Als je naar de goedkoopste zorgverzekering kijkt met hoog eigen risico en met laag eigen risico dan zit daar 17 euro per maand verschil tussen. (VGZbewuzt met 125,40 en LinkLink met 142,40)quote:Op woensdag 17 december 2025 15:25 schreef Loohcs het volgende:
Het zal al wel gemeld zijn in deze reeks, maar vrijwillig eigen risico op maximaal zetten levert (iig bij nationale nederlanden) bijna niks meer op in premiekorting: 60 euro per jaar. Dan maar weer naar 385 zetten. Of is er een waar 't nog wel wat 'oplevert'?
Begrijp ik, maar viel me vooral op dat korting bij Nationale Nederland zo schamel was geworden: 5 euro p/m bij maximaal ER.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:28 schreef archito het volgende:
[..]
Als je naar de goedkoopste zorgverzekering kijkt met hoog eigen risico en met laag eigen risico dan zit daar 17 euro per maand verschil tussen. (VGZbewuzt met 125,40 en LinkLink met 142,40)
Dus dat is ruim 200 euro verschil.
Zolang je minder dan 585 euro eigen risico op maakt heb je dus winst met een hoog eigen risico. Je winst is maximaal 200 euro, je verlies 300 euro. Ik heb dit al jaren zo en heb inmiddels wel een paar duizend euro verdiend volgens mij, maar ik heb tot nu toe het geluk dat ik weinig gezondheidsklachten heb gehad.
Ik zit nu al bij Zorg & Zekerheid en blijf daar ook volgend jaar bij. Hier volgens hun website ook met nog geen enkele apotheek op redelijke afstand een contract behalve de dienstapotheek, terwijl ze wel met allemaal een contract hebben/hadden in 2025. Z&Z is een Leidse verzekeraar en ik woon zelf ook in Leiden, dus kan me niet voorstellen dat ze met al die apotheken in Leiden en Leidse regio geen contract gaan sluiten, zeker omdat ze aangeven met alle zorgverleners in de regio samen te werken. https://www.zorgenzekerheid.nl/bij-onsquote:Op dinsdag 23 december 2025 20:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik wil naar zorg en zekerheid, maar ze hebben nog met geen enkele apotheek binnen 10km van mn huis een contract, op de dienstapotheek na. Irritant wel. Ik wil liefst bij mn huidige blijven. Hopelijk komt dat snel rond! Kan ik die overstap ook weer afvinken. En ik betaal liefst ook dit jaar al.
Het kost je dus maximaal 500 - 264 = 236 euro extra. Mag toch hopen dat dat voor de meesten niet zo'n probleem zal zijn om te betalen als het tegen zit.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je wel zeker weten dat je niks gebeurt in het komende jaar, want anders ben je effectief 264 euro korting, wat neerkomt op 22 euro per maand, aan het ruilen tegen 500 euro extra (885 - 385) eigen risico als je toch iets krijgt.
Die 500 euro moet je dan wel hebben liggen, dan kun je dat veilig doen, anders is het een slechte ruil.
Lijkt me inderdaad ook niet. Met heel veel andere soorten zorg hebben ze ook wel de contracten allemaal rond (met alle ziekenhuizen in de buurt hier bv), dus ik vermoed dat ze daar gewoon eerst prioriteit aan hebben gegeven. Ik was vanochtend even bij de apotheek langsgelopen of ze wel van plan zijn contract te sluiten met ze of dat het echt erg vast zit, en ze waren nog bezig maar hun intentie is wel om met iedereen contract te sluiten. Dus komt vast goed inderdaad.quote:Op woensdag 24 december 2025 21:36 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zit nu al bij Zorg & Zekerheid en blijf daar ook volgend jaar bij. Hier volgens hun website ook met nog geen enkele apotheek op redelijke afstand een contract behalve de dienstapotheek, terwijl ze wel met allemaal een contract hebben/hadden in 2025. Z&Z is een Leidse verzekeraar en ik woon zelf ook in Leiden, dus kan me niet voorstellen dat ze met al die apotheken in Leiden en Leidse regio geen contract gaan sluiten, zeker omdat ze aangeven met alle zorgverleners in de regio samen te werken. https://www.zorgenzekerheid.nl/bij-ons
Geen ervaring, maar ik zou het gewoon doen. Iedere zorgverzekeraar is volgens mij prima. En een gecontracteerde psycholoog is wel ècht heel fijn voor je portemonnee.quote:Op zondag 28 december 2025 10:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met Aevitae?
Dit omdat het een van de weinige zorgverzekeraars is waarmee mijn (voorheen contractvrije) psycholoog dit jaar wel een contract mee heeft afgesloten.
quote:Op woensdag 24 december 2025 21:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het kost je dus maximaal 500 - 264 = 236 euro extra. Mag toch hopen dat dat voor de meesten niet zo'n probleem zal zijn om te betalen als het tegen zit.
Bij VGZbewust ben je dus tot 649 euro kosten beter af met maximaal eigen risico.
Sowieso is gecontracteerd fijner,quote:Op zondag 28 december 2025 11:12 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar ik zou het gewoon doen. Iedere zorgverzekeraar is volgens mij prima. En een gecontracteerde psycholoog is wel ècht heel fijn voor je portemonnee.
Ja was prima. Geen bijzondere zorg of medicijnen nodig gehad maar alles probleemloos.quote:Op zondag 28 december 2025 10:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met Aevitae?
Dit omdat het een van de weinige zorgverzekeraars is waarmee mijn (voorheen contractvrije) psycholoog dit jaar wel een contract mee heeft afgesloten.
Met asr / asr ik kies zelf (en Ditzo toen het nog zo heette) hier prima ervaringen. Ook geen bijzondere zorg nodig gehad, maar nooit problemen gehad. Wel een keer een beroep gedaan op de pechvogelhulp dekking voor fysio en dat ging prima.quote:Op zondag 28 december 2025 11:43 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Sowieso is gecontracteerd fijner,. Voorheen betaalde ik een deel van de facturen zelf en had ik de verzekering met de hoogste vergoeding voor niet-gecontracteerde GGZ (namelijk StadHolland want wel echt een chille verzekeraar bleek overigens).
En alle zorgverzekeraars zijn enigszins prima maar het is wel fijn om ervaringen te horen want soms zijn bepaalde kleine dingen (klantenservice, meedenken, etc.) wel van belang en daarin kunnen verzekeraars wel verschillen.
Iemand ook ervaring met a.s.r.?
Ja eigenlijk nooit dus. Ook niet in eerdere delen. Is toch een beetje onbekend fenomeen waar de verzekeraars niet mee te koop lopen. Het is voor mij een doorslaggevende reden omdat het erg veel geld scheelt al die jaren. Was eerst alleen VGZ. Nu zijn er meer kwam hier laatst voorbij.quote:Op zondag 28 december 2025 11:14 schreef blomke het volgende:
Snap niet dat daar zo weinig aandacht voor is (geweest).
Wat betreft omzetplafond is het over het algemeen zo dat als dat plafond bereikt is, het ziekenhuis een stop zet op het aannemen van nieuwe patiënten van die zorgverzekeraar. Dus dan hoor je dat vanzelf als je daar wordt aangemeld, en meestal zetten ze dat ook wel op hun site. Dus dan kun je er überhaupt niet terecht. Geldt uiteraard niet voor spoedeisende zorg. Voor lopende behandelingen zou het ook geen effect moeten hebben (jij hoeft dan niks te betalen als het normaal ook voor vergoeding in aanmerking zou komen, de zorgverlener krijgt alleen ook niet betaald van de verzekeraar). https://www.zorgwijzer.nl/faq/omzetplafondquote:Op maandag 29 december 2025 04:00 schreef Zana het volgende:
Ik zie nu bij de meeste gecontracteerde ziekenhuizen staan "met omzetplafond" bij de zorgverzekering, waar ik naartoe wil wisselen. Hoe kom ik dan als patiënt in de praktijk te weten, of ik een behandeling vergoed krijg of niet? Ik kan toch niet in de boekhouding van het ziekenhuis kijken en heb bijvoorbeeld ook geen invloed op eventuele wachttijden bij het ziekenhuis.
En hoe zit dat bij hulpmiddelen die je eventueel on-line moet gaan bestellen, hoe kom je dat te weten? Hierboven had iemand een baliekaart...ik vind het steeds moeilijker worden om de juiste zorgverzekering te kiezen.
Mijn ervaring met structureel hulpmiddelen gebruik is dat zulke zaken niet in de polisvoorwaarden vermeld staan. Even min als dat de gecontracteerde aanbieders van hulpmiddelen vaak willen dat je persé een bepaald merk gebruikt (dat anders kan zijn dan voorgeschreven of dat je al jaren gebruikt).quote:Op maandag 29 december 2025 04:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat betreft hulpmiddelen: als je die alleen online kunt bestellen, zou dat in de polisvoorwaarden moeten staan. Bij elke verzekeraar zijn ergens op de site wel de polisvoorwaarden van de verzekeringen te vinden, dus dan moet je die doorlezen, dan weet je het zeker.
Wat voor soort hulpmiddelen gaat het dan over?quote:Op maandag 29 december 2025 07:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mijn ervaring met structureel hulpmiddelen gebruik is dat zulke zaken niet in de polisvoorwaarden vermeld staan. Even min als dat de gecontracteerde aanbieders van hulpmiddelen vaak willen dat je persé een bepaald merk gebruikt (dat anders kan zijn dan voorgeschreven of dat je al jaren gebruikt).
Ik ben hier namelijk zelf ook voor op onderzoek geweest en zorgverzekeringen zijn hier totaal niet transparant over. Zelfs als je hierover belt niet.
In mijn geval gaat het om incontinentiemateriaal. Bij de verzekeraars waar ik mee bekend ben heb ik wel aangesloten apotheken en dergelijke kunnen vinden, maar bij chronische ziekten willen verzekeraars dat je van een groothandel afneemt en die heb ik niet kunnen terugvinden (nu is mijn laatste zoekpoging al wel weer enige tijd geleden hoor).quote:Op maandag 29 december 2025 09:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat voor soort hulpmiddelen gaat het dan over?
Ik kan bv bij zilveren kruis in de zorgzoeker gewoon vinden voor bv diabetes hulpmiddelen welke leveranciers er gecontracteerd zijn, en in hun reglement hulpmiddelen staat vanalles over wel of geen toestemming vragen, waar het aan moet voldoen enz. Tot nu toe heeft elke zorgverzekeraar die ik heb bekeken een reglement hulpmiddelen. Voorkeuren van gecontracteerde leveranciers voor merken kan ik inderdaad niet terugvinden, maar dat lijkt me ook iets wat bij die leverancier ligt en niet de verzekeraar?
Snap wel dat het vervelend is als je dat niet vooraf kunt uitvinden, want wisselen van merk kan ik me van voorstellen dat je dat liever niet doet als je huidige merk gewoon goed bevalt.
Alsnog overgestapt naar VGZbewuzt, MUMC+ is gecontracteerd.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:47 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nog steeds 'mijn' ziekenhuis niet gecontracteerd door Unive en VGZbewuzt. Dus tot 31-12 af en toe nog eens kijken.. man man man wat een kansloos systeem is dit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |