Die haarlijn gaat nog best ok. De slapen beginnen heel langzaam te grijzen, maar wat wil je?quote:
Het zou de droom zijn van mijn puber dochter, maar ik kan er niet goed genoeg voor zorgenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef sigme het volgende:
Oh ja, bericht uit de provincie:
[ afbeelding ]
Wil iemand er eentje hebben? Ik moet er nog een paar kwijt.
Toch wel een mooie ouwe kop, Ringo?! Dan valt het toch allemaal nog wel mee.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 02:11 schreef Ringo het volgende:
Ik ben 15 kilo lichter dan tien jaar geleden, voel me fit en gezond maar verder heb ik gewoon een ouwe kop gekregen en daar kan ik diep van binnen wel ernstig om huilen, want hoe mooi je de zaken ook wil draaien, goed komt dat allemaal niet meer natuurlijk, nooit meer, integendeel.
Pure Friese stabijtjes?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef sigme het volgende:
Oh ja, bericht uit de provincie:
[ afbeelding ]
Wil iemand er eentje hebben? Ik moet er nog een paar kwijt.
Nee joh. Nabij-stabij. Stabijna's. Heidewachtel, Wetterhoun & Stabij. Minstens.quote:
Ik zie het nu! Op mobiel zag ik het wat minder helder maar nu op de computer verraden de snuitjees inderdaad het bijnaschap.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee joh. Nabij-stabij. Stabijna's. Heidewachtel, Wetterhoun & Stabij. Minstens.
Ze zijn inmiddels allemaal ondergebracht, ik ben zeer content met alle nieuwe adressen. Allemaal mensen met veel tijd voor hun hond.
Misschien over tien jaar wel.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:51 schreef LXIV het volgende:
Toch wel een mooie ouwe kop, Ringo?! Dan valt het toch allemaal nog wel mee.
Ik heb dat twee jaar geleden afgerond. En heb daarna bijna alles van Voskuil gelezen. Het Bureau is fantastisch, ongemakkelijk en bij vlagen heel erg grappig.quote:Op maandag 13 april 2026 10:46 schreef Ringo het volgende:
Over ouderdom en verval gesproken, wie van jullie heeft Het Bureau helemaal gelezen? Ik loop ruim een kwart eeuw achter de hype aan en ben nu op blz. 400 van deel 1. Buitengewoon vermakelijk allemaal, maar het vooruitzicht op nog eens 5000 bladzijden drukt nogal op m’n gemoed. En waarom doet meneer Beerta me toch voortdurend aan @:gellius denken?
En katten.quote:Op maandag 13 april 2026 12:03 schreef Z het volgende:
Das Büro.
Het huis van Voskuil op de Lijnbaansgracht is praktisch naast mijn werk. Heeft een plaquette.
[ afbeelding ]
Dat geloof ik. Het is allemaal heel hecht maar ook licht geschreven, hoofdstukken als haakwerkjes. De levenspijn en het zelfmedelijden van die man zijn zo voelbaar en toch blijf je aangenaam op afstand.quote:Op maandag 13 april 2026 12:06 schreef Z het volgende:
Het is een hoop leeswerk Ringo maar je wordt vaak beloond met mooie zinnen aan het eind van meestal korte stukjes. "Buiten scheen de zon maar het vermocht hem niet het leven te omarmen".
Mijn oom heeft alle delen in de kast staan.quote:
Geen idee. De delen kwamen niet allemaal in een keer uit, dus ik heb ze met tussenpozen gelezen.quote:Op maandag 13 april 2026 16:20 schreef drakin het volgende:
5000 pagina's is een leuke uitdaging.
Hoelang hebben jullie daarover gedaan? Voor degenen die het gelezen hebben.
Groter als voelt voor mij als Brabander ook gewoon als juist.quote:Op maandag 13 april 2026 12:56 schreef Ringo het volgende:
Voskuil gebruikt, viel mij op, consequent de groter als-constructie. Ik heb over de juistheid daarvan wel eens op de rand van onaangename gesprekken gevoerd met mensen die zich meer schoolmeester voelden dan ik. Nu heb ik eindelijk een argument om zo’n discussie in der minne te beslechten.
Het is zeker een vervelende man, dat wordt al in het eerste Bureau-deel gauw duidelijk. Wat vóór hem pleit, vind ik, is dat ie daar geen geheim van maakt. Hij maakt van z’n alter ego met plezier een grumpy character.quote:Op maandag 13 april 2026 15:30 schreef Gellius het volgende:
Ik ben er recentelijk in begonnen, maar dat was in een tijd dat er ook veel over zijn dagboeken werd gepubliceerd en daar komt hij toch uit te voorschijn als een tamelijk vervelende man. Ik wéét dat ik werk en kunstenaar moet scheiden, maar toch. Ik had er geen zin an en er is ook nog een zee aan Brakman. Oók een vervelende man.
quote:Beerta kamt voortdurend zijn haar en is volkomen geobsedeerd door seks. Te pas en te onpas vertelt hij Maarten zijn seksueel bezwangerde dromen. Aan het begin van de oorlog wordt hij veroordeeld voor onzedelijke handelingen met een minderjarige jongen. Ook heeft hij een homoseksuele relatie met hoogleraar Karel Ravelli.
Ja! Waar is Claudia? Heeft ze iemand over haar vertrek? verwittigd?quote:Op maandag 13 april 2026 21:05 schreef Gellius het volgende:
Hoewel. Dit is welbeschouwd nog tamelijk tam. Je kan ook een Ayn Rand-lezer zijn, bijvoorbeeld.
quote:Op zondag 9 november 2025 08:18 schreef Claudia_x het volgende:
()
Ik leef nog! Maar ik ben nogal monomaan bezig met werk. Omdat wat ik op mijn werk doe nauwelijks een gespreksonderwerp is op het forum, log ik niet echt meer in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb laatst de kamer van m'n dochter geschilderd, we hebben een nieuwe bank uitgezocht en de Quookerkraan ging kapot. Zo blijf ik een beetje bezig met het huis. Maar als ik dan zo'n verbouwing zie, begint het toch weer wat te kriebelen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik weet ook niet helemaal waar de gelijkenis vandaan komt. Misschien de ironische distantie waarmee hij de wereld en zichzelf beziet.quote:
Ja, ook gelezen. Vrijwillig nog wel. Stond gewoon bij ons in de boekenkastquote:Op dinsdag 14 april 2026 16:21 schreef sigme het volgende:
Hebben jelui 'De wereld gaat aan vlijt ten onder' wel gelezen? Van Max Dendermonde.
Ik had het nota bene op m'n lijst staan bij mijn vwo-examen. Alwaar ze er nog over begonnen ook, waardoor ik het moest opdiepen uit mijn geheugen want het was toen al een paar jaar geleden dat ik het las. Een jaar of twintig geleden heb ik het nog eens herlezen.
Ik wel, de literatuur was totaal niet mijn ding. Geen sf of fantasy zat ertussen, alleen maar saai gewauwel. Het duurde zeker tot de ov kaart dat ik niet las. Ern jaar of zoquote:Op woensdag 15 april 2026 08:40 schreef sigme het volgende:
Ik heb mijn hele lijst vrijwillig gelezen. Dat gezeur over gedwongen lezen en daardoor(?) een weerzin jegens literatuur heb ik nooit echt begrepen.
Ik ook (niet).quote:Op woensdag 15 april 2026 08:40 schreef sigme het volgende:
Ik heb mijn hele lijst vrijwillig gelezen. Dat gezeur over gedwongen lezen en daardoor(?) een weerzin jegens literatuur heb ik nooit echt begrepen.
Ik had voor Engels op mijn lijstquote:Op woensdag 15 april 2026 08:52 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik wel, de literatuur was totaal niet mijn ding. Geen sf of fantasy zat ertussen, alleen maar saai gewauwel. Het duurde zeker tot de ov kaart dat ik niet las. Ern jaar of zo
Ik leef nog. En de prunus bloeit.quote:Op maandag 13 april 2026 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bedankt! Maar geen inside information dus hoe het met haar gaat
Allemaal niet helaasquote:Op woensdag 15 april 2026 10:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had voor Engels op mijn lijst
Brave new world
This perfect day
Utopia
1984
‘t Is ook maar wat je er zelf van maakt he?
Dat mocht je helaas niet op je lijst zetten?quote:
We kregen een vaste lijst waar we niet vanaf mochten wijken. En er zat niks bij wat niet ontzettend druilerig saai was.quote:Op woensdag 15 april 2026 12:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat mocht je helaas niet op je lijst zetten?
Dat wou je helaas op je lijst zetten?
Je was helaas niet op het idee gekomen het op je lijst te zetten?
Allemaal, niet helaas?
Is het nu toevallig dat je zo snel reageert of lurk je nog wel. Fijn dat je nog leeft in ieder geval.quote:Op woensdag 15 april 2026 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik leef nog. En de prunus bloeit.
Woon je nog steeds in het idyllische X.?quote:Op woensdag 15 april 2026 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik leef nog. En de prunus bloeit.
Voor Engels heb ik wel gelezen, gek genoeg daar geen problemen mee gehad. Ik vond dat ook veel leukere lessen op school.quote:Op woensdag 15 april 2026 14:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben inmiddels heel oud maar nog wel zo jong dat ik de Tweede Fase heb meegemaakt. Ik moest voor Engels 1 (zegge: één) (!) boek lezen. Klassikaal las men Angela's Ashes, maar omdat ik toch al bezig was met The Hitchhikers Guide To The Galaxy mocht ik daar een verslag over schrijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |