quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:11 schreef Netsplitter het volgende:
Als ik wakker ben sta ik aan, tot ik weer naar bed ga.
dat is straatcommando tochquote:
😱quote:
ik heb ze ook nooit samen in dezelfde ruimte gezienquote:Op dinsdag 11 november 2025 14:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
😱
Zijn beiden ook FA 🤔
We zijn iets op het spoor🚂
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 11 november 2025 14:38 schreef Farenji het volgende:
Avondmens, hekel aan vroeg opstaan. Ik hoef dat gelukkig tegenwoordig vrijwel niet meer omdat ik vanuit huis werk en mijn eigen tijd indeel. Ik word nu meestal uit mezelf wakker rond half 9 maar later is op zich ook okay. Geen wekker hoeven zetten is echt fantastisch en dat doet mijn leven zo veel goeds. Vroeger toen ik nog onder het juk van die vreselijke ochtendmensen moest leven was het altijd een constante strijd tegen slaapgebrek.
Grote hamer regelen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zo herkenbaar![]()
Ik zit helaas wel nog met wekkers en het juk van de vreselijke ochtendmensen
Ritme is key volgens mij, want ik zit in een wat mij betreft een heerlijk ritme (nu even niet, normaal wel)quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ochtendmens. Ik heb 3 x in de week een vroege shift om 6 uur dus ik moet welHet liefst lig ik in de avond lekker vroeg in bed, maar dat is niet zo gezellig voor mijn gezin.
Weet je dat er zoveel mensen dat zijn. De oudste zoon van mijn ex ex en een client van mij waren ook zo, liefst niet voor 11 uur uit zijn bed maar er ook niet voor 03uur in... jullie tijdzone zit een beetje andersquote:Op dinsdag 11 november 2025 11:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Door mijn werk ben ik noodgedwongen een ochtendmens, maar eigenlijk ben ik een avondmens.
Ik had die optie er eigenlijk ook in moeten zetten!quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben ochtend- en avondmens
Aan de middag heb ik de pest. Duurt lang, stort in... en als het avond is kom ik weer tot leven
Idem alleen zegt bij jou nog niets over de tijden die jou het beste schikken... of pas je je zo gemakkelijk aan?quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:11 schreef Netsplitter het volgende:
Als ik wakker ben sta ik aan, tot ik weer naar bed ga.
Idem, de wereld is nog in ruste en ik ben dan al wakker. Even tijd voor mijzelf voordat de drukte begint plus kan soms genieten van de stilte en natuur geluiden!quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:12 schreef Tjoent het volgende:
Ochtendmens![]()
Vroeger niet maar toen zat ik doorgaans tot middernacht te werken.
Hoe anders ben jij?quote:
Das toch mooi dat je dat voor jezelf hebt kunnen oplossen!quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:38 schreef Farenji het volgende:
Avondmens, hekel aan vroeg opstaan. Ik hoef dat gelukkig tegenwoordig vrijwel niet meer omdat ik vanuit huis werk en mijn eigen tijd indeel. Ik word nu meestal uit mezelf wakker rond half 9 maar later is op zich ook okay. Geen wekker hoeven zetten is echt fantastisch en dat doet mijn leven zo veel goeds. Vroeger toen ik nog onder het juk van die vreselijke ochtendmensen moest leven was het altijd een constante strijd tegen slaapgebrek.
Hier ook zo, ben altijd 45 minuten te vroeg op werk maar nooit problemen met verkeer, plus ben ook altijd zeker ruim 45 minuten eerder weg, dus ook op de terugweg geen last. Daarnaast zet ik de wekker als 'vorm' maar 99 keer van de 100 ben ik er voor wakker.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:43 schreef FlippingCoin het volgende:
Ochtendmens hier, kan zo laat starten als ik wil maar rij liefst voor de files lekker naar huis. Eigenlijk altijd voor de wekker wakker.
Is het dan dat je dat hebt aangepast naar je 'werkzaamheden' of paste je dat van nature ook, dan boeien het verzorgen van de paarden minder op dat gebied.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:55 schreef Seeburg54 het volgende:
Altijd ochtendmens geweest. Komt ook omdat ik paarden had, die moesten op tijd verzorgd worden.
Hmm.. en dan jezelf met z'n hamer tegen de bakkes rammen? in haar geval dan!quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:35 schreef StateOfMind het volgende:
Grote hamer regelen.
Hët middel tegen wekkers en vreselijke ochtendmensen en hun juk
Sticker met 'Plan B' erop![]()
Ik pas mij aan. Tot zo ver dat prive dat kan.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:55 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ritme is key volgens mij, want ik zit in een wat mij betreft een heerlijk ritme (nu even niet, normaal wel)
[..]
Weet je dat er zoveel mensen dat zijn. De oudste zoon van mijn ex ex en een client van mij waren ook zo, liefst niet voor 11 uur uit zijn bed maar er ook niet voor 03uur in... jullie tijdzone zit een beetje anders
[..]
Ik had die optie er eigenlijk ook in moeten zetten!
[..]
Idem alleen zegt bij jou nog niets over de tijden die jou het beste schikken... of pas je je zo gemakkelijk aan?
[..]
Idem, de wereld is nog in ruste en ik ben dan al wakker. Even tijd voor mijzelf voordat de drukte begint plus kan soms genieten van de stilte en natuur geluiden!
[..]
Hoe anders ben jij?
[..]
Das toch mooi dat je dat voor jezelf hebt kunnen oplossen!
Good for you!
[..]
Hier ook zo, ben altijd 45 minuten te vroeg op werk maar nooit problemen met verkeer, plus ben ook altijd zeker ruim 45 minuten eerder weg, dus ook op de terugweg geen last. Daarnaast zet ik de wekker als 'vorm' maar 99 keer van de 100 ben ik er voor wakker.
[..]
Is het dan dat je dat hebt aangepast naar je 'werkzaamheden' of paste je dat van nature ook, dan boeien het verzorgen van de paarden minder op dat gebied.
[..]
Hmm.. en dan jezelf met z'n hamer tegen de bakkes rammen? in haar geval dan!onhandig...
Juist maar zegt dus nog steeds niet of jij van nature een bepaald moment mens bent.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:58 schreef Netsplitter het volgende:
Ik pas mij aan. Tot zo ver dat prive dat kan.
Anders dus.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:59 schreef Chandler het volgende:
[..]
Juist maar zegt dus nog steeds niet of jij van nature een bepaald moment mens bent.
In mijn geval is dat 100% duidelijk dat ik een ochtend mens ben.
Ongeacht dat ik vele rare diensten heb gedraaid: ploegen, nacht, dag, avond, ochtend... noem maar op... nu alleen maar dag diensten die redelijk op tijd beginnen (school tijden!)
Knap, dat is wel handig als je wisselingen daarin hebt. Aanpassingsvermogen...quote:
Je hoeft er ook niet in te geloven. Ik doe dat wel, heb namelijk op veel verschillende tijden mogen werken in mijn leven maar merk toch dat wanneer ik vrij ben en dus niet vast zit aan zaken ik toch altijd vroeg wakker wordt ongeacht ik laat naar bed gaat... een vast wakker wordt moment dus..quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik geloof niet meer in ochtend of avondmens.
Wel geloof ik in optimale slaaptijd, dat kan 6-9 uur zijn, per persoon anders.
Maar de rest is discipline en regelmaat.
Iedereen kan wennen aan bv 21:30 naar bed en 5:30 opstaan bijvoorbeeld. Als diegene dat met discipline en regelmaat doet.
ja heerlijk die rust hé, alles is nog diep in dromenland en wij hebben dan alle ruimte voor ons zelf...quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:10 schreef Koettie het volgende:
Ochtendmens. Dan ben ik scherper, is alles nog rustig. Liefst zou ik van 7 tot 3 of 4 werken. Werk 8 tot 5
Ik moest een tijd om 7 uur beginnen. Vond ik heerlijk want dan was ik 3 uur vrij, maar ik slaap er geen uur meer om, eerder minder zelfs. Dat is denk ik niet heel gezond, maar op zich kan ik prima met 5 uur slaap.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:10 schreef Koettie het volgende:
Liefst zou ik van 7 tot 3 of 4 werken. Werk 8 tot 5
Oh ik ga lekker op tijd naar bed, liefst 7+ uur slaap. Lig er nu ook in en wekker van vriend om 5:30 en dan kan ik niet meer slapen.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moest een tijd om 7 uur beginnen. Vond ik heerlijk want dan was ik 3 uur vrij, maar ik slaap er geen uur meer om, eerder minder zelfs. Dat is denk ik niet heel gezond, maar op zich kan ik prima met 5 uur slaap.
Maar dat is voor de nachtmensen ook zo he? Iedereen ligt al in dromenland en de wereld is stil gevallenquote:Op woensdag 12 november 2025 11:37 schreef Chandler het volgende:
ja heerlijk die rust hé, alles is nog diep in dromenland en wij hebben dan alle ruimte voor ons zelf...
Daarom is de middag zo stomquote:Op woensdag 12 november 2025 22:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar dat is voor de nachtmensen ook zo he? Iedereen ligt al in dromenland en de wereld is stil gevallen
Precies. Slapen doe ik wel als ik oud ben.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:45 schreef Marsenal het volgende:
Ik sta normaal gezien 6 keer per week om 6.00 op, en slaap rond middernacht, soms 1.00
Ben in feite een avondmens, maar met een bakkie koffie kan ik de ochtenden ook veel voor elkaar krijgen.
Ik doe eens per week een middagdutje van 2 uur, en op zondag of woensdag slaap ik uit tot een uur of tien, elf.
Ik haat slapen, vind het echt zonde van de tijd. Het is dat het moet.
Is ook geen geloof maar wetenschap. Een avondmens krijg je met geen 10 paarden aan het slapen als het om 21:30 nog licht is. Ik heb wel de discipline om op te staan wanneer dat gewenst is, maar het gaat niet van harte omdat je onvoldoende uitgerust bent.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik geloof niet meer in ochtend of avondmens.
Wel geloof ik in optimale slaaptijd, dat kan 6-9 uur zijn, per persoon anders.
Maar de rest is discipline en regelmaat.
Iedereen kan wennen aan bv 21:30 naar bed en 5:30 opstaan bijvoorbeeld. Als diegene dat met discipline en regelmaat doet.
Is ook geen wetenschapquote:Op vrijdag 5 december 2025 22:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Is ook geen geloof maar wetenschap. Een avondmens krijg je met geen 10 paarden aan het slapen als het om 21:30 nog licht is. Ik heb wel de discipline om op te staan wanneer dat gewenst is, maar het gaat niet van harte omdat je onvoldoende uitgerust bent.
Fokkers mensen noemenquote:Op vrijdag 5 december 2025 23:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
Fokkers zijn toch alleen maar nachtmensen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |