quote:
Ik vind het zelf opmerkelijk dat ik het bij lesbiennes eigenlijk niet zie. Er zijn weliswaar lesbiennes die meer masculien zijn. Ik noem een voorbeeld Frederique Spigt. Maar ze verschuilt zich niet achter een rol: ze komt op mij authentiek over.
Onder mannelijke homo's merk ik het veel regelmatiger. Als ze zich uitgesproken nichterig gedragen, wordt daarover gezegd dat ze zich vrouwelijk gedragen. Maar ik zie dan hetzelfde gedrag alleen onder die trutjes die met zichzelf paraderen: die praten ook vaker hoger en meer zuchtend dan andere vrouwen.
Vrouwen die hetero zijn en negatieve ervaringen hebben met mannen, gaan weleens uit naar LHBT-plaatsen, want daar voelen ze zich veiliger en niet bang dat een kerel hen seksueel intimideert. Ik kan mij er dan iets bij voorstellen dat homoseksuele mannen allemaal hele lieve zachtaardige mensen zijn. Hoeft absoluut niet het geval te zijn.
Mannen zijn qua seks meestal wel makkelijker; ik vind het vaak niet zo'n punt dat als ik in een homobar ben een man die ik verder niet ken, opeens aan mij zit of met mij wilt zoenen. (Als ik daar ben, speelt hoe dan ook geilheid een rol, want anders ga ik liever naar heel ander soort uitgaansgelegenheden.) Seksueel overschrijdend gedrag gaat daar dus ook een stuk verder. Bijvoorbeeld verbaal de tyfus uitgescholden worden of geslagen en geschopt worden alleen maar als ik nee zeg op hun vraag of ik met ze wil neuken. En zo wordt het dus ook gevraagd: "Wil je neuken met mij?" Het komt dan ook vaak voor dat als ik "ja" zou zeggen, zij bevestiging krijgen dat ze seksueel aantrekkelijk zijn en daardoor 'zelfvertrouwen' krijgen om het te vragen aan 'iets beters'.
Ik heb gelukkig zelf nog niet iets dramatisch meegemaakt op dat gebied, echter het was wel een paar keer bijna gebeurd. Het meest staat mij bij dat ik in een kroeg in Rotterdam werd lastiggevallen door een man die mijn vader had kunnen zijn, die samen met zijn zus aan het stappen was. Hij was dronken, stonk uit zijn bek, was arrogant en hij drong zich nogal naar mij op en ging ervanuit dat ik hem helemaal geweldig vond, maar ik knapte gigantisch op hem af. Zijn zus was overigens 2 koppen groter als hij. Zij deed mij overigens denken aan
Mary Shaw van de horrorfilm Dead Silence. Ik had er op den duur genoeg van en liep die kroeg uit. Werd ik door die 2 achtervolgd. Ze bleven maar vragen of ik hen in Rotterdam de weg wilde wijzen en dat ik met hen mee mocht naar een luxe hotelkamer. Ze pretendeerden niet te begrijpen dat ik duidelijk zei dat ze mij met rust moesten laten. Ik liep naar de Keerweer, kwam daar iemand tegen die ik kende en ging bij hem zitten. Die 2 dronken ergens apart een wijntje en 5 minuten later liepen ze weg.