Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2024 groeide de Nederlandse zakelijke crowdfundingmarkt aanzienlijk en werd er in totaal ruim 1,137 miljard euro opgehaald, wat een stijging van bijna 20 procent betekende vergeleken met het jaar ervoor.
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik gun het ze deze prijs, maar ik vraag mij oprecht af of dit enkel gebaseerd is op een stemming of dat er nog andere factoren een rol spelen. Want de beste zijn zij i.m.o. zeker niet.
Typisch dat DH*prop24 al een paar maanden niet betaald heeft terwijl recent DH-prop18 al na 21 maanden van de 48 vervroegd is afgelost Hij zal het misschien te druk hebben met al zijn pandjes, zodat de boekhouding wat achterloopt?
[ Bericht 40% gewijzigd door obligataire op 15-11-2025 11:32:22 ]
Op zaterdag 15 november 2025 09:27 schreef obligataire het volgende: Typisch dat DH*prop24 al een paar maanden niet betaald heeft terwijl recent DH-prop18 al na 21 maanden van de 48 vervroegd is afgelost Hij zal het misschien te druk hebben met al zijn pandjes, zodat de boekhouding wat achterloopt?
En hoe weinig betaald hij inmiddels aan rente? Ik doe al fftjes niet meer mee
Bij waardevoorjegeld kan je, voor zover ik weet het enige platform, projecten aanbieden op een Prikbord aan andere investeerders. Wat mij opvalt is dat er zowel tientallen investeringen van een paar duizend euro tot boven de ton aangeboden worden maar ook door andere investeerders worden overgenomen en er dus een levendige handel is. Hiermee wordt de mogelijkheid geboden om je investering voortijdig liquide te maken wanneer er een andere investeerder is natuurlijk.
Op zaterdag 15 november 2025 14:10 schreef ML45 het volgende: Bij waardevoorjegeld kan je, voor zover ik weet het enige platform, projecten aanbieden op een Prikbord aan andere investeerders. Wat mij opvalt is dat er zowel tientallen investeringen van een paar duizend euro tot boven de ton aangeboden worden maar ook door andere investeerders worden overgenomen en er dus een levendige handel is. Hiermee wordt de mogelijkheid geboden om je investering voortijdig liquide te maken wanneer er een andere investeerder is natuurlijk.
Ik investeer daar niet meer, maar zou het best interessant vinden als mijn hele portefeuille in 1x overgedragen kan worden. Per project is alleen interessant voor hele grote bedragen.
[..] Ik investeer daar niet meer, maar zou het best interessant vinden als mijn hele portefeuille in 1x overgedragen kan worden. Per project is alleen interessant voor hele grote bedragen.
Geen idee of er nog andere users in dit project zitten, maar er gaat iets niet helemaal goed in het betaalschema van project 30386: Werkvaartuig Bli*k bij GvE
Op zaterdag 15 november 2025 15:49 schreef voetbalmanager2 het volgende: Geen idee of er nog andere users in dit project zitten, maar er gaat iets niet helemaal goed in het betaalschema van project 30386: Werkvaartuig Bli*k bij GvE
De termijn was onvolledig en het verschil hebben ze uitgesmeerd over de resterende looptijd. Hopelijk eenmalig...
[..] Ik zou zeggen, gooi het in de groep. Wie weet.
Project van 5 jaar dat nu halverwege is. Het is een lineair project en elke termijn is elke keer op tijd betaald. Ik vraag als overnamebedrag gewoon de initiële investering minus de aflossing. Geen idee of je überhaupt iets anders mag overeenkomen. Het is geen groot bedrag wat ik geïnvesteerd heb, maar dat dm ik liever dan dat hier te posten. Hier word dat ook niet gewaardeerd en daar ben ik het wel mee eens. https://waardevoorjegeld.(...)nd-goed-in-groningen
[..] Project van 5 jaar dat nu halverwege is. Het is een lineair project en elke termijn is elke keer op tijd betaald. Ik vraag als overnamebedrag gewoon de initiële investering minus de aflossing. Geen idee of je überhaupt iets anders mag overeenkomen. Het is geen groot bedrag wat ik geïnvesteerd heb, maar dat dm ik liever dan dat hier te posten. Hier word dat ook niet gewaardeerd en daar ben ik het wel mee eens. https://waardevoorjegeld.(...)nd-goed-in-groningen
De rente is helaas te laag voor mij. Maar wie weet heeft iemand anders er interesse in?
Wellicht aanbieden op WVjG?
[ Bericht 1% gewijzigd door Lezer8857 op 16-11-2025 07:56:19 ]
Mijn laatste reguliere project van Kapitaal op Maat is deze maand afgelost. Altijd leuk om even terug te kijken:
• Totaal heb ik in 46 projecten geinvesteerd. • Mijn eerste investering was in mei 2015. • Mijn laatste investering was in november 2021. • 3 projecten zijn definitief afgeboekt (1x fitness, 1x zonnepanelen, 1x gezonde maaltijden). Allen zonder zekerheden uit mijn begintijd waar ik nu niet meer in zou investeren. • Ook zat ik in het beruchte project De Belhamels. Deze naam deed inderdaad goed recht aan de ondernemers. maar ik denk dat ze ook wanhopig waren door financiele problemen na een scheiding. Toevallig is deze week weer een bedragje teruggekomen uit dit project. Afwikkeling wordt nog steeds opgepakt • Uiteindelijk heb ik 112,3% van mijn totale inleg terugontvangen. Dit had potentieel 115,7% kunnen zijn.
Aha, was dat Belhamels. Op dat moment stond er nog geen betaalspecificatie op de site. Anyway goed dat KOM doorpakt op zo'n dossier. Dat moet je ze nageven.
Scheiding of niet, het blijft gewoon ordinaire oplichting.
Frites de la Maison, eveneens KOM, zal niets meer opleveren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kunnen mensen een puinhoop maken van hun leven.
[..] Je bedoelt denk ik Mogelijk uit Breukelen. Dat is nl dd financier die in het artikel genoemd wordt.
Het lijkt me wel duidelijk dat het initiatief niet bij Collin ligt. Collin wordt al een jaar lang aan het lijntje gehouden door middel van gefingeerde herfinanciering c.q. verkoop. Dat er nu wordt doorgepakt lijkt me meer gevolg van de acties van Mogelijk en van de notaris. Ze proberen in hun laatste update de rol van deze partijen te bagatelliseren en de veer in eigen bips te steken. Maar goed het geld komt terug en dat is het belangrijkste. (de lening van dec22).
[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 16-11-2025 11:59:58 ]
Dank voor het delen! Nuttige achtergrondinformatie. Zouden de journalisten van PZC met 'online' ons forum bedoelen?
quote:
Maar al het hele jaar duiken berichten op dat LT de financiële verplichtingen niet nakomt. Investeerders delen online meerdere updates van CCF waaruit blijkt dat LT een betalingsachterstand heeft, het niet gelukt is om tot een regeling te komen en inmiddels de openbare executieverkoop van de privé-woning van Van den Thil*lart en het kantoor van LT wordt voorbereid.
Als dat niet zo is ben ik wel benieuwd waar er nog meer dit soort info "over tafel gaat". Maar mogelijk lezen ze inderdaad mee. Het artikel komt dacht ik oorspronkelijk uit BN/de Stem, maar die regionale dagbladen die onder dezelfde paraplu vallen delen vaak artikelen.
[..] Dank voor het delen! Nuttige achtergrondinformatie. Zouden de journalisten van PZC met 'online' ons forum bedoelen? [..]
Ik kreeg een berichtje van iemand die zich journalist noemde. Heb er niet op gereageerd. Moet wel iemand van PZC (DPG media) geweest zijn als ik dit zo lees hier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De beste man is al 70 maar dat zegt tegenwoordig weinig meer, heeft een bult aan ervaring en een AOWtje als extra om van te leven:) De balans overtuigt niet bepaald na 30 jaar te hebben gebuffeld, maar de zekerheid heeft gouden randjes wat mij betreft.
[..] Ik kreeg een berichtje van iemand die zich journalist noemde. Heb er niet op gereageerd. Moet wel iemand van PZC (DPG media) geweest zijn als ik dit zo lees hier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien de naam van de (eerste) auteur (Paul Driessen) bestaat er weinig twijfel over nu
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
[..] De beste man is al 70 maar dat zegt tegenwoordig weinig meer, heeft een bult aan ervaring en een AOWtje als extra om van te leven:) De balans overtuigt niet bepaald na 30 jaar te hebben gebuffeld, maar de zekerheid heeft gouden randjes wat mij betreft.
Misschien dat er daarom iemand met een recent investeerdersnummer net even 20k inlegt.