abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219254497
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:55 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Ik snap jouw reactie. En in jullie geval is dat ook heel pijnlijk.
Ik vind de situatie van Tamara niet vergelijkbaar met bovenstaande.
Maar Tamara zegt zelf dat haar zoontje waar het hier om gaat niet praat.
In eerdere stories heeft ze dat ook vermeldt.
Als ze met meerdere kinderen aan de deur staat en alle anderen zeggen netjes dankjewel dan snap ik niet dat een vrouw dan moeilijk doet als 1 kindje geen dankjewel zegt.
Het is een kinderfeest, waarom doet een volwassene zo moeilijk om 1 dankjewel
pi_219254654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 19:21 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ze schrijft wel dat ze minder koolhydraten wil eten en meer eiwitten.
Is ook niet zaligmakend denk ik, mijn advies is altijd om te gaan tracken dan kan je in principe alles blijven eten met mate.
Bij Sanneke zou beginnen met bewegen ook al een goed begin zijn.
Zwemmen zou denk ik fijn zijn voor haar, maar die drempel zal te hoog zijn denk ik.
Toen ik echt te zwaar was vond ik zwemmen heel fijn, dan ging ik naar zo'n ladiesnight, dat was toch net iets minder ongemakkelijk.

Ik hoop datze iets vindt qua voeding wat bij haar past en wat ze vol kan houden.
Ik hoop dat ze het licht gaat zien. Maar dat heeft ze de afgelopen jaren niet gezien, ondanks alle tijd van de wereld om te bewegen, een kind waar ze mee naar buiten kan/zou moeten, een autoluw park waar ze woont en prima kan rondlopen, een gesponsorde loopband waar we haar 1x voor de reclame op hebben zien staan.

Het moet vooral geen moeite kosten waardoor ze weer met excuses komt waarom ze echt wel wil, maar niet kan.
De dingen die ze wil doen (sportschool, zwemmen) zijn gedoemd om te mislukken. Geen vervoer, ze wil niks zonder haar zoon, geen tijd, te duur.

Maar we gaan het zien.
pi_219254655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 23:24 schreef Henrike het volgende:

[..]
Als ze met meerdere kinderen aan de deur staat en alle anderen zeggen netjes dankjewel dan snap ik niet dat een vrouw dan moeilijk doet als 1 kindje geen dankjewel zegt.
Eens. En het was ook een van haar jongsten, toch?
pi_219254669
AM die een foto maakt van die deo-verpakking, waar op staat dat je minder plastic verbruikt.

Als er één gezin is wat ontzettend veel plastic (meuk) verbruikt zijn zij het wel. Al die gesponsorde rommel, iedere keer weer nieuwe cases van de deo, lippenbalsem, shampoo, vitamines in potjes.
En al het verpakkingsmateriaal waar dat in komt
pi_219254685
Hoeft HVK geen #ad ofzo te vermelden omdat ze haar agency tagt?

En ik geef die brandweerwagens 1 dag. Hoogstens.
pi_219254693
Eline.vanderwoude gaat met haar gezin (1 zoon, 3 geadopteerde zusjes) in 2026 naar Ierland emigreren.

Ze zijn er 2x geweest op vakantie en gaan nu dus emigreren. Deels homeschooling, meer tijd voor het gezin en voor elkaar.

Ik ben benieuwd hoe ze dat zal vergaan. Zouden ze ook al in de natte en koude periode daar zijn geweest? Gaan ze hun (grote en mooie) huis verkopen? Lijkt me wel. Wat gaan ze daar doen om inkomen te vergaren?

Gelukkig gaat ze er veel over delen zegt ze.

Oh, in de comments zegt ze dat het huis al te koop staat, ze denken dat het voor de meiden goed is om homeschooling te krijgen de eerste paar jaar en er waarschijnlijk een B&B bij komt.

Het lijken me geen mensen die onbezonnen ergens in duiken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Huisopdehoek op 13-11-2025 01:16:44 ]
pi_219254772
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 00:33 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Eens. En het was ook een van haar jongsten, toch?
Ja
  Moderator / Colorchick donderdag 13 november 2025 @ 05:50:35 #158
382129 crew  Donna
pi_219254857
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:55 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Ik snap jouw reactie. En in jullie geval is dat ook heel pijnlijk.
Ik vind de situatie van Tamara niet vergelijkbaar met bovenstaande.
Hoezo niet dan? Want het betreffende kind praat niet.
pi_219254880
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 01:10 schreef Huisopdehoek het volgende:
Eline.vanderwoude gaat met haar gezin (1 zoon, 3 geadopteerde zusjes) in 2026 naar Ierland emigreren.

Ze zijn er 2x geweest op vakantie en gaan nu dus emigreren. Deels homeschooling, meer tijd voor het gezin en voor elkaar.

Ik ben benieuwd hoe ze dat zal vergaan. Zouden ze ook al in de natte en koude periode daar zijn geweest? Gaan ze hun (grote en mooie) huis verkopen? Lijkt me wel. Wat gaan ze daar doen om inkomen te vergaren?

Oh, in de comments zegt ze dat het huis al te koop staat, ze denken dat het voor de meiden goed is om homeschooling te krijgen de eerste paar jaar en er waarschijnlijk een B&B bij komt.

Heftig voor hun (adoptie) kinderen. Net geland in Nederland. Volop in de hechtingsproblematiek. Dan je hele hebben en houden weer inpakken om te gaan emigreren…

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2025 06:11:14 ]
pi_219254886
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 06:10 schreef Paardrijden123 het volgende:

[..]
Heftig voor hun (adoptie) kinderen. Net geland in Nederland. Volop in de hechtingsproblematiek. Dan je hele hebben en houden weer inpakken om te gaan emigreren…
‘Net geland’ is ook alweer een paar jaar geleden? Ze verwachten juist dat het thuisonderwijs goed is voor de pre-adoptieperiode volgens mij.
pi_219254942
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 01:10 schreef Huisopdehoek het volgende:

Ierland is prachtig, leuke vriendelijke mensen, maar nog natter dan Nederland haha. Ik houd van Ierland, maar emigreren daarheen zou voor mij echt wel een stap te ver zijn.

Ik volg haar niet meer, maar zij volgde best intensieve trajecten met die meiden toch vanwege de adoptie? Waarom dan nu emigreren?
pi_219254951
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 23:24 schreef Henrike het volgende:

[..]
Diw vrouw moet niet zo moeilijk doen om die dankjewel. Maar dat is nog steeds geen reden om dat snoep uit haar handen te slaan.
Ze had er ook wat van kunnen zeggen i.p.v. deze reactie.
pi_219255004
Die stories (die in bed) van Sanneke: ik was even positief over haar voornemen om anders te gaan eten en meer te bewegen maar in deze stories zitten zoveel ‘maren’ dat ik denk dat het niks wordt. De kaas is minder lekker, de hoeveelheid nootjes die je ‘mag’ is te weinig, eten bij de Mc. is voor iedereen slecht (eens, het verschil zit hem in het feit dat ik gezond eet en leef en de Mc., hooguit 2x p/j, een uitzondering is in mijn hele patroon). Oh ja, en haar klachten zijn erfelijk dus niks aan te doen.
pi_219255016
Sanneke voelt zich slachtoffer van het leven. Ga van die bank af vriendin. Rondje buitenlopen is ook goed voor je mind.
pi_219255062
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:19 schreef JaNeeDan het volgende:
Die stories (die in bed) van Sanneke: ik was even positief over haar voornemen om anders te gaan eten en meer te bewegen maar in deze stories zitten zoveel ‘maren’ dat ik denk dat het niks wordt. De kaas is minder lekker, de hoeveelheid nootjes die je ‘mag’ is te weinig, eten bij de Mc. is voor iedereen slecht (eens, het verschil zit hem in het feit dat ik gezond eet en leef en de Mc., hooguit 2x p/j, een uitzondering is in mijn hele patroon). Oh ja, en haar klachten zijn erfelijk dus niks aan te doen.
Alsof ze het risico op die erfelijke aandoeningen niet verminderd door af te vallen.
pi_219255068
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:19 schreef JaNeeDan het volgende:
Applaus dat je dat uit kunt kijken 🤪
Er komt gewoon een punt in je leven waarin je niet meer alles kan eten voor veel mensen. Ben zelf ook te dik en issue met eten. En adhd 🤪

Dik zijn is dus niet mijn schuld.

Nee, maar ik denk dat Sanne gewoon even van haar 3 uur diëtist gebruik kan maken om even wat kneepjes te leren. .

Hoop dat het haar lukt. GLI is echt zo'n bullshit is mijn ervaring. Omdat ik alles wel weet. Maar misschien zijn die basis dingen voor haar wel goed. ☺️
pi_219255071
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:35 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Alsof ze het risico op die erfelijke aandoeningen niet verminderd door af te vallen.
Precies. Het is duidelijk dat het haar al teveel moeite kost voordat ze is begonnen en tegelijkertijd triest dat ze dit niet over heeft voor zichzelf en haar kind. Mentale ondersteuning zou in haar geval ook niet onnodig zijn denk ik.
pi_219255076
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:38 schreef SophiaLoren het volgende:

[..]
Applaus dat je dat uit kunt kijken 🤪
Er komt gewoon een punt in je leven waarin je niet meer alles kan eten voor veel mensen. Ben zelf ook te dik en issue met eten. En adhd 🤪

Dik zijn is dus niet mijn schuld.

Nee, maar ik denk dat Sanne gewoon even van haar 3 uur diëtist gebruik kan maken om even wat kneepjes te leren. .

Hoop dat het haar lukt. GLI is echt zo'n bullshit is mijn ervaring. Omdat ik alles wel weet. Maar misschien zijn die basis dingen voor haar wel goed. ☺️
Het was niet makkelijk om door te komen hoor. Dat gebrabbel van Sanneke en Dion is hetzelfde als kijken naar Wizzy en Woppy.

Sanneke denkt dat ze alles weet, dat ze de wijsheid in pacht heeft. Niets is minder waar.
pi_219255130
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 06:15 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
‘Net geland’ is ook alweer een paar jaar geleden? Ze verwachten juist dat het thuisonderwijs goed is voor de pre-adoptieperiode volgens mij.
Ik bedoel niet letterlijk geland. Figuurlijk. Weggerukt worden uit je land van origine, pas een paar jaar wonen bij mensen die je nog nooit eerder kende, taal leren, relaties opbouwen met leeftijdsgenoten, hechting, cultuur leren etc. Veel veranderingen voor kinderen met trauma en hechting.

Ben benieuwd. Ze hebben het volgens mij heel pittig gehad met (in ieder geval 1 van) de meiden en daar ook over gedeeld.

Ierland is prachtig dus ik snap de keuze wel (behalve het weer). 😬

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2025 08:09:17 ]
pi_219255141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 06:52 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Diw vrouw moet niet zo moeilijk doen om die dankjewel. Maar dat is nog steeds geen reden om dat snoep uit haar handen te slaan.
Het zal wel wat aangedikt zijn, leuk voor de socials.
  donderdag 13 november 2025 @ 08:16:24 #171
502694 Rimboequeen
Koningin van de jungle
pi_219255146
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 08:12 schreef Miepje77 het volgende:

[..]
Tamara heeft snoepje niet uit haar handen geslagen, ze heeft het snoepje gepakt en in de bosjes gegooid.
pi_219255148
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:02 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Dat van dat infantiele geschreeuw ben ik met je eens.
Dat van die magie, tja wat je niet weet mis je ook niet denk ik. Wij hadden vroeger wel echt sinterklaas met familie en ik vond het verschrikkelijk, nog steeds trouwens, wij vieren ook niet echt sinterklaas🙈. Geen pakjesavond, geen infantiel geschreeuw met een bingo.
We gaan gourmetten, want dat vinden de zoons hier helemaal geweldig.
Ze mogen een keer de schoen zetten, maar daar blijft t ook bij.
Dat klopt zeker als je niet anders gewend bent. De kinderen Geerts zijn echter wel anders gewend, tot moeders een bingo spel gesponsord kreeg door liefslabel. En dat vind ik er het sneue aan, het wordt "om zeep geholpen" omdat AM er geld aan verdiend.
pi_219255150
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 21:16 schreef SterreKaatje het volgende:

[..]
Mee eens. Dit zijn geen recensies van echte lezers. Het is niveau 'kleuters' zeg maar. Gewoon om te trollen volgens mij.
Echte lezers lezen boeken. Die lezen niet dit soort troep.
pi_219255155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 06:52 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik begrijp dat het heel irritant is als zo'n vrouw aan blijft dringen op dank je wel. Maar ze had kunnen zeggen dat hij niet praat. Dat zou voldoende moeten zijn. Anderzijds snap ik ook dat je geen zin hebt om het altijd maar uit te moeten leggen. Persoonlijk zou het me niet eens opvallen of kinderen dank je wel zeggen. Lekker boeiend ook. Het is een kinderfeest, spannend en de aandacht gaat naar de snoepjes. Laat het opvoeden lekker aan de ouders over.
pi_219255157
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 08:12 schreef Miepje77 het volgende:

[..]
Was je erbij dan? Misschien was die vrouw wel heel onaardig tegen het ventje,wat zou jij als moeder doen?
Ik zie het voor me dat je daar met een paar van je kinderen staat, kinderen doen hun best om een liedje te zingen.
Mevrouw geeft een snoepje en eist van de kinderen eerst een dankjewel voor ze het snoepje echt afgeeft.
En dan zou er 1 van de groep geen snoepje krijgen omdat hij verbaal niet zo sterk is dat hij geen snoepje krijgt.
Sorry maar dan gaat mijn feestverlichting ook uit en mag ze het snoepje daar stoppen waar de zon nooit schijnt( hopelijk was het een toverbal, kan die zuurpruim er van genieten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')