Aangepast.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:33 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
I know, ik heb al een TR gemacht
Als je dan de maximale zorgtoeslag krijgt, ben je gratis verzekerd en krijg je een paar euro toe.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:20 schreef RotatoR het volgende:
De goedkoopste verzekering via Independer is Salland met ¤1542,48 per jaar (omgerekend ¤128,54 per maand) op basis van max eigen risico en jaarlijkse premie.
Max eigen risico is wel een gevaarlijkequote:Op donderdag 13 november 2025 14:20 schreef RotatoR het volgende:
De goedkoopste verzekering via Independer is Salland met ¤1542,48 per jaar (omgerekend ¤128,54 per maand) op basis van max eigen risico en jaarlijkse premie.
Eigen risico is 500,00 hoger, zorgpremie ongeveer 360,00 lager.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Max eigen risico is wel een gevaarlijke
Het "ik heb toch toch nooit wat" ken ik maar al te goed.
"Gelukkig" weet ik nu al dat ik voor eind januari door mijn eigen risico heen ben. Dus ik zou die gok nooit nemem
Ik heb al max eigen risico sinds de overgang van ziekenfonds naar de huidige zorgverzekering in 2006. Ik heb 1 keer bij moeten leggen vanwege wat dingetjes bij de kaakchirurg. Iets van 5 of 6 keer bleef ik daarmee onder het verplichte bedrag of onder het verplichte bedrag + de totale korting, maar de meeste jaren betaalde ik helemaal niets aan eigen risico omdat ik afgezien van wat dingen bij de kaakchirurg inderdaad nooit wat heb. En mocht ik wel een keer moeten bijleggen, dan heb ik over de afgelopen 20 jaar al heel wat meer bespaard.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Max eigen risico is wel een gevaarlijke
Het "ik heb toch toch nooit wat" ken ik maar al te goed.
"Gelukkig" weet ik nu al dat ik voor eind januari door mijn eigen risico heen ben. Dus ik zou die gok nooit nemem
quote:Op donderdag 13 november 2025 14:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eigen risico is 500,00 hoger, zorgpremie ongeveer 360,00 lager.
Je gaat dus voor max 140 euro het schip in als je onverwacht hoge zorgkosten hebt.
Dat is nog te overzien denk ik.
Als je nooit bij een dokter komt kun je de besparing op je zorgverzekering over de jaren opzij leggen om te gebruiken als je het volledige eigen risico nodig bent.
Ik heb bijvoorbeeld in 2023 18 euro eigen risico gebruikt, in 2024 8 euro en dit jaar nog helemaal niets.
Met wat ik in die jaren heb bespaard heb ik een buffer voor als in 2026 ik mogelijk wel het volledige eigen risico moet betalen.
En als dat vanaf 2026 chronisch wordt, dan kan ik gewoon in 2027 kiezen voor laag eigen risico.
Dat is natuurlijk zeker zo.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:09 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik heb al max eigen risico sinds de overgang van ziekenfonds naar de huidige zorgverzekering in 2006. Ik heb 1 keer bij moeten leggen vanwege wat dingetjes bij de kaakchirurg. Iets van 5 of 6 keer bleef ik daarmee onder het verplichte bedrag of onder het verplichte bedrag + de totale korting, maar de meeste jaren betaalde ik helemaal niets aan eigen risico omdat ik afgezien van wat dingen bij de kaakchirurg inderdaad nooit wat heb. En mocht ik wel een keer moeten bijleggen, dan heb ik over de afgelopen 20 jaar al heel wat meer bespaard.
Deze had ik er even bij moeten quote.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je dan de maximale zorgtoeslag krijgt, ben je gratis verzekerd en krijg je een paar euro toe.
Je hebt het over een rekening van ¤885, maar ¤385 daarvan moet je sowieso al betalen want dat is je verplichte eigen risico. Ik krijg bij mijn verzekering ¤21 korting per maand, dat is ¤252 voor het hele jaar, dus bij een eigen risico rekening van ¤637 speel ik quite. Het bedrag wat ik maximaal extra zou moeten betalen bij een rekening van ¤885 is dan ¤248. Met zelfs al alleen het jaar ervoor geen eigen risico hoeven betalen heb ik al winst, laat staan wanneer je meerdere jaren achter elkaar niets of minder dan ¤385 aan eigen risico kosten hebt.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:45 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk zeker zo.
Maar het ging hier om als je de maximale zorgtoeslag ontvangt, dus dan verdien je kennelijk niet al te veel, en dan kan een rekening van 885 euro best een ding zijn.
Als je genoeg verdient of genoeg kan sparen is dat natuurlijk niet het grootste probleem.
[..]
Deze had ik er even bij moeten quote.
Bij welke verzekering is dit verschil tussen 0 en 500 euro vrijwillig eigen risico zo groot?quote:Op donderdag 13 november 2025 14:53 schreef Wantie het volgende:
Eigen risico is 500,00 hoger, zorgpremie ongeveer 360,00 lager.
Dan loop je ook bij de voedselbankquote:Op donderdag 13 november 2025 14:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je dan de maximale zorgtoeslag krijgt, ben je gratis verzekerd en krijg je een paar euro toe.
Dit, het begint al bij de huisarts a¤120 per jaar waar ik nooit kom.quote:
Jaarbasis hčquote:Op donderdag 13 november 2025 16:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Bij welke verzekering is dit verschil tussen 0 en 500 euro vrijwillig eigen risico zo groot?
Dan nog, ¤360 per jaar is wel veel. Ik bepaar er ¤252 per jaar mee, bij een vorige verzekering een aantal jaar geleden was het ¤264. Bij Zorgwijzer en Independer wordt bij selecteren maximale vrijwillig eigen risico aangegeven tot ¤264 korting. Ik vraag me dus ook af bij welke verzekering je nu per jaar ¤360 korting krijgt. Reken je misschien niet ook een korting mee vanwege betaling per jaar of zo?quote:
Mijn werkgever vergoedt 380/jaar bruto bij ZK. Even rekenen of Salland goedkoper na verrekening.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:45 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik blijf gewoon bij Zilveren Kruis, wellicht niet de goedkoopste, maar nooit gezeik gehad met declaraties ed.
Dat is ook weer overdrevenquote:Op donderdag 13 november 2025 16:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Dan loop je ook bij de voedselbank
Wat een onzin. Ik heb (op 4 euro na) maximale zorgtoeslag en maximaal eigen risico. Ik kom bij lange na niet in aanmerking voor de voedselbank. Ook niet voor andere tegemoetkomingen trouwens.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Dan loop je ook bij de voedselbank
Ja, maar dan nog. Ik ken de korting van maximaal 240 euro, niet van 360 euro. Dus waar is dat?quote:
Hier ook DSW. Meer dan tevreden. Facturen insturen gaat met een foto en je ziet meestal binnen een minuut al wat je terug krijgt (van aanvullende verzekering dan). Ook dat staat vervolgens meestal binnen 24u al op de rekening.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:14 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zit bij DSW, nu een aantal jaar. Ik vind de filosofie van het bedrijf wel mooi. Premie AV gaat wel een stukje omhoog, maar soit.
Nl. hoeveel premie totaal?quote:Op donderdag 13 november 2025 18:44 schreef Edensnator het volgende:
Ik ben overgestapt naar VinkVink voor 2026 met max eigen risico want het allergoedkoopste
Ik was in mijn eerste jaar bij DSW nogal verrast door de vergoeding voor mijn tandartsdeclaratiequote:Op donderdag 13 november 2025 19:04 schreef smizy het volgende:
[..]
Hier ook DSW. Meer dan tevreden. Facturen insturen gaat met een foto en je ziet meestal binnen een minuut al wat je terug krijgt (van aanvullende verzekering dan). Ook dat staat vervolgens meestal binnen 24u al op de rekening.
Anderzorg zit eronder in mijn nieuwe polis. Wel opmerkelijk want zijn beide budgetlabels van Menzis.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:44 schreef Edensnator het volgende:
Ik ben overgestapt naar VinkVink voor 2026 met max eigen risico want het allergoedkoopste
Ik heb het even nagekeken, en zie dat ik 2 verzekeringen door elkaar heb gehaaldquote:Op donderdag 13 november 2025 18:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog. Ik ken de korting van maximaal 240 euro, niet van 360 euro. Dus waar is dat?
Ben benieuwd! Ik aarzel om naar VinkVink over te stappen van ZK-verz.quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:12 schreef Rene het volgende:
Salland is duurder geworden. Weer eens gaan shoppen dus.
Jaarbetaling volledig eigen risico basis. Vandaag of morgen even voor zitten.
Bij VinkVink zou ik never nooit niet volledig eigen risico nemen. Dat is maar 5 euro korting per maand, dus 60 euro per jaar. Dan zou je dus 8 (!) jaar niets* moeten hebben om één keer een klap op te vangen. Hoe realistisch is dat? Dat kan toch niet uit??quote:Op donderdag 13 november 2025 18:44 schreef Edensnator het volgende:
Inmiddels is VGZbewuzt de goedkoopste optie via Independer met ¤1474,68 per jaar (omgerekend ¤122,89 per maand).quote:Op donderdag 13 november 2025 14:20 schreef RotatoR het volgende:
Ja, werknemer bij een onderwijsinstellingquote:Op vrijdag 14 november 2025 20:31 schreef Hineni het volgende:
Weet iemand toevallig met welk collectief je nog in aanmerking kunt komen voor de 4 sterren aanvullende verzekering van Zilveren Kruis?
Dit jaar zijn best wat premies (basisverzekering) verlaagd. Ik denk dat dat geen reėle verwachting is dat dit structureel gebeurt.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
Ben best tevreden, maar die oneindige premieverhoging moet echt een keer stoppen elk jaar.
Psychotherapie of fysiotherapie?quote:Op dinsdag 18 november 2025 16:07 schreef -Hakuna- het volgende:
Ook de psychotherapie volledig vergoed (heb nogal eens last van mijn botjes )
Waar zie je dit dan? Want ik zie alleen 65/75/80% (van gemiddelde bedrag v wel gecontracteerde) vergoed van niet gecontracteerde GGZ, en dat hadden veel verzekeringen ook dit jaar al (alleen 100% vergoed was volgens mij niet meer nieuw af te sluiten en alleen nog te behouden als je al zo'n polis had en niet veranderde).quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn psych heeft geen contract met een zorgverzekeraar. Hij levert dus niet-gecontracteerde zorg. Dit jaar waren er geloof ik nog maar twee zorgverzekeraars die die behandelingen vergoedden en ik hield er al rekening mee dat de nota’s mijn kant op zouden komen komend jaar. Maar wie schetst mijn verbazing dat de a.s.r. dit wel weer deels op de vergoedingenlijst heeft staan en, in mijn geval, bijna de goedkoopste verzekering is.
Dat klopt. Daarom denk ik ook dat -Hakuna- fysiotherapie bedoelde. Ook vanwege de botjes. Er is geen een verzekeraar meer die niet-gecontracteerde GGZ 100% vergoedquote:Op dinsdag 18 november 2025 22:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Waar zie je dit dan? Want ik zie alleen 65/75/80% (van gemiddelde bedrag v wel gecontracteerde) vergoed van niet gecontracteerde GGZ, en dat hadden veel verzekeringen ook dit jaar al (alleen 100% vergoed was volgens mij niet meer nieuw af te sluiten en alleen nog te behouden als je al zo'n polis had en niet veranderde).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |