abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 november 2025 @ 11:57:57 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219271766
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:43 schreef Ludachrist het volgende:
WEF iedereen moet insecten eten mij pakken ze niet extra hamburger op de bbq!!!111
:')
  zaterdag 15 november 2025 @ 11:59:03 #52
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219271776
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
75%, ofwel 750 gram van iedere kilo vlees, wordt geëxporteerd.

We slachten per jaar 2.100.000 runderen en 1.500.000 kalfjes per jaar.

95% van dat kalfsvlees wordt geëxporteerd.
Zo'n 90% van die kalfjes zijn geboren zodat de moeder melk kan produceren voor al onze zuivelproducten maar we hebben maar 10% van die kalfjes nodig, dus de rest slachten we voor de export.

Ik vind dat "boeren verdwijnen om stikstof" verhaal niet zo sterk, de productie is groot genoeg maar we exporteren gewoon teveel. En aan de andere kant importeren we weer vlees.
Exact. Alleen blijven mensen erin trappen.
pi_219271779
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:15 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Is ook duurder geworden.
En flink ook, ik geloof dat ik laatst voor twee kipfileetjes bijna 8 euro kwijt was.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219271781
Net nog twee dozen rundvleeskroketten van van Dobben gekocht voor inne frituurpan. Geen crisis in mijn huis.
U MAD?
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:00:18 #55
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219271784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik beweer nergens dat we een autarkie moeten worden.

Maar als we gezeur uit de branchebelanghebbenden krijgen over "hogere prijzen door stikstofruimte" en ondertussen nog zo'n 75% de grens over gaat naar het buitenland, dan is dat gezwam.

Nederland produceert overwegend voor de export en importeert daarnaast héél veel vlees.
Hoe kom je bij 75%? Alle bronnen die ik kan vinden hebben het over 60% voor de export en 40% interne markt.

Waarbij export voor het allergrootste gedeelte naar Duitsland en België betekent.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219271816
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoe kom je bij 75%? Alle bronnen die ik kan vinden hebben het over 60% voor de export en 40% interne markt.

Waarbij export voor het allergrootste gedeelte naar Duitsland en België betekent.
Nederland exporteert op jaarbasis 3,6 miljard kilogram vlees. Nou weet ik niet hoeveel kilogram er jaarlijks uit de slachthuizen komt, maar als je daar cijfers van hebt kun je een redelijke schatting maken.
pi_219271840
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Die 60% is exportwaarde, ofwel economisch is het 60%. Van die exportwaarde is ongeveer 85 procent in Nederland geproduceerd of verwerkt vlees. De overige 15 procent betreft wederuitvoer / doorvoer.

In absolute hoeveelheden exporteren we ongeveer 75% van het Nederlandse vlees.
pi_219271906
Het probleem is voornamelijk wat de Nederlandse consument voor het vlees betaalt. Conclusie is dat het nergens anders zo duur is als in Nederland zelf door allerlei trucjes.

In het Buitenland betalen ze veel minder voor hetzelfde nederlandse vlees.
pi_219271926
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:00 schreef de_boswachter het volgende:
Net nog twee dozen rundvleeskroketten van van Dobben gekocht voor inne frituurpan. Geen crisis in mijn huis.
Deze man leeft de leef! _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:25:15 #60
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219271932
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je hebt het nu echt wel tegen de verkeerde, ik woon hier al mijn hele leven prachtig tussen de boeren. O+ O+ O+ Het is hier echt heel mooi.

Maar we gaan het zien.
Daartussenin heb ik ook gewoond en dat is mooi ja

Ik woon ook tussen heel veel mensen met kinderen die later héél graag een huis zouden willen. En tussen andere aspirant ondernemers die in de toekomst graag zouden willen kunnen ondernemen. Én tussen heel veel mensen die in de toekomst ook nog een leefbare planeet willen hebben :P
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219271936
Ah, hebben ze weer nieuwe excuusjes? Hoe kan het dan dat ik amper Nederlands rundvlees in de winkel zie liggen? Bijzonder hoor.
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:29:27 #62
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219271952
godverdomme, ik wil rundvlees slowcooken. maar niet voor de hoofdprijs :(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:30:44 #63
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219271959
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, er zit ook vitamine B in bier, dat maakt het niet meteen gezond. :P

Het zal dus misschien de minst ongezonde optie zijn.
Zeker, in het totaalplaatje is kogelbiefstuk bij mijn weten wel gezond. Vitamine B en het lage gehalte verzadigd vet is daar een belangrijk onderdeel van.

Minder gezond voor de leefbaarheid van de planeet, dat wel.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219271962
Als je in het westen woont dan loont het al om naar Duitsland of België te rijden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:33:55 #65
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219271973
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
Eat ze bugz!
Bekijk deze YouTube-video
pi_219271982
U Will Eat Zeh Bugs And U Will Like Them
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:45:35 #67
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_219272034
Export van vlees verbieden. Problem solved
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_219272068
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:03 schreef PlayerUnknowne het volgende:
Dit is goed nieuws

Rundvlees/roodvlees is sowieso het meest ongezonde vlees wat je kunt eten maar dat vertellen ze er niet bij.
Je moet behoorlijk goed je best doen en dan nog wat “geluk” hebben daarbovenop om te sterven aan rood vlees. Als je een gok wilt winnen zijn er duizenden andere dagdagelijkse risico’s waar je beter op kunt inzetten. Die andere grotere risico’s worden ook niet benoemd, waarom moet dat bij dit risico wel?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219272070
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:45 schreef monkyyy het volgende:
Export van vlees verbieden. Problem solved
Dan krijgen we wel een berg met 1 tot 1,5 miljoen kalveren per jaar, in vriezers.

Zonder kalfjes geen zuivel.
pi_219272115
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als je in het westen woont dan loont het al om naar Duitsland of België te rijden.
Het is werkelijk verbijsterend dat sommige mensen hun vlees in Duitsland gaan kopen zonder na te denken over de gevolgen. Want wat gebeurt er met onze eigen boeren en de lokale economie? We sturen ons geld naar Duitse grootgrutters, terwijl onze eigen voedselproducenten al onder druk staan door de stijgende kosten. Moeten we echt onze nationale voedselindustrie verder verzwakken voor een paar euro’s minder?

Die mensen die vanuit het westen naar Duitsland gaan, zijn door diverse andere veilige provincies gekomen en hadden prima daar kunnen gaan winkelen.

Eigen volk eerst, stop de tsunami van winkeltoerisme.
  zaterdag 15 november 2025 @ 13:05:19 #71
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219272127
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:44 schreef mstx het volgende:
Hoe kan dat nou, de BBB ging de boeren toch redden?
Hoe kan dat nou, het is allemaal voor de export toch?
pi_219272230
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is werkelijk verbijsterend dat sommige mensen hun vlees in Duitsland gaan kopen zonder na te denken over de gevolgen. Want wat gebeurt er met onze eigen boeren en de lokale economie? We sturen ons geld naar Duitse grootgrutters, terwijl onze eigen voedselproducenten al onder druk staan door de stijgende kosten. Moeten we echt onze nationale voedselindustrie verder verzwakken voor een paar euro’s minder?

Die mensen die vanuit het westen naar Duitsland gaan, zijn door diverse andere veilige provincies gekomen en hadden prima daar kunnen gaan winkelen.

Er moet zoveel mogelijk gewinkeld worden in Duitsland, want dan convergeren de prijzen in Duitsland tenminste ook naar de prijzen in Nederland door de fors toegenomen vraag. Eigenlijk zijn er nog lang niet genoeg winkeltouristen, want er is nog steeds verschil. Duitsers moeten niet zeuren dat hun prijzen omhoog gaan, voor hun economie is het hartstikke goed!
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219272407
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:25 schreef Cockwhale het volgende:
Ah, hebben ze weer nieuwe excuusjes? Hoe kan het dan dat ik amper Nederlands rundvlees in de winkel zie liggen? Bijzonder hoor.
Omdat dat Nederlandse vlees in Duitsland en Belgie in de winkels ligt. :')
pi_219272430
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je hoeft niet eens zelf te rijden, er worden complete busreizen georganiseerd voor mensen die in Duitsland inkopen willen gaan doen. Met opstappunten in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, enz... Dan ben je voor een eurootje of 26 instapgeld ook nog eens een dagje de deur uit.
pi_219272451
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja prima, zodra ze weer normale prijzen gaan hanteren hier en niet alles naar de klote belasten. Het zijn hier in Nederland gewoon een stelletje smerige dieven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')