mensen die in Duitsland inkopen willen gaan doen. Met opstappunten in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, enz... Dan ben je voor een eurootje of 26 instapgeld ook nog eens een dagje de deur uit.
De Nederlandse overheid gooit hun eigen glazen in. In de zuipkeet wordt duitse sterke drank geschonken en wanneer je ergens staat te roken heeft iedereen vreemde talen op de pakjes sigaretten staan :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:30:09 #84
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_219272953
75% voor de export en ondertussen heeft NL een zeer slechte waterkwaliteit. Oh wat heeft BigAgro het weer goed voor elkaar.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_219272955
Wat grappig dat dit soort quasi economische effecten altijd eenzijdig werken. Gek dat ook al toen we vlees voor andere landen produceerden dat in die landen alsnog goedkoper is/was dan hier.

Wordt echt tijd dat er veel meer markt controle komt op dit soort geklooi. Net zoals bij de koffie of cacao producten is het vooral marktmanipulatie. De ACM zou veel harder moeten ingrijpen.
pi_219273053
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Slaat als een tang op een varken dit.
Handig om je speklapjes te draaien. Maar wat snap je niet?

Boeren verdwijnen, dus zowel export als Nederlandse consumptie verdwijnen, al is de export niet van belang natuurlijk voor hier.
Meer inwoners zullen in Nederland wonen naarmate de jaren vorderen.

Zal ik de rekensom maken wat er dan gaat gebeuren of doe jij het?
  zaterdag 15 november 2025 @ 16:06:58 #87
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219273164
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:47 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Handig om je speklapjes te draaien. Maar wat snap je niet?

Boeren verdwijnen, dus zowel export als Nederlandse consumptie verdwijnen, al is de export niet van belang natuurlijk voor hier.
Meer inwoners zullen in Nederland wonen naarmate de jaren vorderen.

Zal ik de rekensom maken wat er dan gaat gebeuren of doe jij het?
Ik heb jouw telraam rekenwerk niet nodig om iets te begrijpen. :*
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zaterdag 15 november 2025 @ 16:19:50 #88
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219273213
quote:

[..]
Het is werkelijk verbijsterend dat sommige mensen hun vlees in Duitsland gaan kopen zonder na te denken over de gevolgen. Want wat gebeurt er met onze eigen boeren en de lokale economie? We sturen ons geld naar Duitse grootgrutters, terwijl onze eigen voedselproducenten al onder druk staan door de stijgende kosten. Moeten we echt onze nationale voedselindustrie verder verzwakken voor een paar euro’s minder?

Die mensen die vanuit het westen naar Duitsland gaan, zijn door diverse andere veilige provincies gekomen en hadden prima daar kunnen gaan winkelen.

Deze is leuk ja :D

We zouden eigenlijk gewapende marechaussee aan de grens moeten hebben die bij het kleinste vermoeden van goedkoper willen winkelen het vuur openen. Zachte heelmeester maken stinkende wonden en nog meer van dat soort geneuzel.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219273343
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk dat vlees dan alleen nog voor hele rijke mensen betaalbaar is. De rest heeft bietenburgers enzo.
Nee want de boeren en tuinders die groentes verbouwen moeten ook weg, arbeidsmigratie, energie, mest, bestrijdingsmiddelen etc etc.
Alles gaat dus stervensduur worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219273354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:17 schreef quo_ het volgende:
Benzine, tabak, alcohol, drogisterijeartikelen en binnenkort dus ook vlees.
De geel/oranje band schuift steeds verder op naar het westen.

[ afbeelding ]
Ik woon 25 minuten van de grens en toch kom ik er nooit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219273369
Het vlees wat we hier hebben komt ook gewoon uit het buitenland hoor. Slagers gaan straks gewoon uit Duitsland halen of Engeland.
pi_219273389
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Die boeren zijn toch niet geïnteresseerd in het lot van de stedelingen die geen eigen stuk land hebben om voedsel op te verbouwen?
Ah joh, dat was gewoon een stukje "DeVerzamelaar stijl" proza, niet op happen ;)
pi_219273482
quote:

[..]

Het moet nog veel vaker gebeuren, zodat het onhoudbaar wordt in Nederland met die belachelijke prijzen. Sommige prijsverschillen zijn echt te zot voor woorden.

En dan zwijg ik maar over dat in Nederland de supermarkten je meer en meer dwingen om de zelfscan te gebruiken.

Minder service, hogere prijs. Dat is Nederland in een notendop.
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:06:45 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219273484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
75%, ofwel 750 gram van iedere kilo vlees, wordt geëxporteerd.

We slachten per jaar 2.100.000 runderen en 1.500.000 kalfjes per jaar.

95% van dat kalfsvlees wordt geëxporteerd.
Zo'n 90% van die kalfjes zijn geboren zodat de moeder melk kan produceren voor al onze zuivelproducten maar we hebben maar 10% van die kalfjes nodig, dus de rest slachten we voor de export.

Ik vind dat "boeren verdwijnen om stikstof" verhaal niet zo sterk, de productie is groot genoeg maar we exporteren gewoon teveel. En aan de andere kant importeren we weer vlees.
je kunt ook bij de argentijn gaan eten toch??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:07:45 #95
323876 michaelmoore
pi_219273488
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:41 schreef halfway het volgende:

[..]
Nee want de boeren en tuinders die groentes verbouwen moeten ook weg, arbeidsmigratie, energie, mest, bestrijdingsmiddelen etc etc.
Alles gaat dus stervensduur worden.
moet je nu huilen??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:09:42 #96
323876 michaelmoore
pi_219273500
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja prima, zodra ze weer normale prijzen gaan hanteren hier en niet alles naar de klote belasten. Het zijn hier in Nederland gewoon een stelletje smerige dieven.
veevoer wordt ook steeds duurder he

beter is het om meer bonen te eten

soja bonen en witte bionen
  Forum Admin zaterdag 15 november 2025 @ 17:18:53 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219273540
Dit rijmt niet met het "we exporteren meer dan we produceren"

Nu klopt het wel dat we meer exporteren dan wel produceren, dus is het heel raar dat de prijzen stijgen. Net als die rare supermarktprijzen zit hier een vies luchtje aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219273546
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het moet nog veel vaker gebeuren, zodat het onhoudbaar wordt in Nederland met die belachelijke prijzen. Sommige prijsverschillen zijn echt te zot voor woorden.

En dan zwijg ik maar over dat in Nederland de supermarkten je meer en meer dwingen om de zelfscan te gebruiken.

Minder service, hogere prijs. Dat is Nederland in een notendop.
Dat komt doordat de lagere klassen elkaar zijn gaan beconcurreren en niet meer samenwerken om macht te krijgen. De elite heeft dus succes met hun verdeel-en-heerspolitiek en kan daardoor nog steeds lachen, omdat er niemand uit de lagere klassen is die hun de macht kan afpakken.
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:19:51 #99
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219273548
Ik leg me hier gewoon bij neer.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:37:37 #100
323876 michaelmoore
pi_219273639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit rijmt niet met het "we exporteren meer dan we produceren"

Nu klopt het wel dat we meer exporteren dan wel produceren, dus is het heel raar dat de prijzen stijgen. Net als die rare supermarktprijzen zit hier een vies luchtje aan.
de varkens komen in opstand, de kippen ook
maar goed dat de immigranten geen varkensvlees eten

ik heb wel eens gehoord dat met de oorlog de mensen katten aten, dat noemden ze dan een dakhaas slachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')