Aangepast.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:33 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
I know, ik heb al een TR gemacht
Als je dan de maximale zorgtoeslag krijgt, ben je gratis verzekerd en krijg je een paar euro toe.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:20 schreef RotatoR het volgende:
De goedkoopste verzekering via Independer is Salland met ¤1542,48 per jaar (omgerekend ¤128,54 per maand) op basis van max eigen risico en jaarlijkse premie.
Max eigen risico is wel een gevaarlijkequote:Op donderdag 13 november 2025 14:20 schreef RotatoR het volgende:
De goedkoopste verzekering via Independer is Salland met ¤1542,48 per jaar (omgerekend ¤128,54 per maand) op basis van max eigen risico en jaarlijkse premie.
Eigen risico is 500,00 hoger, zorgpremie ongeveer 360,00 lager.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Max eigen risico is wel een gevaarlijke
Het "ik heb toch toch nooit wat" ken ik maar al te goed.
"Gelukkig" weet ik nu al dat ik voor eind januari door mijn eigen risico heen ben. Dus ik zou die gok nooit nemem
Ik heb al max eigen risico sinds de overgang van ziekenfonds naar de huidige zorgverzekering in 2006. Ik heb 1 keer bij moeten leggen vanwege wat dingetjes bij de kaakchirurg. Iets van 5 of 6 keer bleef ik daarmee onder het verplichte bedrag of onder het verplichte bedrag + de totale korting, maar de meeste jaren betaalde ik helemaal niets aan eigen risico omdat ik afgezien van wat dingen bij de kaakchirurg inderdaad nooit wat heb. En mocht ik wel een keer moeten bijleggen, dan heb ik over de afgelopen 20 jaar al heel wat meer bespaard.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Max eigen risico is wel een gevaarlijke
Het "ik heb toch toch nooit wat" ken ik maar al te goed.
"Gelukkig" weet ik nu al dat ik voor eind januari door mijn eigen risico heen ben. Dus ik zou die gok nooit nemem
quote:Op donderdag 13 november 2025 14:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eigen risico is 500,00 hoger, zorgpremie ongeveer 360,00 lager.
Je gaat dus voor max 140 euro het schip in als je onverwacht hoge zorgkosten hebt.
Dat is nog te overzien denk ik.
Als je nooit bij een dokter komt kun je de besparing op je zorgverzekering over de jaren opzij leggen om te gebruiken als je het volledige eigen risico nodig bent.
Ik heb bijvoorbeeld in 2023 18 euro eigen risico gebruikt, in 2024 8 euro en dit jaar nog helemaal niets.
Met wat ik in die jaren heb bespaard heb ik een buffer voor als in 2026 ik mogelijk wel het volledige eigen risico moet betalen.
En als dat vanaf 2026 chronisch wordt, dan kan ik gewoon in 2027 kiezen voor laag eigen risico.
Dat is natuurlijk zeker zo.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:09 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik heb al max eigen risico sinds de overgang van ziekenfonds naar de huidige zorgverzekering in 2006. Ik heb 1 keer bij moeten leggen vanwege wat dingetjes bij de kaakchirurg. Iets van 5 of 6 keer bleef ik daarmee onder het verplichte bedrag of onder het verplichte bedrag + de totale korting, maar de meeste jaren betaalde ik helemaal niets aan eigen risico omdat ik afgezien van wat dingen bij de kaakchirurg inderdaad nooit wat heb. En mocht ik wel een keer moeten bijleggen, dan heb ik over de afgelopen 20 jaar al heel wat meer bespaard.
Deze had ik er even bij moeten quote.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je dan de maximale zorgtoeslag krijgt, ben je gratis verzekerd en krijg je een paar euro toe.
Je hebt het over een rekening van ¤885, maar ¤385 daarvan moet je sowieso al betalen want dat is je verplichte eigen risico. Ik krijg bij mijn verzekering ¤21 korting per maand, dat is ¤252 voor het hele jaar, dus bij een eigen risico rekening van ¤637 speel ik quite. Het bedrag wat ik maximaal extra zou moeten betalen bij een rekening van ¤885 is dan ¤248. Met zelfs al alleen het jaar ervoor geen eigen risico hoeven betalen heb ik al winst, laat staan wanneer je meerdere jaren achter elkaar niets of minder dan ¤385 aan eigen risico kosten hebt.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:45 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk zeker zo.
Maar het ging hier om als je de maximale zorgtoeslag ontvangt, dus dan verdien je kennelijk niet al te veel, en dan kan een rekening van 885 euro best een ding zijn.
Als je genoeg verdient of genoeg kan sparen is dat natuurlijk niet het grootste probleem.
[..]
Deze had ik er even bij moeten quote.
Bij welke verzekering is dit verschil tussen 0 en 500 euro vrijwillig eigen risico zo groot?quote:Op donderdag 13 november 2025 14:53 schreef Wantie het volgende:
Eigen risico is 500,00 hoger, zorgpremie ongeveer 360,00 lager.
Dan loop je ook bij de voedselbankquote:Op donderdag 13 november 2025 14:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je dan de maximale zorgtoeslag krijgt, ben je gratis verzekerd en krijg je een paar euro toe.
Dit, het begint al bij de huisarts a¤120 per jaar waar ik nooit kom.quote:
Jaarbasis hèquote:Op donderdag 13 november 2025 16:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Bij welke verzekering is dit verschil tussen 0 en 500 euro vrijwillig eigen risico zo groot?
Dan nog, ¤360 per jaar is wel veel. Ik bepaar er ¤252 per jaar mee, bij een vorige verzekering een aantal jaar geleden was het ¤264. Bij Zorgwijzer en Independer wordt bij selecteren maximale vrijwillig eigen risico aangegeven tot ¤264 korting. Ik vraag me dus ook af bij welke verzekering je nu per jaar ¤360 korting krijgt. Reken je misschien niet ook een korting mee vanwege betaling per jaar of zo?quote:
Mijn werkgever vergoedt 380/jaar bruto bij ZK. Even rekenen of Salland goedkoper na verrekening.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:45 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik blijf gewoon bij Zilveren Kruis, wellicht niet de goedkoopste, maar nooit gezeik gehad met declaraties ed.
Dat is ook weer overdrevenquote:Op donderdag 13 november 2025 16:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Dan loop je ook bij de voedselbank
Wat een onzin. Ik heb (op 4 euro na) maximale zorgtoeslag en maximaal eigen risico. Ik kom bij lange na niet in aanmerking voor de voedselbank. Ook niet voor andere tegemoetkomingen trouwens.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Dan loop je ook bij de voedselbank
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |