Juist maar zegt dus nog steeds niet of jij van nature een bepaald moment mens bent.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:58 schreef Netsplitter het volgende:
Ik pas mij aan. Tot zo ver dat prive dat kan.
Anders dus.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:59 schreef Chandler het volgende:
[..]
Juist maar zegt dus nog steeds niet of jij van nature een bepaald moment mens bent.
In mijn geval is dat 100% duidelijk dat ik een ochtend mens ben.
Ongeacht dat ik vele rare diensten heb gedraaid: ploegen, nacht, dag, avond, ochtend... noem maar op... nu alleen maar dag diensten die redelijk op tijd beginnen (school tijden!)
Knap, dat is wel handig als je wisselingen daarin hebt. Aanpassingsvermogen...quote:
Je hoeft er ook niet in te geloven. Ik doe dat wel, heb namelijk op veel verschillende tijden mogen werken in mijn leven maar merk toch dat wanneer ik vrij ben en dus niet vast zit aan zaken ik toch altijd vroeg wakker wordt ongeacht ik laat naar bed gaat... een vast wakker wordt moment dus..quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik geloof niet meer in ochtend of avondmens.
Wel geloof ik in optimale slaaptijd, dat kan 6-9 uur zijn, per persoon anders.
Maar de rest is discipline en regelmaat.
Iedereen kan wennen aan bv 21:30 naar bed en 5:30 opstaan bijvoorbeeld. Als diegene dat met discipline en regelmaat doet.
ja heerlijk die rust hé, alles is nog diep in dromenland en wij hebben dan alle ruimte voor ons zelf...quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:10 schreef Koettie het volgende:
Ochtendmens. Dan ben ik scherper, is alles nog rustig. Liefst zou ik van 7 tot 3 of 4 werken. Werk 8 tot 5
Ik moest een tijd om 7 uur beginnen. Vond ik heerlijk want dan was ik 3 uur vrij, maar ik slaap er geen uur meer om, eerder minder zelfs. Dat is denk ik niet heel gezond, maar op zich kan ik prima met 5 uur slaap.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:10 schreef Koettie het volgende:
Liefst zou ik van 7 tot 3 of 4 werken. Werk 8 tot 5
Oh ik ga lekker op tijd naar bed, liefst 7+ uur slaap. Lig er nu ook in en wekker van vriend om 5:30 en dan kan ik niet meer slapen.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moest een tijd om 7 uur beginnen. Vond ik heerlijk want dan was ik 3 uur vrij, maar ik slaap er geen uur meer om, eerder minder zelfs. Dat is denk ik niet heel gezond, maar op zich kan ik prima met 5 uur slaap.
Maar dat is voor de nachtmensen ook zo he? Iedereen ligt al in dromenland en de wereld is stil gevallenquote:Op woensdag 12 november 2025 11:37 schreef Chandler het volgende:
ja heerlijk die rust hé, alles is nog diep in dromenland en wij hebben dan alle ruimte voor ons zelf...
Daarom is de middag zo stomquote:Op woensdag 12 november 2025 22:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar dat is voor de nachtmensen ook zo he? Iedereen ligt al in dromenland en de wereld is stil gevallen
Precies. Slapen doe ik wel als ik oud ben.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:45 schreef Marsenal het volgende:
Ik sta normaal gezien 6 keer per week om 6.00 op, en slaap rond middernacht, soms 1.00
Ben in feite een avondmens, maar met een bakkie koffie kan ik de ochtenden ook veel voor elkaar krijgen.
Ik doe eens per week een middagdutje van 2 uur, en op zondag of woensdag slaap ik uit tot een uur of tien, elf.
Ik haat slapen, vind het echt zonde van de tijd. Het is dat het moet.
Is ook geen geloof maar wetenschap. Een avondmens krijg je met geen 10 paarden aan het slapen als het om 21:30 nog licht is. Ik heb wel de discipline om op te staan wanneer dat gewenst is, maar het gaat niet van harte omdat je onvoldoende uitgerust bent.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik geloof niet meer in ochtend of avondmens.
Wel geloof ik in optimale slaaptijd, dat kan 6-9 uur zijn, per persoon anders.
Maar de rest is discipline en regelmaat.
Iedereen kan wennen aan bv 21:30 naar bed en 5:30 opstaan bijvoorbeeld. Als diegene dat met discipline en regelmaat doet.
Is ook geen wetenschapquote:Op vrijdag 5 december 2025 22:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Is ook geen geloof maar wetenschap. Een avondmens krijg je met geen 10 paarden aan het slapen als het om 21:30 nog licht is. Ik heb wel de discipline om op te staan wanneer dat gewenst is, maar het gaat niet van harte omdat je onvoldoende uitgerust bent.
Fokkers mensen noemenquote:Op vrijdag 5 december 2025 23:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
Fokkers zijn toch alleen maar nachtmensen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |