quote:Op vrijdag 12 december 2025 09:57 schreef JAM het volgende:
Zo belden we vaak naar sekslijnen (06-4949, zo uit mijn hoofd nog even) waar je je dan als vrouw voor kon doen en zie, daar werd je dan ook nog voor betaald ook (dat geld ging naar de rekening van een oudere zus, geloof ik, die daar dan ook weer een deel van afroomde).
Van dat geld kochtten we dan Bacardi Breezers en sigaretten (daar deden ze intertijd helemaal niet lastig over, sterker nog, sigaretten werden vaak gewoon gratis op straat of op de stations uitgedeeld, van die kleine 'proefpakjes' waar er dan vijf of tien inzaten), met als resultaat dat er dan een stel dronken, nerveus rokende prepubers allerhande geilneven e.o. pedofielen klaar aan het praten waren, want ik geloof er geen reet van dat iedereen geloofde dat we echt vrouwen waren.
Heel vreemd, zo achteraf bekeken. Héél vreemd allemaal. Van wat me er nog van bijstaat waren die gesprekken zelf overigens niet zo heel vulgair. Zo'n man was dan doorgaans wat aan het kreunen en hijgen en dan riep je iets als: 'Geil hè, geil hè.', en dat was dan wel weer genoeg, eigenlijk. Er werd ook altijd vriendelijk bedankt. Those were the days, my friend, we thought they'd never end.
Toen kon je als jongere nog én de mensen blij maken én een zakcentje bijverdienen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 09:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Allicht. Je kan het kind wel uit Den Haag halen, maar hoe krijg je Den Haag ooit uit het kind? Ik heb er nog even wat over nagedacht en ook hier was er sprake van werkelijk schrikbarend macaber en bizar gedrag, hoewel dat andere vormen aannam dan elkaar te pas en te onpas in het kruis te tikken, knijpen slaan en trappen. Zo belden we vaak naar sekslijnen (06-4949, zo uit mijn hoofd nog even) waar je je dan als vrouw voor kon doen en zie, daar werd je dan ook nog voor betaald ook (dat geld ging naar de rekening van een oudere zus, geloof ik, die daar dan ook weer een deel van afroomde).
Van dat geld kochtten we dan Bacardi Breezers en sigaretten (daar deden ze intertijd helemaal niet lastig over, sterker nog, sigaretten werden vaak gewoon gratis op straat of op de stations uitgedeeld, van die kleine 'proefpakjes' waar er dan vijf of tien inzaten), met als resultaat dat er dan een stel dronken, nerveus rokende prepubers allerhande geilneven e.o. pedofielen klaar aan het praten waren, want ik geloof er geen reet van dat iedereen geloofde dat we echt vrouwen waren.
Heel vreemd, zo achteraf bekeken. Héél vreemd allemaal. Van wat me er nog van bijstaat waren die gesprekken zelf overigens niet zo heel vulgair. Zo'n man was dan doorgaans wat aan het kreunen en hijgen en dan riep je iets als: 'Geil hè, geil hè.', en dat was dan wel weer genoeg, eigenlijk. Er werd ook altijd vriendelijk bedankt. Those were the days, my friend, we thought they'd never end.
Nu heb ik zelf ook een maand of wat (zal wel wat langer zijn geweest en overigens ook tot mijn grote verdriet) in Leeuwarden doorgebracht en daar zag ik niets anders dan ME. Dat had volgens mij een beetje met het uitgaansbeleid aldaar te maken dat iedereen zijn kroeg zo lang open mag houden als ze willen (en vrij veel kroegen aldaar gaan dan ook pas in de vroege uurtjes van de ochtend dicht) zolang je na drie uur 's nachts (of twee uur?) maar geen nieuwe gasten binnenlaat. Dat zorgt ervoor dat iedereen een half uur voor die tijd 'nog even ergens anders gaat kijken' en er een hele volksverhuizing plaatsvindt, waaronder - zo liet ik me door een echte 'Liwadder' vertellen, allemaal 'kankerboeren uit Drachten en Dokkum enzo (volgens mij zei hij 'kankerboeren' omdat ik hem eerder verteld had dat ik uit Den Haag kwam en hij wellicht dacht dat ik het anders niet zo goed zou begrijpen)' - met wie de Liwadders en de Liwadrdse ME dan altijd even op de vuist moeten. Daar kan je welhaast de klok op gelijk zetten: elke vrijdag- en zaterdagavond, Prins Hendrikstraat, 02h30 (of 01h30, dat staat me dus niet meer zo goed bij): broodje kebab halen, even een vechtpartijtje kijken en weer doorzuipen!quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:14 schreef Gellius het volgende:
Dank, JAM, voor dit inkijkje. In Friesland rond 1983 lag dat toch anders. Daar zag je nooit ME of überhaupt politie. We rookten sigaretjes en dronken een voorzichtig blikje pils achter het gebouwtje van het energiebedrijf, maar dat was het wel zo'n beetje. In december deden we wat met strikers en toen ik in 3 VWO zat kwam er een Free Record Shop in Drachten èn een hip tweedehands platenzaakje in een nondescript zijstraatje waar je ook hashvarianten kon kopen - geen wiet. Daar zag ik altijd dezelfde vijf, zes mensen rondhangen. Ik zeg nogmaals: dit is geen gezonde leefomgeving voor adolescenten. Het was ièts, maar het ontbrak aan momentum. Er was wel een mooie verlaten fabriekshal waar het goed ruitjes ingooien was. Er waren er véél. O, en Jules Deelder deed ooit het schimmelige theaterzaaltje aan. Ik was daar bij en het maakte induk.
Hij postte veel in deze reeks. Ik kan me hem nog goed herinneren. Een schat van een jongen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:32 schreef Ang3l het volgende:
Veel te jong overleden: @:Tha_Erik
08-02-1989 / 14-12-2025
Kreeg het net te horen via een vriend. Al tijden niet meer gezien, maar in de gloriedagen veel ontMoet en mee gepraat in het [HOMO] topic en Songfestival topics. Behoorlijk acrtief geweest hier op fok.
Ja, inderdaad. Hoorde toch wel ook bij de vaste TT K crew wat erg. Weet je op waar aan hij overleden is?quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:19 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees net dit bericht in GC / In memoriam #3
[..]
Hij postte veel in deze reeks. Ik kan me hem nog goed herinneren. Een schat van een jongen.
Nee, dat wordt niet vermeld in het topic.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hoorde toch wel ook bij de vaste TT K crew wat erg. Weet je op waar aan hij overleden is?
Ja, dat weet ik ook nog.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:22 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij had hij zijn coming out zelfs in deze reeks gepost
Ik was altijd wel fan van Rixt Meijer. Worldcups mogen rijden en ook nog verrassend (op twijfelachtige wijze) nederlands kampioen marathon geworden, dan heb je wel echt alles uit je carrière gehaald.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:08 schreef Z het volgende:
Rixt is toch een uitstekende naam!? Zo had ik m'n dochter moeten, noemen denk ik wel eens,
Naar wat ik heb begrepen een hartaanval veroorzaakt door een hersenbloeding.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hoorde toch wel ook bij de vaste TT K crew wat erg. Weet je op waar aan hij overleden is?
Ach, ach. Wat verdrietig.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Naar wat ik heb begrepen een hartaanval veroorzaakt door een hersenbloeding.
Hij was toen 17. En hij gaat dus nooit meemaken dat hij op zijn 57ste terug kan kijken op de films die uitkwamen rond zijn 17de en die hij toen zo kon waarderen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben benieuwd welke films van nu, of van pas geleden over, 40 jaar klassiekers worden genoemd.
Dit werd één deel later geschreven. Het verval heeft ie niet -of maar heel kort- gekend.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:02 schreef LXIV het volgende: [..] Wat dacht je ervan dat het verval onvermijdelijk is, en dat op het einde van de rit het donkere, kille, koude graf ons allen wacht?
Mij ook. Maar dat vooral omdat het me tot nu toe gelukt is nog niet op mijn werk te verschijnenquote:Op maandag 5 januari 2026 11:37 schreef Gellius het volgende:
Het is me tot nu toe gelukt om niemnd 'de beste wensen' te geven op het werk.
Mijn moeder wordt deze Driekoningen 85. Gisteren al het feest gehadquote:Op maandag 5 januari 2026 19:05 schreef Ringo het volgende:
Ik heb het reeds talloze malen uit m’n bek gekregen. Iedereen een gelukkig nieuwjaar trouwens. Dat mag toch nog wel? Het is morgen pas Driekoningen. Driekoningen, Driekoningen? Ja, de zesde januari. Wat is Driekoningen? Geen idee, maar daarna is het te laat om iemand een gelukkig nieuwjaar te wensen. Wij vierden thuis geen Driekoningen. Wij ook niet, maar de zesde januari is een datum om in je oren te knopen. Ha, een mens is nooit te oud om te leren. Zeg dat!
Volgens mijn vader wit brood, nagelkaas en roggebrood. Heerlijk.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:29 schreef Gellius het volgende:
Een 'houtsnip' is in Friesland een boterham met kaas en roggebrood. Ik eet dat nog altijd graag. Ik geloof dat Jopie Huiman er ooit één geschilderd heeft.
Ik heb zojuist een geboren Drachtenaar van ongeveer jouw leeftijd hierover gesproken en die herkent hier niks van. En hij heeft zowel op de De Drait, De Dukdalf als De Poalsbrége gezeten!quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:47 schreef Gellius het volgende:
Even iets geheel anders, maar werden de heren hier - toen ze nog knaapjes van een jaar of 9, 10 waren - ook voortdurend door hun klasgenoten in hun ballen getikt, geknepen, geslagen en getrapt? Ik herinner me dat ik daar erg genoeg van had op een gegeven moment, maar het was volstrekt usance.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |