abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219258737
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:18 schreef Marsenal het volgende:
Homoseksualiteit onder vrouwen ben ik actief voorstander van.
Wellicht kan je dat uitleggen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219258774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 00:16 schreef Masberum het volgende:
Ik heb zelf het idee dat de maatschappij in Nederland heel vriendelijk is naar homoseksuele mensen
In ons bedrijf werken op hoge posities homo's/lesbiennes die daar gewoon op het intranet over schrijven. Formeel bedrijfsbeleid is inclusiviteit voor iedere geaardheid.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219258797
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 19:38 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Dat raakt een ander toch voor geen meter?
Hoe heeft een ander daar last van?
Vanwege de beeldvorming en ingegoten denkpatronen, o.a. door religieuze instituties. Zelf denk ik dat Jezus ook een homo was, en Lazarus z'n vriend.
pi_219258983
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 19:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Wellicht kan je dat uitleggen?
LESBISCHE SEKS BESTE SEKS
-nee-
pi_219260330
Als hetero ingevuld.

- Wat versta jij precies onder acceptatie?
Iemand niet anders behandelen dan anderen.

- Kan jij mensen die homoseksueel zijn volwaardig accepteren?
Ja, geen enkel probleem.

- Zijn jouw denkbeelden over homoseksualiteit veranderd in de loop der jaren?
Eigenlijk niet. Met de uitzondering van mijn vroege kindertijd. Toen praatte ik toch meer mijn ouders na. Zij accepteren homoseksualiteit maar vinden dat het iets is voor binnenshuis. Twee mannen hoeven bijvoorbeeld niet hand in hand op straat te lopen. Geen echte acceptatie dus. Maar sinds ik zelf een eigen mening heb is die eigenlijk niet veranderd.

- Heeft homoseksualiteit invloed op vriendschappen en wat merk je daarbij vooral bij jezelf?
Ik heb vriendinnen die lesbisch zijn. Homoseksuele collega’s en een trans collega. Ik heb een aantal keer meegemaakt dat iemand uit de kast kwam. Dat was vooral voor diegene zelf een heel groot ding. Het heeft geen invloed gehad op vriendschappen. Het heeft sommige vriendschappen juist verder verdiept, omdat we daardoor over diepere verlangens en angsten praatten.

- Hoe vind je hoe de maatschappij tegenover homoseksualiteit staat?
Niet al te positief als je het nieuws volgt. In mijn eigen kring zie ik dat de meeste mensen er zoals mijzelf in staan. Het maakt ze niet uit wat iemands geaardheid is.
pi_219264014
Kan mij 't schelen of iemand homo is. Meerdere collega's bij mij op werk zijn homo. Behandel ik ze niet anders om. Een echte vriendschap heb ik nog nooit gehad met een homo, tenminste voor zover ik weet, dus geen idee of dat ongemakkelijk kan zijn of niet. Met een uitgesproken en aanwezige (manier van spreken, volume, kledingstijl, expressie) queer persoon lijkt mij dat wel wat lastiger, maar dat ligt meer aan het gedrag dan puur aan de geaardheid. Datzelfde zou ik namelijk hebben met andere mensen met zeer uitgesproken en aanwezige gedragskenmerken. Maar bij homo's/queers lijkt dat wel wat vaker voor te komen.
pi_219264082
Als kind kwam ik eind jaren 70 naast een homostel te wonen. Dan vraag je als 8 jarige wel even hoe het zit, en mijn moeder zei dat 2 mannen net zo van elkaar konden houden als een man en vrouw. En daarmee was de kous af. De krampachtigheid in deze tijd wat betreft acceptatie valt me wel op, ik vind daar wel wat van. Het lijkt wel of het in de jaren 70/80 allemaal gemakkelijker was. Ik heb nog steeds een prima contact met mijn oude buurmannen, al woon ik in een ander dorp inmiddels. En af en toe gaan mijn man en ik even met ze lunchen, gezellig. :)
pi_219265046
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:08 schreef Cockwhale het volgende:
Maar bij homo's/queers lijkt dat wel wat vaker voor te komen.
Ik vind het zelf opmerkelijk dat ik het bij lesbiennes eigenlijk niet zie. Er zijn weliswaar lesbiennes die meer masculien zijn. Ik noem een voorbeeld Frederique Spigt. Maar ze verschuilt zich niet achter een rol: ze komt op mij authentiek over.

Onder mannelijke homo's merk ik het veel regelmatiger. Als ze zich uitgesproken nichterig gedragen, wordt daarover gezegd dat ze zich vrouwelijk gedragen. Maar ik zie dan hetzelfde gedrag alleen onder die trutjes die met zichzelf paraderen: die praten ook vaker hoger en meer zuchtend dan andere vrouwen.

Vrouwen die hetero zijn en negatieve ervaringen hebben met mannen, gaan weleens uit naar LHBT-plaatsen, want daar voelen ze zich veiliger en niet bang dat een kerel hen seksueel intimideert. Ik kan mij er dan iets bij voorstellen dat homoseksuele mannen allemaal hele lieve zachtaardige mensen zijn. Hoeft absoluut niet het geval te zijn.

Mannen zijn qua seks meestal wel makkelijker; ik vind het vaak niet zo'n punt dat als ik in een homobar ben een man die ik verder niet ken, opeens aan mij zit of met mij wilt zoenen. (Als ik daar ben, speelt hoe dan ook geilheid een rol, want anders ga ik liever naar heel ander soort uitgaansgelegenheden.) Seksueel overschrijdend gedrag gaat daar dus ook een stuk verder. Bijvoorbeeld verbaal de tyfus uitgescholden worden of geslagen en geschopt worden alleen maar als ik nee zeg op hun vraag of ik met ze wil neuken. En zo wordt het dus ook gevraagd: "Wil je neuken met mij?" Het komt dan ook vaak voor dat als ik "ja" zou zeggen, zij bevestiging krijgen dat ze seksueel aantrekkelijk zijn en daardoor 'zelfvertrouwen' krijgen om het te vragen aan 'iets beters'.

Ik heb gelukkig zelf nog niet iets dramatisch meegemaakt op dat gebied, echter het was wel een paar keer bijna gebeurd. Het meest staat mij bij dat ik in een kroeg in Rotterdam werd lastiggevallen door een man die mijn vader had kunnen zijn, die samen met zijn zus aan het stappen was. Hij was dronken, stonk uit zijn bek, was arrogant en hij drong zich nogal naar mij op en ging ervanuit dat ik hem helemaal geweldig vond, maar ik knapte gigantisch op hem af. Zijn zus was overigens 2 koppen groter als hij. Zij deed mij overigens denken aan Mary Shaw van de horrorfilm Dead Silence. Ik had er op den duur genoeg van en liep die kroeg uit. Werd ik door die 2 achtervolgd. Ze bleven maar vragen of ik hen in Rotterdam de weg wilde wijzen en dat ik met hen mee mocht naar een luxe hotelkamer. Ze pretendeerden niet te begrijpen dat ik duidelijk zei dat ze mij met rust moesten laten. Ik liep naar de Keerweer, kwam daar iemand tegen die ik kende en ging bij hem zitten. Die 2 dronken ergens apart een wijntje en 5 minuten later liepen ze weg.
pi_219267521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:18 schreef Seeburg54 het volgende:
Als kind kwam ik eind jaren 70 naast een homostel te wonen. Dan vraag je als 8 jarige wel even hoe het zit, en mijn moeder zei dat 2 mannen net zo van elkaar konden houden als een man en vrouw. En daarmee was de kous af. De krampachtigheid in deze tijd wat betreft acceptatie valt me wel op, ik vind daar wel wat van. Het lijkt wel of het in de jaren 70/80 allemaal gemakkelijker was. Ik heb nog steeds een prima contact met mijn oude buurmannen, al woon ik in een ander dorp inmiddels. En af en toe gaan mijn man en ik even met ze lunchen, gezellig. :)
Ja. Mensen in Nederland zijn veel truttiger geworden dan vroeger.
  vrijdag 14 november 2025 @ 20:51:43 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219267624
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:43 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ja. Mensen in Nederland zijn veel truttiger geworden dan vroeger.
Ik denk dat het meer een kwestie is van op je woorden letten. Binnen no tome heb je iemand beledigd.
pi_219271177
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik denk dat het meer een kwestie is van op je woorden letten. Binnen no tome heb je iemand beledigd.
Daar zou ik me geen zorgen over maken.
  zaterdag 15 november 2025 @ 10:37:45 #37
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219271340
Dat je iemand laat doen wat jij accepteert zonder dit fysiek of verbaal te hinderen, ook al denk jijzelf hier misschien anders over.
Hangt niet van de geaardheid af
Ja, homoseksualiteit en erg links gedachtegoed lijken steeds moeilijker lost van elkaar te zien.
- Heeft homoseksualiteit invloed op vriendschappen en wat merk je daarbij vooral bij jezelf?
Ik heb geen homoseksuele vrienden voor zover ik weet, wel directe collega’s ik merk hier geen verschil mee met andere collega’s.
Hypocriet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219271690
Dat je anderen respecteert en de vrijheid laat om zichzelf te zijn .
Natuurlijk! Mijn halve vriendenkring is LGBTQ+ (ben zelf hetero).
Nee. Mijn ouders zijn nooit ouderwets of gelovig geweest en hadden gay vrienden. Het is voor mij altijd doodnormaal geweest.
Ik denk vooral positief. Ik vind veel dingen leuk die ook populair zijn bij veel gays, dus dan heb je meer om over te praten. En ik ben vaak makkelijker bevriend met mannen dan met vrouwen en dat kan met een gay zonder dat er ander gezeik bij komt kijken.
Het verschilt heel erg per bubbel. In mijn naaste omgeving is er weinig negativiteit hierover, maar verschillende vrienden van mij mogen niet meer thuis komen of alleen zonder hun partner (waar hij al 15 jaar mee samen is). En een transvriendin van mij wordt regelmatig door vreemden uitgescholden.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  zaterdag 15 november 2025 @ 13:44:36 #39
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219272437
Wat versta jij precies onder acceptatie?
Dat mensen er niet meer bij stilstaan als dat het afwijkend is als mensen homo/biseksueel zijn

Kan jij mensen die homoseksueel zijn volwaardig accepteren?
Ja

Zijn jouw denkbeelden over homoseksualiteit veranderd in de loop der jaren?
Nee. Wel merk ik bij veel homoseksuele mensen in mijn omgeving irritatie op dat ze nu in dezelfde letterbak terecht zijn gekomen bij andere mensen. Daar heerst de angst dat het een averechts effect gaat hebben op hun eigen situatie en hun verworven acceptatie en vrijheden. Ik denk persoonlijk dat die indeling minder de oorzaak is dan de toegenomen intolerantie, die hand in hand gaat met de toenemende religiositeit die nu hip is. Je kunt geen interview meer met een sporter, een acteur of wat voor publiek persoon meer lezen waarin niet ostentatief wordt verklaard hoe vroom ze zijn.

Heeft homoseksualiteit invloed op vriendschappen en wat merk je daarbij vooral bij jezelf?
Nee, ik heb geen vrienden omdat ze homo zijn en heb geen vriendschappen afgestoten omdat iemand homo bleek. Het is één aspect aan ze dat niet heel interessant is en sowieso niet meeweegt in met wie ik omga.

Hoe vind je hoe de maatschappij tegenover homoseksualiteit staat?
Het was beter dan hoe het is. Ik kijk met afgrijzen toe hoe religie en cultuur als acceptabel excuus zijn gaan gelden om te discrimineren en hoe pseudo-wetenschap verweven met influencer-cultuur de fundamenten onder acceptatie en gelijkwaardigheid slopen.

Kan je hierover zelf nog iets aanvullen?
Hoe langer we passief blijven toekijken en de intolerantie niet aanpakken, hoe moeilijker het gaat worden om terug te veroveren wat we hadden. Ik snap ook niet dat mensen niet snappen dat een hoop in your face initiatieven geboren zijn uit nood. Op straat is het onveiliger aan het worden, er wordt openlijk gescholden, geïntimideerd en geweld toegepast, wat verwacht je dan? Dat mensen nog één keer lief vragen of het weer normaal kan? Maar nee, massaal wordt er gejankt over gaybrapaden, paarse vrijdag en vlagvertoon tijdens voorlichtingsdagen. "Het wordt ons door de strot geduwd!" In tegenstelling tot de homofobie, hmz?
pi_219277718
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat zegt meer over de ander dan over jou.

Het is wel jammer dat samenlevingen (niet alleen Nederland) daar zo op geanticipeerd zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')