Bij mijn dochter gebeurde dit inderdaad vanaf eind basisschool (totaal andere situatie dan bij Debbie hoor).quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:21 schreef Nieve het volgende:
Het besef waardoor je je problemen precies ervaart komt over het algemeen inderdaad vrij laat. De (inter)persoonlijke en hechtingsproblematiek, stemmingsklachten, angsten etc als gevolg van je (jonge) jeugd openbaren zich regelmatig al wel vanaf de puberteit of soms helaas zelfs eerder.
Maar ze doet dit zelf doordat ze vroeger waarschijnlijk niet genoeg aandacht kreeg, de thuissituatie was niet gemiddeld zeg maar. Grote kans dat de geschiedenis zich herhaalt en dat de kinderen ook hulp nodig hebben later. Als ze als moeder nou echt ziek is dan is dat het gewoon niet anders of hoe leg ik dat uit, maar dit is bewust de kinderen negeren omdat moeders graag in bed ligt en dat is gewoon zorgelijk. Iedere zieke moeder/ouder zal het verschrikkelijk vinden dat de kinderen aandacht te kort komen omdat een van de ouders ziek is maar Debbie geniet er gewoon van.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:48 schreef Henrike het volgende:
Maar ik geloof werkelijk in karma.
Debbie gaat zo'n spijt krijgen van haar gedrag.
Haar kinderen , in ieder geval Zoë is op een leeftijd dat ze heel goed ziet wat er speelt.
Ze zadelt haar kinderen op met haar egoïstische gedrag en drang naar aandacht.
Ooit gaan de kinderen zich hiertegen afzetten en krijgt ze het voor de voeten gegooid.
En gewoon zeggen dat haar kinderen niet belast worden met haar trauma. Haar eigen woorden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:30 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Maar ze doet dit zelf doordat ze vroeger waarschijnlijk niet genoeg aandacht kreeg, de thuissituatie was niet gemiddeld zeg maar. Grote kans dat de geschiedenis zich herhaalt en dat de kinderen ook hulp nodig hebben later. Als ze als moeder nou echt ziek is dan is dat het gewoon niet anders of hoe leg ik dat uit, maar dit is bewust de kinderen negeren omdat moeders graag in bed ligt en dat is gewoon zorgelijk. Iedere zieke moeder/ouder zal het verschrikkelijk vinden dat de kinderen aandacht te kort komen omdat een van de ouders ziek is maar Debbie geniet er gewoon van.
Ik ben zelf ook chronisch ziek en kan hier dus heel boos om worden.
Haar eettafel is later leeg hoor, met kerst.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:33 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
En gewoon zeggen dat haar kinderen niet belast worden met haar trauma. Haar eigen woorden.
Veel gewerkt met kinderen uit een kwetsbare thuissituatie (om wat voor reden dan ook) en dan zie je inderdaad vaak het 'resultaat' als ze de tienerleeftijd bereiken. Gelukkig is er dan nog heel veel te winnen als ouders adequate hulp (kunnen) inzetten. (En als disclaimer dan nog dat niet alle problematiek die kinderen ervaren direct vanuit (1 van de) ouders komt natuurlijk.)quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:24 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Bij mijn dochter gebeurde dit inderdaad vanaf eind basisschool (totaal andere situatie dan bij Debbie hoor).
Wij hebben al heel snel hulp ingeschakeld. Dat heeft mijn dochter en ons heel goed gedaan. Het was zwaar maar elke minuut en elke euro waard.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:36 schreef Nieve het volgende:
[..]
Veel gewerkt met kinderen uit een kwetsbare thuissituatie (om wat voor reden dan ook) en dan zie je inderdaad vaak het 'resultaat' als ze de tienerleeftijd bereiken. Gelukkig is er dan nog heel veel te winnen als ouders adequate hulp (kunnen) inzetten. (En als disclaimer dan nog dat niet alle problematiek die kinderen ervaren direct vanuit (1 van de) ouders komt natuurlijk.)
Ik vind het vanuit mijn werkveld aan de ene kant intrigerend om het bij bv Debbie zo voor m'n neus af zien te spelen en aan de andere kant vind ik het dieptriest omdat ik vaak gezien heb waar het toen kan leiden voor kinderen.
Debbie en haar kinderen zouden meer baat hebben bij een behandeling voor haar eigen psychische problematiek al dan niet vanuit haar eigen jeugd, dan allemaal lc behandelingen en emdr vanwege haar 'diagnose'.
😂😂quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:35 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ja. Ze wil gewoon dat McDonald's bestelscherm in haar kamer hebben net als bzzonder, want het is nog niet druk genoeg daar in huis.
En degene doet zelfs de was voor haar. Schaamteloos mokkel! En dan ‘voor de bovendieping heb ik zelf iemand in dienst genomen’, wat doet ze zelf dan nogquote:Op dinsdag 11 november 2025 19:31 schreef lila01 het volgende:
Zo dan, Debbie krijgt 2 uur huishoudelijke hulp via de WMO.
En dat terwijl daar steeds meer op bezuinigd wordt.
En zo hoort het.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:44 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Wij hebben al heel snel hulp ingeschakeld. Dat heeft mijn dochter en ons heel goed gedaan. Het was zwaar maar elke minuut en elke euro waard.
Waar zie je dit?quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:48 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
En degene doet zelfs de was voor haar. Schaamteloos mokkel! En dan ‘voor de bovendieping heb ik zelf iemand in dienst genomen’, wat doet ze zelf dan nog
+1quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:30 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Maar ze doet dit zelf doordat ze vroeger waarschijnlijk niet genoeg aandacht kreeg, de thuissituatie was niet gemiddeld zeg maar. Grote kans dat de geschiedenis zich herhaalt en dat de kinderen ook hulp nodig hebben later. Als ze als moeder nou echt ziek is dan is dat het gewoon niet anders of hoe leg ik dat uit, maar dit is bewust de kinderen negeren omdat moeders graag in bed ligt en dat is gewoon zorgelijk. Iedere zieke moeder/ouder zal het verschrikkelijk vinden dat de kinderen aandacht te kort komen omdat een van de ouders ziek is maar Debbie geniet er gewoon van.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:20 schreef Moedervan4kids het volgende:
MB skipt Tim even bij de brunch 😂 maar de brunch klopt dus wel.
Ze had het in de groep over dat ze WMO had gevraagd om extra uren voor de kids.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:01 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Die hulp had ze al hoor. Maar wordt nu blijkbaar verplaatst van vrijdag naar woensdag.
En deze tijd kan ze nooit meer over doen... zo domquote:Op dinsdag 11 november 2025 20:05 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik hoop dat dit gaat gebeuren. De oudste weet nu al precies wat ze wil en krijgt het voor elkaar. Dat gaat een pittige worden denk ik.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:30 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Maar zal een WMO daar dan niet alert op zijn? Ze hadden toch ook zo'n thuiscoach?quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:36 schreef Nieve het volgende:
[..]
Veel gewerkt met kinderen uit een kwetsbare thuissituatie (om wat voor reden dan ook) en dan zie je inderdaad vaak het 'resultaat' als ze de tienerleeftijd bereiken. Gelukkig is er dan nog heel veel te winnen als ouders adequate hulp (kunnen) inzetten. (En als disclaimer dan nog dat niet alle problematiek die kinderen ervaren direct vanuit (1 van de) ouders komt natuurlijk.)
Ik vind het vanuit mijn werkveld aan de ene kant intrigerend om het bij bv Debbie zo voor m'n neus af zien te spelen en aan de andere kant vind ik het dieptriest omdat ik vaak gezien heb waar het toen kan leiden voor kinderen.
Debbie en haar kinderen zouden meer baat hebben bij een behandeling voor haar eigen psychische problematiek al dan niet vanuit haar eigen jeugd, dan allemaal lc behandelingen en emdr vanwege haar 'diagnose'.
Slapenquote:Op dinsdag 11 november 2025 20:48 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
En degene doet zelfs de was voor haar. Schaamteloos mokkel! En dan ‘voor de bovendieping heb ik zelf iemand in dienst genomen’, wat doet ze zelf dan nog
Te lui om te poepen...quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:48 schreef papierentas het volgende:
[..]
En reageren onder de post van het AD over haar bestie AM. Tijd en energie zat die meid.
Wel minder spannend dan 't klonk, want blijkbaar was 't een half influencer event 😂quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:20 schreef Moedervan4kids het volgende:
MB skipt Tim even bij de brunch 😂 maar de brunch klopt dus wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |