Volgens wie is een kerncentrale onder vuur genomen?quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:33 schreef Scjvb het volgende:
Ja, hallo!Niet goed om kerncentrales 'onder vuur' te gaan nemen.
![]()
Wat jij stelt is best ernstig. Ik heb overigens nooit ontkend dat Rusland civiele doelen in Oekraiene raakt. De vraag is of het bewust of onbewust gebeurt. Inmiddels denk ik dat het bij tijd en wijlen bewust gebeurt. Want ze vallen ook op doelen waarbij in de nabijheid niet eens militaire locaties zijn of andere legitieme doelwitten. Maar dat weet ik niet zeker. We wisten ooit ook zeker dat NS2 door Rusland was opgeblazen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom roep je dan zulke dingen, want het klopt gewoon niet. Jouw punt stoelt op het gegeven dat een pax de autonomie heeft zijn eigen doelen uit te kiezen. Dat is gewoon niet waar.
Maar zelfs in het Russische leger zelf is het een grote teringbende. Soldaten in een kooi stoppen en elkaar laten doodslaan als vermaak. Ontgroeningen waarbij nieuwe rekruten worden gemarteld, verkracht, afgeperst en voor dood achtergelaten. Totale straffeloosheid, alles verdwijnt in een grote doofpot. Wie wel opstaat wordt het leven zuur gemaakt en lastiggevallen tot in de hel. Er zijn hele bibliotheken over volgeschreven.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk is het beleid, zoals je zelf al aangaf is die rode draad duidelijk terug te zien. Zo verre dat het rode kruis maar stopte met het delen van locaties van hospitalen omdat ze anders kapot werden gebombardeerd.
Zie het ongeveer als een zichtbare illustratie aangaande het streven naar meest ordentelijk zakendoen en tevens betrouwbare infoverstrekking richting belanghebbenden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, dat is wat we zien.
Maar welke bezieling zit er achter? Sommige mensen hebben een uit van Obama, of een auto van een merk die men mooi vindt.
Ik heb een ui van Elon Musk die in al zijn emotie en enthousiasme een gebaar maakt dat zijn hard naar het publiek toe gaat.
Ja, hebben ze:quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:37 schreef 3rr0r het volgende:
Hebben ze een soort alternatief op de Gepard, Skyranger?
Vrij duidelijk!quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zie het ongeveer als een zichtbare illustratie aangaande het streven naar meest ordentelijk zakendoen en tevens betrouwbare infoverstrekking richting belanghebbenden.
Maar het zijn dus geen incidenten. Het is de doctrine. En dat weet je ook wel, het is je al 35 keer uitgelegd en steeds begin je weer opnieuw.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jij stelt is best ernstig. Ik heb overigens nooit ontkend dat Rusland civiele doelen in Oekraiene raakt. De vraag is of het bewust of onbewust gebeurt. Inmiddels denk ik dat het bij tijd en wijlen bewust gebeurt. Want ze vallen ook op doelen waarbij in de nabijheid niet eens militaire locaties zijn of andere legitieme doelwitten. Maar dat weet ik niet zeker. We wisten ooit ook zeker dat NS2 door Rusland was opgeblazen.
Wat ik met overtuiging in twijfel trek is dat de militaire generale staf (en daar staat Poetin uiteindelijk aan het hoofd) bewust instructies uitvaardigt om burgerdoelen te raken, immorele mannen naar gebieden stuurt om te moorden en verkrachten. Ik blijf erbij dat je als staat weinig invloed hebt in gebieden waar voornamelijk jongemannen zijn waar gevochten wordt en sowieso weinig toezicht is.
En geen whataboutisms. Ik wil aangeven dat wat de Russen doen in Oekraiene niet nieuw is. Wij Westerlingen hebben allicht meer moraal, maar zijn ook in het verleden de fout in gegaan.
Het is echt geen doen als je er elke keer shit bij haalt waar het gesprek niet over gaat. Stop daar eens mee.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jij stelt is best ernstig. Ik heb overigens nooit ontkend dat Rusland civiele doelen in Oekraiene raakt. De vraag is of het bewust of onbewust gebeurt. Inmiddels denk ik dat het bij tijd en wijlen bewust gebeurt. Want ze vallen ook op doelen waarbij in de nabijheid niet eens militaire locaties zijn of andere legitieme doelwitten. Maar dat weet ik niet zeker. We wisten ooit ook zeker dat NS2 door Rusland was opgeblazen.
Wat ik met overtuiging in twijfel trek is dat de militaire generale staf (en daar staat Poetin uiteindelijk aan het hoofd) bewust instructies uitvaardigt om burgerdoelen te raken, immorele mannen naar gebieden stuurt om te moorden en verkrachten. Ik blijf erbij dat je als staat weinig invloed hebt in gebieden waar voornamelijk jongemannen zijn waar gevochten wordt en sowieso weinig toezicht is.
En geen whataboutisms. Ik wil aangeven dat wat de Russen doen in Oekraiene niet nieuw is. Wij Westerlingen hebben allicht meer moraal, maar zijn ook in het verleden de fout in gegaan.
Ja klopt maar het gevaar zit hem er in dat we de gehele Russische krijgsmacht als een stel incompetente mongolen gaan zien. En dat is niet zo.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar zelfs in het Russische leger zelf is het een grote teringbende. Soldaten in een kooi stoppen en elkaar laten doodslaan als vermaak. Ontgroeningen waarbij nieuwe rekruten worden gemarteld, verkracht, afgeperst en voor dood achtergelaten. Totale straffeloosheid, alles verdwijnt in een grote doofpot. Wie wel opstaat wordt het leven zuur gemaakt en lastiggevallen tot in de hel. Er zijn hele bibliotheken over volgeschreven.
Eén grote primitieve, beestachtige kutcultuur is het. En elke Rus die zichzelf enigszins kan bedruipen koopt iemand om en zorgt dat hij hier mijlenver van wegblijft. Waardoor er alleen maar arme sloebers, criminelen en ander volk met een steekje los op af komt, wat het effect nog verder versterkt.
We mogen blij zijn dat het qua moraal en integriteit zo’n zwijnenstal is. Het voornaamste probleem blijft gewoon dat ze met velen zijn. Als ze gemotiveerde militairen hadden gehad en een werkende commandostructuur, dan was Oekraïne kansloos geweest.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja klopt maar het gevaar zit hem er in dat we de gehele Russische krijgsmacht als een stel incompetente mongolen gaan zien. En dat is niet zo.
En dat laatste zijn ze dus aan het aanpassen. Zie hier de spanning vanuit het westen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We mogen blij zijn dat het qua moraal en integriteit zo’n zwijnenstal is. Het voornaamste probleem blijft gewoon dat ze met velen zijn. Als ze gemotiveerde militairen hadden gehad en een werkende commandostructuur, dan was Oekraïne kansloos geweest.
Dat kun je gewoon vergeten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
En dat laatste zijn ze dus aan het aanpassen.
Toch maken ze er werk van. Ze zijn koppig maar niet domquote:Op vrijdag 14 november 2025 16:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon vergeten.
You lead by example, en dan kun je als ultra corrupte tsaar wel verkondigen dat iedereen op moet houden met corrupt zijn, maar zo werkt het niet.
Neem aan dat je bekend bent met het feit dat rus geen onderofficieren heeft. En de reden waarom.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toch maken ze er werk van. Ze zijn koppig maar niet dom
Zeker. Ze zijn ook vrij snel van btg's afgestapt, althans, om ze te gebruiken zoals ze deden. Onder druk wordt veel vloeibaar.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neem aan dat je bekend bent met het feit dat rus geen onderofficieren heeft. En de reden waarom.
Hoe ga je dat op korte termijn oplossen.
Jawel, maar niet als je ctrl c en ctrl v in vijandig gebied doet.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:15 schreef sp3c het volgende:
die tactical groups waren juist een goed idee imo
quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is heel simpel, er gebeurt daar niks zonder order en als dat wel gebeurt heeft dat zware consequenties. Je kan zelf kijken hoe ze bijvoorbeeld aan human safari doen, dat is geen projectje van een sergeant, dat is een order van hogerhand Het murw beuken van de bevolking is een tactiek. Een smerige, maar het is er wel een.
Doe ik niet. Het enige wat ik erbij haal om wat meer context te creëren is dat de generale staf niet altijd controle heeft over het leger wanneer deze buiten de landsgrenzen opereren.quote:Het is echt geen doen als je er elke keer shit bij haalt waar het gesprek niet over gaat. Stop daar eens mee.
Hoe verklaar jij dan het vele gestuntel dan? Het moraal en de werkelijk gevechtsbereidheid is om te janken daar.quote:Het is heel simpel, er gebeurt daar niks zonder order en als dat wel gebeurt heeft dat zware consequenties
En niet in de helft van je BMP's alleen maar een chauffeur hebben, omdat de infanteristen alleen op papier bestonden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:19 schreef sp3c het volgende:
nee je moet ook een beetje oefenen enzo
maar an sich
Ik hen niets tegen van Wijk, geen idee waar dat idee vandaan komt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Doe ik niet. Het enige wat ik erbij haal om wat meer context te creëren is dat de generale staf niet altijd controle heeft over het leger wanneer deze buiten de landsgrenzen opereren.
[..]
Hoe verklaar jij dan het vele gestuntel dan? Het moraal en de werkelijk gevechtsbereidheid is om te janken daar.
Verder niet lullig bedoeld hoor, maar ik heb het idee dat jij hier soms iets te emotioneel in zit. in alles wil jij iets kwaadaardigs zien. Daarom waardeer ik soms de inbreng van achja, blaz en het 64e corps..
Ik geloof geen reet van hondderdduizen gezagstrouwe soldaten die precies doen wat hen wordt opgedragen. Dat is één van de redenen waarom de Russen het zo lastig hebben.
Ik houd ruimte open voor andere inzichten. Maar die moeten wel voortkomen uit bijvoorbeeld interne communiqué, heimelijke filmopnames, orders op papier/digitaal uit Rusland zelf. Ik ga niet -en nu word je boos- af op zelfverklaard experts zoals Rob de Wijk of Helga Salamons. Dit zijn gewoon politici die elke keer weer dezelfde talking points uiteenzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |